Forfatter |
|
NuggiFirst Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 26
|
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for god stemning herfra :)
Mange spændende indtryk: HD650 KAN lyde godt, de kræver bare en amp fra Solvin. JVC kan skam lave hovedtelefoner, 1000'erne er røget på listen over ønskede lukkede modeller. Og så faldt de super i takt med min G&W. STAX imponerede mig ikke så meget. Har tidligere haft nogle gamle SR Lambda som jeg husker som mere afrundede i det. Men havde der været tid til noget gruindig tilspilning, så tror jeg oplevelsen havde været i en anden liga!
Også tak til Thomas for at stille Densen's faciliteter til rådighed, inklusive vådt og tørt :) Densen/Focal setup'et kunne jeg have brugt RIGTIG lang tid sammen med...... suk.
|
Til top |
|
|
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener at Staxen koster omkring 2400 ved HIFIfreaks, som sammen med Densen var sponsor ved vores træf hvor vi blev forkælet i hoved og r.. hele dagen og det lød også på Thomas at vi var velkomne en anden gang   .... Jeg var overrasket over hvor godt STAXen lukkede af for støj, og de spillede rigtigt fint.. Jeg tror at Kane har ret når han siger at man skal "lære" at lytte til elektrostater, for jeg kunne da godt høre det lyder rigtigt flot og åbent i forhold til de dynamiske, emn jeg var også som Rasmus en 1.gangs lytter og var egentligt en smule skuffet, for jeg regnede også med at de spillede så man fik lyst til at danse nøgen rundt på bordene, meeeeeen nysgerrigheden blev da så sandelig vagt.. Der var sådan en nogle ting der gjorde indtryk på mig. Sennheiser HD650 spiller altså rigtigt hvis når får nok at leve af, de overraskede mig en del, men de klemmer godt nok meget om baljen... Nuggifirst´s GWforstærker sammen med mine JVCer det var helt fantastisk, sådan en må jeg se at få snitterne i.    .... Forskellen på en Ipod og en CDafspiller af rang, vi blev jo præsenteret for et ca 300kilos setup, og jeg fik så lov til at koble min lydpotte på og min arme Ipod har stadig blå mærker efter at den blev ydmyget i fuld offentlighed, den ligger henne på sin pude og græder og vil slet ikke komme ud at lege mere, så nu skal jeg også til at have sådan en dyr fanden stående     ... Hvor søde og venlige head-fi t**ser er når vi mødes  .. Hvor gode de sandwicher vi fik var, der var så mange at jeg ikke fik noget aftensmad i går   Det var også en fornøjelse at se min Xcan kunne trække alt hvad der blev smidt i hovedet på den, selv AKG701 gik det fint med..   Skønheden i totorontos ATH forstærker, lækker sag... Hvad jeg lærte på træffet ??? At sådan noget godt kan gå hen og være en dyr ting at komme til       jeg skal jo til at brænde en formue af på nyt skrammel     .. Hmmmm god vide om TC skal være vores næste "sponsor", så kunne der jo startes en trend..       ... B&O blev på et tidspunkt som mødested sååååååh vejen er vist, det varer nok ikke længe inden Joe Grado invitere os 
|
Til top |
|
|
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kane skrev:
burning777 skrev:
Af de store STAX var min favorit det rør-baserede 404 sæt. Jo det kan godt spille det STAX men jeg må indrømme at jeg troede at springet var større til elektrostater. Men jeg elsker noget, der er hul igennem og analytisk og det er de så sandelig.
|
|
|
springet i forhold til hvad?
Min erfaring med STAX er at de ikke imponere sådan lige med det samme, men at det tager lidt tid - men så er der heller ikke meget der er bedre.
Også ærgeligt at der ikke var SR-007, der er der virkelig smæk for skillingen! |
|
|
Jo altså jeg gik et par gange frem og tilbage mellem min K701 på Solvins rørforstærker og over til det dyre STAX 404 sæt på rør. Og jeg må sige at ud over et lidt roligere lydbillede og 100% støjfri lyd (jeg har lidt støj i min rør-forstærker) så minder de to sæt om hinanden. Men det er nok efter at have læst herinde at jeg har fået indtryk af at elektrostater er i en helt anden liga lydmæssigt. Men springet var ikke så stort som jeg havde troet og jeg er ikke sikker på at jeg vil kalde STAX bedre - bare lidt anderledes. Men som NuggiFirst også nævnte så skulle de blive noget bedre efter nogen tids indspilning. Så STAX er bestemt ikke lukket land for mig i fremtiden. De små elektrostater i det bærbare STAX sæt var jeg til gengæld rigtig overrasket over. De sad super godt på ørerne. Men om de også er behagelige efter 4 timers lytning ved jeg ikke. Der var i hvert fald lækker lyd i dem. Stor lyd.
|
Til top |
|
|
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
kolind skrev:
Hvad koster sådan et transportabelt STAX sæt ?.. syntes ikke at det står på deres site ? Men ja de ser spændende ud da ! Sparker det røv på div IEMs, eller hvor imponerende er det ? |
|
|
Ja - det er bestemt mindst ligeså gode som de fleste IEM's - lyden i dem er virkelig STOR. Jeg mener prisen for sættet med en lille bærbare forstærker med 2 AA batterier (der var en, der nævnte at de skulle kunne køre 5 timer på 2 AA'ere, så man skal vist lige have et par sæt batterier med i lommen) var 2500,- - det er da ikke slemt for et sæt STAX... eller var det 3500,- med forstærkeren og 2500 uden?
|
Til top |
|
|
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er dette ??????????????
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
Til top |
|
|
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
Hvad er dette ??????????????
|
|
|
Det er såmænd bare en af Claus-dk's egne creationer... Et sæt C-Jays enheder bygget ind i et sæt høreværn... Og det lød faktisk ok!
|
Til top |
|
|
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2499
|
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er bare et par Claus-Jays  Pro edition
|
Til top |
|
|
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
I toppen af billedet er Claus Zero....Og i bunden af billedet ligger mit ALO HD650 kabel med en lille til stor omformer som jeg desværre mistede på meetet...  så nu har jeg ingen. Men de er vel til at opdrive.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Det er bare et par Claus-Jays Pro edition |
|
|
Dem oplever jeg så nok den 4/3 når jeg skal besøge ham så han kan få sig en RPX-100 lytter __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold kæft hvor ville jeg gerne have været med, undskyld sproget, men med alt det flotte grej, så skal man altså være med 
Det er bare så fornemt af Thomas Sillesen, at han har lagt lokaler til, samt vådt og tørt, håber han vil lægge lokaler til næste gang der er Head-fi meet i Jylland så kan jeg jo også få lyttet på Stax 
Mvh
Torben
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Han må også meget gerne stille op med et sæt 4070 med tilhørende forstærker samt det lille in-easr sæt til efterårs meetet på øen da jeg meget gerne vil høre dem begge  __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
burning777 skrev:
Så fik jeg det til at lykkes. Men indtryk er sådan lige hurtigt.
De første STAX med den lille bærbare er for kult! OG så er de enestående idet de lukker for al lyd samtidig med at de spiller virkelig godt. Eneste minus er at input sidder i siden. Så det går ikke lige så godt i spænd med en ipod...
Den lille Ray Samuels Hornet forstærker var også virkelig habil. En del bedre end min Headsix synes jeg. Men ikke helt så knivskarp som iQuben. Men størrelsen taget i betragtning er Hornet'en en virkelig lækker lille sag.
Claus's XCan V8 var også en positiv overraskelse for mig. Jeg har tidligere hørt V3 og den var jeg ikke så glad for. Men V8'eren spillede super.
Og så fik jeg hørt en nyere udgave af min Solvin forstærker. Den havde noget mindre støj end min egen.
Af de store STAX var min favorit det rør-baserede 404 sæt. Jo det kan godt spille det STAX men jeg må indrømme at jeg troede at springet var større til elektrostater. Men jeg elsker noget, der er hul igennem og analytisk og det er de så sandelig.
|
|
|
Du må altså lige sende din forstæker med posten eller komme med den, så vi kan få ordnet det støj problem.
Mvh
Torben
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
NuggiFirst skrev:
HD650 KAN lyde godt, de kræver bare en amp fra Solvin.
|
|
|
Åhhhh hvor det varmer mit gamle hjerte rør er og bliver overlegne i forhold til de små sorte med tre ben 
Mvh
Torben
|
Til top |
|
|
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
techtrino skrev:
Det er bare et par Claus-Jays Pro edition |
|
|
Dem oplever jeg så nok den 4/3 når jeg skal besøge ham så han kan få sig en RPX-100 lytter |
|
|
Hvem ved... måske spiller de fantastisk i en recabled balanceret udgave på din Rudistor RPX-100. 
|
Til top |
|
|
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
Han må også meget gerne stille op med et sæt 4070 med tilhørende forstærker samt det lille in-easr sæt til efterårs meetet på øen da jeg meget gerne vil høre dem begge  |
|
|
Jeg mener Thomas spurgte om det var OK hvis de mødte op med et sæt 4070 og SR-007 til meetet på Sjælland til efteråret. Så vi kunne lytte på dem. Og jeg synes da bare de skal være hjerteligt velkomne. Dem vil jeg gerne lytte på... men jeg er ikke sikker på at tegnebogen vil
|
Til top |
|
|
darkless Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 314
|
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil også meget gerne være med på en lytter på ovennævnte STAX setups her til efteråret. Til den tid har jeg nok endelig en forstærker med til møde. Jeg har netop fået at vide, at den forventes færdig primo april. Jeg tvivler men tager alligevel mig selv i at krydse fingre.  __________________ Chord DAVE -> Benchmark AHB2 -> Tannoy Canterbury GR + SVS PB13-Ultra
|
Til top |
|
|
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
burning777 skrev:
nc8000 skrev:
Han må også meget gerne stille op med et sæt 4070 med tilhørende forstærker samt det lille in-easr sæt til efterårs meetet på øen da jeg meget gerne vil høre dem begge  |
|
|
Jeg mener Thomas spurgte om det var OK hvis de mødte op med et sæt 4070 og SR-007 til meetet på Sjælland til efteråret. Så vi kunne lytte på dem. Og jeg synes da bare de skal være hjerteligt velkomne. Dem vil jeg gerne lytte på... men jeg er ikke sikker på at tegnebogen vil  |
|
|
Tak for alle roserne, det var en stor fornøjelse at få lov at være vært for jeres træf. Det gør vi gerne igen, hvis I har lyst til det.
Vi kommer også gerne til jeres meet på sjælland med hele Stax programmet, incl 4070 og SR-007, I siger bare til. Til den tid er det så nok også spillet til, denne gang havde kun den lille SR-001 og SR-404/SRM-006mkII sættet fået lov at spille lidt før I kom.
Med venlig hilsen
Thomas Sillesen
__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
Til top |
|
|
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejligt at se noget Stax i Danmark......til fornuftige priser  4040 sættet kan man slet ikke regne med, før det har spillet med middelsvær styrke i mindst 100 timer. I begyndelsen er lyden "pæn" men almindelig og ret indesluttet/klemt. Efterhånden som tiden (timerne) går, kommer der mere og mere soundstage/rumfornemmelse, forfinede detaljer og HUL IGENNEM. Jo bedre grej man spænder foran, jo bedre spiller det. Jo, headfi KAN blive dyrt, men det er til gengæld sjovt. Dejligt med nogle billeder fra mødet, så man kan se grejet og de andre "galninge"
|
Claus-dk Forum Bruger

|
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
burning777 skrev:
I toppen af billedet er Claus Zero....Og i bunden af billedet ligger mit ALO HD650 kabel med en lille til stor omformer som jeg desværre mistede på meetet... så nu har jeg ingen. Men de er vel til at opdrive.
|
|
|
Så er de sq nok røget i den sorte sæk af kabel kaos og blandet landhandel jeg skrabede sammen, vi snakkede da også om det..... PM mig din adresse og jeg sender den flouks med posten eller en mage til, jeg tvivler på jeg kan se forskel på dem jeg har liggende..
|
Til top |
|
|
Claus-dk Forum Bruger

|
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
angående min pro udgave af JAYS, kommer den efter alt at dømme i en træversion senere på året, det kunne da være sjovt at prøve at lave sådan en selv, hvor svært kan det være ???
Den jeg har nu, har en fantastisk isolation, hvilket også var mit primære mål med dem, jeg savner selv lidt åbenhed i lyden, så der skal stadig fuskes lidt med dem, når jeg får tid..jeg tror bare at jeg er nået til grænsen af hvad den kop jeg har kan levere, den er jo ikke ligefrem symetrisk opbygget..
|
Til top |
|
|