| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 28 December 2015 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Eriek
Jeg har ikke selv leget med Beoplay connection hub, men boret meget i emnet. En person har haft stor glæde af hub'en.
Læs hvad han skriver, og kontakt ham evt. hvis du har spørgsmål.
Start med indlæg af 20-December-2015 kl. 08:11 og frem. - Tryk her.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Eriek Branchemedlem

Jebra Audio
Bruger siden: 07 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 28 December 2015 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for hurtigt svar, har læst tråden nu og ja der vel ikke andet end at prøve. Jeg har lige bestilt den plus et rj45-beolink kabel.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 28 December 2015 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eriek
Vær OBS på, at hvis F benyttes vil dine BeoLab 7-1 ikke få den trigger strøm der tænder højttaler relæet. Men det er der vel heller ingen fare for når du benytter et non-b&o-TV.
Du må meget gerne skrive, når du har samlet det hele.
Godt nytår. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Eriek Branchemedlem

Jebra Audio
|
| Sendt: 28 December 2015 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter, hvad er F?
Ifl. AV-Connection vil Beolab tænde når fjernsynet tændes, det er dog bare et optisk signal som aktivere hubben som så skule
aktivere Beolab. Men jeg synes det lyder lidt underligt, jeg ved ikke hvor karftigt signal en optisk udgang udsender og om hvordan
et lys kan agere trigger.
Jeg skal nok skrive lidt.
Godt Nytår også herfra.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 28 December 2015 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK Eriek du fik ikke læst det hele, på det link du fik. Så selv om denne tråd kun skal omhandle tilslutning af BeoLab højttaler til andet end B&O, gør jeg en undtagelse. Læs nu hele teksten på min tegning. 
Efter tilbagemeldinger på BeoPlay Connection Hub, er her en opdatering af tidligere tegninger.
|
| |
Eriek Branchemedlem

Jebra Audio
|
| Sendt: 31 December 2015 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er Beoplay connection hub instaleret.
Det forløb absolut smertefrit.
Ud af æsken, strøm på og parring med min Grundig fjernbetjening. Parringen i første huk på volumen og mute.
Herefter optisk tilslutning fra min Grundig fladskærm til hubben, via et kort adaptorkabel (RJ45-powerlink kabel) fra terminal E på
hubben og til Beolab 7-1. Strøm på tvèt div. advarsler til konen om muligheden for at Beolab lige om lidt brager for derudaf.
Men nej ikke en lyd. Forsigtig skruen op for volumen og ja der var lyd og ja bedre lydkvalitet via den optiske audio out, end via
hovedtelefon udgangen, hvilket også var forventet. Jeg bemærkede med det samme at en ellers tilvendt svag hylelyd var væk, vel
på grund af galvanisk adskilles. Selve lydkvaliteten er bedre men ikke så man slår sig på lårene. Der er mere ro og klarhed dvs.
taleforståelse hvilket jo også er vigtigt for totaloplevelsen. Desværre er det ikke muligt at bruge EQ via den optiske udgang, det
havde ellers været rart. Alt i alt er jeg tilfreds med købet af hubben og ikke mindst at det hele bare fungerede med det samme.
Godt Nytår.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 31 December 2015 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Eriek
Tak for din fine tilbagemelding. Vedrørende det jeg beskrev i starten, har AV-Connection nu indføjer det i deres tekst.
"Vær opmærksom på at tilkobles et B&O TV til Connection Hubben via Powerlink ind, vil udgangen på hubben gå over i line-mode og kan i den forbindelse kun benyttes med BeoPlay S8 sættet og ikke andre BeoLab højttalere der kræver en trigger spænding for at tænde." Tryk her.
Godt nytår til alle.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 06 Januar 2016 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 06 Januar 2016 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 04 Februar 2016 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
emilknudsen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2016 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 05 Februar 2016 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter Pan,
Jeg må starte med at tilslutte mig skaren af taknemlige brugere, der har lært en masse af dine indlæg. Hvor er det fantastisk at du
vil bruge så meget tid, på at hjælpe andre!
Jeg er gået igennem stort set alle siderne i denne debat, og synes dog stadig ikke, at have fundet svar på mit "problem".
Jeg har købt et par beolab 8000 mk2. Er rigtig glad for dem, men har lidt problemer med tilslutningen. Jeg har købt et highend
minijack til phono kabel og naturligvis sat højtalerswitchen til "line".
Sætter jeg jackstikket i min MacBook, Iphone eller HTC er der fuldkommen ren og fantastisk lyd. Så snart jeg sætter stikket i
høretelefonstikket på mit nye Philips TV er der meget støj på kanalen. Dette høres specielt når jeg skifter kanal, før billedet kommer
frem. Den ene højtaler står desuden og "klikker" hver 5-10 sekund med svag lyd.
Hvordan kan det være, at lyden er fin fra computer og telefon men ikke TV!? Jeg har læst at man kan smide lyden igennem en
forstærker, men da tv'et er hængt op på væggen uden noget tv møbel, har jeg ikke noget sted at placere en forstærker.
Jeg har snakket med Bilka hvor jeg købte tv'et, og de er villige til at bytte det til et andet. Jeg fandt et par indlæg på andre
debatter, hvor nogen havde brugt samme løsning uden noget støj - har TV-brandet noget at sige? Udover støjen, er det selvfølgelig
meget ærgerligt, at ved lige præcis Philips, kan man ikke skrue op og ned for jackstik-udgangen uden at gå hele vejen igennem
menuen.
Har du nogen god idé?
Mvh Emil
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 05 Februar 2016 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Emil. Først tak, og velkommen på tråden
Hovedtelefonstikket på dit Philips TV, må simpelt hen være for ringe. Dette læser jeg ofte også
er et problem, på mange andre tv uanset producent mærke. Elektronikken i hovedtelefonstikket /
signalvejen er for ringe. Dette kan vi ikke lave om på fordi, et sted må de spare for at få prisen
ned, så kunderne vil købe. Vælger du at bytte til et andet tv, så prøv evt. et Sonny tv. Tidligere
og måske også idag, gør de mere på dette punkt.
At en højtaler står og "klikker" hver 5-10 sekund ved svag lyd, er fordi audio signalet er for
dårligt. På side 1, kan du læse mere om, ved LINE tilslutning styres højttaler relæernes OFF/
ON af det til føret lyd signal styrke. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 05 Februar 2016 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
@emilknudsen
Dit klikkeri er fordi du ikke bruger en trigger løsning til dine 8000ere, implementeringen af switch on/off på phono har altid været et
problem med Beolab8000!
Peter Pan har masser af løsninger og tegninger af trigger løsninger!
Endelig er det ALTID en rigtig dårlig ide at bruge et hovedtelefon stik til noget andet,- end hovedtelefoner!
Spørg Peter om Beohubben! Det er LIGE den du mangler!
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 05 Februar 2016 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Emil. / beovox141
Vedrørende BeoPlay Connection Hub - Se indlæg af 28 December 2015 kl. 19:41
På denne side.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
emilknudsen Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2016 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret til jer begge!
Jeg har faktisk overvejet at bytte det til dette tv: https://www.bilka.dk/elektronik/tv/alle-tv/sony-55-ultra-hd- tv-kd-
55x8005cbaep/p/100221394
- Netop fordi jeg så en anden skrev, at han ikke havde nogen problemer med sit Sony. Det er dog meget ærgerligt, hvis jeg får det
op, og der så stadig er støj. Det er da utroligt, at det kan være så svært, at lave et stik uden støj, når apple kan lave det uden
problem på en telefon til 2000kr
Kender i til Sonys høretelefonstik? Følger det lyden på tv'et, så jeg kan skrue op og ned med fjernbetjeningen ligesom eksempelvis
samsung?
Jeg tror ikke "klikkeriet" kommer pga der mangler trigger, for det er kun den ene højtaler, og kun når det er på tv'et. Med min
macbook, er der ingen klikken, og både på TV og Macbook slukker højtalerne nogle minutter efter jeg slukker tv'et/computeren.
Den hub ser spændene ud, men hvordan går signalet så videre fra hub'en til højtalerne? Altså hvilke udgange er der? Vil Peter Pan
også mene det er er en bedre løsning? Den koster jo ikke alverden.
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 05 Februar 2016 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at se Peter udemærkede tegning længere oppe.
Sendt: 28 December 2015 kl. 19:41
Trust me, hold dig HELT væk fra hovedtelefonstikket, på et TV det er ikke bygget til det du vil
|
| Til top |
|
| |
Henrik.E Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 20 Februar 2016 kl. 07:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
ville lige skrive at Bluesound Node2 har trigger out så skal i dag tilslutte mit tv til den og beolab 11 + 12-2 ps den har også ir til du
kan styre den via tv fjernbetjening tror sku det bliver fedt
__________________ VH
Henrik.E
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 20 Februar 2016 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 20 Februar 2016 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
emilknudsen Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Februar 2016 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
Så fik jeg købt nyt tv.
Et Samsung 7005 55'' og er SÅ glad for det. Jeg har igen forsøgt, at sætte højtalerne til via høretelefon udgangen med minijack til phono.
Med Samsung tv'et er der ingen skratten, og jeg kan tilmed styre højtalernivauet med den almindelige volume knap.
Nu er der dog et andet problem!! Den ene højtaler står og slår til/fra når tv'et er slukket! Det er meget sporadisk. Så kan den finde på at "klikke" 30
gange på 30 sekunder, hvorefter den er stille i flere minutter og så begynder igen.
Hvis tv'et er tændt men mutet, er det BEGGE højtalere der gør det.
Er det noget man kan komme til livs? Eller er jeg nødsaget til at investere i en beohub? Vil den i øvrigt give mærkbar bedre lyd tror du?
Mvh
Emil
|
| Til top |
|
| |