Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 02:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Dali... Kun i hifiklubben... eller..? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dohh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Status: Offline
Sendt: 21 Februar 2004 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Spørgsmålet er hvor jeg har arbejdet....

pt studerer jeg - hvad med dig?

Til top Vis dohh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dohh

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 Februar 2004 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

okay så du har arbejdet der.. men kan jo se du næsten kun kommentere i de tråde hvor dali eller HK er nævnt.. enten er du hjernevasket eller bare mere end almindeligt glad for HK.. bevares det er da et alternativ og de har et godt sortiment (bare ikke til prisen) men har da selv købt tera labs hos dem, igen kunne ikke få dem andre steder så måtte betale deres pris om man så syntes den er fair eller ej.. men betalte for at kunne høre dem i butikken istedet for at bestille et andet mærke (kimber) over nettet..

men som du kan høre er du den eneste der mener deres koncept giver billige priser.. at det giver dem en større omsætning på deres nuværende sortiment er uden tvivl meningen bag deres "forbruger venlige koncept"  gør næsten ondt at skrive det... Hvorfor ikke sige det som det er vi har vores mærker køb dem her til vores pris eller køb noget l**t hos en af de andre forhandlere.. det er hvad man får at vide af deres sælgere i butikkerne hvis man går ud af døren uden de nyeste dali højttalere

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Moebius
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 21 Februar 2004 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Jeg hælder mest til hjernevasket...

Morten

Til top Vis Moebius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moebius

dohh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2004 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Er DU blevet snydt? Efter 25 år på dansk marked?

Du mener du er blevet taget godt og grundigt i enden - nærmest revet rundt i manegen?? suk

forstå markedsføring - og du vil forstå hvorfor hifi klubben er den eneste specialkæde indenfor radiobranchen der gik ud med et plus sidste år!

Nu når jeg nærmest indirekte har sagt jeg har arbejdet for dem- kan jeg fortælle at jeg stadig beundrer deres handelsstrategi og at mange højtstående i brachen beundrer netop det flotte resultat fra sidste år i en tid hvor det går RIGTIGT SKIDT! Så er jeg nok ikke den eneste der er hjernevasket... (se, jeg valgte ikke at svine jer til - men jeg forstår nu niveauet her på dette forum)...

Og lad nu værd med at sige, at fordi de gik ud med et overskud kun skete pga deres "høje" priser - det er sgu for åndsvagt.
Jeg husker faktisk mest at hifiklubben svinede andres mærker og butikker  til tilbage i 80/90´erne! Du var tydeligvis ikke kunde dengang... men mange herinde forguder netop de dage. mærkeligt, ik? Så jeg er nok igen ikke den eneste der er hjernevasket...
Det er fedt at se det hele uderfra nu... meget har ændret sig, entusiasmen er der skam stadig! - og de er fanme blevet langt mere professionelle! ... meget meget mere. Husk på - det er i bund og grund en forretning der skal sælge varer. Ikke en hyggeklub til ære for dig!

Men Live21.. hvis du kommer ind i en butik med den holdning som du har - så tror jeg du selv lægger vejen for servicen! kort og kontant.

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Februar 2004 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Øhhh, findes der overhovedet andre speciakæder indenfor hifi i Danmark end HifiKlubben?

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2004 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Du lyder som om jeg har fremsat en svag hentydning af at jeg ikke kan lide din elskede klub     Nu synes jeg tilfældigvis den lokale HK har en god sælger der ved noget om det han sælger, fik en god behandling og han lyttede os med da jeg prøvede kabler og talte og lyttede interesseret.. Gav 3500 for et kabel som jeg er meget glad for.. men der er da uden tvivl bedre løsninger til den pris, men ville høre det før jeg købte og det havde jeg kun mulighed for i HK, med de kabler jeg ville ha.. Ligesom supermarkederne har overbevist HR og FR Danmark om at god lyd ikke må koste over 1295,- har HK overbevist en trofast skare af "hifi-entusiaster" om at de skal ud og forkynde om den almægtige HK. De har fået en stor målgruppe på et smart markedsføringstrick   alt respekt for det ..

men får en dårlig smag i munden når man skal høre på at de er til for forbrugerens skyld

der er grænser for hvor meget  man gider høre på !!

Rene
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 21 Februar 2004 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

dohh skrev:

Nu når jeg nærmest indirekte har sagt jeg har arbejdet for dem- kan jeg fortælle at jeg stadig beundrer deres handelsstrategi og at mange højtstående i brachen beundrer netop det flotte resultat fra sidste år i en tid hvor det går RIGTIGT SKIDT! Så er jeg nok ikke den eneste der er hjernevasket... (se, jeg valgte ikke at svine jer til - men jeg forstår nu niveauet her på dette forum)...

OK, så HIFI-Klubbens overskud beviser i din bog, at Dalis strategi giver forbrugerne den bedste pris?

Du startede i øvrigt selv med at være utroligt belærende i denne tråd, vi andre tillader os bare at stille spørgsmålstegn ved dine argumenter. 

dohh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2004 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

KT radio og SK sound... eller ja... hmm.. SK gik vist ikke så godt..

Så er der Tape Connection...

Men nej, det er ikke for mange...

ahhh, det var fordi jeg skrev specialkæde indenfor radiobranchen, der gik ud med et plus?? got it! har rettet det. Det er selvfølgelig bare kæde indenfor radiobranchen.

Men at denne kæde netop er defineret som specialkæde... grundet deres størrelse, markedsføring og udbud af produkter gør jo bare resultatet endnu bedre!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 21 Februar 2004 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

dohh skrev:

Er DU blevet snydt? Efter 25 år på dansk marked?

Du mener du er blevet taget godt og grundigt i enden - nærmest revet rundt i manegen?? suk

forstå markedsføring - og du vil forstå hvorfor hifi klubben er den eneste specialkæde indenfor radiobranchen der gik ud med et plus sidste år!

Det er også første gang i en del år. Hifi Klubben har selv været gennem nogle ret tragiske år på lige fod med en stor del af branchen!

Du har allerede lagt stilen med den overlegne arrogance du hoppede ind i tråden med. SOm det gælder alle andre så prøv lige at moderér dig lidt.

Og lad nu værd med at sige, at fordi de gik ud med et overskud kun skete pga deres "høje" priser - det er sgu for åndsvagt.

De gik ud med et overskud  bl.a. pga. en ændring af deres koncept, forretningsgang og omstruktureringer. Af og til skal der foretages lidt ændringer for at tilpasse sig markedet, og da det kiksede i første forsøg gik gode gamle Peter Lyngdorff ind i det igen og har gjort sin del til at de triste tider er vendt igen!
Jeg husker faktisk mest at hifiklubben svinede andres mærker og butikker  til tilbage i 80/90´erne! Du var tydeligvis ikke kunde dengang... men mange herinde forguder netop de dage. mærkeligt, ik? Så jeg er nok igen ikke den eneste der er hjernevasket... 

Det har intet med hjernevask at gøre. Se nærmere på det som om at ikke alle de gamle og ret loyale hifi klub kunder synes om det nye koncept, udseende og måske lidt for meget surround. Og hvis de kikser så er det netop med det nye koncept og et andet blikfang at man så stiler efter et andet publikum som naturligvis har ligeså mange penge at rutte med. Sådan er business som bekendt nu om dage - tilpasninger!
Det er fedt at se det hele uderfra nu... meget har ændret sig, entusiasmen er der skam stadig! - og de er fanme blevet langt mere professionelle! ... meget meget mere. Husk på - det er i bund og grund en forretning der skal sælge varer. Ikke en hyggeklub til ære for dig!

Men Live21.. hvis du kommer ind i en butik med den holdning som du har - så tror jeg du selv lægger vejen for servicen! kort og kontant.

dohh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2004 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Rene skrev:

OK, så HIFI-Klubbens overskud beviser i din bog, at Dalis strategi giver forbrugerne den bedste pris?

Du startede i øvrigt selv med at være utroligt belærende i denne tråd, vi andre tillader os bare at stille spørgsmålstegn ved dine argumenter. 

over en lang tråd - ja.. det kan jo ikke beskrives på to linier vel. Der er i øvrigt ingen der har modbevist min "teori" . Og venligst definer den "bedste" pris.

Jeg har da ikke sagt I ikke måtte stille spøgsmålstegn ved mine argumenter!? Spørg løs...

Det er jo ikke en fight - det her. Er bare godt og grundig træt af folks uendelige trang til at udtrykke: "JER ER BLEVET SNYDT" -uden videre at begrunde hvor de præcist blev snydt..

ok?

Ronin, du forstår det. Også tidligere ansat?
Og nej - I må endelig ikke tolke det som arrogance - det var ikke meningen. Håber I forstår det.

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2004 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

overså lige din kommentar om niveauet på dette forum.. nu stopper det.. der er ingen der har svinet HK til eller dig !!!!!!!!!!! at vi er uenige i din endeløse lovprisning af HK er vel vores sag.. kan ikke gøre for du tager det personligt !!!

Du prøver at få det til at lyde som om de kun findes for at ændre alt hvad der er dårligt og forkert i denne verden.. Wake up and smell the roses !!!! det er de ikke !!! som tidligere sagt de har et smart koncept for The rich and famous   eller hvad de nu prøver at fremstå som.. det eneste der er blevet sagt er at de ikke gør det for deres blå øjnes skyld og at der er andre og væsentligt bedre (min mening) løsninger til prisen... med det sagt ville jeg nødigt undvære dem da man kan være heldig at finde kompetent personale i nogle af deres butikker som ikke nødvendigvis kun mener HK´s produkter er den endegyldige sandhed.. du var åbenbart ikke en af dem

dohh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2004 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

øøhh.. hvor skrev jeg HK´s produkter var de bedste? Det har aldrig været min endegyldige holdning.
desværre..
Og jo, at kalde en for hjernevasket er sgu for lamt. Ikke sandt?
såå..
Lad os stoppe fighten - inden det går helt galt. Allright - vi deler alle samme interesse! HIFI !

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 21 Februar 2004 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg mener ikke at Dohh er hjernevasket, jeg tror sku da mere at det er mange af os andre der ikke tænker os om pga. at det hele skal være billigere og billigere men samtidig skal det jo også være kram og helst 5 års garanti og mange vil jo gerne lytte til det índen det bliver købt.

Angående Dali hvad skal prisen på Dali Evidence 870 så feks. være skal den koste 4000,- stk., og stadig have den samme kvalitet, hvis de nu blev prissat der så regner vi vel selvfølgelig også med at vi stadig kan komme og se, føle og høre systemet inden man køber, jeg tror ikke det hænger sammen, skal de til at sælge til meget billigere priser så tror jeg at det en dag er  slut med at bruge tid på kunder der gerne vil have en snak og høre på en højtaler. 

Nu satte HK deres Cerwin Vega ned med det resultat som jeg har læst flere steder at nu skal folk sku ikke have CerWin vega mere fordi de har læst/hørt at de nu skal samles i kina, hvor er det lige vi er henne vi vil gerne have billige højtalere men når de så bliver det så er det sku også galt, og hvem ved om de lige bliver dårlige fordi de skal samles eller produceres i Kina, det bliver alt jo efterhånden, og hvad med lige at give dem et lyt inden man rakker ned på dem.

Jeg ved ikke så meget om hvordan det foregår og hvem der ejer hvem.

Men lavere priser giver i de fleste tilfælde mere salg, men med kun samme fortjeneste og der bliver mere arbejde, flere reklamationer, flere der lige skal lytte inden de køber så det kræver flere folk i arbejde, flere lønninger men man har stadig samme fortjeneste som før. 

Poul-erik. 

Til top Vis Poul-erik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Poul-erik

dohh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2004 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

åhhhh poul-erik .... du er min redning (ja ok...rolig nu hehehe)

Ja, det er lige præcis essensen i den onde cirkel - som kunne være hvad som helst, men som endte med at blive HK i denne tråd.

Håbede bare flere ville forstå...

men jeg fornemmer et ekstremt angreb... og har helt mistet lysten til at læse videre her på dette site. troede sgu folk var mere åbne.. men det er som så mange andre steder på internettet. =personligt opgør hver gang.

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2004 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

medgivet den var måske ikke helt fin.. Call them as I see em !! Hvis det går som en and osv

men havde måske os kunnet komme med referencer til en diktator eller to der var værre   

HK er et emne der kan få  i kog hos mange, især når man skal mødes med en hoven og bedrevidende holdning der kun kan fyre slidte floskler af !!

Sidste sure opstød herfra...

HK har bestemt sin plads i HIFI verdenen !!! men ville stige i min agtelse hvis den anerkendte at der findes konkurrenter der måske ikke er så dårlige som de prøver at gøre dem til

dohh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2004 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Jeg tror altså ikke det er så slemt som du får det til at se ud som..
Der er henvist til mange andre kæder.. når kunder spørger på konkret udstyr der IKKE forhandles i HFK. Og det er gjort - uden tilsvinelser og forsøg på at sælge kunden noget andet. Ring til hovedkontoret eller reservedele i nordjylland. Der sviner de da heller ikke andre kæder til? 
Men det er da klart at man som sælger forsvarer sine "heste i stalden". Det er jo de produkter man ved noget om - men at skulle direkte svine andre produkter til til fordel for éns egne er lidt for klamt..

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Februar 2004 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Hmmm, jeg synes helt vi kom væk fra at monopoler giver de billigste priser ?

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 21 Februar 2004 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

dohh skrev:

nej..du er sikret en lav pris fordi alternativet ville være ubeskriveligt.. (jeg gider i hvert fald ikke skrive det én gang til)

forstå markedføring... og så vil du vide at mange forhandlere i et og samme rum ville give bagslag og ikke sikre dig billigere produkter!!

Hvorfor forholder det sig netop sådan at internetshops - af fx. pcudstyr ene og alene spiller på pris. Fordi de ikke har nogle faste udgifter af betydning. De mindste "butikker" klarer sig bedst - de største er oftests dyrest.
De mindste bliver også en dag større - og dyrere... og sådan er det hele nu engang skruet sammen. For ekstra udgiften ligger i personale (administration), garantiordning, reperation og mange andre ting. Forsendelsen betaler aftageren. Men dali gider ikke bøvle med fyrre forskellige fragtselskaber fordi en lokal hifi shop skal have et sæt Dali 6006 og en anden skal have to sæt Dali evidence og en tredie skal.... Det fremkalder i allerhøjeste grad ikke lavere priser i praksis! måske i teorien... men det er ikke vigtigt. Nu er det så heller ikke Dali´s opgave at sende varerne ud til forhandlerne. Men audionord. Som så får l**ten og kræver højere pris grundet den lave mængde varer en privat ville kunne aftage.
(til dækning af ekstraomkostningerne!)  

Hvis det resulterede i lavere priser for forbrugeren - og mere indtægt for Dali - havde de sgu nok gjort det, tror I ikke!?  

Nej, det er ikke i Dalis interesse at give lavere priser, men at skabe mere interesse om deres produkter. Flere penge vil de tjene på lige fod med alle andre producenter af ting og sager!

citat: At B&W så drages ind i det, er nok hovedsagligt fordi B&W er tilfredse med de produkter Hifi Klubben sælger! Havde B&W været ude i faghandelen tvivler jeg på at der ville blive langet mange Nautilus 802 over desken!

nejnej.. i nogens øjne her kører de jo så også noget der ligner monopol-ordningen..  og hvad med NAD, Denon, cerwin Vega ?? som sjovt nok alle forhandles af HifiKlubben og som alle vel distribueres af Audionord til Hifi Klubben?

Så er det altså Audionord der er monopol faderen i spillet?

Det har intet med monopol at gøre. Nu drager du selv monopol ind i snakken, og jeg har stadig ikke forstået hvorfor det endnu ikke er gået op for dig hvad der ligger til baggrund for det sortiment de har! Det er fuldstændig som mange andre special-butikker - de har forskellige mærker som de hver især har forhandling/agentur/import på, og intet andet. Interessen består i at have noget som de andre IKKE har, og det er vel det mest fornuftige. De mærker som f.eks. Hifi Klubben forhandler kan som med alle andre på markedet selv vælge om de vil søge andre græsgange som f.eks. JBL (for at tage et eksempel). JBL var ikke helt tilfreds med hvor meget der blev solgt på det danske marked og derfor skiltes deres veje, men derefter kommer der jo bare andet til. Denon var på et tidspunkt ved at overveje det samme, men valgte heldigvis at blive! I dag er udvalget bare ikke så stort som tidligere og derfor ser man også Hifi Klubben forhandle mærker man finder andre steder - og her er det service og udbud de enten vinder eller taber på, som ved alle forretninger! Da Hifi Klubben og Audioscan blev lagt sammen, var der jo også en naturlig sortering samt nogle der valgte at søge andre græsgange, og det var jo fornuftigt for tænk et uoverskueligt sortiment der så ville være!

Når nu den gik på B&W så er det rent faktisk en af de ting der spiller ind, nemlig at de får deres topmodeller ud til væsentligt flere kunder pga. Hifi Klubbens koncept. Havde B&W stået i Bilka, tror jeg næppe at det var Nautilus folk kom efter! Men B&W er et af de mærker som de valgte ved sammenlægningen og Audioscan havde jo lignende succes med netop det mærke, og også her var det topmodellerne der blev snakket om dengang - de var aldrig blevet solgt hvis de stod i Bilka!

(suk neeeeeejjj)

Det hele forgrener sig ud... så NAD, B&W, Denon og alle de produkter audionord aftager lever i samme tro, at det bedste resultat er at udnytte én aftager i et land! Nemlig, og i dette tilfælde er det så Hifi Klubben der har dem.

Og aftageren (audionord) lever i den tro at én aftager (hifiklubben) skaber det bedste resultat økonomisk set. De lever ikke i nogen forhåbning om det - de går ud fra at de kan sælge, og hvis ikke de kunne så havde B&W været at finde andre steder - det kan du være sikker på!

=EKSISTENS for alle partnere!!!

simpel handel strategi!
tro mig, I bliver ikke snydt mht Dali...

- og vi opsumerer:

mange forhandlere af samme vare i et rum resulterer i presset pris! (juhuu for forbrugeren)
Presset pris = mindre fortjeneste for forhandleren
Kun den med de laveste omkostninger/eller største kapital tør gå skridtet og presse prisen yderligere.
Dette tvinger de andre til at skrige efter lavere pris hos producenten...

Fuldstændig enig, og der er nogle ret dårlige eksempler på det!

Snart er bunden nået og alligevel er der nogen der sætter penge til, for at få forbrugeren ind i butikken (tangerer alvorligt til dårlig købmandsskik!!)
(sony playstation eksempel!) Playstation, som nogle Hifi Klub-forretninger jo også har! Men det er korrekt, at Playstation om noget er udsat for noget i retningen af dårlig købmandsskik, men det ved vi nok også hvem man kan takke for! (Ikke HK )

JA, onkyo forsvandt fx fra Hifi Klubben... hvor faaan er de henne i det danske marked????? Det importeres idag af Jamo og kan bl.a. findes hos Audio Concept I Aalborg og AudioVision i Skive, hvis vi skal pege på specialbutikker!! Nu de er blevet billigere er det da blevet en fantastisk forretning for alle der måtte sælge hifi...?? Vi burde i princippet svømme rundt i Onkyo siden HK stoppede, ikke sandt?? MEN NEJ! VI svømmer ikke i mere Onkyo end så meget andet. Valget var mellem Denon og Onkyo, og Denon solgte mest og var derfor det naturlige valg. De havde jo også Harman/Kardon og Infinity dengang, og for mange år siden Accuphase og Threshold, bare for at nævne en bunkefuld, men som i hele Hifi-verdenen så kommer og går mærker hele tiden. Et konstant flow der er med til at skabe variation og sommetider forundring!

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 21 Februar 2004 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

> næppe, dansk marked er med al sandsynlighed en mindre del af Dali´s omsætning.

Diskussionen startede ellers med at du hævdede at, det sikrede kunderne en lavere pris, at man kun kunne købe Dali i hifi-klubben. Har du nu skiftet mening??

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2004 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Se man kan være heldig... og har os selv gjort opmærksom på det.. Har været i en del af dine butikker   og sørme om der ikke er nogen der gør det godt  og så er det jo man bruger penge der og håber andre afdelinger tager ved lære.. Men mener stadig ikke HK´s priser og lovprisning af deres produkter holder vand.. angående deres priser betaler man en del for deres nye koncept med fine adresser og beliggenhed.. resten for god service som man tit kan få.. at en for stor del af deres sælgere ikke har meget til overs for mærker de ikke fører er en skam  Smart koncept der nok skal give overskud.. men ikke min smag så hvis jeg kan, bruger jeg pengene et andet sted.. ikke i protest eller fordi jeg tror de kan mærke det.. men af den enkle grund jeg (igen min mening) hellere vil havde andre mærker stående...

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes