Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. maj 2025 | 12:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Ny til Hifi : Saying hello.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mordeous
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 24 Februar 2009 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
Hvis du vælger dt990 udfra Nuggifirst´s version, så er det jo værd at bemærke at de er modded så de faktisk er et par 880....

Heysan Claus,

Det bliver du vist liiiige nød til at uddybe lidt, be om
Til top Vis Mordeous's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mordeous

NuggiFirst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 24 Februar 2009 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Mine DT990 er let ændrede, hvilket jeg vist også fik fortalt dig :)

Der er lavet en lille dæmper foran driveren som dæmper de høje toner en kende, samt en dæmpning bag driveren som holder bassen en smule igen. Slutfacit er et lydbillede ala DT880, dog stadig med noget mere bund.

I dit tilfælde tror jeg ikke der skal røres ved basgengivelsen da dit (ellers glimrende) lydkort havde knap så meget pondus i bunden som min G&W. Bassen skal nok være fin standard.
Synes du så diskanten stadig er til den aggresive side efter en solid gang tilspilning, ja så er det meget let at lave en hurtig modificering som klarer den sag. Det kan gøres således at hovedtelefonerne kan føres tilbage til original stand uden problemer :)

Så ko du bare igang med Beyer'ne :) Skulle du senere få lyst til at ændre dem en smule, så ta'r jeg gerne et par hurtige billeder der kan hjælpe dig ;-)

Til top Vis NuggiFirst's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NuggiFirst

Mordeous
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2009 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Hey Nuggi,

Ah ja, det husker jeg godt du fortalte - Men, jeg fangede vist ikke i farten at modifikationen rent faktisk gjorde at den mindede mere om en 880'er.

Men, når nu da det ikke er til at opdrive et par 600ohm på andre måder, så vil jeg lige customize et par på beyer's website - Har dog lige et spørgsmål :

1) Under cuztomization er der mulighed for at vælge en "snoet" cord - Tilsyneladende anbefaler de den til PC brug - Men, der står ikke noget om "hvorfor" den snoede cord skulle være bedere.

Har der nogen der har insight på det punkt? - Ellers må jeg nok erkende at jeg er mest til traditionelt kabel.

//Mordeous

PS: Vender lige tilbage til dig når / hvis der skal moddes *heheheh*

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 Februar 2009 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Nej hold dig fra det, det er bare noget bøvl i sidste ende.

Grunden til de anbefaler det er at det snoede kabel, jo er kortere som udgangspunkt, men kan blive længere når du trækker i det, dvs. det flyder lidt mindre, og chancen for at du kører det over med en stol osv er mindre.

Men altså jeg synes bare det er trælst, fordi jeg har mine hængene på deres stand, hvor kablet kommer fra under bordet, hvor min amp er. Med et snoet kablel ville de hænge fast, plus at jeg synes det ser grimt ud
Lydmæssigt tror jeg de er ens
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 24 Februar 2009 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

En helt anden ting.. Skal det absolut være 600 ohm ?.. har ikke hørt en 600 ohm, men hvis ikke du har en forstærker i forvejen vil det antageligt ikke være fordelagtigt at købe et sæt i 600 ohm fremfor 250, medmindre de har en væsenteligt anderledes lydsignatur selvfølgeligt.

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

Mordeous
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2009 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

kolind skrev:

En helt anden ting.. Skal det absolut være 600 ohm ?.. har ikke hørt en 600 ohm, men hvis ikke du har en forstærker i forvejen vil det antageligt ikke være fordelagtigt at købe et sæt i 600 ohm fremfor 250, medmindre de har en væsenteligt anderledes lydsignatur selvfølgeligt.

Hey Kolind,

Jeg lyttede til et par 600ohm til headfi meet i Esbjerg, og var rigtig godt tilfreds med den lyd den producerede.

Jeg har desværre ikke lyttet til et par 250 ohm's, og kan derfor ikke kommentere på forskellen - Men, det er absolut et godt spørgsmål du stiller der, og jeg er ikke låst mere fast på 600 ohm's versionen, end at jeg sagtens kan skifte, hvis forskellen er marginal.

Måske nogen af de mere garvede headfi'ere har noget at byde ind med på dette?

//Mordeous

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 24 Februar 2009 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Mordeous skrev:
kolind skrev:

Hey Kolind,

Jeg lyttede til et par 600ohm til headfi meet i Esbjerg, og var rigtig godt tilfreds med den lyd den producerede.

Jeg har desværre ikke lyttet til et par 250 ohm's, og kan derfor ikke kommentere på forskellen - Men, det er absolut et godt spørgsmål du stiller der, og jeg er ikke låst mere fast på 600 ohm's versionen, end at jeg sagtens kan skifte, hvis forskellen er marginal.

Måske nogen af de mere garvede headfi'ere har noget at byde ind med på dette?

//Mordeous

250 ohms udgaven er i hvert falde væsenteligt lettere at få fingrene i, og er også billigere vist. Jeg har selv haft 250 ohms udgaven, som jeg faktisk syntes gjorde det rigtigt godt. Om de er bedre eller værre end 600 ohms aner jeg så ikke, da jeg ikke har hørt dem. Men hvis jeg skulle vælge (og pga at jeg har en amp) ville jeg snuppe en 600 :)

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

Mordeous
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2009 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har ingen forstærker, kun mit lydkort i PC'en - Men som Nuggi også skriver, så giver et lydkort ikke den samme oplevelse - Men igen, jeg var egentlig ret godt tilfreds med det jeg hørte, så ind til videre er mit udgangspunkt 600 ohm, ind til vi får belyst om der reelt er en forskel eller ej (og, det burde der at være, mer-prisen taget i betragtning) - Spørgsmålet er så bare om den er god eller dårlig 

//Mordeous

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 24 Februar 2009 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

600 ohms versionen skulle være mere fast i bassen end 250 ohms udgaven, om du så vil spendere ca det dobbelte på dem er spørgsmålet..

Personligt tror jeg at de penge er bedre givet ud til en god forstærker..

Alternativt kan du købe et brugt par på 600 ohm, så kan prisen holdes i et mere fornuftigt leje..

som oplysning så går dt990 til 15-1700 på ebay, fra ny..
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes