| Forfatter |
|
Mathias Bak Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 28 Februar 2009 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haha, har ikke lyst til at købe noget uden at lytte først, men den lyder bare næsten for god til at være sand:) Det jeg stussede var bare at du skrev at du spår digi-outputsne til at have god kvalitet, uden at have prøvet dem, men at få et digitalt signal ud af den er vel bare at føje et ekstra led i kæden?
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 28 Februar 2009 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil du teste headphone forstærkeren?
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
mbm1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 913
|
| Sendt: 02 Marts 2009 kl. 07:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Findes der alternativer til det jeg måtte ønske, måske endda med 5.1 analoge udgange også?
Altså således at man ikke skal ændre noget i sit software vedr. enten digitalt, analogt, downmix til stereo etc.? Alt skal ske i boxen?
Se nedenståede:
mbm1 skrev:
|
Vil dette lydkort være løsningen for mig, da jeg har problemmer med at køre spdif passthrough, toslink ud til min reciever, men samtidig ønsker lyd headphones udenom recieveren direkte fra pcén?
Det ser ud til der er en knap man trykker på for at enable headphones. Men hvad når man har sat alt op inde i sin pc til spdif passthrough? Fungerer Cuben som en alm. forstærker og ville jeg så kunne benytte digitalt output, headphones, og evt. analogt stereo uafhængigt af hvad jeg har sat min pc til under output? eller hvordan fungerer Cuben? |
|
|
|
| Til top |
|
| |
mbm1 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2009 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøvet at kontakte XS-sound, men de er ikke til at komme i kontekt med.
Nogle der har erfaringer med denne biks?
|
| Til top |
|
| |
mbm1 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2009 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der andre steder de har denne progidy Cube?
|
| Til top |
|
| |
mbm1 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2009 kl. 07:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som I sikkert kan læse aner jeg intet om DAC , men ville en Firestone Fubar II USB DAC også være en mulighed?
Vil jeg kunne blive ved med at køre digitalt ud fra mit onboard lydkort, valgt under lydkortets software, og så samtidig benytte en DAC som selvstændig, uafhængig hovedtelefonforstærker som ville kunne spytte samme lydkilde ud som mit onboard lyd gør digitalt?
Og hvordan håndterer en DAC et 5.1 DD signal? downmix den det til stereo?
mht til Cuben, hvis der ikke er noget driversoftware med, hvordan ved den så om den skal sende digitalt ud eller analogt?
|
| Til top |
|
| |
Elan Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 29 Maj 2009 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt en CUBE og er dybt skuffet over lydkvaliteten. Min Nokia 5310 lyder markant bedre
|
| Til top |
|
| |
bond007 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 29 Maj 2009 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også lige købt Cuben, og et par AKG 240 MKII. Forstærkeren ændre ikke noget på lyden, så derfor skjuler den altså heller ikke noget. Så hvis man høre på MP3 filer skal man ikke købe den, men høre dem på sin MP3 afspiller eler telefon. Men vender lige tilbage når jeg har fået den testet ordenligt. Ps. den dur ikke til AKG 701. Da den maks kan ta 150 ohm lytlabber.
|
| Til top |
|
| |
bond007 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 02 Juni 2009 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået lyttet et par timer, og må sige at jeg er faktisk meget inponeret. Den forstærker rigtig godt uden og forvrænge. Og syntes at lyd billedet er meget detaljerte, (selv med filer som WMA). Jeg syntes måske at lyden er lidt mørk, men det kan også være fordi jeg er vandt til Stax hovedetlf, som godt kan være meget lyse og skarpe.
Nu har jeg ikke prøvet vildt mange forskellige Dac/forstærkere. Men i forhold til Argon HA1 er Cuben langt bedre. Der er værken støj eller nogen brummende lyd. Så til den pris syntes jeg det er et rigtig godt køb. Og så det hele i sådan en lille boks.
|
| Til top |
|
| |