Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 12:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: digital stream player (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 19 Februar 2009 kl. 07:48 | IP-adresse registreret  

Hej jonas

Som sagt tjek linn forumet   el  lidt her http://www.linn.co.uk/music_systems_klimax_kontrol

Hvis man har den org klimax kontrol kan man få den opgradered, koster 20.000   men alt indmaden plus hele bagpladed og alle stikkene bliver udskifted.

mvh

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 Februar 2009 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Nu er der en del herinde der har erfaring med Linn`s digitale afspillere, men hvad med NAIM`s HDX. Er der nogle som kender noget til den og hvad kan i sige.........

Den tiltaler mig fordi at den selv ripper ens cd`r og lægger dem på HD. Det er nemt for sådan en som mig  Men hvordan er den i samligning med Linn og andre digitale steamere?

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Februar 2009 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Nu er der en del herinde der har erfaring med Linn`s digitale afspillere, men hvad med NAIM`s HDX. Er der nogle som kender noget til den og hvad kan i sige.........

Den tiltaler mig fordi at den selv ripper ens cd`r og lægger dem på HD. Det er nemt for sådan en som mig  Men hvordan er den i samligning med Linn og andre digitale steamere?

Jeg har hørt alle Linn-modellerne i direkte sammenligning, og jeg har osse hørt Naim HDX, dog ikke i direkte sammenligning med Linn DS. Det er svært at sige kategorisk hvor god den er, når jeg ikke har hørt dem i det samme system. Jeg vil umidelbart vurdere Naim HDX til lydmæssigt at ligge et sted imellem Majik DS og Sneaky DS, men HDX skulle lyde en hel del bedre med en af Naim's eksterne strømforsyninger - men så bliver den dælme osse dyr.

Til gengæld er den mange gange mere brugervenlig end Linn DS. 

Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 Februar 2009 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

kimC skrev:
Pierre skrev:

Jeg har hørt alle Linn-modellerne i direkte sammenligning, og jeg har osse hørt Naim HDX, dog ikke i direkte sammenligning med Linn DS. Det er svært at sige kategorisk hvor god den er, når jeg ikke har hørt dem i det samme system. Jeg vil umidelbart vurdere Naim HDX til lydmæssigt at ligge et sted imellem Majik DS og Sneaky DS, men HDX skulle lyde en hel del bedre med en af Naim's eksterne strømforsyninger - men så bliver den dælme osse dyr.

Det som jeg finder interessant ved Naim (udover deres lyd filisofi) er nemlig også dens bruger venlighed.

Men vist den ligger et sted mellem Sneaky (11K) og Majik (18K) så betaler man godt nok også en høj pris for bruger venligheden samt HD

Mit problem er at jeg på ingen måde kan finde ud af at sætte sådan et system op som Linn. finde det rigtige rippe program, få lagt det over på en nas som skal forbindes med en server som sender til afspilleren. Jeg er totalt lost  En anden ting er at jeg ikke vil handle hos Scala, det kunne så undgås ved at købe fra Linn direkte, men lidt mere besværligt

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Sendt: 23 Februar 2009 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
kimC skrev:
Pierre skrev:

Nu er der en del herinde der har erfaring med Linn`s digitale afspillere, men hvad med NAIM`s HDX. Er der nogle som
kender noget til den og hvad kan i sige.........

Den tiltaler mig fordi at den selv ripper ens cd`r og lægger dem på HD. Det er nemt for sådan en som mig  Men
hvordan er den i samligning med Linn og andre digitale steamere?

Jeg har hørt alle Linn-modellerne i direkte sammenligning, og jeg har osse hørt Naim HDX, dog ikke i direkte
sammenligning med Linn DS. Det er svært at sige kategorisk hvor god den er, når jeg ikke har hørt dem i det samme
system. Jeg vil umidelbart vurdere Naim HDX til lydmæssigt at ligge et sted imellem Majik DS og Sneaky DS, men HDX
skulle lyde en hel del bedre med en af Naim's eksterne strømforsyninger - men så bliver den dælme osse dyr.

Det som jeg finder interessant ved Naim (udover deres lyd filisofi) er nemlig også dens bruger venlighed.

Men vist den ligger et sted mellem Sneaky (11K) og Majik (18K) så betaler man godt nok også en høj pris for bruger
venligheden samt HD

Mit problem er at jeg på ingen måde kan finde ud af at sætte sådan et system op som Linn. finde det rigtige rippe
program, få lagt det over på en nas som skal forbindes med en server som sender til afspilleren. Jeg er totalt lost  En
anden ting er at jeg ikke vil handle hos Scala, det kunne så undgås ved at købe fra Linn direkte, men lidt mere besværligt

Du kan også købe Akurate (det kunne man i hver fald tidligere) hos Hifi-Forum på Frb. De sætter så også systemet op for
dig.
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 23 Februar 2009 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
kimC skrev:
Pierre skrev:

Men vist den ligger et sted mellem Sneaky (11K) og Majik (18K) så betaler man godt nok også en høj pris for bruger venligheden samt HD

Mit problem er at jeg på ingen måde kan finde ud af at sætte sådan et system op som Linn. finde det rigtige rippe program, få lagt det over på en nas som skal forbindes med en server som sender til afspilleren. Jeg er totalt lost  En anden ting er at jeg ikke vil handle hos Scala, det kunne så undgås ved at købe fra Linn direkte, men lidt mere besværligt

Linn systemet er langt fra så besværligt som nogen gør det til .

Snak med streamtech de forhandler også linn DS

http://www.streamtech.dk/netvaerksafspillere-linn-64/

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Februar 2009 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv installeret Min Sneaky og senere osse min Qnap 109 NAS, og jeg har overhovedet ingen forstand på teknik og computere - jeg følger bare brugsanvisningen.
Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Sendt: 23 Februar 2009 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft en Sneaky til låns, og jeg synes nu den gjorde sig ret kostbar. Det tog mig et par timer før der kom musik.
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes