Emne: MIT kabler? ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Fiddoo Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 838
|
Sendt: 26 Februar 2009 kl. 03:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
ABaudio skrev:
harmonic skrev:
Kenneth_P skrev:
harmonic skrev:
Præcis,
Du kan ikke få nogle seriøse hifi firmaere til at sige andet en a et korrekt spicificered kobber kabel med et kvalitets stik ikke er alt rigligt.
Det handler ikke om hvor mange bokse eller hvor tykt kablet er med og de eletriske eneskaber passer til det grej man har, prisen er fuldstændig underordnet.
|
|
|
Nu er det ikke fordi, jeg vil ud i en længere sneboldskamp. Men ikke desto mindre, så får et rimelig seriøst firma som f.eks. Spectral Audio, special lavet kabler fra MIT. Se billed herunder...

Også Martin Logan (og flere) har fået special lavet kabler fra MIT.
Nogle af de seriøse hifi-producenter har altså en lidt anden holdning, end du udtrykker. 
Men MIT er jo ikke det eneste kabelfirma, som bliver benyttet af seriøse hifi-producenter. På flæng kan nævnes Transparent, Nordost, AudioQuest, NBS, Jorma, Bertram og mange flere.
|
|
|
Du bør nok spørge dig selv hvorfor egentlig ?
Hvorfor er det at når de ritige tunge drenge der har de store kundekredse som Naim, Krell, Linn Ja og Danske gamut skal designer en kabel serie der passer til deres eget udsyr så ende det alttid op i et kobber kabel i passende kvalitet ?
Det handler jo om salg og synligørelse , og man kan jo se det virker for du referer præcis til det nemlig at fks wilson el AR benytter transperant eller nordost kabler når der er messer el ligende for så tror alle at det er den eneste måde at få det maximale udbytte ved de mærker.
Tænk over effekten af at Fks Martin logan bruger et snandard kobber kabel ? hvis jeg var Mit havde jeg da ringed til dem og tilbudt at designe en kabel seri til dem hvor de får penge, for omvendt hvis potentiale køber ser at det ikke er nødvendig at bruge 40.000 på kabler hvis man købe martin logan går MIT konkurs .
Det handler om penge , og hvis martin logan el spectral kan score lidt xtra penge på at lave reklame for MIT ved at benytte dem og bruge deres navn så gør de det, og fok hopper i med begge ben.
|
|
|
Det var da helt utroligt så meget du ved........ Et godt råd - prøv at undersøge tingene inden du udtaler dig om det, det er da helt tydelig at du intet aner om hvad du snakker om. |
|
|
Hvorfor ikke ? __________________ Mvh. Frank K.
|
Til top |
|
|
kimroper Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 56
|
Sendt: 26 Februar 2009 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmonic skrev:
Du er godt på vej ud i din første dyre fejltagelse.
Er dine kabler af bare nogenlunde rimelig kvalitet vil du få meget mere bedre lyd ved af skife til bedre komponenter.
|
|
|
Øhh hvordan det ? Hvor står det henne ?
At proklamere det ene eller det andet uden at have nogen former for substans er en smule tamt, men du mener måske at ifølge din mening så er det bedre at skifte komponenter ?
harmonic skrev:
Nu mindre du har det bedste af det bedste over hele linen kan det ikke btale sig at begynde at rode med kabler og selvom du har det bedset af det bedste er det ikke sikkert du finder noget der lyder væsentligt beddre end et standard cobber kabel.
|
|
|
Ja det er jo IGEN din egen mening, sjovt nok er der andre som har en ANDEN mening - og som en sidenote kan jeg da lige spørge om hvad et standard kobber kabel præcist er ? Det er nemlig temmelig svært at lave en test hvis man ikke ved hvad det er man skal teste 
harmonic skrev:
Stop med at læse kabel fabrikanters forklaring og kabel anmeldelser de er til for at rippe dig for penge og ikke gi dig bedre lyd. 
MVH
|
|
|
Ja det er jo noget sludder sådan at generalisere - men måske kan DU ikke høre forskel ?
Men der er andre der kan høre forskel, jeg kan da kraftigt anbefale bomuldsvatpinde - det kan da så være der trænger mere ind så ? 
|
Til top |
|
|
FinnC Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 372
|
Sendt: 26 Februar 2009 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmonic skrev:
Kenneth_P skrev:
harmonic skrev:
Præcis,
Du kan ikke få nogle seriøse hifi firmaere til at sige andet en a et korrekt spicificered kobber kabel med et kvalitets stik ikke er alt rigligt.
Det handler ikke om hvor mange bokse eller hvor tykt kablet er med og de eletriske eneskaber passer til det grej man har, prisen er fuldstændig underordnet.
|
|
|
Nu er det ikke fordi, jeg vil ud i en længere sneboldskamp. Men ikke desto mindre, så får et rimelig seriøst firma som f.eks. Spectral Audio, special lavet kabler fra MIT. Se billed herunder...
Også Martin Logan (og flere) har fået special lavet kabler fra MIT. ..snip.. |
|
|
..snip..
Det handler jo om salg og synligørelse , og man kan jo se det virker for du referer præcis til det nemlig at fks wilson el AR benytter transperant eller nordost kabler når der er messer el ligende for så tror alle at det er den eneste måde at få det maximale udbytte ved de mærker.
Tænk over effekten af at Fks Martin logan bruger et snandard kobber kabel ? hvis jeg var Mit havde jeg da ringed til dem og tilbudt at designe en kabel seri til dem hvor de får penge, for omvendt hvis potentiale køber ser at det ikke er nødvendig at bruge 40.000 på kabler hvis man købe martin logan går MIT konkurs .
..snip.. |
|
|
Vi behøver slet slet ikke en hel masse snak om for os uigennemskuelige firmaer.. Som harmonic helt korrekt skriver, så er det en almindelig anvendt virksomhedsfilosofi - vores helt egen IT-Factory anvendte den også med succes.. så længe det gik  Namedropping samt bundling (marketing strategi) er utroligt anvendt - enhver bruger det, hvis det skæpper i kassen. Og alle glemmer xyz over night, hvis xyz betyder en 'forkert'/dårlig smag  Hvor mange firmaer (af en lang række) ser du derude lige nu, der er gode kunder, partner etc. med IT-Factory... jamen dog... pist borte  __________________ Nogle drukner sig i problemer, andre tager sig en uddannelse, så de kan svømme imellem dem. [Mark Twain 1835-1910]
|
Til top |
|
|
harmonic Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 817
|
Sendt: 26 Februar 2009 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimroper skrev:
harmonic skrev:
Du er godt på vej ud i din første dyre fejltagelse.
Er dine kabler af bare nogenlunde rimelig kvalitet vil du få meget mere bedre lyd ved af skife til bedre komponenter.
|
|
|
Øhh hvordan det ? Hvor står det henne ?
At proklamere det ene eller det andet uden at have nogen former for substans er en smule tamt, men du mener måske at ifølge din mening så er det bedre at skifte komponenter ?
harmonic skrev:
Nu mindre du har det bedste af det bedste over hele linen kan det ikke btale sig at begynde at rode med kabler og selvom du har det bedset af det bedste er det ikke sikkert du finder noget der lyder væsentligt beddre end et standard cobber kabel.
|
|
|
Ja det er jo IGEN din egen mening, sjovt nok er der andre som har en ANDEN mening - og som en sidenote kan jeg da lige spørge om hvad et standard kobber kabel præcist er ? Det er nemlig temmelig svært at lave en test hvis man ikke ved hvad det er man skal teste 
harmonic skrev:
Stop med at læse kabel fabrikanters forklaring og kabel anmeldelser de er til for at rippe dig for penge og ikke gi dig bedre lyd. 
MVH
|
|
|
Ja det er jo noget sludder sådan at generalisere - men måske kan DU ikke høre forskel ?
Men der er andre der kan høre forskel, jeg kan da kraftigt anbefale bomuldsvatpinde - det kan da så være der trænger mere ind så ? 
|
|
|
Lyder som om du prøver at retfærdiggøre overfor dig selv hvorfor du har købte dyre kabler 
(Og ja jeg har selv brugt i dyre domme på kabler i sin tid, mest af facination at kablers udsende og håbet om bedre lyd, som fortalt i reklamerne.)
Sjovt du siger forskel , jeg har aldrig sagt at der ikke var FORSKEL men forskel er ikke synomyn med forbedring,  __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
Til top |
|
|
harmonic Forum Bruger

|
Sendt: 26 Februar 2009 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
ABaudio skrev:
harmonic skrev:
Kenneth_P skrev:
harmonic skrev:
Præcis,
|
|
|

Nogle af de seriøse hifi-producenter har altså en lidt anden holdning, end du udtrykker. 
Men MIT er jo ikke det eneste kabelfirma, som bliver benyttet af seriøse hifi-producenter. På flæng kan nævnes Transparent, Nordost, AudioQuest, NBS, Jorma, Bertram og mange flere.
|
|
|
Hvorfor er det at når de ritige tunge drenge der har de store kundekredse som Naim, Krell, Linn Ja og Danske gamut skal designer en kabel serie der passer til deres eget udsyr så ende det alttid op i et kobber kabel i passende kvalitet ?
Det handler om penge , og hvis martin logan el spectral kan score lidt xtra penge på at lave reklame for MIT ved at benytte dem og bruge deres navn så gør de det, og fok hopper i med begge ben.
|
|
|
Det var da helt utroligt så meget du ved........ Et godt råd - prøv at undersøge tingene inden du udtaler dig om det, det er da helt tydelig at du intet aner om hvad du snakker om.
|
|
|
Du er forhandler ik ? , du har jo netop en interresee i at disse myter bliver til sandhed så du kan sælge dine 4 meter kabel til 20.000 kroner. __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
Til top |
|
|
kimroper Forum Bruger

|
Sendt: 26 Februar 2009 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmonic skrev:
Lyder som om du prøver at retfærdiggøre overfor dig selv hvorfor du har købte dyre kabler 
|
|
|
Ja det er jo ikke svar på nogen af mine spørgsmål, men det er måske hvad man kan forvente hvis der ikke er et fornuftigt svar ?
Hvad jeg har af kabler holder jeg for mig selv, man kan sagtens bede om argumenter uden at sige hvilke kabler man har.
harmonic skrev:
(Og ja jeg har selv brugt i dyre domme på kabler i sin tid, mest af facination at kablers udsende og håbet om bedre lyd, som fortalt i reklamerne.)
|
|
|
Øhh at du har brugt masser af penge på noget som du ikke kan lide er da uheldigt, men det betyder ikke at det ikke virker.
harmonic skrev:
Sjovt du siger forskel , jeg har aldrig sagt at der ikke var FORSKEL men forskel er ikke synomyn med forbedring, 
|
|
|
Næ men du siger at et kobber kabel af rimelig kvalitet vil være så godt at man skal til at skifte komponenter ? Det er lige det som jeg gerne vil have dokumenteret .....
Men det er måske din PERSONLIGE mening ? I så fald synes jeg bare du skulle have tydeliggjort det.
|
Til top |
|
|
kimroper Forum Bruger

|
Sendt: 26 Februar 2009 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmonic skrev:
ABaudio skrev:
harmonic skrev:
Kenneth_P skrev:
harmonic skrev:
Præcis,
|
|
|

|
|
|
|
|
|
Det var da helt utroligt så meget du ved........ Et godt råd - prøv at undersøge tingene inden du udtaler dig om det, det er da helt tydelig at du intet aner om hvad du snakker om.
|
|
|
Du er forhandler ik ? , du har jo netop en interresee i at disse myter bliver til sandhed så du kan sælge dine 4 meter kabel til 20.000 kroner.
|
|
|
Hvilken myte ?
At der ikke er forskel på kabler ?
|
Til top |
|
|
kimroper Forum Bruger

|
Sendt: 26 Februar 2009 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimroper skrev:
harmonic skrev:
ABaudio skrev:
harmonic skrev:
Kenneth_P skrev:
harmonic skrev:
Præcis,
|
|
|

|
|
|
|
|
|
|
|
|
Du er forhandler ik ? , du har jo netop en interresee i at disse myter bliver til sandhed så du kan sælge dine 4 meter kabel til 20.000 kroner.
|
|
|
Hvilken myte ?
At der ikke er forskel på kabler ?
|
|
|
Lige for at tydeliggøre hvad jeg spørger om så er det hvad er et "kobber kabel i passende kvalitet" ?
Øhh hvad er det lige et Krell kabel koster ?
ja det ville da være sjovt hvis du lige smed priser på de kabler de har og hvilken slags kobber kabel i passende kvalitet de bruger ......
|
Til top |
|
|
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
Sendt: 26 Februar 2009 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi skal have lavet den blindtest en dag, så vi kan få slået fast en gang for alle, at ingen kan høre forskel!
Jeg snakkede også med en gammel ingeniør som bla har arbejdet i B&O og arbejdet med akustisk og højtalere hele hans liv, han havde desuden udgivet en bog om ledere. Jeg luftede lige ordet "hifi kabler" for ham for at høre hans mening og pludselig var han flad af grin og sagde noget i retning af: "Jeg fatter ikke hvad det er der får folk til at bruge alle de penge på så dyre kabler, der er absulut _ingen_ som kan høre forskel - det giver slet ikke mening"
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
Sendt: 26 Februar 2009 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
kappen skrev:
Vi skal have lavet den blindtest en dag, så vi kan få slået fast en gang for alle, at ingen kan høre forskel!
Jeg snakkede også med en gammel ingeniør som bla har arbejdet i B&O og arbejdet med akustisk og højtalere hele hans liv, han havde desuden udgivet en bog om ledere. Jeg luftede lige ordet "hifi kabler" for ham for at høre hans mening og pludselig var han flad af grin og sagde noget i retning af: "Jeg fatter ikke hvad det er der får folk til at bruge alle de penge på så dyre kabler, der er absulut _ingen_ som kan høre forskel - det giver slet ikke mening"
|
|
|
Det fortæller vist mere om B&O end det gør om kabler .
Jeg er af den klare overbevisning at der kan være store forskelle på kabler. Om man så finder den bedste lyd i et dyrt eller et billigt kabel kommer i høj grad an på synergieffekten i systemet. Dette er bare min erfaring
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
Til top |
|
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 26 Februar 2009 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
kappen skrev:
Vi skal have lavet den blindtest en dag, så vi kan få slået fast en gang for alle, at ingen kan høre forskel!... |
|
|
Nu er jeg så langt fra sikker på at det bliver resultatet af en blindtest
Men underligt nok er der, så vidt jeg er orienteret om indtil videre, INGEN der har meldt sig som afløser for mig, og det til at få ført HIFI4ALL's seriøst anlagte brugertest af kabler ud i verden. Derimod er vi endnu engang ved at starte en skyttegravskrig, hvor "fornægterne" forlanger beviser for at de underlige kabler virker, og det da det påstås at man selv absolut ingen forskel kan høre. __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
harmonic Forum Bruger

|
Sendt: 26 Februar 2009 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja krells kabler koster penge, det gør linns også, men de koster ikke hvad 120.000 kroner for et 1 meter sæt af deres bedste IC.
Jeg vil pointere endnu engang for dem der forveksler mig med en af de her t**ser der render rundt og siger at alt lyder ens . Jeg har IKKE sagt at kabler ikke kan gøre en forskel.
Selvfølgelig gøt de det , men det har mere noget at gøre med de eletriske eneskaber at gøre en noget andet , om de elektriske eneskaber så passer til ens udstyr og smag er jo op til den enkelte.
Pointenen er at det ikke har noget med pris og tykkelse at gøre. snare om synagien er til stede.
__________________ Linn sonus faber og andet godt
|
Til top |
|
|
manley Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 300
|
Sendt: 26 Februar 2009 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
vil lige sige at det er vel ikke alle der kan høre lige godt?? eller er det bare mig?
eller sagt på en anden måde!!
der er jo også nogle der bruger briller og andre der ikke gør, men har aldrig mødt en med briller der ikke trodet på mig når jeg skulle læse/se et eller andet for dem!!
det jeg vil sige er at det kan da meget vel være at nogle ikke kan høre forskel på kabler, om det så er dem der høre dårliger end dem der kan høre forskel, skal jeg ikke kunne svare på, men jeg ville da være glad for hvis jeg ikke kunne høre forskel så kunne jeg da spare en masse penge og måske have nøjes med et anlæg til 2000kr fra bilka!! det ville da være super
|
Til top |
|
|
ABaudio Branchemedlem

AB Audio
Bruger siden: 10 November 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 284
|
Sendt: 27 Februar 2009 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Retningslinier for brug af forum skrev:
Branchemedlemmer må IKKE tale rosende, reklamere for eller oprette indlæg eller emner
om produkter denne selv måtte have produceret, have forhandling- og/eller distribution af eller kommerciel tilknytning til. |
|
|
Indhold slettet.
-Sveske
|
Til top |
|
|
Jblfan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
Sendt: 27 Februar 2009 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Nu er jeg jo kun en simpel antenne-service-tekniker...
Alligevel kan jeg med forholdsvis almindeligt hobbyudstyr demonstrere / måle en tydelig forskel på forskellige kabler - uden endda at gå i ekstremitet'er.
JBLfan __________________ MMmmmmm.... - JBL....
|
Til top |
|
|
Fiddoo Forum Bruger

|
Sendt: 27 Februar 2009 kl. 03:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jblfan skrev:
- Nu er jeg jo kun en simpel antenne-service-tekniker...
Alligevel kan jeg med forholdsvis almindeligt hobbyudstyr demonstrere / måle en tydelig forskel på forskellige kabler - uden endda at gå i ekstremitet'er.
JBLfan |
|
|
Jammen, vi ser da gerne et par eksempler  __________________ Mvh. Frank K.
|
Til top |
|
|
bittermand Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
Sendt: 27 Februar 2009 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der vil i det flg. komme sammenligninger, hvor man kan spørge sig selv: Hvad er højest Rundetårn eller et tordenskrald...alt er relativt, men her er mit besyv.
1. Allerførst, ja, jeg mener, der er forskel på kabler, også hørbare, men disse er YDERST marginale, uanset hvor mange penge der kastes efter dem. Jeg købte mine for soliditet og håndværksmæssig kvalitet OG den bedre lydmæssige, dog marginale, forandring. De var iøvrigt væsentligt dyrere, end de foregående. Var de prisen værd? Kun lige. Der er en tendens til indenfor HIFI-verdenen, at forskelle, når der skal sættes ord på disse, lige pludselig bliver GIGANTISKE, selvom det er ganske små subtile nuancer, som f.eks. når en given pick-up, CD-afspiller eller højttaler udnævnes til at have en skinger lyd, når dette måske i virkeligheden "blot" er en snigende lyttetræthed, der kommer efter længere tids lytning - må jeg være fri!? En skinger lyd er negle, der kradser mod en tavle, mine siameserkatte ved spisetid eller et skrigende spædbarn o.lign. Hvis det andet skulle være tilfældet, kan man jo ikke eksistere. Men alt er jo relativt, så...
2. Jeg tror, at det, som falder de fleste mennesker for brystet, er de eksorbitante priser, der forlanges for visse kabler - det ér dog trods alt bare en ledning. Lad mig give et eksempel: Nordöst Valhalla 2x4 meter højttalerkabel pris: 100.000 kr.

Hvis en given forbedring i ens kæde, det være sig komponenter eller kabel, var ligefrem proportional med prisen, skulle lyden hjemme hos mig blive 30.000 gange bedre med Nordöst Valhalla (der var Rundetårn og tordenskraldet). Men vi ved jo alle, at sådan forholder det sig ikke. Virkeligheden er jo nok mere, at de sidste procenters eller måske snarere promillers forbedringer er dyrere, end de er fra low-end til en mellemvare. Men selvom det forholder sig sådan med ovennævnte promiller, nægter jeg ganske enkelt at tro på, at der er lagt så meget forskning/"forskning" (vælg selv) i, at prisen er retvisende. Hvis man købte guld eller platin, er det s'gu lige før, man får mere metal med sig hjem, end hvad der er i disse kabler. Jeg mistænker Nordöst (og andre kabelprod.) for at have brugt flere timer på at få l**tet til at se sexet ud, i forh. til timer på tests. En ledning til 100 k skulle jo helst glide ned.
3. HIFI-trylleslaget. Et ganske almindeligt dagligdags produkt skal bruges til HIFI = prisforhøjelse på flere 1000%. Udover eksemplet med ovennævnte "ledning" (undskyld!) er der det mest klassiske i min optik: Liggeunderlag i skumgummi til sovepose 2 kvadratmeter pris 50 kr. Samme skumgummi til "afkobling" (undskyld! ...Men har det dog selv...D'OH) af HIFI-udstyr 8-10 kvadratCENTImeter bliver ved trylleslaget pludselig højteknologisk til en pris på 300 kr.(!!!) og opefter - the sky is the limit. Er noget kabel 100 k værd? Hvis der findes nogen, som er villige til at betale...måske. Men ikke her på matriklen!
Venlig hilsen Søren (ateist - også når det gælder HIFI!) __________________
'I only offend those who want to be offended' - Frank Zappa
|
Til top |
|
|
FinnC Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 372
|
Sendt: 27 Februar 2009 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
bittermand skrev:
..snip.. HIFI-trylleslaget. Et ganske almindeligt dagligdags produkt skal bruges til HIFI = prisforhøjelse på flere 1000%. ..snip.. . Men ikke her på matriklen!
Venlig hilsen Søren (ateist - også når det gælder HIFI!) |
|
|
Tak bittermand, den her tråd burde få enhver (også mig) til at omvende sig til ateist - men tilbage til kablerne.. Et normalt signalkabel overfører max. omkring 100 mV ved ~10-47 kOhm
impedans og dermed løber der kun en meget svag strøm. Signalet skal
derudover være skærmet (ubalanceret RCA) mod indstråling af en skærm
udenom signalleder. Kan nemt opfyldes med en helt almindelig snor til
~150 kr. for 2-3 meter incl. stik. Bruger du XLR så koster kabel og stik måske en lille sjat mere, da krav til materialer er lidt anderledes, samt forbruget samt salget er mindre for både kabler og stik. Højttalerledning - 2,5 kvardrat ledning, som kan købes hos flere for < 200 kr. for 25 meter. Lysleder (Toslink) god kvalitet kan findes < 200 kr. for 3-5 meter nogle gange < 100 kr. incl. stik. Digital (Coax) god kvalitet som ved fx. gode antennekabler - priser som ved Lysleder incl stik. Ypperstepræsten i templet forlanger gerne, at du skal betale for
afladsbreve mm. derudover, og vil du gerne støtte menigheden så betaler
du, eller finder en anden løsning  Køber du selv godt kabel + stik i rimelig mængde (ex. lysleder), kan du
med loddekolbe fremstille nødvendige kabler til 50-100 kr. stykket. Vil du gerne betale >3 gange og derover... 1) Der findes ingen dobbelte blindforsøg, som underbygger værdien heraf. 2) Den findes ingen relevante underbygning af værdien heraf i DIN 45500 for HiFi. Mange mennesker tror og mener at xxx, yyy og zzz - ja og hvad så - UFO'er er landet i baghaven, nisser bor på loftet, trolde bor i huler, mosekonen brygger samt elverkonen har hul i ryggen  __________________ Nogle drukner sig i problemer, andre tager sig en uddannelse, så de kan svømme imellem dem. [Mark Twain 1835-1910]
|
Til top |
|
|
kimroper Forum Bruger

|
Sendt: 28 Februar 2009 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
FinnC skrev:
bittermand skrev:
..snip.. HIFI-trylleslaget. Et ganske almindeligt dagligdags produkt skal bruges til HIFI = prisforhøjelse på flere 1000%. ..snip.. . Men ikke her på matriklen!
|
|
Tak bittermand, den her tråd burde få enhver (også mig) til at omvende sig til ateist - men tilbage til kablerne..
Et normalt signalkabel overfører max. omkring 100 mV ved ~10-47 kOhm
~150 kr. for 2-3 meter incl. stik.
Bruger du XLR så koster kabel og stik måske en lille sjat mere, da krav til materialer er lidt anderledes, samt forbruget samt salget er mindre for både kabler og stik.
Højttalerledning - 2,5 kvardrat ledning, som kan købes hos flere for < 200 kr. for 25 meter.
Lysleder (Toslink) god kvalitet kan findes < 200 kr. for 3-5 meter nogle gange < 100 kr. incl. stik. Digital (Coax) god kvalitet som ved fx. gode antennekabler - priser som ved Lysleder incl stik.
Ypperstepræsten i templet forlanger gerne, at du skal betale for
du, eller finder en anden løsning 
Køber du selv godt kabel + stik i rimelig mængde (ex. lysleder), kan du
med loddekolbe fremstille nødvendige kabler til 50-100 kr. stykket.
Vil du gerne betale >3 gange og derover... 1) Der findes ingen dobbelte blindforsøg, som underbygger værdien heraf. 2) Den findes ingen relevante underbygning af værdien heraf i DIN 45500 for HiFi.
Mange mennesker tror og mener at xxx, yyy og zzz - ja og hvad så - UFO'er er landet i baghaven, nisser bor på loftet, trolde bor i huler, mosekonen brygger samt elverkonen har hul i ryggen 
|
|
|
I mine øjne en noget naiv forenkling af tingene, så er alle transistore vel også ens ? Og alle komponenter ?
|
Til top |
|
|
Fiddoo Forum Bruger

|
Sendt: 28 Februar 2009 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimroper skrev:
FinnC skrev:
bittermand skrev:
|
|
Tak bittermand, den her tråd burde få enhver (også mig) til at omvende sig til ateist - men tilbage til kablerne..
Et normalt signalkabel overfører max. omkring 100 mV ved ~10-47 kOhm
~150 kr. for 2-3 meter incl. stik.
Bruger du XLR så koster kabel og stik måske en lille sjat mere, da krav til materialer er lidt anderledes, samt forbruget samt salget er mindre for både kabler og stik.
Højttalerledning - 2,5 kvardrat ledning, som kan købes hos flere for < 200 kr. for 25 meter.
Lysleder (Toslink) god kvalitet kan findes < 200 kr. for 3-5 meter nogle gange < 100 kr. incl. stik. Digital (Coax) god kvalitet som ved fx. gode antennekabler - priser som ved Lysleder incl stik.
Ypperstepræsten i templet forlanger gerne, at du skal betale for
du, eller finder en anden løsning 
Køber du selv godt kabel + stik i rimelig mængde (ex. lysleder), kan du
med loddekolbe fremstille nødvendige kabler til 50-100 kr. stykket.
Vil du gerne betale >3 gange og derover... 1) Der findes ingen dobbelte blindforsøg, som underbygger værdien heraf. 2) Den findes ingen relevante underbygning af værdien heraf i DIN 45500 for HiFi.
Mange mennesker tror og mener at xxx, yyy og zzz - ja og hvad så - UFO'er er landet i baghaven, nisser bor på loftet, trolde bor i huler, mosekonen brygger samt elverkonen har hul i ryggen 
|
|
|
I mine øjne en noget naiv forenkling af tingene, så er alle transistore vel også ens ?
Og alle komponenter ?
|
|
|
Mærkelig sammenligning ! Selvfølgelig er transistorer ikke ens. De har forskellige målbare værdier. Det gælder for alle komponenter. __________________ Mvh. Frank K.
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|