| Forfatter |
|
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 20 Februar 2009 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik 1307 skrev:
Nak pa 5 er osse en effect forstærker...
Og ikke for at stjæle hans tråd, men er der nogen der kender denne forstærker... :
Yamaha MX-1000u det er en ca 10 år gammel power forstærker, er de High end / oki-end som stereo forstærker.. nogen der kender lyden i den og om kvaliteten af lyden er oki.
Specs : http://i40.tinypic.com/2vrtws1.jpg
|
|
|
OM der er "klanglighed" mellem Yammy MX-1000 og MX 1, kan jeg fortælle at Nakamichien ( PA7 mkII) - i mine ører - lyder langt "behageligere", mere kraftfuld end Yamaha. Yamahaen lyder rigtig "japaner-agtig", lidt "tynd" i det og med en lys ("skinger" ) top.
Om du vil finde noget som minder om Naka'ens lyd, ville jeg pege på noget H/K, som kan findes en smule billigere - men som stadig afgiver en masse strøm, som et sæt B&W højtalere nok har (hårdt) brug for
Mvh __________________ Jesper / Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
Nissehn Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 20 Februar 2009 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jørgen. Det er korrekt. Jeg har den matchende pre-amp til min lånte Nak pa7 mk.II effekt. Jeg fik lov til at låne mk.II'eren af mine forældre da de lige har købt Cambridge's for-og effektforstærker.
Svar til Henrik, så er den eneste grund til at jeg bruger min Denon som pre-amp, er fordi den har Hdmi in/outputs og digitale indgange til xbox 360 og ps3'en. __________________ Mvh Christian
|
| Til top |
|
| |
Henrik 1307 Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 20 Februar 2009 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er seføli klart......den vej er det nok billigst intil du får råd igen til at skeje ud...  plus der er kommet flere mærker på gaden med Hdmi fetures, som komme ned i mennske penge.. Henrik
|
| Til top |
|
| |
Nissehn Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2009 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik, jeg har slet ikke tralvt Min Denon receiver kunne jeg bruge indtil den sprang i luften. Jeg har ikke brug for en anden, da den fungere perfekt som pre-amp, men jeg tror også at man skal høre det før man kan udtale sig om lyden, for den klare det sku' godt Jeg har også set flere highend surroundsystemer med avr-2808 og de lidt dyrer 3808, 4308 som pre-amp med nogle kraftige effektblokke, bl.a én inde på Hifigalleriet.dk __________________ Mvh Christian
|
| Til top |
|
| |
Henrik 1307 Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 21 Februar 2009 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja jeg har selv Onkyo 905 med effect på , men en God pre amp burde gøre det bedre
|
| Til top |
|
| |
Luggelaj Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 22 Februar 2009 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige inden tråden dør helt ud, vil jeg da lige lykønske dig med dine højtalere. Det er jo nogle rigtig lækre skrig.
|
| Til top |
|
| |
Nissehn Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2009 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Luggelaj,
Mange tak. De lyder rigtig godt, så de har bestemt været alle pengene værd.  __________________ Mvh Christian
|
| Til top |
|
| |