Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 05:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: FM info (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 23
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 16 April 2010 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Hej Jensen 100

Jeg får det fra luft antenne.Både hjemme og i kolonihaven.

carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

Jensen100
Lukket konto
Lukket konto
Hedder nu NHJ4

Bruger siden: 23 November 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 April 2010 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

Hej Jensen 100

carsten

jeg vil lige forhøre mig et par stykker jeg kenner der også får det fra lufen og høre om de har samme problem, det er rent nyskærihed det her for mig man bliver jo kloger for ver dag man kikke her ind

Til top Vis Jensen100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jensen100 Besøg Jensen100's Websted

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 April 2010 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

r-l-b

Meget morsomt,men du bliver også ældre en dag  imens kan du jo fortsæ tte med at lytte til P1 og P2 ligesom de andre unge.

carsten

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 April 2010 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Ja det kunne være rigtigt fedt hvis folk herinde gider holde lidt øje (øre) med det for jeg har observeret det gennem flere år.Jeg ved ikke om det er for at skåne os for musiken

carsten

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 April 2010 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Jensen100 skrev:
CARS10 skrev:

Hej Jensen 100

carsten

jeg vil lige forhøre mig et par stykker jeg kenner der også får det fra lufen og høre om de har samme problem, det er rent nyskærihed det her for mig man bliver jo kloger for ver dag man kikke her ind

Det som slår mig nu er, hvad gør man i andre sådan større FM-Radio lande? Noget med USA og hvilke programmer mindre, mindre FM stationer, sender og om samme modtages, eller alle er gået over på Tv, internet eller hvad de har af DAB (digital radio). På den anden side af Dammen.

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 April 2010 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

I USA er man så smarte at man har fundet plads til digitale signaler i sidebåndene  på de samme frekvenser som FM stationer sender på...så de fortsætter med FM, men bygger digital-radio på. Så gør de vist osse meget i sattelit-radio.

Digital FM; http://www.avm.dk/artikel/visartikel.php?artikelnummer=4133& amp; amp;fv=2  *enkelt og billigt* hehe så har det nok ingen interesse...for så spilder man ingen penge

http://www.orbitcast.com/archives/samsung-helix-xm2go-portab le-xm-satellite-radio-unveiled.html

mvh

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 22 April 2010 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

osprey skrev:
Det som slår mig nu er, hvad gør man i andre sådan større FM-Radio lande? Noget med USA og hvilke programmer mindre, mindre FM stationer, sender og om samme modtages, eller alle er gået over på Tv, internet eller hvad de har af DAB (digital radio). På den anden side af Dammen.

Man kører meget FM og AM derovre - men har et digitalt system (HD ~ Hybrid Digital) , der skulle køre forbavsende godt , og tilmed både på AM og FM

http://en.wikipedia.org/wiki/HD_Radio

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2010 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Lidt radio-nyt;

http://www.radionyt.com/artikel/default.asp?id=17654

mvh

Jensen100
Lukket konto
Lukket konto
Hedder nu NHJ4

Sendt: 14 Juni 2010 kl. 07:56 | IP-adresse registreret  

tube mania skrev:

Lidt radio-nyt;

http://www.radionyt.com/artikel/default.asp?id=17654

mvh

ja så må vi se hvor meget musik eller tale der bliver og hvordan de lægger det ud til os licens betaler

Til top Vis Jensen100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jensen100 Besøg Jensen100's Websted

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2010 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

Tjahhh...det er efterhånden mere reglen end undtagelsen at ændringer betyder andet end forringelser...desværre En udvikling som har stået på længe og som vi nok skal vænne os til...hvis vi kan

mvh

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 Juni 2010 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:

osprey skrev:

Man kører meget FM og AM derovre - men har et digitalt system (HD ~ Hybrid Digital) , der skulle køre forbavsende godt , og tilmed både på AM og FM

http://en.wikipedia.org/wiki/HD_Radio

Normalt ville jeg stole på wikipedia.org

Men men men  når der står noget om kvalitet og så på AM. Dette er ordret skrevet af efter DRM.org Digital Radio Mondiale,  og samme organisations troværdighed ligger på en bundlinie, hvor jeg kun kan skrive det her det går altså ikke. Det går virkeligt ikke.

Min afsky og had overfor Digital Radio Mondiale er kolonormt stor. Og det kan ingen artikel i Wikipedia ændre på. Men jeg skal igen understrege DRM Radio er fuldstændig udenfor rækkevidde af alting.

Min frihed til mene det jeg gør, kan kun omgøres af de matematikere der kan komme udenom de ting der gælder når det kommer til "Digitalisering af kommunikationsmæssige karakterer", udover ITU og EBU med videre.

Desværre kender jeg ingen Matematiklærere eller andre indenfor den Telekommunikations mæssige verden; men jeg er ganske god til at Gætte!

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 Juni 2010 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Jeg vil ikke tage skylden på mig, fordi Wikipedia ikke har hvad hedder det?  fået oplyst fra anden, matematisk/tele kommunikationsmæssig side, at DRM ikke er muligt, og aldrig har været det!

På anden side, hvis de personer som bakker mine opfattelser op "Holder deres meninger tilbage eller for sig selv", da får jeg virkeligt problemer. Retsligt-Juridisk set.

Men hvorfor er det da jeg kun hører om  DAB og DAB+, hvorimod jeg aldrig har hørt om DRM udsendelser viderebragt i KABLER?

Konkluderende  At alt over 2,4MegaBit per 1MHz båndbredde er umuligt eller bestemt ønsketænkning. (eller 2,4 Bit per 1Hz) hvilket i bund og grund er det samme). Eksperter som fortæller man kan komme op på 5Bits per Hz, ja ja, og grise kan flyve!

Nullergøj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009
Sendt: 18 Juni 2010 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Måske har vi en chance endnu.

http://radionyt.com/artikel/default.asp?id=17668

Til top Vis Nullergøj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nullergøj

canielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2009
Sendt: 18 Juni 2010 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Jeg har engang hørt DRM digital radio hos en kammerat. Det fungerede nu ganske udemærket.

Man har da faktisk kørt flere DRM test i Danmark .
Læs evt. mere på http://www.drmradio.dk/default-da.htm

Til top Vis canielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af canielsen

Nullergøj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2010 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Det er helt uden betydning. Hvis DR først slukker analog nettet om 10 år så er jeg 65 og behøver ikke høre andet end radioavisen. Så kan min trofaste MR71´er gå på pension sammen med mig.

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2010 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Samme her...

mvh

Jensen100
Lukket konto
Lukket konto
Hedder nu NHJ4

Sendt: 19 Juni 2010 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Nullergøj skrev :

Det er helt uden betydning. Hvis DR først slukker analog nettet om 10 år så er jeg 65 og behøver ikke høre andet end radioavisen. Så kan min trofaste MR71´er gå på pension sammen med mig.

tube mania skrev:

Samme her...

mvh

gamle røv huller  

nå, men så kan jeg jo lige så godt til slutte mig her også  

Nullergøj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2010 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Hvem kalder du gammel. 

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2010 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Kan vi ikke nøjes med at kalde os 'modne' og ikke ET ord om over-modne

mvh

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Juni 2010 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Her kommer et fromt ønske!

Når og hvis FM båndet ifølge nogens mening er passé, da kan man professionelt anvende DAB eller DAB+ og så lade andre "amatører" boltre sig i hele eller bare en del af FM båndet.

Grunden til man engang frigav 27MHz båndet for walkie-talkie folket var helt enkelt, dette bånd var og er fortsat ubrugeligt til andre og mere givtige formål.

Og lad mig kort nævne at da den tyske besættelse var forbi, i stedet for lade radio interesserede overtage det tiloversblevne tyske udstyr, ja da gjorde man noget andet. Og i dagene efter besættelsen blev forholdet til P og T, betændt i en lang lang årrække.

Konkluderende :  Når nogen bevidst vil forlade FM båndet ____  Og andre gerne vil tage over ___ da bryder helvede løs, ting som forlades og man opdager andre er interesserede !  Fascinerende.

<< Forrige Side af 23 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes