| Forfatter |
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 06 Juni 2009 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
| dejlig udvalg til anstændig priser,men jeg kan ikke se nogle org.decca-kun 180grams genoptryk |
|
|
Decca.
London.
Originals.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 06 Juni 2009 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
kirkens korshær
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Onkel O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 06 Juni 2009 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.pladekisten.dk/index.php
Det er ikke den mest avancerede og informative hjemmeside han har, men hvis du mangler noget som ikke er på hjemmesiden, så send ham en mail.
Jeg stod eksempelvis og manglede Patti Scialfas 23rd street lullaby. Den var umiddelbart udgået i europa, men så fik han bare fat i den japanske udgave til mig (inkl. 3 livenumre, som ikke findes på andre udgivelser).
Kan klart anbefale pladekisten. Han kan en del trick når det gælder om at finde sjældne plader.
|
| Til top |
|
| |
Cesse Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 324
|
| Sendt: 06 Juni 2009 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rart med nogle link...
__________________ Hilsen Cesse ;)
Nakamichi og DIY
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 03 Maj 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 477
|
| Sendt: 06 Juni 2009 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
991.com har også nogle spændende ting. __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 07 Juni 2009 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Hold kæææft. Så køber man Tool Lateralus på vinyl til 300,- og så er vinylen skæv som en frisbee + at der er huller i vinylen(!). Tror at det er en OMMER!
Og Kashmir No Balance Palace hvor der er en del små ridser og hakker (sjovt nok sad prismærket inde under cellofanen...). |
|
|
Jeg køber pænt mange nye plader, og er efterhånden ikke så rystet længere over nye presninger. Selv helt nye 180 og 200 grams udgaver har jævnligt både knas og ridser.
Den nye Depeche Mode har også et par grimme der er meget hørbare, både på side a og c, her vises side c:
http://img222.imageshack.us/my.php?image=dmsotusideclarge.jp g
En gammel Tsuyoshi Yamamoto - Misty (og Midnight Sugar) i 180 grams genoptryk kan heller ikke sige sig fri, dog i en lidt mere speciel variant: Nogle hvide striber der ligner afsmitning fra at have stået i et vinkel tørestativ e.l. Heldigvis kan det ikke høres, men på min nabos kopier (eller hans pickup) kan der høres noget støj:
http://img222.imageshack.us/my.php?image=yamamotomisty.jpg
Min nabo var også uheldig med den blå jubilæumsplade fra Thorens - den var direkte skadet den første centimeter på den ene side, pickup'en ville ikke kunne løbe igennem. Den bliver heldigvis byttet uden problemer, Thorens vil endda gerne se den for at kunne vurdere hvad der er gået galt.
Og på min fine Anna Netrebko - Souvenirs (som også skulle være en kvalitetspresning) fyger knaster og ridser rundt i rummet, ligeså på Coldplay's A Rush of Blood to the Head. Min Depeche Mode - Violator (remastered deluxe heavy vinyl) har 3 ridser på side a som pickup'en ikke kan komme forbi. Og jeg kunne finde en del andre eksempler...
Til gengæld er en hel del af de mere "plain" nye udgaver sjældent behæftet med fejl eller særligt meget knas.
|
| Til top |
|
| |
Prinds Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 07 Juni 2009 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Black Light Records i Århus kan helt klart anbefales. Her fandt jeg for nyligt LP'er med Bonnie Prince Billy, Pogues, Billy Bragg, James ("Wah Wah"
som jeg har ledt efter i over 10 år), Smiths osv. Super udvalg af sjældnere Indie-udgivelser og særdeles kompetente indehavere.
http://www.black-light.org/
mvh
Prinds
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2009 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til gengæld har jeg købt de nyeste 180g genoptryk af både Violator & Ultra og de er begge fuldt ud tilfredsstillende - kunne godt finde på at købe hele DM bagkataloget på 180g.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Juni 2009 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Til gengæld har jeg købt de nyeste 180g genoptryk af både Violator & Ultra og de er begge fuldt ud tilfredsstillende - kunne godt finde på at købe hele DM bagkataloget på 180g. |
|
|
Min Ultra er fin, men min Violator har som nævnt lidt problemer - det er naturligvis også et spørgsmål om held/uheld.
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 08 Juni 2009 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min Ultra er fin, men min Violator har som nævnt lidt problemer - det er naturligvis også et spørgsmål om held/uheld. [/QUOTE]
Det er Karma altsammen-man __________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Juni 2009 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
Det er Karma altsammen-man  |
|
|
I knew it! 
For sådanne som mig, der lejlighedsvis har tabt til tilværelsen, er det en ganske plausibel forklaring.
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2009 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skab gode indtryk-stop dine negative tanker-din taber __________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Juni 2009 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
Skab gode indtryk-stop dine negative tanker-din taber  |
|
|
Nogle gange vinder man lidt - andre gange taber man helt vildt stort 
|
| Til top |
|
| |
HE88 Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 50
|
| Sendt: 08 Juni 2009 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har benyttet; http://gemm.com flere gange,. Man skal bare gå efter dem, med mange stjerner.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2009 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
HE88 skrev:
| Jeg har benyttet; http://gemm.com flere gange,. Man skal bare gå efter dem, med mange stjerner. |
|
|
Har du også bestilt deres T-shirt?
|
| Til top |
|
| |
Megaton Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 08 Juni 2009 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lahnet skrev:
Er der nogle som vil dele deres erfaringer med online pladebutikker?
Hvor kan der trygt handles? Specielt UK er vel interessant lige for øjeblikket
pga. pundets lave kurs. |
|
|
Ja, eBay og Gemm, som er blevet nævnt, er glimrende steder. Jeg har gjort hundredevis af handler begge steder, og jeg er aldrig blevet snydt. Fordelen er selvfølgelig, at man kan få de originale udgaver af mange plader - men selvfølgelig også genudgivelser, hvis man har de lyster. Men ellers kommer det vel også lidt an på hvilken genre man er interesseret i. Er man til heavy metal og beslægtede/afledte genrer, er følgende steder gode: Displeased Mailorder (NL)Iron Bonehead Productions (DE)Iron Pegasus Records (DE)Nuclear War Now! (USA)De pakker tingene forsvarligt ind og udgiver desuden selv en masse god musik.
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Megaton Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
jeg ser nogle kun udgiver vinyler.Har du nogen erfaring med kvaliteten,f.eks Master's Hammer? (i ølfarvet vinyl).De gør ihvertfald noget af
indpakningen/CoverArt |
|
|
Lige præcis den "ølfarvede" (suk!) Master's Hammer har jeg ikke nogen erfaring med, da det er andet genoptryk af denne udgivelse, men den almindelige sorte er en på alle punkter lækker udgivelse. Generelt borger Nuclear War Now for kvalitet. Mange af udgivelserne på de nævnte selskaber er noget værre spektakel, som er produceret for få penge, og det kan man godt høre, men det har nerve. Nogle gange handler det også lidt for meget om indpakning og ekstra pjat, når det samme album bliver udgivet på snotgul, brækfarvet, l**tebrun og sort, og der findes en version med medfølgende oplukker, sy-på-mærke og g-streng-trusse med bandlogo.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2009 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Hold kæææft. Så køber man Tool Lateralus på vinyl til 300,- og så er vinylen skæv som en frisbee + at der er huller i vinylen(!). Tror at det er en OMMER!
Og Kashmir No Balance Palace hvor der er en del små ridser og hakker (sjovt nok sad prismærket inde under cellofanen...). |
|
|
Nå men så fik jeg da returneret de 2 skiver. Ifølge ekspedienten er det ikke et særsyn med de nye udgivelser. Fra nu af vil jeg ihvertfald kigge på vinylen inden jeg forlader butikken. En af fordelene i forhold til at købe på nettet.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2009 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
| Det kan bl.a skyldes,at deres presser ikke er store nok.F.eks det tryk der skal trykkes på en 200gr er markant større end til 180gr. |
|
|
Jeg vil sgu til enhver tid foretrække en pæn plad 150g vinyl frem for en skæv 180-200g. Der er gået lidt for meget mode i det luksus-LP halløj. De burde hellere koncentrere sig lidt om den faktiske kvalitet frem for "blær".
Mvh.
|
| Til top |
|
| |