| Forfatter |
|
KristianW Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 04 Marts 2009 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu gør i det jo ikke meget nemmere at vælge med alle de nye, og formentlig gode, forslag. 
Men lad dem endelig komme alligevel - hellere have et alternativ for meget og så vælge noget godt end at forbigå netop den højttaler som jeg finder bedst til prisen.
__________________ Kristian
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
| Sendt: 04 Marts 2009 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg lytter nu til et par Totem, de gør det også rigtig godt! Mangler at høre hvordan de håndterer lidt rock og hård rock, men indtil videre er jeg godt tilfreds...  __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
Thulemanden Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 303
|
| Sendt: 04 Marts 2009 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Montana-modeller under 20,000__________________ Of all noises, I think music is the least disagreeable. Samuel Johnson (1709 - 1784)
|
| Til top |
|
| |
FSBB Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 07 Marts 2009 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej wilsky
Nu spørger du tidligere hvad man får hvis man køber en Dynaudio Contour s1.4. Jeg har netop købt et sæt, jeg er imponeret over så komplet en højttaler det er. Den kan spille alt, og den har en bedre og mere præcis bas end flere gulvhøjttalere. Jeg havde tidligere nogle Audiovector M3 sig. Og det er tydeligt hvor meget de farvede lyden, når man sammenligner med denne Contour s1.4. Der er en renhed i lyden, og alligevel en masse drive. Også ser den fantastisk ud på et sæt Dynaudio standere. Jeg har haft 5 sæt højttalere hjemme, og dette var den eneste stander- højttaler. Jeg har desuden lyttet til lige så mange, i diverse butikker. Det er den højttaler der bedst falder i min smag, selvom jeg havde svoret at jeg ikke skulle have en standerhøjttaler, men den imponerer mig. Så den kan klart anbefales.
|
| Til top |
|
| |
TC25 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 07 Marts 2009 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej !
Vil blot gøre dig opmærksom på at der er et sæt DLS M60 til salg her på siden til 6500 kr. 6500 kr !!! Det er jo en nærmest latterlig lav pris, for sådan en god højtaler. Hvis den så ikke falder i din smag kan du jo altid sælge den igen, sikkert med fortjeneste ! Og nej, det er ikke mine der er til salg 
MVH
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 07 Marts 2009 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Dyn Contour 1.4 kræver meget af din forstærker. Jeg vil ikke anbefale 1.4'eren, hvis du skal bruge en surroundreceiver til at trække den alene. Selvfølgelig får du lyd ud af den, men du udnytter ikke dens potentiale, overhovedet. ATC kan du også glemme alt om - de kræver omend endnu flere ampere end Contour 1.4 for at yde godt, men så kvitterer den også med lyd i særklasse.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
FSBB Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 07 Marts 2009 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er klart med en følsomhed på 85 dB, så skal Dynaudio Contour S1.4 have noget strøm. Jeg bruger selv Musical Fidelity A5 Cd og AMP, og det spiller ihvertfald fantastisk. Og den lyder som en gulvhøjttler med med stander højttalerens fordele. Det er jo også umuligt at høre alle højttalere, derfor udvælges et begrænset antal højttalere. Men mange højttalere har en for skarp diskant, som bliver anstrengende med tiden, bl.a. enkelte modeller fra Focal, Dali og Audiovector. Der synes jeg Dynaudio Contour S1.4 er særdeles detaljeret, og samtidig behagelig at lytte til. Det er ikke så tit det opleves.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 07 Marts 2009 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
FSBB skrev:
| Ja, det er klart med en følsomhed på 85 dB, så skal Dynaudio Contour S1.4 have noget strøm. Jeg bruger selv Musical Fidelity A5 Cd og AMP, og det spiller ihvertfald fantastisk. Og den lyder som en gulvhøjttler med med stander højttalerens fordele. Det er jo også umuligt at høre alle højttalere, derfor udvælges et begrænset antal højttalere. Men mange højttalere har en for skarp diskant, som bliver anstrengende med tiden, bl.a. enkelte modeller fra Focal, Dali og Audiovector. Der synes jeg Dynaudio Contour S1.4 er særdeles detaljeret, og samtidig behagelig at lytte til. Det er ikke så tit det opleves. |
|
|
Din A5 har også væsentlig flere kraftreserver end de nævnte surroundreceivere. Men han kunne jo købe en god og billig surroundforstærker og derefter supplere med en A5 effekt. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Henrik.E Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 08 Marts 2009 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis det mest er til sådan et lille rum skal de også kunne være der jeg ville kikke på det her har selv haft det og syndes ikke der er meget der ser så godt ud som dem
http://www.vassagohifi.com/products/vienna_aluline/
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 08 Marts 2009 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
eag1 Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 08 Marts 2009 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Var ude med en kammerat for at finde et setup der ser meget ud som det du lægger ud med. vi lyttede både til dali, bw og elac m.fl. Men det var først da vi gik i tapeconnection at vi fandt det han ledte efter. Monitor audio gs serien. der er både center og surround. Deres surround højttaler kan indstilles til enten dipol eller almindelig. Det var klart det sæt der spillede bedst. Det skal dog siges at fronterne var gulvmodellen. Det blev parret med en onkyo 805.
Som alle andre siger, "Ud og lyt på dem".
ps. de sælges i tapeconnection.
|
| Til top |
|
| |