| Forfatter |
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 29 Juni 2009 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
| Når jeg stiller spørgsmål om kvalitet eller mangel på samme til f.eks TheMusic,så svarer de aldrig.hellere ikke acousticsounds.De har simpelhen ikke tid. |
|
|
Det forklarer det jo så, men det får mig til at tøve med at handle yderligere med dem.
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 29 Juni 2009 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor?Se det fra deres synsvinkel.De kan jo bruge oceaner af tid på os der vil sludre om kvalitet og alt andet godt fra havet.
Men servicen er i top når det gælder.
Og hos TheMusic.com får man altid de allerbedst pres (hvis man er hurtigt) + man kan få dem håndsorteret så man undgår defekte plader.
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 29 Juni 2009 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
| Hvorfor?Se det fra deres synsvinkel.De kan jo bruge oceaner af tid på os der vil sludre om kvalitet og alt andet godt fra havet. |
|
|
Jeg synes nu ikke at jeg vil sludre - jeg vil bare gerne have deres bud på hvad der er "gået galt" Faktisk kan min nabo høre lidt støj der hvor stregerne er (vi købte hver vores sæt), men nu er hans pickup jo heller ikke lige så dyr som min 
diamondduck skrev:
| Men servicen er i top når det gælder. |
|
|
Jeg var i hvert fald imponeret over hvor hurtigt de fik afskibet pakken. De har dog heller ikke reageret på en mail hvori jeg nævnte at jeg gerne lige ville forhøre mig om forsikring af forsendelsen, men selve salget gik smooth 
diamondduck skrev:
| Og hos TheMusic.com får man altid de allerbedst pres (hvis man er hurtigt) + man kan få dem håndsorteret så man undgår defekte plader. |
|
|
Dem kender jeg ikke - så det må jeg lige have kigget nærmere på, det med håndsortering lyder interessant!
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 05 Juli 2009 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
Nu hvor jeg roser japserne's evne til at lave vinylplader,har jeg lige fået Steely Dan:Aja fra Universal reissues Japan og jeg kun sige OH MY GOD eller hvis du er teenager :OMG.
Min Luksus Cisco tryk fra Acoustic Tech er kedelig og ja bare svovs i ørerne uden at gøre nogen fortræd,men Japantrykket giv liv og dynamik til musikken.WOW |
|
|
Jeg har 2 stk Universal Japan på vej - Police/Synchronicity og Nirvana/Nevermind. Jeg er spændt på om de er pengene værd. Godt nok brugt (mint) men alligevel. Jeg har hørt at det ikke er alle Uni-Jap der er fantastiske - nogle af dem er vist ikke fra original master (men anden digital kilde).
Fingers crossed...
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2009 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg selv venter på nirvana,police:regatta de blanc og bob marley :live + en ombytter 10cc :the soundtrack
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2009 kl. 03:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen af jer som har erfaring med Mobile FidelitySound lab record's UHQR plader?De udkom i slut 70'erne og starten af 80'erne
|
| Til top |
|
| |
Monkeyboy Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 184
|
| Sendt: 07 Juli 2009 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte Guns n Roses' Appetite for Destruction på 180 g. vinyl i Fona 2000. Det fede var at man fik en gratis MP3 download så den også kan komme på iPod'en. Det dårlige var, at selve pladen lyder p****-dårligt. Faktisk synes jeg tit man er blevet skuffet over 180 g.-udgivelser. Som om de er lidt døde i lyden. Kan meget bedre lide de gamle 70'er og 80'er plader... Lidt surt at man foretrækker at høre den på MP3 fordi pladen lyder så dårligt...
|
| Til top |
|
| |
ulrikmm Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 07 Juli 2009 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med på en kigger i denne glimrende tråd. Er selv heller ikke vild med 180 g plader, men med de gamle fede 60er, 70er og 80er
plader.
Mvh Ulrikmm
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2009 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er meget blandet. Der findes da også suveræne 180-200g tryk.
Den der G'n'R med MP3 må være fra Back to Black serien som vist generelt ikke er det helt vilde.
Acoustic Sounds har nogle rigtigt lækre 45RPM Blue Note jazz ting (Analogue Productions & ORG).
Speakers Corner er vist også generelt ret gode.
Og de ting som Steve Hoffman & Kevin Gray har haft imellem fingrene.
D-Duck: De der UHQR (Ultra High Quality Recording) er da sindssygt dyre så vidt jeg kan se?
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2009 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja fedt ikke.Jo dyre ,jo bedre  .Hvis livet bare var så nemt.De var da også sindsyge dyre da de kom frem __________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 07 Juli 2009 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Monkeyboy skrev:
| Jeg købte Guns n Roses' Appetite for Destruction på 180 g. vinyl i Fona 2000. Det fede var at man fik en gratis MP3 download så den også kan komme på iPod'en. Det dårlige var, at selve pladen lyder p****-dårligt. Faktisk synes jeg tit man er blevet skuffet over 180 g.-udgivelser. Som om de er lidt døde i lyden. Kan meget bedre lide de gamle 70'er og 80'er plader... Lidt surt at man foretrækker at høre den på MP3 fordi pladen lyder så dårligt... |
|
|
Lyder som Back to Black serien. Og jo, de er generelt ikke gode. Der er i hvert fald langt mellem snapsene i den serie __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2009 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Steve Hoffman forum.
Hvad med at du (D-Duck) køber UHQR Sgt. Pepper og så beretter for os andre hvor godt den lyder?
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2009 kl. 00:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Donationer modtages,Tak
Det var nu mere I ROBOT med Alan Parson
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2009 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er man til Stones har Fona 2000 lige nu en del af de gode remasters fra ABKCO. Jeg snuppede mig Let It Bleed.
|
| Til top |
|
| |
6000JGA Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 19 August 2009 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg bruger min dac så køber ikke cd'er så meget mere, bruger mere internettet til at hente fra, og så konverter jeg dem over i flac.
tdcmusik osv synes jeg er et godt sted at finde musik de har rigtig rigtig meget.
|
| Til top |
|
| |
TruthSpinner Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 875
|
| Sendt: 19 August 2009 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Moby disc på Fyn er billige og sender billigt også
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 19 August 2009 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
6000JGA skrev:
jeg bruger min dac så køber ikke cd'er så meget mere, bruger mere internettet til at hente fra, og så konverter jeg dem over i flac.
tdcmusik osv synes jeg er et godt sted at finde musik de har rigtig rigtig meget. |
|
|
Du siger du konveterer til FLAC men hvad er de originalt i? 320 kbps? __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Fabbe Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2009 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 19 August 2009 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sundazed og Simply Vinyl's luksusvinyler holder virkelig. Men så findes der ellers mange tvivlsomme 180'ere. Jeg undrer mig for eksempel over, at Back to Black's udgivelse af Nick Drakes Pink Moon: en uautoriseret bootleg slog den i både lyd og trykkvalitet af omslaget, da jeg sammenlignede.
|
| Til top |
|
| |
cinnober Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 20 August 2009 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
6000JGA skrev:
tdcmusik osv synes jeg er et godt sted at finde musik de har rigtig rigtig meget. |
|
|
Du siger du konveterer til FLAC men hvad er de originalt i? 320 kbps?
|
|
|
Der er ingen mening i at hente musik 192 kps(TDC PLAY) og konvertere dem til FLAC. Det giver IKKE den bedste kvalitet. Du får bare nogle filer som fylder mere..
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2009 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm jeg har for det meste hørt utilfredshed med Simply Vinyls udgivelser?
Har lige købt Van Morrisons debut på Sundazed.
|
| Til top |
|
| |