Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 19:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hvilke højttalere til 10-20.000,- / par? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KristianW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 04 Marts 2009 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Nu gør i det jo ikke meget nemmere at vælge med alle de nye, og formentlig gode, forslag.

Men lad dem endelig komme alligevel - hellere have et alternativ for meget og så vælge noget godt end at forbigå netop den højttaler som jeg finder bedst til prisen.

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008
Lokalitet: København
Sendt: 04 Marts 2009 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Jeg lytter nu til et par Totem, de gør det også rigtig godt! Mangler at høre hvordan de håndterer lidt rock og hård rock, men indtil videre er jeg godt tilfreds...

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas
Til top Vis Asklepios's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asklepios

Thulemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2005
Sendt: 04 Marts 2009 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Montana-modeller under 20,000

FSBB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Marts 2009 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Hej wilsky

Nu spørger du tidligere hvad man får hvis man køber en Dynaudio Contour s1.4. Jeg har netop købt et sæt, jeg er imponeret over så komplet en højttaler det er. Den kan spille alt, og den har en bedre og mere præcis bas end flere gulvhøjttalere. Jeg havde tidligere nogle Audiovector M3 sig. Og det er tydeligt hvor meget de farvede lyden, når man sammenligner med denne Contour s1.4. Der er en renhed i lyden, og alligevel en masse drive. Også ser den fantastisk ud på et sæt Dynaudio standere. Jeg har haft 5 sæt højttalere hjemme, og dette var den eneste stander- højttaler. Jeg har desuden lyttet til lige så mange, i diverse butikker. Det er den højttaler der bedst falder i min smag, selvom jeg havde svoret at jeg ikke skulle have en standerhøjttaler, men den imponerer mig. Så den kan klart anbefales.

Til top Vis FSBB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FSBB

TC25
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 Marts 2009 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

hej !

Vil blot gøre dig opmærksom på at der er et sæt DLS M60 til salg her på siden til 6500 kr. 6500 kr !!! Det er jo en nærmest latterlig lav pris, for sådan en god højtaler. Hvis den så ikke falder i din smag kan du jo altid sælge den igen, sikkert med fortjeneste ! Og nej, det er ikke mine der er til salg

MVH

Til top Vis TC25's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TC25

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 07 Marts 2009 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

En Dyn Contour 1.4 kræver meget af din forstærker. Jeg vil ikke anbefale 1.4'eren, hvis du skal bruge en surroundreceiver til at trække den alene. Selvfølgelig får du lyd ud af den, men du udnytter ikke dens potentiale, overhovedet. ATC kan du også glemme alt om - de kræver omend endnu flere ampere end Contour 1.4 for at yde godt, men så kvitterer den også med lyd i særklasse.

FSBB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Sendt: 07 Marts 2009 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Ja, det er klart med en følsomhed på 85 dB, så skal Dynaudio Contour S1.4 have noget strøm.  Jeg bruger selv Musical Fidelity A5 Cd og AMP, og det spiller ihvertfald fantastisk. Og den lyder som en gulvhøjttler med med stander højttalerens fordele. Det er jo også umuligt at høre alle højttalere, derfor udvælges et begrænset antal højttalere. Men mange højttalere har en for skarp diskant, som bliver anstrengende med tiden, bl.a. enkelte modeller fra Focal, Dali og Audiovector. Der synes jeg Dynaudio Contour S1.4 er særdeles detaljeret, og samtidig behagelig at lytte til. Det er ikke så tit det opleves.
Til top Vis FSBB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FSBB

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 07 Marts 2009 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

FSBB skrev:
Ja, det er klart med en følsomhed på 85 dB, så skal Dynaudio Contour S1.4 have noget strøm.  Jeg bruger selv Musical Fidelity A5 Cd og AMP, og det spiller ihvertfald fantastisk. Og den lyder som en gulvhøjttler med med stander højttalerens fordele. Det er jo også umuligt at høre alle højttalere, derfor udvælges et begrænset antal højttalere. Men mange højttalere har en for skarp diskant, som bliver anstrengende med tiden, bl.a. enkelte modeller fra Focal, Dali og Audiovector. Der synes jeg Dynaudio Contour S1.4 er særdeles detaljeret, og samtidig behagelig at lytte til. Det er ikke så tit det opleves.

Din A5 har også væsentlig flere kraftreserver end de nævnte surroundreceivere. Men han kunne jo købe en god og billig surroundforstærker og derefter supplere med en A5 effekt.

Henrik.E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2006
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

hvis det mest er til sådan et lille rum skal de også kunne være der jeg ville kikke på det her har selv haft det og syndes ikke der er meget der ser så godt ud som dem
http://www.vassagohifi.com/products/vienna_aluline/
Til top Vis Henrik.E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik.E

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

wilsky skrev:

Jeg har ikke valgt receiver endnu, men har p.t. kig på Sony STR-DA5400ES , Pioneer SC-LX81 og Onkyo TX-SR876. Om det bliver en af de tre, eller om det bliver noget helt andet er jeg ikke sikker på endnu. Forslag er velkomne.

Et seriøst bud på en alternativ forstærker, vil klart være en Audia Flight One. Denne er dog ikke en decideret surroundforstærker, men kan udvides til 5 kanals surround med Audias 3 kanals effektforstærker (eller 3 monoblokke af hvilket som helst mærke)...

Med denne løsning, vil jeg absolut mene, at du får bedre stereolyd og afskærer ikke dig selv fra at udvide til surround med tiden.

Man kan ofte købe en brugt Flight One i køb/salg sektionen her på sitet - til ganske fornuftige priser ifht. nypris.

Et alternativ til de ht du nævner, kunne være fra Xavian eller nye danske Acoustic Force:

http://acoustic-force.dk/

http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1946&zoneid=1

http://www.xavian.cz/en/index.html

http://www.frequence-shop.dk/index.php?cPath=94&osCsid=5 c0b6ab9b09fd2481901ebbd2c70236b

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren

eag1
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Hej. Var ude med en kammerat for at finde et setup der ser meget ud som det du lægger ud med. vi lyttede både til dali, bw og elac m.fl. Men det var først da vi gik i tapeconnection at vi fandt det han ledte efter. Monitor audio gs serien. der er både center og surround. Deres surround højttaler kan indstilles til enten dipol eller almindelig. Det var klart det sæt der spillede bedst. Det skal dog siges at fronterne var gulvmodellen. Det blev parret med en onkyo 805.

Som alle andre siger, "Ud og lyt på dem".

ps. de sælges i tapeconnection.

Til top Vis eag1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eag1

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes