| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 23 November 2015 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Danstah
Da dine købte AV- kabler har indbygget step-down filer, skal du tilføre 12 DC strøm, for fortsat at trigge højttaler relæerne og hermed køre PowerLink istedet for LINE IN. Mit forslag er denne manuelle løsning, hvor du tænder og slukker for de aktive BeoLab højttaler på en stikkontakt.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Danstah Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 23 November 2015 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ikke en smartere løsning med automatisk trigger? Har ikke noget imod at købe nye kabler, hvis det kan forenkle processen.
|
| Til top |
|
| |
Danstah Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2015 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og hvis jo, kunne jeg få dig til at give mig et link, så jeg ved, at jeg bestiller de korrekte kabler? :)
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 23 November 2015 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Danstah
Så må du droppe dine AV kabler, og bruge LINE IN. Jeg ville ikke give dig en manuel løsning, hvis jeg kendte til en automatisk trigger løsning til dette setup. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Danstah Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2015 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ikke noget imod at bruge LINE IN. Jeg læste her på siden, at de fungerer fint sammen med nogle kabler (tror det var en af dine tråde), hvorpå
de selv slukker når de ikke bruges, og automatisk tænder, når der er signal igennem. Kan det passe?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 23 November 2015 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 24 November 2015 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Danstah Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2015 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den første løsning ser ud til den, som jeg har i tankerne. Kan du pege mig i retning af nogle kvalitetskabler jeg kan købe online?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 24 November 2015 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 25 November 2015 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|

Til jer der sidder med aktive Beolab højttaler, UDEN LINE IN er der denne mulighed for enkelt Sonos tilslutning. Tryk her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 30 November 2015 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
zabina_m skrev:
Hej Hvad er den bedste og nemmeste måde at gøre et sæt Beolab 1 "trådløse" på? Skal helst tilsluttes Apple TV.
|
|
|
Hej zabina_m
Her 2 måde at gøre det på. Model 1 pas på lydstyrken, den kan kun styres på iPad/ iPhone, og er ikke altid lige stabil.

Tilslutning af Biltemas Bluetooth 3.0 Audio Receiver L - modtager for musik afspilning fra din iPhone/iPad. Kan købes her. Se PDF fil her. Pris 249 SEK.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 30 November 2015 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Old_school Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 30 November 2015 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruger B og O stadigvæk DIN stik? Det er jo helt tilbage fra 70'erne hvor jeg havde B og O? __________________ Quad 2905
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 30 November 2015 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Old_school
Idag nej, men så længe der er tale om ældre B&O, så ja. Her connection til RJ45 indput for nyere B&O.

|
| Til top |
|
| |
pedid Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 06 December 2015 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 06 December 2015 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er jeg tilbage - længe siden, beklager mit fravær!
Ikke desto mindre - jeg kan stærkt anbefale min RX-A840 receiver, fungerer upåklageligt!
Dog er jeg igang med udvide setuppet endnu en gang og desværre har min forstærker kun en trigger udgang, i den udgang sidder
der på nuværende tidspunkt et kabel med 6 stik i, og det er desværre for lidt da jeg gerne vil op og køre 7.2 surround setup. Vær
opmærksom på dette hvis du ønsker at gå fra 5.1+2 til 7.1+2, har ikke set noget kabel med mulighed for flere end 6 trigger
udgange? Det burde nogen lave da jeg er utrolig glad for forstærkeren og nødigt vil skifte den ud.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 06 December 2015 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej pedid
Du kan købe en eller to af dem her, så må du da have trigger udgange nok. 

Her kan det købes.
|
| |
pedid Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 06 December 2015 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 06 December 2015 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter,
Haha den havde jeg så ikke lige set den der  , den fungerer garanteret upåklageligt og det ender jo nok med sådan en eller to,
men ville ønske AV-TR6 fik en storebror som måske endda også havde nok til Atmos
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 13 December 2015 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marantz - SR5010 7.2 Channel Home Theater Receiver.

•Pre-Out for aktive BeoLab. •HDCP 2.2 (NEW) •Dolby Atmos 5.1.2 (NEW) •DTS:X via future firmware update •HDMI 2.0a with full 4K rate 8 inputs/1 output (NEW) •Built in Bluetooth & WiFi and Airplay •ISFccc Certification/Calibration •ECO mode •Networking: AirPlay, Pandora, Sirius/XM, Internet Radio & Spotify •Front panel HDMI & USB inputs •Multi zone/multi source audio (L/R Preouts or Internal Amp Assign) •12 volt trigger, Audyssey MultEQ, RC-5 input and output & flasher input •L/R Preouts for connecting an external power amp like the MM7025 •3-year parts & labor warranty •UPC 699927270957 •Understøtter lydformater: AAC, AIFF, MP3, WAV, WMA. (Et stort minus - FLAC filer understøttes ikke.)
Kan købes HER.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 28 December 2015 kl. 07:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
I dag er det næsten en selvfølge, at vi har alverdens musik lige ved hånden. Hvor vi førhen brugte CD’er til at erstatte vinylpladerne og iTunes til at erstatte CD’erne, er det nu streaming, som er blevet den mest populære lydkilde. Tjeneste som YouSee Music streamer i 320 Kbit/s. (+ ---> - ).
App kaldet YouSee Music er for iOS - iPhone / Ipad. App kaldet TDC Play Musik er for Windows Phone.
Læs mere - Tryk her. - Hvilken streamingtjeneste skal jeg vælge. ?
Skål og godt nytår. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Eriek Branchemedlem

Jebra Audio
Bruger siden: 07 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 28 December 2015 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej B&O gutter. Jeg har en ældre Beolab 7-1 soundbar fra min fars gl. Beovision. Jeg bruger den sammen med en Grundig
fladskærm og køre ud af tv`et via hovedtelefonudgang og den får startstrøm via usb. Det er sådan set ok, men
hovedtelefonudgangen er jo ikke den bedste lydkvalitet. Mit Grundig har en optisk audio out hvilket Beolabben jo ikke har indgang
til. Kan en Beoplay connection hub bruges her da den har optisk input og analog out. Og hvis det kan lade sig gøre hvor meget vil
der kunne hentes (lydkvalitet). Jeg har prøvet at tilslutte fladskærmen via optisk out til min forforstærker og fandt ud af at jeg i
dette tilfælde ikke kan bruge fjernsynets fjernbetjening (volumen) og ej heller lave EQ indstillinger. Det går dog da anlægget er af
en vis kvalitet. Jeg kan heller ikke bruge EQ via hovedtelefonudgangen og det lyder ikke særlig godt det hele bliver lidt tyndt at
lytte på. Derfor spørgsmålet om denne Beoplay connection hub.
|
| Til top |
|
| |