| Forfatter |
|
harmonic Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 19 Februar 2009 kl. 07:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jonas
Som sagt tjek linn forumet el lidt her http://www.linn.co.uk/music_systems_klimax_kontrol
Hvis man har den org klimax kontrol kan man få den opgradered, koster 20.000 men alt indmaden plus hele bagpladed og alle stikkene bliver udskifted.
mvh __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 23 Februar 2009 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er der en del herinde der har erfaring med Linn`s digitale afspillere, men hvad med NAIM`s HDX. Er der nogle som kender noget til den og hvad kan i sige.........
Den tiltaler mig fordi at den selv ripper ens cd`r og lægger dem på HD. Det er nemt for sådan en som mig Men hvordan er den i samligning med Linn og andre digitale steamere?
__________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 23 Februar 2009 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
Nu er der en del herinde der har erfaring med Linn`s digitale afspillere, men hvad med NAIM`s HDX. Er der nogle som kender noget til den og hvad kan i sige.........
Den tiltaler mig fordi at den selv ripper ens cd`r og lægger dem på HD. Det er nemt for sådan en som mig Men hvordan er den i samligning med Linn og andre digitale steamere?
|
|
|
Jeg har hørt alle Linn-modellerne i direkte sammenligning, og jeg har osse hørt Naim HDX, dog ikke i direkte sammenligning med Linn DS. Det er svært at sige kategorisk hvor god den er, når jeg ikke har hørt dem i det samme system. Jeg vil umidelbart vurdere Naim HDX til lydmæssigt at ligge et sted imellem Majik DS og Sneaky DS, men HDX skulle lyde en hel del bedre med en af Naim's eksterne strømforsyninger - men så bliver den dælme osse dyr.
Til gengæld er den mange gange mere brugervenlig end Linn DS.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 23 Februar 2009 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimC skrev:
Pierre skrev:
|
|
|
|
Jeg har hørt alle Linn-modellerne i direkte sammenligning, og jeg har osse hørt Naim HDX, dog ikke i direkte sammenligning med Linn DS. Det er svært at sige kategorisk hvor god den er, når jeg ikke har hørt dem i det samme system. Jeg vil umidelbart vurdere Naim HDX til lydmæssigt at ligge et sted imellem Majik DS og Sneaky DS, men HDX skulle lyde en hel del bedre med en af Naim's eksterne strømforsyninger - men så bliver den dælme osse dyr.
|
|
|
Det som jeg finder interessant ved Naim (udover deres lyd filisofi) er nemlig også dens bruger venlighed.
Men vist den ligger et sted mellem Sneaky (11K) og Majik (18K) så betaler man godt nok også en høj pris for bruger venligheden samt HD 
Mit problem er at jeg på ingen måde kan finde ud af at sætte sådan et system op som Linn. finde det rigtige rippe program, få lagt det over på en nas som skal forbindes med en server som sender til afspilleren. Jeg er totalt lost En anden ting er at jeg ikke vil handle hos Scala, det kunne så undgås ved at købe fra Linn direkte, men lidt mere besværligt  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 23 Februar 2009 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
kimC skrev:
Pierre skrev:
Nu er der en del herinde der har erfaring med Linn`s digitale afspillere, men hvad med NAIM`s HDX. Er der nogle som
kender noget til den og hvad kan i sige.........
Den tiltaler mig fordi at den selv ripper ens cd`r og lægger dem på HD. Det er nemt for sådan en som mig Men
hvordan er den i samligning med Linn og andre digitale steamere?
|
|
|
Jeg har hørt alle Linn-modellerne i direkte sammenligning, og jeg har osse hørt Naim HDX, dog ikke i direkte
sammenligning med Linn DS. Det er svært at sige kategorisk hvor god den er, når jeg ikke har hørt dem i det samme
system. Jeg vil umidelbart vurdere Naim HDX til lydmæssigt at ligge et sted imellem Majik DS og Sneaky DS, men HDX
skulle lyde en hel del bedre med en af Naim's eksterne strømforsyninger - men så bliver den dælme osse dyr.
|
|
|
Det som jeg finder interessant ved Naim (udover deres lyd filisofi) er nemlig også dens bruger venlighed.
Men vist den ligger et sted mellem Sneaky (11K) og Majik (18K) så betaler man godt nok også en høj pris for bruger
venligheden samt HD 
Mit problem er at jeg på ingen måde kan finde ud af at sætte sådan et system op som Linn. finde det rigtige rippe
program, få lagt det over på en nas som skal forbindes med en server som sender til afspilleren. Jeg er totalt lost En
anden ting er at jeg ikke vil handle hos Scala, det kunne så undgås ved at købe fra Linn direkte, men lidt mere besværligt
 |
|
|
Du kan også købe Akurate (det kunne man i hver fald tidligere) hos Hifi-Forum på Frb. De sætter så også systemet op for
dig.
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 23 Februar 2009 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
kimC skrev:
Pierre skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Men vist den ligger et sted mellem Sneaky (11K) og Majik (18K) så betaler man godt nok også en høj pris for bruger venligheden samt HD 
Mit problem er at jeg på ingen måde kan finde ud af at sætte sådan et system op som Linn. finde det rigtige rippe program, få lagt det over på en nas som skal forbindes med en server som sender til afspilleren. Jeg er totalt lost En anden ting er at jeg ikke vil handle hos Scala, det kunne så undgås ved at købe fra Linn direkte, men lidt mere besværligt 
|
|
|
Linn systemet er langt fra så besværligt som nogen gør det til .
Snak med streamtech de forhandler også linn DS
http://www.streamtech.dk/netvaerksafspillere-linn-64/ __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 23 Februar 2009 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv installeret Min Sneaky og senere osse min Qnap 109 NAS, og jeg har overhovedet ingen forstand på teknik og computere - jeg følger bare brugsanvisningen.
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 23 Februar 2009 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft en Sneaky til låns, og jeg synes nu den gjorde sig ret kostbar. Det tog mig et par timer før der kom musik.
|
| Til top |
|
| |