| Forfatter |
|
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 16 April 2010 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jensen 100
Jeg får det fra luft antenne.Både hjemme og i kolonihaven.
carsten
|
| Til top |
|
| |
Jensen100 Lukket konto

Hedder nu NHJ4
Bruger siden: 23 November 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 16 April 2010 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
|
Hej Jensen 100
carsten
|
|
|
jeg vil lige forhøre mig et par stykker jeg kenner der også får det fra lufen og høre om de har samme problem, det er rent nyskærihed det her for mig man bliver jo kloger for ver dag man kikke her ind  
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2010 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b
Meget morsomt,men du bliver også ældre en dag imens kan du jo fortsæ tte med at lytte til P1 og P2 ligesom de andre unge.
carsten
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2010 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det kunne være rigtigt fedt hvis folk herinde gider holde lidt øje (øre) med det for jeg har observeret det gennem flere år.Jeg ved ikke om det er for at skåne os for musiken 
carsten
|
| Til top |
|
| |
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
| Sendt: 22 April 2010 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jensen100 skrev:
CARS10 skrev:
|
Hej Jensen 100
carsten
|
|
|
jeg vil lige forhøre mig et par stykker jeg kenner der også får det fra lufen og høre om de har samme problem, det er rent nyskærihed det her for mig man bliver jo kloger for ver dag man kikke her ind  
|
|
|
Det som slår mig nu er, hvad gør man i andre sådan større FM-Radio lande? Noget med USA og hvilke programmer mindre, mindre FM stationer, sender og om samme modtages, eller alle er gået over på Tv, internet eller hvad de har af DAB (digital radio). På den anden side af Dammen. __________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 22 April 2010 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 22 April 2010 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
osprey skrev:
| Det som slår mig nu er, hvad gør man i andre sådan større FM-Radio lande? Noget med USA og hvilke programmer mindre, mindre FM stationer, sender og om samme modtages, eller alle er gået over på Tv, internet eller hvad de har af DAB (digital radio). På den anden side af Dammen. |
|
|
Man kører meget FM og AM derovre - men har et digitalt system (HD ~ Hybrid Digital) , der skulle køre forbavsende godt , og tilmed både på AM og FM
http://en.wikipedia.org/wiki/HD_Radio __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2010 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt radio-nyt;
http://www.radionyt.com/artikel/default.asp?id=17654
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |
Jensen100 Lukket konto

Hedder nu NHJ4
|
| Sendt: 14 Juni 2010 kl. 07:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja så må vi se hvor meget musik eller tale der bliver og hvordan de lægger det ud til os licens betaler 
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2010 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjahhh...det er efterhånden mere reglen end undtagelsen at ændringer betyder andet end forringelser...desværre En udvikling som har stået på længe og som vi nok skal vænne os til...hvis vi kan
mvh
__________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Juni 2010 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
osprey skrev:
| Det som slår mig nu er, hvad gør man i andre sådan større FM-Radio lande? Noget med USA og hvilke programmer mindre, mindre FM stationer, sender og om samme modtages, eller alle er gået over på Tv, internet eller hvad de har af DAB (digital radio). På den anden side af Dammen. |
|
|
Man kører meget FM og AM derovre - men har et digitalt system (HD ~ Hybrid Digital) , der skulle køre forbavsende godt , og tilmed både på AM og FM
http://en.wikipedia.org/wiki/HD_Radio
|
|
|
Normalt ville jeg stole på wikipedia.org
Men men men når der står noget om kvalitet og så på AM. Dette er ordret skrevet af efter DRM.org Digital Radio Mondiale, og samme organisations troværdighed ligger på en bundlinie, hvor jeg kun kan skrive det her det går altså ikke. Det går virkeligt ikke.
Min afsky og had overfor Digital Radio Mondiale er kolonormt stor. Og det kan ingen artikel i Wikipedia ændre på. Men jeg skal igen understrege DRM Radio er fuldstændig udenfor rækkevidde af alting.
Min frihed til mene det jeg gør, kan kun omgøres af de matematikere der kan komme udenom de ting der gælder når det kommer til "Digitalisering af kommunikationsmæssige karakterer", udover ITU og EBU med videre.
Desværre kender jeg ingen Matematiklærere eller andre indenfor den Telekommunikations mæssige verden; men jeg er ganske god til at Gætte! __________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Juni 2010 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil ikke tage skylden på mig, fordi Wikipedia ikke har hvad hedder det? fået oplyst fra anden, matematisk/tele kommunikationsmæssig side, at DRM ikke er muligt, og aldrig har været det!
På anden side, hvis de personer som bakker mine opfattelser op "Holder deres meninger tilbage eller for sig selv", da får jeg virkeligt problemer. Retsligt-Juridisk set.
Men hvorfor er det da jeg kun hører om DAB og DAB+, hvorimod jeg aldrig har hørt om DRM udsendelser viderebragt i KABLER?
Konkluderende At alt over 2,4MegaBit per 1MHz båndbredde er umuligt eller bestemt ønsketænkning. (eller 2,4 Bit per 1Hz) hvilket i bund og grund er det samme). Eksperter som fortæller man kan komme op på 5Bits per Hz, ja ja, og grise kan flyve! __________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
| Til top |
|
| |
Nullergøj Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 422
|
| Sendt: 18 Juni 2010 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
canielsen Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 18 Juni 2010 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har engang hørt DRM digital radio hos en kammerat. Det fungerede nu ganske udemærket.
Man har da faktisk kørt flere DRM test i Danmark . Læs evt. mere på http://www.drmradio.dk/default-da.htm
|
| Til top |
|
| |
Nullergøj Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juni 2010 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er helt uden betydning. Hvis DR først slukker analog nettet om 10 år så er jeg 65 og behøver ikke høre andet end radioavisen. Så kan min trofaste MR71´er gå på pension sammen med mig.
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juni 2010 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Samme her...
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
|
| Til top |
|
| |
Jensen100 Lukket konto

Hedder nu NHJ4
|
| Sendt: 19 Juni 2010 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nullergøj skrev :
Det er helt uden betydning. Hvis DR først slukker analog nettet om 10 år så er jeg 65 og behøver ikke høre andet end radioavisen. Så kan min trofaste MR71´er gå på pension sammen med mig.
tube mania skrev:
|
Samme her...
mvh
|
|
|
gamle røv huller  
nå, men så kan jeg jo lige så godt til slutte mig her også   
|
| Til top |
|
| |
Nullergøj Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juni 2010 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvem kalder du gammel.
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juni 2010 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan vi ikke nøjes med at kalde os 'modne' og ikke ET ord om over-modne
mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Juni 2010 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her kommer et fromt ønske!
Når og hvis FM båndet ifølge nogens mening er passé, da kan man professionelt anvende DAB eller DAB+ og så lade andre "amatører" boltre sig i hele eller bare en del af FM båndet.
Grunden til man engang frigav 27MHz båndet for walkie-talkie folket var helt enkelt, dette bånd var og er fortsat ubrugeligt til andre og mere givtige formål.
Og lad mig kort nævne at da den tyske besættelse var forbi, i stedet for lade radio interesserede overtage det tiloversblevne tyske udstyr, ja da gjorde man noget andet. Og i dagene efter besættelsen blev forholdet til P og T, betændt i en lang lang årrække.
Konkluderende : Når nogen bevidst vil forlade FM båndet ____ Og andre gerne vil tage over ___ da bryder helvede løs, ting som forlades og man opdager andre er interesserede ! Fascinerende. __________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
| Til top |
|
| |