Forfatter |
|
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
Sendt: 23 Februar 2009 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
burning777 skrev:
I toppen af billedet er Claus Zero....Og i bunden af billedet ligger mit ALO HD650 kabel med en lille til stor omformer som jeg desværre mistede på meetet... så nu har jeg ingen. Men de er vel til at opdrive. |
|
|
Så er de sq nok røget i den sorte sæk af kabel kaos og blandet landhandel jeg skrabede sammen, vi snakkede da også om det..... PM mig din adresse og jeg sender den flouks med posten eller en mage til, jeg tvivler på jeg kan se forskel på dem jeg har liggende..
|
|
|
Hehe - nej det behøver du ikke. Jeg har længe gået og tænkt om ikke jeg skulle få netop den opgraderet til noget cryo-behandlet. Jeg tror at netop ved at opgradere den at jeg kan farve lyden en anelse bedre... 
|
Til top |
|
|
slate Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 423
|
Sendt: 23 Februar 2009 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 730
|
Sendt: 23 Februar 2009 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
har lidt samme følelse når jeg går fra LP til Ipod.. så mange siger at den lille digitale dims er så godt, men mange griner af
mig når jeg siger, jeg fortrækker musik på LP..
men faktum er at min ipod kommer aldrig i nærheden af kvaliteten af min pladespiller lydmæssigt...
|
Til top |
|
|
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
Sendt: 23 Februar 2009 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes jo bare at det var en enestående mulighed vi fik, for hvor mange har hørt en ipod spændt for så dyrt og fint udstyr ???
CDafspilleren den var oppe imod kostede så også lige mere end 10 gange så meget som min Ipod..
Samtidigt var de plader som Thomas spillede for os nok også udvagt ud fra deres gode indspilningskvallitet..
Men uanset det var det sq dejligt at høre at man rent faktisk får noget for de sidste 23.000..
Jeg synes stadig at en Ipod har god lyd i forhold til andre lommeafspillere jeg har hørt, men hamle op med de store drenge kan den ikke...
Det ville fanme også have været pinligt hvis den spillede lige så godt som en 25kilos maskine..
|
Til top |
|
|
Mads57 Forum Bruger

|
Sendt: 23 Februar 2009 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
Jeg synes jo bare at det var en enestående mulighed vi fik, for hvor mange har hørt en ipod spændt for
så dyrt og fint udstyr ???CDafspilleren den var oppe imod kostede så også lige mere end 10 gange så meget som min
Ipod..Samtidigt var de plader som Thomas spillede for os nok også udvagt ud fra deres gode indspilningskvallitet..Men
uanset det var det sq dejligt at høre at man rent faktisk får noget for de sidste 23.000..Jeg synes stadig at en Ipod har god
lyd i forhold til andre lommeafspillere jeg har hørt, men hamle op med de store drenge kan den ikke...Det ville fanme også
have været pinligt hvis den spillede lige så godt som en 25kilos maskine..
|
|
|
helt enig
rart at vide at man får noget for pengene, når man er helt oppe i denne prisklasse..
|
Til top |
|
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 23 Februar 2009 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
Jeg synes jo bare at det var en enestående mulighed vi fik, for hvor mange har hørt en ipod spændt for så dyrt og fint udstyr ???
CDafspilleren den var oppe imod kostede så også lige mere end 10 gange så meget som min Ipod..
Samtidigt var de plader som Thomas spillede for os nok også udvagt ud fra deres gode indspilningskvallitet..
Men uanset det var det sq dejligt at høre at man rent faktisk får noget for de sidste 23.000..
Jeg synes stadig at en Ipod har god lyd i forhold til andre lommeafspillere jeg har hørt, men hamle op med de store drenge kan den ikke...
Det ville fanme også have været pinligt hvis den spillede lige så godt som en 25kilos maskine..
|
|
|
En iPhone stod ellers for en af de bedste digitale lydoplevelser på CES 2009. Årsagen til at det kan lade sig gøre, skal findes i Apples brug af LoosLess teknikken som pakker filerne så de fylder langt mindre men hvor alligevel intet går tabt. Læs mere om Apples Lossless teknik her.
For at opnå en god lyd med en iPod, så kræver det selvsagt en god overførsel til iPod'en, samt at den efterfølgende signalbehandling er korrekt/god. __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
Claus-dk Forum Bruger

|
Sendt: 24 Februar 2009 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
De fylder ca 400-500 MB for en cd så den komprimering der er er ikke særlig voldsom og med de store diske der er de nye ipod er der også rigeligt med plads til "ægte" cdfiler, hvor en skive fylder ca 500-700 MB
Desværre har min potte lidt bøvl med ALAC, den har en træls vane med at springe numre over ikke fordi den ikke kan spille de numre, men den gider ikke og det er ikke noget jeg er alene om at opleve, den gør det kun med lossless filer..
Det er også værd at nævne at "homeless" var en mp3 fil vist nok 256vbr og ikke lossless.
Men nu skal det hele jo ikke handle om min potte, som stadigvæk er lidt øm.......
|
Til top |
|
|
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
Sendt: 24 Februar 2009 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
En iPhone stod ellers for en af de bedste digitale lydoplevelser på CES 2009. Årsagen til at det kan lade sig gøre, skal findes i Apples brug af LoosLess teknikken som pakker filerne så de fylder langt mindre men hvor alligevel intet går tabt. Læs mere om Apples Lossless teknik her.
For at opnå en god lyd med en iPod, så kræver det selvsagt en god overførsel til iPod'en, samt at den efterfølgende signalbehandling er korrekt/god. |
|
|
Jeg gætter på at Claus tog det analoge signal ud af sin iPod, og ind i en preamp, da "eksperimentet" blev udført. Det kan aldrig blive det samme som hvis man "napper" det rå digitale signal, og putter det ind i en god DAC og efterfølgende forstærker. Om det hedder Apple Lossless eller FLAC burde være eet fedt, hvis man sammenligner lydkvaliteten. Begge "formater" er tabsfrie (kan sammenlignes med WAV) men lydfilen er pakket, og fylder derfor mindre på harddisk eller andet lagringsmedie. __________________
|
Til top |
|
|
darkless Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 314
|
Sendt: 24 Februar 2009 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden at kende nærmere til det anvendte udstyr ved CES 2009 vil jeg sige, at det har krævet specialfremstillet udstyr at tilgå det tabsfrie digitale signal, frem for det almindelige analoge signal fra en normal iPods line-out. Netop Wadia annoncerede i starten af 2008 en dock ved navn "170 iTransport". Den indeholder så vidt jeg ved en speciel chip fra Apple, der "åbner op" for, at det tabsfrie signal kan sendes ud af iPod'en og videre ud i selve dock'en, der så via coax kan forbindes til en passende DAC, eller også kan den indbyggede DAC i iTransporten benyttes.
Det korte af det lange er, at det er denne særlige "godkendelseschip" fra Apple, der gør benarbejdet. De fleste andre tredjeparts "docks" til iPods videresender blot det analoge line-out signal, og dermed har den indbyggede iPod DAC allerede forringet signalet.
Derudover er det klart, at musikken på en given iPod skal have været rippet uden fejl og gemt i et tabsfrit format som ALAC, hvis man ønsker den højeste musikkvalitet. Det er vist denne del, Chr. R. har kommenteret på. Tabsfri kompression er dog ingenlunde reserveret til Apple og deres produkter. Jeg kan fx nævne formaterne FLAC eller WAVPACK som glimrende alternativer, hvis de altså ikke lige skal kunne afspilles på en iPod. 
RETTET: Jeg kan se, at jeg var lidt for sløv med at poste mine kommentarer til tabsfrie formater.
__________________ Chord DAVE -> Benchmark AHB2 -> Tannoy Canterbury GR + SVS PB13-Ultra
|
Til top |
|
|
Mingo Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 197
|
Sendt: 24 Februar 2009 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har AKG K 701 og skal have fat i en forstærker hertil.
Da jeg ved, at der i Esbjerg var et sæt 701, kunne nogen måske give en mening om, hvilke hovedtelefonforstærkere passede bedst med denne model. Der var desværre ingen Canamp, men en HM headphone amplifier, som jeg også har tænkt på.
Andre konstellationer har bestemt også interesse.
På forhånd tak.
|
Til top |
|
|
Claus-dk Forum Bruger

|
Sendt: 24 Februar 2009 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
De bedste med 701 på træffet synes jeg var Solvins forstærker og så min xcan V8, jeg fik ikke hørt nuggis GW, men i mine øjne er det lidt en myte at 701eren kræver afsindigt gode/dyre forstærkere...
|
Til top |
|
|
Mathias Bak Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 267
|
Sendt: 24 Februar 2009 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det vidst tid til mit indtryk Tak til deltagere og Densen/Hifi-freaks for en super fed dag med fede mennesker, fedt udstyr og perfekt forplejning. Fedt at lytte på udstyret og se hvordan finishen på de forskelige ting i virkeligheden er. Samtidig var det også dejligt med en rundvisning rundt i densens produktionsfaciliteter, de tager virkelig tingende seriøst. Næste indvistering bliver vidst en ny kilde, efter vi så udtværingen af Claus iPod og det dyre iPod -> RCA kabel  En særlig tak skal lyde til Claus som gav mig kørelejlighed  Alt i alt en super dag
|
Til top |
|
|
Claus-dk Forum Bruger

|
Sendt: 24 Februar 2009 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var en fornøjelse at køre med så rar og venlig person som dig Mathias...
|
Til top |
|
|
Mathias Bak Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 267
|
Sendt: 24 Februar 2009 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak og ilige måde Claus
|
Til top |
|
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 24 Februar 2009 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mathias Bak skrev:
...Tak til deltagere og Densen/Hifi-freaks for en super fed dag med fede mennesker... |
|
|
Fedt...
Jeg savner lidt input omkring forskellen på de enkelte Stax modeller, så post nu jeres viden omkring lydkvalitet osv. osv. __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
Mingo Forum Bruger

|
Sendt: 25 Februar 2009 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan nogen give en tilbagemelding på HM amp, som vist var med i Esbjerg?
Gerne sammen med AKG K 701.
|
Til top |
|
|
Søren84 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 04 Juni 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 249
|
Sendt: 25 Februar 2009 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den HM amp dukkede ikke op til meetet, desværre.
|
Til top |
|
|
Mads57 Forum Bruger

|
Sendt: 25 Februar 2009 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren84 skrev:
Den HM amp dukkede ikke op til meetet, desværre. |
|
|
det var da en skam, det er ellers en god amp.. bred og flot lydbillede har den, samt rigtigt godt mellemtone, er på ingen
måder skinger i diskanter med et sæt Grado..  den er meget lige ud af landevejen og behagelig i lyden.. tror jeg skal
have fat i en når pengepungen tillader det..
havde den på prøve, på samme tid som jeg købte din rudistor, men jeg faldt for rudistor`en pga den bløde og varme lyd og
den meget rolige lydbillede og den´s super detaljering.. og den er blevet noget bedre efter den er spillet til..
|
Til top |
|
|
Mingo Forum Bruger

|
Sendt: 25 Februar 2009 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Mads57 (og evt. andre):
Har du nogen ide om, hvordan HM vil spille sammen med AKG K 701?
Har nogen en sammenligning med CanAmp?
|
Til top |
|
|
Mads57 Forum Bruger

|
Sendt: 25 Februar 2009 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mingo skrev:
Til Mads57 (og evt. andre):
Har du nogen ide om, hvordan HM vil spille sammen med AKG K 701?
Har nogen en sammenligning med CanAmp?
|
|
|
nej det kan jeg desværre ikke svare på om den spiller godt med k701, og CanAmp har jeg heller ikke lyttet til desværre..
men jeg synes kvaliteten på HM amp`en er lækker.. jeg havde det helt dårlig med at sende den tilbage til HM Elektronik..
den er et MUST have.. for mig altså..
|
Til top |
|
|