Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 18:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Effekt forbrug vs Watt ???? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 01 Februar 2009 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

så vidt jeg har forstået princippet, så har i alle sammen lidt ret. De bruger meget mindre energi til at afgive den samme effekt (mindre varmeudvikling), men som jeg har forstået det er det primært ved noget nær tæt på fuld udstyring af forstærkeren at fordelen er. Problemet i den forbindelse (som jeg ser det) er at man endog meget sjældent vil bruge noget der bare nærmer sig 500W i 4 ohm.

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 01 Februar 2009 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
så vidt jeg har forstået princippet, så har i alle sammen lidt ret. De bruger meget mindre energi til at afgive den samme effekt (mindre varmeudvikling), men som jeg har forstået det er det primært ved noget nær tæt på fuld udstyring af forstærkeren at fordelen er. Problemet i den forbindelse (som jeg ser det) er at man endog meget sjældent vil bruge noget der bare nærmer sig 500W i 4 ohm.

Ja nemlig.

Noget andet er at vi efterhånden er temmelig offtopic. Iflg topic, kan vi vel konkludere at ingen forstærker har en effektivitet på over 100%, og at den Jamo sub aldrig kunne levere 400Wrms
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

raver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 01 Februar 2009 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

phoeniks skrev:

der er nok en mere naturlig forklaring end "vi bliver snydt igen"

er det overhoved en 0.32A sikring, standart sikringer 0,315A eller måske er det en 3A sikring.

hvis det er en 0,32A sikring er det så overhoved sikringen til effektforstærkeren, det er ikke unormalt at sætte sikringen til højeffekt elektronik intern, filosofien er simpel sprænger sikringen er der noget alvorligt galt.

Jeg er ihvertfald helt sikker på den 0.32A sikring. det står på sikringen og det står osse på selve mærke skiltet.. den er jo CE mærket så det skal stå der.  der stod 220/230V @ 0.32 A. Sikringen sidder i en af de små runde sikringsholdere man kan skrue ud, lige over net stikket.

Men jeg tager lige mit multimeter med derover næste gang og så måler jeg hvor meget den tager når den spiller for fuld drøn..  så kan jeg ihvertfald se hvor meget den tager i peak's. sikringen er jo en træg så den kan klare mere i korte tidsrum ..

Til top Vis raver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af raver

Cezam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 02 Februar 2009 kl. 01:08 | IP-adresse registreret  

Men jeg tager lige mit multimeter med derover næste gang og så måler jeg hvor meget den tager når den spiller for fuld drøn.. 

-----

Hva med at bruge en 40 hertz tone til at spille med mens du måler. Jeg har et program. Cooledit som kan lave sådanne test lyde :-)
Til top Vis Cezam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cezam

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 02 Februar 2009 kl. 01:31 | IP-adresse registreret  

Se side 11:
http://www.jamo.com/Admin/Public/DWSDownload.aspx?File=Files %2FFiler%2Fwhitepaper%2FD+4+technical+description.pdf

...den trafo ser mere ud som 500watt end 70watt.
Er du sikker på at det er net-sikringen, og er du sikker på at du har læst værdien rigtigt?

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

audioareal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2008
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 Februar 2009 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Hejsa , prøv evt.   at se tråden : i forum - andet : watt forbrug ved drift  , om det samme emne.

plat og svindel eller......????????????

mvh,,

Til top Vis audioareal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af audioareal

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes