Emne: MIT kabler? ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
JesusErGud Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3
|
Sendt: 01 Marts 2009 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillader mig at blande mig...jeg er selv ingeniør med flere års udviklingserfaring i elektronik. Og mener derfor at kunne afgøre hvad der er relevant i så henseende.
Og JA - naturligvis er der store, ja nærmest enorme forskelle på kabler! Og der er mange gode elektriske forklaringer på dette. AB har været inde på mange.
At påstå noget andet er enfoldigt og uvidende. Til dem der ikke kan høre forskel - find jer en anden hobby. Og lad dog være med at udstille jeres uvidenhed!
|
Til top |
|
|
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
Sendt: 01 Marts 2009 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
JesusErGud skrev:
Tillader mig at blande mig...jeg er selv ingeniør med flere års udviklingserfaring i elektronik. Og mener derfor at kunne afgøre hvad der er relevant i så henseende.
Og JA - naturligvis er der store, ja nærmest enorme forskelle på kabler! Og der er mange gode elektriske forklaringer på dette. AB har været inde på mange.
At påstå noget andet er enfoldigt og uvidende. Til dem der ikke kan høre forskel - find jer en anden hobby. Og lad dog være med at udstille jeres uvidenhed! |
|
|
Det er sgu underligt at samtlige hifi-kabel producenter har deres helt egen løsning så. Det er jo ikke ligesom med højtalere eller forstærkere som deltvis alle sammen benytter mere eller mindre de samme teknikker / teknologier. Desuden har jeg hørt ingeniører udtale sig lige stik modsat dig. Men hvis du er så hardcore så kan du vel også oplyse alle os amatøre om hvilke parametre der spiller en rolle og hvilken betydning disse har for lyden og give et belæg for det. Der er jo også en amerikaner som har sat 1mio $ på højkant til den som beviser forskel på kabeler i blindtest, der er så vidt jeg ved, ingen der indkasseret checken endnu, så det kan stadig nåes. Det lader desuden til at det kun er få (udvidende i følge dig) som tør indrømme "at de ikke kan høre forskel"
|
Til top |
|
|
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
Bruger siden: 18 Marts 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 334
|
Sendt: 01 Marts 2009 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
De der er interesseret i at forstå hvorfor MIT konstruerer deres kabler kan læse om det her:
http://www.mitcables.com/pdf/energy_efficiency_noise_wp.pdf
dette er skrevet af Bruce Brisson selv og er deres reflektioner over konstruktion af kabler, og der er også mange målinger hvor man sammenligner MITs egne kabler imod andre unavngivne high end kabler og alm. ledning.
__________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|
Til top |
|
|
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
|
Sendt: 01 Marts 2009 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
FinnC Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 372
|
Sendt: 01 Marts 2009 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
ABaudio skrev:
Fiddoo skrev:
kimroper skrev:
Fiddoo skrev:
kimroper skrev:
FinnC skrev:
bittermand skrev:
..snip.. HIFI-trylleslaget. Et ganske almindeligt dagligdags produkt skal bruges til HIFI = prisforhøjelse på flere 1000%. ..snip.. . Men ikke her på matriklen!
Venlig hilsen Søren (ateist - også når det gælder HIFI!)
|
|
|
Tak bittermand, den her tråd burde få enhver (også mig) til at omvende sig til ateist - men tilbage til kablerne..
Et normalt signalkabel overfører max. omkring 100 mV ved ~10-47 kOhm impedans og dermed løber der kun en meget svag strøm. Signalet skal derudover være skærmet (ubalanceret RCA) mod indstråling af en skærm udenom signalleder. Kan nemt opfyldes med en helt almindelig snor til ~150 kr. for 2-3 meter incl. stik.
Bruger du XLR så koster kabel og stik måske en lille sjat mere, da krav til materialer er lidt anderledes, samt forbruget samt salget er mindre for både kabler og stik.
Højttalerledning - 2,5 kvardrat ledning, som kan købes hos flere for < 200 kr. for 25 meter.
Lysleder (Toslink) god kvalitet kan findes < 200 kr. for 3-5 meter nogle gange < 100 kr. incl. stik. Digital (Coax) god kvalitet som ved fx. gode antennekabler - priser som ved Lysleder incl stik.
Ypperstepræsten i templet forlanger gerne, at du skal betale for afladsbreve mm. derudover, og vil du gerne støtte menigheden så betaler du, eller finder en anden løsning 
Køber du selv godt kabel + stik i rimelig mængde (ex. lysleder), kan du med loddekolbe fremstille nødvendige kabler til 50-100 kr. stykket.
Vil du gerne betale >3 gange og derover... 1) Der findes ingen dobbelte blindforsøg, som underbygger værdien heraf. 2) Den findes ingen relevante underbygning af værdien heraf i DIN 45500 for HiFi.
Mange mennesker tror og mener at xxx, yyy og zzz - ja og hvad så - UFO'er er landet i baghaven, nisser bor på loftet, trolde bor i huler, mosekonen brygger samt elverkonen har hul i ryggen 
|
|
|
I mine øjne en noget naiv forenkling af tingene, så er alle transistore vel også ens ?
Og alle komponenter ?
|
|
|
Mærkelig sammenligning ! Selvfølgelig er transistorer ikke ens. De har forskellige målbare værdier. Det gælder for alle komponenter.
|
|
|
Og kabler har ikke forskellige målbare værdier ?
|
|
|
Du mener der er målbare forskelle på kabler ? Hvilke ? Og hvis der er, hvordan har disse mikroskopiske forskelle insflydelse på lyden ?
|
|
|
Der er Masser af målbare forskelle på kabler, læs lidt på teorien......det er jo derfor at der er så stor lydmæssig forskel på kabler.... Modstand, kapacitet, induktion, skineffekt, resonanser, reflektioner, magnetisk forvrængning, faseforskydning, renheden af metaller, dielektrisk absorbtion, strømfortrængning, terminering og masser af andre parametre.......... |
|
|
Hvilke teorier ABaudio.. henvisninger til uafhængige, seriøse og internationalt anerkendte prøveinstitutter please. Jeg har endnu aldrig set eller købt en forstærker mm. til f.eks. kr. XX.000 i almindelig handel, hvor der står at jeg også skal købe et kabel til 1000-5000 kr., for ellers vil jeg kun kunne udnytte den nye dims ca. 85%, eller med et almindeligt kabel mister jeg ca. 15% af dimsens lydkvaliteten Så jeg får 100% værdi og lydkvalitet for de XX.000 kr. med en god alm. snor  (og her glem de få fabrikanter, der laver specielt udstyr, hvor [udgang-kabel-indgang] er specieldesignet) __________________ Nogle drukner sig i problemer, andre tager sig en uddannelse, så de kan svømme imellem dem. [Mark Twain 1835-1910]
|
Til top |
|
|
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
|
Sendt: 01 Marts 2009 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
kappen skrev:
sunaudio skrev:
De der er interesseret i at forstå hvorfor MIT konstruerer deres kabler kan læse om det her:
dette er skrevet af Bruce Brisson selv og er deres reflektioner over konstruktion af kabler, og der er også mange målinger hvor man sammenligner MITs egne kabler imod andre unavngivne high end kabler og alm. ledning.
|
|
|
Æder du alle salgstaler og storytellings rådt? Der bliver jo skrevet sådan noget ævl om alle produkter der fremstilles i dag, det er en del af det. Man skal ikke tage det, for mere end det er.
|
|
|
nej ha ha ha det gør jeg bestemt ikke. Jeg har printet alle 51 sider ud og læst dem igennem, og det giver efter min opfattelse mening. Jeg har også læst indgående på TaraLabs og Kimber.
Det der imponerer mig mest er at du kan nå at læse 51 sider på teknisk engelsk på under 10 minutter-imponerende!
( for du har vel læst det inden du begynder at udtale dig om at det er noget vrøvl?) __________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|
Til top |
|
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 01 Marts 2009 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
FinnC skrev:
...Jeg har endnu aldrig set eller købt en forstærker mm. til f.eks. kr. XX.000 i almindelig handel, hvor der står at jeg også skal købe et kabel til 1000-5000 kr., for ellers vil jeg kun kunne udnytte den nye dims ca. 85%, eller med et almindeligt kabel mister jeg ca. 15% af dimsens lydkvaliteten
Så jeg får 100% værdi og lydkvalitet for de XX.000 kr. med en god alm. snor ...
|
|
|
Det samme "manglende information" gælder vel også højtalere. Jeg har i hvertfald ikke stødt på det endnu. Men tak for informationen, for nu ved vi at alle kabler og højtalere har præcis samme lydkvalitet 
Hov der står jo heller ikke noget i vejledningen til en forstærker, hvilken signalkilde man bør vælge for ikke at miste lydmæssige kvaliteter, så dermed lyder pladespillere, Cd-afspillere mm. selvsagt præcis ens. Hermed er hi-fi jo pludselig blevet en ganske billig hobby  __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|

Rabu Acoustics
|
Sendt: 01 Marts 2009 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunaudio skrev:
kappen skrev:
sunaudio skrev:
|
|
|
Æder du alle salgstaler og storytellings rådt? Der bliver jo skrevet sådan noget ævl om alle produkter der fremstilles i dag, det er en del af det. Man skal ikke tage det, for mere end det er.
|
|
|
nej ha ha ha det gør jeg bestemt ikke. Jeg har printet alle 51 sider ud og læst dem igennem, og det giver efter min opfattelse mening. Jeg har også læst indgående på TaraLabs og Kimber.
Det der imponerer mig mest er at du kan nå at læse 51 sider på teknisk engelsk på under 10 minutter-imponerende!
( for du har vel læst det inden du begynder at udtale dig om at det er noget vrøvl?) |
|
|
Der var 8 sider i dit første link som var det jeg referede til, da du opdaterede med et nyt link på 51sider hvor du sagde at det første var en fejl, slettede jeg min kommentar. Jeg har skimtet de 51sider igennem og jeg tror jeg kender teorien udemærket, det er hvad man som elektronik ingeniør / elektriker kalder fase-kompensering. Det er i dag lovpligtigt at fase-kompensere alle apparater / bygninger idag. Han kalder det blot for POWER-FACTOR desuden kan man ikke kompensere for et helt frekvens område på 20-20khz det gøres jo normalt ved 50Hz hvor man kender load. MIT kender ikke load, de antager at deres kabler er load, det vil sige at de ligesågodt kunne gøre den samlede fase dårligere end bedre. For at lave noget af den slags som giver mening, skal man kigge på hele systemet og ikke isoleret på kablerne.
|
Til top |
|
|
FinnC Forum Bruger

|
Sendt: 01 Marts 2009 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
FinnC skrev:
...Jeg har endnu aldrig set eller købt en forstærker mm. til f.eks. kr. XX.000 i almindelig handel, hvor der står at jeg også skal købe et kabel til 1000-5000 kr., for ellers vil jeg kun kunne udnytte den nye dims ca. 85%, eller med et almindeligt kabel mister jeg ca. 15% af dimsens lydkvaliteten
|
|
|
Det samme "manglende information" gælder vel også højtalere. Jeg har i hvertfald ikke stødt på det endnu. Men tak for informationen, for nu ved vi at alle kabler og højtalere har præcis samme lydkvalitet 
Hov der står jo heller ikke noget i vejledningen til en forstærker, hvilken signalkilde man bør vælge for ikke at miste lydmæssige kvaliteter, så dermed lyder pladespillere, Cd-afspillere mm. selvsagt præcis ens. Hermed er hi-fi jo pludselig blevet en ganske billig hobby  |
|
|
Grundlæggeren, den gamle Brisson, licencerede/solgte tilbage i tiden også nogle af deres ideer til Monsterkabel.. mener at kunne huske, at de førte sig frem af nogen lignende baner. MIT blev grundlagt efter de havde overdraget ideerne til monsterkabel. Så nogen må afprøve Monster op mod MIT.. der er nok det samme idegrundlag i begge to  __________________ Nogle drukner sig i problemer, andre tager sig en uddannelse, så de kan svømme imellem dem. [Mark Twain 1835-1910]
|
Til top |
|
|
harmonic Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 817
|
Sendt: 01 Marts 2009 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ja men med disse forskellige målninger lyder det så bedre eller bare forskelligt ? __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
Til top |
|
|
FinnC Forum Bruger

|
Sendt: 01 Marts 2009 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmonic skrev:
Ja ja men med disse forskellige målninger lyder det så bedre eller bare forskelligt ? |
|
|
Aner det ikke harmonic - jeg har min interesse for lyd og ikke kobber-snor overtrukket med plastic  Har testet flere snører (kabler), pakket dem ud, lagt dem pænt på spisebordet og bedt dem frembringe alle de 'gyldne toner' som loves - der sker ikke en dyt... intet  de er totalt døde uden en ærlig tone i livet. Hvis jeg måler på dem, så der der hul lige igennem - 0 Ohm - så der er ikke mange hjemme der  Så nu bruger jeg tiden på at udøve musik, lytte til musik samt lave det elektronik jeg har brug for til musik etc., og det spiller - snoren binder jeg stumperne sammen med. Når jeg tænker på det ragelse (incl. kabler på 20-30 m.), som lyden bliver indspiller over, så er problemet med dårlig lyd hos producenten af lyden - sør'm ikke vores afspilleudstyr  EDIT glemte dem her: De ser ingen forskel på et 12 $ kabel og et 216 $ kabel . Ifølge testingeniøren får man nøjagtigt samme signal ud af de forskellige kabler. http://www.cbc.ca/mrl3/8752/marketplace/packing_the_deal.wmvog her: http://www.boingboing.net/2008/03/03/do-coat-hangers-soun.ht ml__________________ Nogle drukner sig i problemer, andre tager sig en uddannelse, så de kan svømme imellem dem. [Mark Twain 1835-1910]
|
Til top |
|
|
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
|
Sendt: 01 Marts 2009 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
FinnC skrev:
Chr. R. skrev:
FinnC skrev:
|
|
|
Hov der står jo heller ikke noget i vejledningen til en forstærker, hvilken signalkilde man bør vælge for ikke at miste lydmæssige kvaliteter, så dermed lyder pladespillere, Cd-afspillere mm. selvsagt præcis ens. Hermed er hi-fi jo pludselig blevet en ganske billig hobby 
|
|
|
Grundlæggeren, den gamle Brisson, licencerede/solgte tilbage i tiden også nogle af deres ideer til Monsterkabel.. mener at kunne huske, at de førte sig frem af nogen lignende baner. MIT blev grundlagt efter de havde overdraget ideerne til monsterkabel.
Så nogen må afprøve Monster op mod MIT.. der er nok det samme idegrundlag i begge to 
|
|
|
Bruce Brisson arbejdede for Noel Lee ( theHeadmonster) & co frem til 1983.
Transparent distribuerede i en årrække MIT kablerne, men deres veje skiltes midt i 1990erne og Transparant begyndte at sælge kabler stærkt baseret på ( læs: kopi af) MIT. Derfor minder Transparent kablerne meget på MIT mht bokse og lyd (???), men det er MIT der videreudvikler på konceptet. __________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|
Til top |
|
|
ABaudio Branchemedlem

AB Audio
Bruger siden: 10 November 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 284
|
Sendt: 01 Marts 2009 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
kappen skrev:
JesusErGud skrev:
At påstå noget andet er enfoldigt og uvidende. Til dem der ikke kan høre forskel - find jer en anden hobby. Og lad dog være med at udstille jeres uvidenhed!
|
|
|
Det er sgu underligt at samtlige hifi-kabel producenter har deres helt egen løsning så. Det er jo ikke ligesom med højtalere eller forstærkere som deltvis alle sammen benytter mere eller mindre de samme teknikker / teknologier. Desuden har jeg hørt ingeniører udtale sig lige stik modsat dig.
Men hvis du er så hardcore så kan du vel også oplyse alle os amatøre om hvilke parametre der spiller en rolle og hvilken betydning disse har for lyden og give et belæg for det.
Der er jo også en amerikaner som har sat 1mio $ på højkant til den som beviser forskel på kabeler i blindtest, der er så vidt jeg ved, ingen der indkasseret checken endnu, så det kan stadig nåes. Det lader desuden til at det kun er få (udvidende i følge dig) som tør indrømme "at de ikke kan høre forskel"
|
|
|
DEt er faktisk meget simpelt, læs dog lidt på lektien, det er ren ohm's lov.... at i ikke kan høre forskel siger jo mere om jer selv, end det siger om kabelfabrikanterne...... og ja, lad dog være med at udstille jeres uvidenhed...... det er ren elementær elektronik, side 1 i bogen om signalbehandling og transmisionslinieteknologi....... intet woodoo over det.
|
Til top |
|
|
ABaudio Branchemedlem

AB Audio
Bruger siden: 10 November 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 284
|
Sendt: 01 Marts 2009 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
kappen skrev:
sunaudio skrev:
kappen skrev:
sunaudio skrev:
|
|
|
|
|
|
( for du har vel læst det inden du begynder at udtale dig om at det er noget vrøvl?)
|
|
|
Der var 8 sider i dit første link som var det jeg referede til, da du opdaterede med et nyt link på 51sider hvor du sagde at det første var en fejl, slettede jeg min kommentar.
Jeg har skimtet de 51sider igennem og jeg tror jeg kender teorien udemærket, det er hvad man som elektronik ingeniør / elektriker kalder fase-kompensering. Det er i dag lovpligtigt at fase-kompensere alle apparater / bygninger idag. Han kalder det blot for POWER-FACTOR desuden kan man ikke kompensere for et helt frekvens område på 20-20khz det gøres jo normalt ved 50Hz hvor man kender load. MIT kender ikke load, de antager at deres kabler er load, det vil sige at de ligesågodt kunne gøre den samlede fase dårligere end bedre. For at lave noget af den slags som giver mening, skal man kigge på hele systemet og ikke isoleret på kablerne.
|
|
|
Det er jo lige præcis derfor at man på ... kablerne kan justerer for indgangsimpedansen på det efterfølgende trin/ apparat.....og du taler om en anden form for fasekompensering det har intet at gøre med det ... gør
|
Til top |
|
|
FinnC Forum Bruger

|
Sendt: 01 Marts 2009 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
ABaudio skrev:
kappen skrev:
JesusErGud skrev:
|
|
|
Det er sgu underligt at samtlige hifi-kabel producenter har deres helt egen løsning så. Det er jo ikke ligesom med højtalere eller forstærkere som deltvis alle sammen benytter mere eller mindre de samme teknikker / teknologier. Desuden har jeg hørt ingeniører udtale sig lige stik modsat dig.
Men hvis du er så hardcore så kan du vel også oplyse alle os amatøre om hvilke parametre der spiller en rolle og hvilken betydning disse har for lyden og give et belæg for det.
Der er jo også en amerikaner som har sat 1mio $ på højkant til den som beviser forskel på kabeler i blindtest, der er så vidt jeg ved, ingen der indkasseret checken endnu, så det kan stadig nåes. Det lader desuden til at det kun er få (udvidende i følge dig) som tør indrømme "at de ikke kan høre forskel"
|
|
|
DEt er faktisk meget simpelt, læs dog lidt på lektien, det er ren ohm's lov.... at i ikke kan høre forskel siger jo mere om jer selv, end det siger om kabelfabrikanterne...... og ja, lad dog være med at udstille jeres uvidenhed...... det er ren elementær elektronik, side 1 i bogen om signalbehandling og transmisionslinieteknologi....... intet woodoo over det. |
|
|
Hvilke teorier ABaudio.. henvisninger til uafhængige, seriøse og internationalt anerkendte prøveinstitutter please. __________________ Nogle drukner sig i problemer, andre tager sig en uddannelse, så de kan svømme imellem dem. [Mark Twain 1835-1910]
|
Til top |
|
|

Rabu Acoustics
|
Sendt: 01 Marts 2009 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
ABaudio skrev:
kappen skrev:
JesusErGud skrev:
|
|
|
|
|
|
DEt er faktisk meget simpelt, læs dog lidt på lektien, det er ren ohm's lov.... at i ikke kan høre forskel siger jo mere om jer selv, end det siger om kabelfabrikanterne...... og ja, lad dog være med at udstille jeres uvidenhed...... det er ren elementær elektronik, side 1 i bogen om signalbehandling og transmisionslinieteknologi....... intet woodoo over det. |
|
|
Står der også på side 1 i bogen om signalbehandling og transmisionslinieteknologi at kabler til under 50.000,- ikke kan magte opgaven at transportere et signal korrekt? Desuden tror jeg nærmere at det er bogen om liniære kredsløb du skal have fat i.
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 01 Marts 2009 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
ABaudio skrev:
DEt er faktisk meget simpelt, læs dog lidt på lektien, det er ren ohm's lov.... at i ikke kan høre forskel siger jo mere om jer selv, end det siger om kabelfabrikanterne...... og ja, lad dog være med at udstille jeres uvidenhed...... det er ren elementær elektronik, side 1 i bogen om signalbehandling og transmisionslinieteknologi....... intet woodoo over det.
|
|
|
Var der en mulighed for at du i bare et enkelt indlæg kunne droppe den nedladende debatform og bidrage med lidt af din egen viden istedet. F.eks. med et eksempel hvor du viser, ved brug af ohms lov, hvor stor forskel der er på 2 forsk. højttalerkabler. Ellers kunne man jo godt få den tanke at du bare prøver at skjule din egen uvidenhed ved at kalde alle andre for dumme.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 Marts 2009 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
ABaudio skrev:
|
|
|
Var der en mulighed for at du i bare et enkelt indlæg kunne droppe den nedladende debatform og bidrage med lidt af din egen viden istedet. F.eks. med et eksempel hvor du viser, ved brug af ohms lov, hvor stor forskel der er på 2 forsk. højttalerkabler. Ellers kunne man jo godt få den tanke at du bare prøver at skjule din egen uvidenhed ved at kalde alle andre for dumme. |
|
|
Hej Stanley, så er jeg her igen 
Med den nuværende håndhævelse af sitet's regelsæt, så tror jeg det bliver mere end svært for Allan at forklare nærmere, uden at få skovlfuld advarsler. Men jeg vil da gerne opfordre Allan til en MIT dag, hvor vi alle får lejlighed til at troppe op og få tegnet og forklaret. En dertil hørende lyddemonstration ville være prikken over I'et  __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
FinnC Forum Bruger

|
Sendt: 01 Marts 2009 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
Stanley skrev:
ABaudio skrev:
|
|
|
Var der en mulighed for at du i bare et enkelt indlæg kunne droppe den nedladende debatform og bidrage med lidt af din egen viden istedet. F.eks. med et eksempel hvor du viser, ved brug af ohms lov, hvor stor forskel der er på 2 forsk. højttalerkabler. Ellers kunne man jo godt få den tanke at du bare prøver at skjule din egen uvidenhed ved at kalde alle andre for dumme. |
|
|
Hej Stanley, så er jeg her igen 
Med den nuværende håndhævelse af sitet's regelsæt, så tror jeg det bliver mere end svært for Allan at forklare nærmere, uden at få skovlfuld advarsler. Men jeg vil da gerne opfordre Allan til en MIT dag, hvor vi alle får lejlighed til at troppe op og få tegnet og forklaret. En dertil hørende lyddemonstration ville være prikken over I'et  |
|
|
Den er go' med dig Chr. R.  Jeg betaler ikke en øre for at skrive her, og da du, Allan m.fl. jo betaler hele gildet for vores forum, så skal i jo have en lille sprække, så budskabet kan sniges ind  Jeg kan samle ind for Fyn - har allerede 0 tilmeldinger herfra - hvad siger i på Sjælland og i Jylland  __________________ Nogle drukner sig i problemer, andre tager sig en uddannelse, så de kan svømme imellem dem. [Mark Twain 1835-1910]
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 Marts 2009 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
FinnC skrev:
Den er go' med dig Chr. R. Jeg betaler ikke en øre for at skrive her, og da du, Allan m.fl. jo betaler hele gildet for vores forum, så skal i jo have en lille sprække, så budskabet kan sniges ind Jeg kan samle ind for Fyn - har allerede 0 tilmeldinger herfra - hvad siger i på Sjælland og i Jylland 
|
|
|
Dette må du gerne uddybe, for jeg forstår slet ikke dit budskab. __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|