| Forfatter |
|
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 13 Juni 2009 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har købt minimum 200 luksusplader inden for et år og kun 2-3 plader var ikke tilfredsstilende,så bare du starter med en mega dårlig oplevelse
skal du ikke droppe audiophile tryk,men være lidt mere kritisk med hvilke du vælger.For Ja,der er meget l**t der har forviklet sig ind.Bare fordi de
vejer 180gram som åbenbart er meget trendy,er det ikke ensbetydende med at de er gode.
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 13 Juni 2009 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
1% fejlrate - så er du enten dygtig eller heldig D-Duck.
Jeg giver skam ikke op. Jeg må bare se mig bedre for.
Kunne godt forestille mig nyligt tilkommende LP brugere ville rynke lidt på næsen hvis de fik "en dårlig start". Ny vinyl er sgu ikke billigt.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 13 Juni 2009 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
diamondduck skrev:
| Det kan bl.a skyldes,at deres presser ikke er store nok.F.eks det tryk der skal trykkes på en 200gr er markant større end til 180gr. |
|
|
Jeg vil sgu til enhver tid foretrække en pæn plad 150g vinyl frem for en skæv 180-200g. Der er gået lidt for meget mode i det luksus-LP halløj. De burde hellere koncentrere sig lidt om den faktiske kvalitet frem for "blær".
Mvh.
|
|
|
Bingo!!! Godt nok køber jeg en del "nye" 180 gr. udgaver, men kvalien kan jo være meget forskellig. Og jeg har da også brændt fingrene på nogle af dem.
Sjovt nok så spillede jeg i går George Duke "Guardian of the light" 1983 i ganske alm vinyl udgave.(dem der gik 13 af på dusinet i sin tid) Selv 26 år gammel smækker den stadig bagdel, sammenlignet med "HQ udgaver" Hmmmmm....
Det er ikke alt guld der glimter... __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2009 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
måske skulle vi lave en liste over de luksuspres der ikke er titlen værdig?
F.eks samtlige Metallica's 45rpm udgivelser er under al kritik.Det er bare ikke ok.
Pearl Jam box Ten redux
U2's nye remastered vinyl ting.Skod kvalitet-så hellere et tysker genoptryk fra dengang de udkom
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 13 Juni 2009 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
En del af Universals "Back to black" serie er også en blandet landhandel. Supertramp - Breakfast in America lyder tynd. Guns N roses er en joke. Nirvana kan gå an. Elton John - Yellow brick road er fin.
Nu må en eller anden godt snart komme med en rigtig god vinyludgave af Billy Joel´s - The Vinyl Curtain. __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2009 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
sjovt,for de japanske genoptryk (2007) var Weltklasse-men de koster også kassen
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 13 Juni 2009 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Back to Black" er vist et eksempel på nogen der lige er hoppet med på vognen. Dem holder jeg mig helst fra.
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 18 Juni 2009 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
måske skulle vi lave en liste over de luksuspres der ikke er titlen værdig? F.eks samtlige Metallica's 45rpm udgivelser er under al kritik.Det er bare ikke ok. Pearl Jam box Ten redux U2's nye remastered vinyl ting.Skod kvalitet-så hellere et tysker genoptryk fra dengang de udkom |
|
|
Jeg har lige prøvelyttet Ten Redux, og synes egentlig den lyder ok. Der er tilsyneladende andre der mener at Redux udgaven lyder bedre end den gamle, men da jeg ikke har den gamle kan jeg ikke udtale mig - jo, jeg har den på cd, og den lyder i hvert fald skod i forhold til Redux LP CD-udgaven af Redux skulle angiveligt være faldet til offer for the loudness wars.
U2 har jeg begge versioner af, så jeg prøvelyttede lige War gammel og ny mod hinanden. Bortset fra at den nye har en underlig overflade, så er den i det mindste knasfri. Lyden er mere opryddet i det, mere direkte, usminket, nøgen. Det er ikke nødvendigvis godt... Den gamle hænger lidt mere sammen, men er også mere ulden i det - mere charmerende. Smagssag hvilken der er bedst, vil jeg sige. For U2 fans har den nye så et hæfte vedlagt med lidt interessante fortællinger, så sætter man pris på det kan det være en motivationsfaktor til at anskaffe den nye.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Juni 2009 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
| "Back to Black" er vist et eksempel på nogen der lige er hoppet med på vognen. Dem holder jeg mig helst fra. |
|
|
Ligesom Scatcat synes jeg det er en blandet landhandel - men egentlig ikke mere end så meget andet.
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juni 2009 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
diamondduck skrev:
måske skulle vi lave en liste over de luksuspres der ikke er titlen værdig? F.eks samtlige Metallica's
45rpm udgivelser er under al kritik.Det er bare ikke ok. Pearl Jam box Ten redux U2's nye remastered vinyl ting.Skod kvalitet-så hellere et tysker
genoptryk fra dengang de udkom |
|
|
Jeg har lige prøvelyttet Ten Redux, og synes egentlig den lyder ok. Der er tilsyneladende andre der mener at Redux udgaven lyder bedre end
den gamle, men da jeg ikke har den gamle kan jeg ikke udtale mig - jo, jeg har den på cd, og den lyder i hvert fald skod i forhold til Redux LP
CD-udgaven af Redux skulle angiveligt være faldet til offer for the loudness wars.
U2 har jeg begge versioner af, så jeg prøvelyttede lige War gammel og ny mod hinanden. Bortset fra at den nye har en underlig overflade, så er
den i det mindste knasfri. Lyden er mere opryddet i det, mere direkte, usminket, nøgen. Det er ikke nødvendigvis godt... Den gamle hænger lidt
mere sammen, men er også mere ulden i det - mere charmerende. Smagssag hvilken der er bedst, vil jeg sige. For U2 fans har den nye så et hæfte
vedlagt med lidt interessante fortællinger, så sætter man pris på det kan det være en motivationsfaktor til at anskaffe den nye. |
|
|
At de nye er knasfri er ikke nok for at fritager dem ikke for at tage sig sammen og udfører et ordentlig stykker arbejder.
Men jeg deler ikke samme opfattelse vedr. U2 genoptrykkene __________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2009 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu hvor jeg roser japserne's evne til at lave vinylplader,har jeg lige fået Steely Dan:Aja fra Universal reissues Japan og jeg kun sige OH MY GOD
eller hvis du er teenager :OMG.
Min Luksus Cisco tryk fra Acoustic Tech er kedelig og ja bare svovs i ørerne uden at gøre nogen fortræd,men Japantrykket giv liv og dynamik til
musikken.WOW
|
| Til top |
|
| |
scott4 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 45
|
| Sendt: 27 Juni 2009 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige fået et originalt Electra/megaforce tryk af Metallicas Master of puppets ind af døren. Har lyttet til den her plade siden slut 80erne og har haft den i forskellige udgaver. Har PT. også det engelske MFN 2 X 45 tryk og det nye 2 X MOFI/RTI tryk. Jeg må konkludere at jeg åbenbart aldrig har hørt pladen rigtig før WOW!
Jeg må desværre også tilføje at MOFI/RTI udgaverne ikke er så forventet.
Ellers kan jeg anbefalde jer at købe på ebay.co.uk, som jo grundet det lave pund er ret billigt. Har lige fået den nye Bat for lashes single ind af døren fra en sælger ved navn Feelgoodinc. Tror at den kostede mig 1.99 pund + forsendelse.
Jeg er meget interesset i feedback på nye presninger. Måske skulle vi lave en ny tråd, eller er der en?
|
| Til top |
|
| |
Wilander Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 97
|
| Sendt: 28 Juni 2009 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan anbefale tryk fra Sundazed. Har lige fået Leonard Cohens "New skin for the old ceremony", der lyder fantastisk. Har også hørt Otis Reddings "Otis Blue" fra samme selskab. Super. De har derudover lavet genudgivelser med bl.a. Bob Dylan, Van Morrison, The Stooges, Johnny Cash, Wilco, The Byrds, mm. Priserne er mere rimelige end Mobile Fidelity og andre. Forhandles hos bl.a. "Fona 2000" og "Sort kaffe og vinyl"
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juni 2009 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
1% fejlrate - så er du enten dygtig eller heldig D-Duck.
Jeg giver skam ikke op. Jeg må bare se mig bedre for.
Kunne godt forestille mig nyligt tilkommende LP brugere ville rynke lidt på næsen hvis de fik "en dårlig start". Ny vinyl er sgu ikke billigt.
Mvh.
|
|
|
min fejlrate er lige steget.
Jeg bestilte 10cc:the Soundtrack på Universal Japan re-issue.Desværre var der noget leftover vinyl imellem innerpose og pladen,som så har lavet
en pæn dyb rids i pladen (og mærke i innerposen).Men Acoustic Sounds bytter/refunderer selvfølig.Jeg skal bare lige finder ud af det med
refundering fra told og skat __________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juni 2009 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke at Sundazed publikum er Audionørder som mig,men mere musik elsker.Kvaliteten er efter min mening slet ikke på samme niveau.
Prisen er da heldigvis også derefter.Forstået på den måde,at de ikke presser citronen bare fordi de bruger 180gr.
Selv om jeg ikke var begejstret for John Cale:Fear,så er det rart at man ikke skal bruge oceaner af tid for at finde
et brugt velholdt exemplar som iøvrigt koster kassen.
|
| Til top |
|
| |
Wilander Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 97
|
| Sendt: 28 Juni 2009 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er også startet en ny dansk webbutik kaldet 180gram. Har ingen erfaringer med dem , men det ser lovende ud.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Juni 2009 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
| min fejlrate er lige steget. Jeg bestilte 10cc:the Soundtrack på Universal Japan re-issue.Desværre var der noget leftover vinyl imellem innerpose og pladen,som så har lavet en pæn dyb rids i pladen (og mærke i innerposen).Men Acoustic Sounds bytter/refunderer selvfølig.Jeg skal bare lige finder ud af det med refundering fra told og skat |
|
|
Har du en direkte linie til Acoustic Sounds? Jeg har nu to gange forsøgt at kontakte dem om nogle underlige mærker på de Tsuyoshi Yamamoto plader jeg købte hos dem, men har ikke modtaget svar.
Men refundering? Skal du ikke bare have den byttet?
Og er det hos Acoustic Sounds at du køber disse japanske reissues?
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juni 2009 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du en direkte linie til Acoustic Sounds? Jeg har nu to gange forsøgt at kontakte dem om nogle underlige
mærker på de Tsuyoshi Yamamoto plader jeg købte hos dem, men har ikke modtaget svar.
FONT=Arial]Jeg ringer bare eller skriver til dem,via deres kontaktform på deres hjemmeside (husk ordre#).
Men refundering? Skal du ikke bare have den byttet?
Jo,men de tilbyder flere muligheder__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Juni 2009 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
| Jeg ringer bare eller skriver til dem,via deres kontaktform på deres hjemmeside (husk ordre#). |
|
|
Det gør jeg også, altså skriver til dem via kontaktformularen. Jeg har lagt et billede på nettet som jeg gerne vil vise dem, så det nytter ikke at ringe.
Jeg skal heldigvis ikke have pladerne byttet (fejlen kan ikke høres), jeg var bare interesseret i deres bud på hvad det var for noget.
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juni 2009 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når jeg stiller spørgsmål om kvalitet eller mangel på samme til f.eks TheMusic,så svarer de aldrig.hellere ikke acousticsounds.De har simpelhen ikke
tid.
Jeg har dog haft en længere samtale med gutterne fra MusicMatters (Blue Note Jazz) og Peter Ledermann fra Sound-Smith (re-tip af p.u'er)
|
| Til top |
|
| |