| Forfatter |
|
HCC Udelukket fra forum

Tidl. Lydcentrum
Bruger siden: 25 November 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 04 Februar 2009 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville også tippe lidt på en Elac løsning. De laver godt nok nogle rigtig gode højttalere. + en Pioneer reciever som du selv nævner. Absolut fed.
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 04 Februar 2009 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
stræk bugettet og køb et sæt Dynaudio C1.... de kan godt spille hvis du skal ha en stander højttaler. Kvaliteten fra dine baghøjttalere er ikke så vigtig. der kan du godt spare en del
good luck
|
| Til top |
|
| |
KristianW Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 04 Februar 2009 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
SMAJ skrev:
|
stræk bugettet og køb et sæt Dynaudio C1.... de kan godt spille hvis du skal ha en stander højttaler. Kvaliteten fra dine baghøjttalere er ikke så vigtig. der kan du godt spare en del
good luck
|
|
|
Ser lækker ud og for også meget ros - men til 22.000,- / stk. så er der godt nok ikke møjt tilbage til center, sub, og 2 x surround og 2 x baghøjttalere med mit budget. Så de er desværre ikke et realistisk valg. Havde de da bare været 22.000,- / sæt.  __________________ Kristian
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2009 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja nu tænkte jeg på et sæt brugte.... der er et sæt i dba , og samme her på ksb (ikke mine)
til 26000 sættet
køb før din nabo
|
| Til top |
|
| |
KristianW Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2009 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er selvfølgelig en mulighed. Hvad med resten af serien, ville man kunne mixe med andre Dynaudio serier uden de store problemer til bag, sub og center (Excite, Focus, Contour eller Confidence)? Har læst at især center bør være i samme serie/niveau som sidehøjttalere.
__________________ Kristian
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2009 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener personligt ikke at baghøjttalerne skal hjælpe så vildt meget til . de skal give dig fornemmelsen af at der sker noget bagved. Der ville jeg kigge på en audience 42 el 52.... brug max et par tusind imo
Center kan som du indikerer være vigtig for helheden, med mindre du bruges holfis nye sur. system der ikke bruger en centerhøjt... og det virker
men ellers en center focus200, tror samme sælger brugt for 5000 kr kunne være et godt bud... han kan måske presses lidt ved samlet køb !!!!
Sub ville jeg kigge på en velodyne spl 1200 på ksb for 6800 kr
bortset fra det kan de godt spille dybt i mindre rum de C1 ere...... og det er en rigtig god højttaler... kan jeg godt anbefale
IMHO
god jagt
|
| Til top |
|
| |
Lobster Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 04 Februar 2009 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sidder lidt i sammen situation som dig og har faktisk og sammen pioneer reciever i tankerne og så audiovector i S3 super.
Mit lytte rum er dog en del større end dit og så det ligsom en vinkel stue.
Jeg havde tænkt i mit setup med AudioVector hvis det skulle ende med mit valg at være 2x S3 Super og en SC super og 4 styks K-X men kun 2 til og starte med
Som sub kunne jeg godt finde på og vælge B&W PV1, dette setup er da ikke så galt i pris da K-X kun er ca. 2.500 stykket
Men jeg hører stille og roligt på forskellige mærker når jeg har tid og p.t. er synes jeg at AudioVector har gjort det bedst. kan også som du har hørt være i tvivl om jeg skulle nøjes med stander højtaler der har jeg hørt AudioVector S1 super og B&W 805S og de lyder faktisk også rigtigt godt, min tvivl er bare om stereo bliver godt nok.
Men jeg ville føje dine forslag på min liste som skal lyttes til inden jeg beslutter mig.
|
| Til top |
|
| |
Fakker Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 09 Februar 2009 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej hvad siger du til det her sæt, med center. Det spiller sgu kanon.
Mvh Martin
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=58534186
__________________ Fakker
|
| Til top |
|
| |
tyros1 Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 153
|
| Sendt: 27 Februar 2009 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan også anbefale dsl m60 som bare spiller....... her på 3 md synes de de lev varen
|
| Til top |
|
| |
KristianW Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2009 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Fakker - dem kender jeg ikke men vil da undersøge nærmere. Er det dig der sælger?
Tyros1 - DSL M60 er kommet på min liste over muligheder.  __________________ Kristian
|
| Til top |
|
| |
Sejrup Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 28 Februar 2009 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis primært brug er hjemmebio er M&K måske et bud? Lige nu finder du et 5.1 setup i 150 serien i tilbudsavisen. Dog "kun" med subben fra 150 serien.
Ellers er der også den noget billigere 750 serie til mindre rum.
__________________ Sejrup
--------
n00b
|
| Til top |
|
| |
Fakker Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 28 Februar 2009 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
wilsky
Hej igen.
Ja det mig som sælger dem, jeg har også sat dem tilsalg herinde.
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=110225
Der er desværre ikke så mange som kender dem, men de har også fået mange gode anmeldelser flere steder i sverige
Tyskland holland osv.
Mvh Martin
__________________ Fakker
|
| Til top |
|
| |
AMILO Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 28 Februar 2009 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
KristianW Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2009 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flakker ærlig talt meget i øst og vest vedr. højttalerne p.t. Lige nu er planen at det skal spille i dette lille rum (13 kvm), men da flytteplaner et oppe i luften herhjemme ved jeg ikke hvad fremtiden bringer. Så kigger både på gulvhøjttalere og standerhøjttalere p.t. Nok mest det sidste nu. Selv om jeg anså mig selv som udelukkende til gulvhøjttalere, så lader det til at der er mange der får fine resultater med standerhøjttalere.
Lige nu inkluderer min liste over mulige standerhøjttalere (rangerende fra 9000/sæt til 23000 /sæt):
- Elac BS 244 (8.800,-)
Aurum Cantus V3M (10.000,-) Monitor Audio GS10 (10.000,-) ATC SCM11 (11.200,-) Audiovector S1 Super (11.400,-) Amphion Argon2 Anniversary (11.600,-) Amphion Helium 520 (11.900,-) DLS M 60 (12.000,-) Dali Mentor 2 (12.00,-) Focal Chorus 908 DB (12.400,-) Kef XQ 20 (12.800,-) JBL LS-40 (13.000,-) Audiovector S1 Signature (14.800,-) Focal Electra 1007 S (15.000,-) Aurum Cantus Volla (16.000,-) Montana Monitor (17.500,-) ATC SCM19 (17.500,-) B&W 805S (17.800,-) Dynaudio Contour S 1.4 (22.000,-) Audiovector S1 Avantgarde (22.600,-)
Med indtil videre er de udelukkede udvalgt ud fra læsning om folks erfaringer og tests rundt omkring på nettet.
Listen over mulige gulvmodeller er nok lige så lang p.t. 
Har også kig på M&K 750/150 og dem skal der nok også lyttes til.
Har forresten købt projektoren til mit setup - Det blev Panasonic PT AE3000E. Fandt den til en pris hvor man ville være dum ikke at købe en (fuldt lovligt tilmed ). Så er jeg da et skridt nærmere mit endelige resultat.
Dem i fed er dem jeg har prioriteret højest p.t.
Er der nogen i kan "skyde i sænk" eller anbefale ekstraordinært på listen, ud fra egne erfaringer?
Amphion Argon2 Anniversary kommer inden for 2 uger i en gulv model Argon3 Anniversary, så dem ser jeg også frem til.
Hvad får man mere ved at smide det dobbelte beløb på et par Contour S 1.4 fremfor f.eks. Argon2 Anniversary, som nok ligger nummer ét på min liste lige nu (kombineret med deres bro serie til resten af surround setup'et)? __________________ Kristian
|
| Til top |
|
| |
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
| Sendt: 01 Marts 2009 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
For at foreslå noget helt andet end der er blevet nævnt, har du overvejet et sæt JBL LSR 6332? Jeg har desvrlre aldrig selv hørt dem, men efter hvad jeg har hørt skulle det være den mest neutrale og dynamiske højttaler selv i højere prisklasser. Mener de koster lige over 20k for et sæt.
|
| Til top |
|
| |
Per SUB Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 02 Marts 2009 kl. 07:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !!!
Overvej evt. et sæt Mirage OMD 15 Denne nye højtaler fra mirage benytter det meget omtalte OMNIPOLAR system som i praksis gør at højtaleren spiller i 360 grader rundt. Denne moderne teknologi vil ikke blæse dig ud af lokalet, den vil trække dig ind. OMNIPOLAR systemet vil hjælpe rigtig meget når størrelse og udformning af rummet ikke er helt perfekt. Jeg har et sæt til salg, som jeg sælger med henblik på at få råd til et sæt Mirage OMD 28 som er det ultimative.
Vh Per
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
| Sendt: 02 Marts 2009 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du alligevel skal høre Montana, så husk at få et lyd til Penaudio også. Det er bare en klasse højtaler, den spiller rigtig godt!!  Og sidst havde Morten den til 19.000 kr. for et sæt standere, men de spiller altså super godt. (og senere er der mulighed for at udvide med et basmodul - det er altså smart!)...! Mange hilsener Simon __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
Thulemanden Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 303
|
| Sendt: 02 Marts 2009 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
__________________ Of all noises, I think music is the least disagreeable. Samuel Johnson (1709 - 1784)
|
| Til top |
|
| |
svennefriis Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 02 Marts 2009 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skulle næsten komme forbi og høre mine Aurum Cantus Volla - efter 2-3 måneders tilspilning har de åbnet op for et himmerige af
velbalanceret vellyd... jeg har ikke hørt alle dine muligheder, men jeg har svært ved at forestille mig noget der kan overgå dem til prisen.
Bånddiskanten har en ubesværet opløsning og musikformidling oh la la la..... Iøvrigt er der et røverkøbstilbud pt.
http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=9574
go fornøjelse i jagten
Svenne
__________________ vh.Svenne
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 03 Marts 2009 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan varmt anbefale Xavian højtalere www.xavian.cz
De laver også center og sub, så det skulle være muligt at få surround med et rent Xavian setup.
Højtalerne er forholdvis billige, og spiller helt forrygende til prisen. Jeg spiller selv på Guilietta (15K for et sæt) som er en gulvudgave af deres top standermodel. __________________ Foobar -> Pico Dac/Amp -> Denon D7000
Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
|
| Til top |
|
| |