Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 14:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Valg af cd-afspiller. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 19 Februar 2004 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

obi jon kenobi skrev:

Hej Flex.

Du må endelig sige til med dine HT erfaringer når du kommer så langt. Hvad kører du med af kabler? (Ply 3.4 se er det jo ihvertfald ikke mere  - dem er jeg ellers blevet glad for, da først pakkemysteriet løste sig - sådan er det at bo på kollegie - da kan man aldrig vide hvor posten bliver af...)

God aften Obi Jon....

Ja, det var godt, at vi fik løst det stor pakkemysterie, så du igen kan nyde musik på dit anlæg.

Jeg har, som du sikkert ved, skiftet mine kabler flere gange den seneste tid. Lige nu bruger jeg Nordost Blue Heaven Rev.II. som interconnect og har Nordost Super Flatline Mk.II. som HT-kabler. Det er en kombination som jeg er meget glad for og kan varmt anbefale disse "slangeskind", hvis du en dag skulle få den ide, at skifte dine PLY'er.

Det er ok, at være misundelig!!! BEAT 400+ LÆNGE LEVE...HURRA; HURRA:

mvh FLEX

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX

TPNielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 Februar 2004 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Hej Flex !

Er selvfølgelig lidt misundelig på den cd-spiller - men det mærkeligste i de her sammenhæng er da, at vi tilsyneladende kører med helt identiske signal og højttalerkabler...

Sjov verden vi lever i. Og en dag står der forhåbentlig en pakke med en 400 spiller i derhjemme... Blot en hamper pris, i min ydmyge verden !

Rock on !

Til top Vis TPNielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TPNielsen

full blown
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 19 Februar 2004 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

hil kære flexmachine!

Det var en dejlig oplevelse at slæbe denne prægtige skat hjem til dit kloster og endelig høre hvad den havde at gi!.Og det var ikke så lidt,skal lige tilføjes.

Tror at den skriftkloge fra Ålborg har helt ret i at et par nye orgelpiber vil hæve dit system til nye højder,selvom de gamle dali,nu klarede det ok,efter at nordost og nu 400+´n kom på!.

Full blown bliver nok nød til at få et drengeværelse hos flex,når først et par nye højtalere finder vej til din bolig..

see u in heaven

full blown

Til top Vis full blown's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af full blown

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Sendt: 19 Februar 2004 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

full blown skrev:

hil kære flexmachine!

Det var en dejlig oplevelse at slæbe denne prægtige skat hjem til dit kloster og endelig høre hvad den havde at gi!.Og det var ikke så lidt,skal lige tilføjes.

Tror at den skriftkloge fra Ålborg har helt ret i at et par nye orgelpiber vil hæve dit system til nye højder,selvom de gamle dali,nu klarede det ok,efter at nordost og nu 400+´n kom på!.

Full blown bliver nok nød til at få et drengeværelse hos flex,når først et par nye højtalere finder vej til din bolig..

see u in heaven

full blown

Hil du almægtige broder.

Jep, det var en oplevelse, der vil gå over i historiebøgerne. Sjældent har broderskabet haft så megen glæde ved at bruge 10K Så hurtigt, men det er alle pengene værd!!! Jeg er sikker på, at Ms. Fine deler denne opfattelse, hver gang hun smider en skive på systemet.

Det har bestemt haft stor betydning for den musikalske oplevelse, at hele systemet er blevet wired med Nordost og så har 400 PLUS'en altså rykket kraftigt ved hele musikoplevelsen...man kan fristes til at sige, at musikerne er blevet levende.

Jeg giver dig og gl. jas ret i, at et sæt nye "orgelpiber" vil klæde systemet, men jeg tror lige, at jeg skal samle kræfter til endnu en investering. Men, det kan vel ikke tage så lang tid at samle guld nok til, at kunne slæbe et sæt SA 1280 MK.II. hjem i Casa Flex...hæ, hæ. Du bliver sgu nok nødt til at bearbejde min frue, så hun finder forståelse for endnu en investering.

See U

FLEX...a true beliver.

ost.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 22 Februar 2004 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

Tillykke med spillemaskinen. Prøv at få en lytter på Quad L 22 så opdager du pludselig hvad der rigtigt gemmer sig i spilledåsen. mvh Ost
Til top Vis ost.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ost.

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Sendt: 22 Februar 2004 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

ost. skrev:
Tillykke med spillemaskinen. Prøv at få en lytter på Quad L 22 så opdager du pludselig hvad der rigtigt gemmer sig i spilledåsen. mvh Ost

God aften, Ost!

Jeg har desværre ikke haft fornøjelsen af, at lytte til disse højttalere. Jeg kender lidt til model L11 og L12, og synes da, at de er ganske vellydende....men, er de ikke en smule kedelige i betrækket, eller er det bare mig, der ikke helt er til den lidt tilbagetrukket lyd??! Der er ingen tvivl om at de lyder godt, men jeg forventer måske lidt mere smæk for Skillingen end det som Quad leverer. Men, som du siger, så kan det være, at jeg skal prøve at lytte til storebroren L22, og se om det ikke er noget for mig.

Da jeg købte min Beat 400 Plus lyttede jeg til et par forskellige modeller fra Dynaudio, nemlig Audience 52 SE (10K pr. sæt) og Audience 82 (15K pr. sæt). Jeg forventede mig en hel del af Audience 82, men mere om den senere. Den lille Audience 52 SE tog mig virkelig med storm, og jeg mener med storm. Jeg havde bestemt ikke forventet, at SÅ lille en ht'er kunne indeholde SÅ meget lyd. Bas var der nok af og diskanten var bare helt i top. Det er bestemt en ht'er, der godt kunne finde vej til min stue. Jeg er dig godt nok vant til de store gulvhøjttalere med meget dybde, men hurtigheden i disse ht'er var rigtig god og hele lydbilledet hang rigtigt godt sammen. Da, min gode ven Mr. Fullblown og jeg så skulle lytte til Audience 82, var det med meget store forventninger. Det skal i den forbindelse siges, at disse ht'er blev tilsluttet det samme setup med en Densen Beat 200, Beat 300 og så MIN elskede Beat 400 Plus. Det vi hørte var bestemt ikke dårligt, men heller ikke bedre end de små 52 SE'er, der kun har et 10 liters kabinet, hvor imod, Audience 82 kan bryste sig med et 51 liters kabinet. Stor forskel, men ikke den helt store forskel i lyden.....og dog. Audience 82 virker utrolig pågående i mellemtonen og det hele virkede mere rodet. Ingen tvivl om, at der er bas, ja masser af bas, men lillebror 52 SE var/er langt mere harmonisk. Så jeg ved godt, hvilken af disse to, der helst skulle stå i mit ydmyge hjem.........

Nå, jeg håber, at jeg en dag finder de ht'er der lyder godt i mit setup, og vil bestemt give L22'erne en chance. Om det så bliver et sæt Quad, Dynaudio eller SystemAudio, eller et helt andet mærke, kan tiden kun vise.....prisen har jo også et eller andet, at sku' ha' sagt.

Dette indlæg burde nok være et andet sted, fx under "højttalere", men en "tråd" har det jo med at udvikle sig.

Med venlig hilsen

FLEX

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 22 Februar 2004 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Hej Hr. Flex!

Måske en rigtig musikhøjttaler kunne have interessen...? (VR-2)

http://www.hifi4all.dk/content/anmviewer.asp?a=644&z=1

MVH
G&S
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

guru
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Sendt: 22 Februar 2004 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Først og fremmest tillykke med dyret, jeg ved fra mig selv hvor stor overtalelse der skal til for at få en Densen 400XS hjem når der er flere der skal bestemme. Måske hjælper det at Densen har en høj WAF faktor.

Med hensyn til højtalere er der lige så mange meninger som der er mennesker, personlig har jeg brugt Avance Dana mrk. 1 det sidste halve år og det kan da være de skal udskiftes, MEN det skal være en god højtaler før de ryger.

Der er et par til salg på DBA for kr. 4500,- bare en tanke...

Til top Vis guru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af guru

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Sendt: 22 Februar 2004 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

God aften G&S.

Først og fremmest, vil jeg lige sige tak for dit indlæg...det er fedt, når der er lidt respons på det man skriver.

Jeg har godt nok læst artiklen om disse ht'er, og jeg må også tilstå, at det bestemt ikke var uden interesse. Så, måske et sæt VR-2 kunne være interessant.....????

Jeg kender intet til disse ht'er, men det er værd at overveje, når der skal vælges nye ht'er inden længe. 22K er dog også en slags penge, men det kan godt være at det er prisen, der skal betales for at komme en tur i Den 7. himmel.

mvh FLEX

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Sendt: 23 Februar 2004 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

guru skrev:

Først og fremmest tillykke med dyret, jeg ved fra mig selv hvor stor overtalelse der skal til for at få en Densen 400XS hjem når der er flere der skal bestemme. Måske hjælper det at Densen har en høj WAF faktor.

Med hensyn til højtalere er der lige så mange meninger som der er mennesker, personlig har jeg brugt Avance Dana mrk. 1 det sidste halve år og det kan da være de skal udskiftes, MEN det skal være en god højtaler før de ryger.

Der er et par til salg på DBA for kr. 4500,- bare en tanke...

God aften Guru.

Mange tak skal du ha'..... Jep, det er en fin maskine, og jeg er meget tilfreds med "dyret", og som du beretter er det en maskine med HØJ WAF-faktor, så er man jo over den første hurdle, hvad angår tilladelse, når der skal nyt grej i stuen...ha, ha.

Det kunne da godt være, at jeg lige skulle svinge forbi DBA og se hvad det er for nogle ht'er der er sat til salg. Tak for tippet.

mvh FLEX

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Jeg er enig med Guru. Avance og Densen er et godt match. Har selv sig3mkII på B100 (har jeg sagt det før???) Og det lyder rigtigt godt. Du må ikke snyde dig selv for at lytte Avance.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes