| Forfatter |
|
flaz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
| Sendt: 19 Februar 2004 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil stemme for B&W.. -de skulle vidst være temmelig gode til så'n noget du mangler.. - men tag dog ud i hifiklubben, der kan du allerede høre ½delen af de højttalere du spørger om...B&W, Dali og Cerwin Vega..
|
| Til top |
|
| |
Rocco Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 19 Februar 2004 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe ja, det må jeg få arrangeret ;) Apropos Hifiklubben, hvordan er afdelingen i Roskilde? Er der et pænt udvalg at gå i krig med?
|
| Til top |
|
| |
Maximusoptimus Branchemedlem

AudioConcept
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 630
|
| Sendt: 19 Februar 2004 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er et fransk, mærke som hedder Triangle, de laver nogle, rigtigt gode højttalere
www.triangle-fr.com
mvh marthin
p.s er det stk eller sæt pris 
|
| Til top |
|
| |
Rocco Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Februar 2004 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

AudioConcept
|
| Sendt: 19 Februar 2004 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er også en god højttaler
tænkte også at købe, den da jeg fik min Harman/Kardon hk 670
|
| Til top |
|
| |
Rocco Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Februar 2004 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, har du hørt den spille (X870) ?
|
| Til top |
|
| |

AudioConcept
|
| Sendt: 19 Februar 2004 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja engang for et år siden ...men jeg kan næsten ikke huske..hvordan lød
men hvis det er muligt, så se om du kan låne dem, med hjem
Men der er jo også JBL. Se om du kan finde et par gammel brugt L100, L80 osv
det er en kanon højttaler ( jeg har selv et par JBL XTI 80 )
Men hensyn til en reciever, syndes jeg lige du skal prøve at kigge på
Harman/Kardon , bare et lille råd, der får du noget for dine penge. ( har selv en HK 670 )
mvH marthin
|
| Til top |
|
| |
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
| Sendt: 19 Februar 2004 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Kedde skrev:
|
Dali 909, svarer lidt til dali Blue 8008, dog med den forskel at der i 909 sidder 2x10" basser istedet for 2x8" så den er noget mere Cervin Wega agtig i sin bass-gengivelse end dali 850, som så igen svarer meget til Dali 870 (evidence).
Både evidence og 8008 kan du høre i HiFi klubben.
Der er Dali 909 på DBA.dk til mellem 3 og 4K, tag den i mahogni finish, den er meget flottere end den sorte vinyl
|
|
|
Du har aldrig hørt DALI850, har du??? Der garanteret mere smæk på bassen en på 909'eren. Husk på, at to gode 8¨basser er væsentlig bedre en to billige 10¨basser.
Men det du er faldet for, er sikkert den volumiøse buldrende mudder-bas. Men det har altså ikke noget med god lyd at gøre. Skal man op i 3-4000 brugt, ville jeg tage 850'eren frem for 909.
Husk på, at 850'eren er gammel topmodel i den dyre "røde" serie, mens 909 kommer fra den billige "blå" serie. Og der er så meget kvalitetsforskel. Skal man bare have stor og ukontrolleret bulder-bas, så kan man tage Bilka eller EL-Giganten efter et sæt kæmpe ELTAX'er til 1500 pr. sæt. De spiller af h... til, men opfylder kravet.
Endnu en gang.... vælg en højtaler fra DALI's røde serie. Ikke nok med, at enheder og delefilter er af meget bedre kvalitet.... du får et kabinet i ægte træfiner.... ikke billig vinyl!
|
|
|
Hvaaa har du overhoved hørt 909 ???
Og i så fald lyder det bestem som om du har hørt dem med en forstærker der har været for slap ( skal min. ha 250W i 4 Ohm) Ellers tror jeg de har stået for tæt på bagvæggen.
SA giver igen bund, det er min erfaring, ligesom min tidligere Dali SC-5 med 4x3" heller ingen bund gav !!! Mudderbass !!! hvis HT'er er konstrueret ordenligt (hvilket man må antage dali har gjort med 909) Så har de sq nok "regnet" den ud så den spiller fornuftigt eller tror du at de bare lige har klasket nogle tilfældige enheder sammen i en gammel trækasse de havde på lageret ??? Prøv at give dem lidt mere end en gammel recciver på 50W fra 92' så spiller de sq nok lidt bedere, Amp'en er sq min. halvdelen af lyden. Jeg kører mine med 2xPOA6600, og Bunden er i orden.
Så efter din fortolkning giver stort set alle store enheder muddebass !?
"
Du har aldrig hørt DALI850, har du??? Der garanteret mere smæk på bassen en på 909'eren. Husk på, at to gode 8¨basser er væsentlig bedre en to billige 10¨basser.
"
Jeg har hørt Evidence det må være tæt nok på. og med hensyn til "hvor meget smæk der er på" .......Et par højtt. til 40000 og en amp til 3K er det din filosofi eller hvad. Der skal bare strøm til før det lyder fedt.
Med den PMA-1500 jeg hørte HHV 8008 og 870 med i HK, synes jeg nu ikke at forskellen var revulutionerende, men igen hvis man satten en ordenlig effektblok til kunne det være at forskellen blev tydligere !
Men hvad med at lade knægten tage i klubben og afgøre om HAN bedste kan lide BLUE eller RED, så ja jeg har hørt begge derinde og synes ikke at forskellen var vild og da der i indlæget blev lagt op til den unge mand kunne lide BASS anbefalede jeg 909/8008 frem for 850/870 men foreslog at høre dem i klubben inden han besluttede sig, istedet for at begynde at svine en model til som du sikkert ikke selv har hørt under ordenlige forhold
Nå ja SA, "Bassen er så hurtig at man ikke kan høre den" !!! er det det du siger ? Kongens nye klær siger jeg bare.
Og ja RED var topmodellen, Men er topmodeller altid de bedste ??? tja det kommer jo an på hvilket publikum den er bygget til!
GO weekend  __________________ Overtrædelse af naturlovene straffes på gerningsstedet
|
| Til top |
|
| |
Rocco Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2004 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maximusoptimus
Jeg er normalt mest til sølv/titanium recievere/forstærkere men jeg må indrømme at Harman/Kardon har et voldsomt design (blank sort og grønt lys ). Jeg havde ellers tænkt mig at købe NAD, men er Harman/Kardon bedre / Det samme?
|
| Til top |
|
| |
Rocco Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2004 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til jer andre der snakker Dali 850 Vs. Dali 909 så er der jo kun 1 at gøre, jeg må i klubben.
|
| Til top |
|
| |
Daniel Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 114
|
| Sendt: 22 Februar 2004 kl. 02:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Af dine overstående forslag ville jeg vælge Jamo´s D590, nok står de under detail sound, men klarer efter min mening alle genrer udemærket. Det at der er fra jamos side lagt vægt på at de er til klassisk og jazz. Skal ikke afskrække dig, jeg hører også meget rock musik og jeg synes det er en af disse højttaleres stærkeste side. Specielt trommer og guitar som i høj grad præger rock musik, kommer virkelig til udtryk i disse højttalere. Pop musik, klassisk, jazz, hiphop synes jeg også de klarer rigtigt udemærket. Den eneste genre jeg ikke vil anbefale denne højttaler til er Techno.
|
| Til top |
|
| |
dammer Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 22 Februar 2004 kl. 02:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

AudioConcept
|
| Sendt: 22 Februar 2004 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Harman/Kardon, har laver også i en form for sølv fave.....jeg syndes bare ikke der er flot
www.harmankardon.com
|
| Til top |
|
| |