| Forfatter |
|
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 25 Februar 2009 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mingo skrev:
Til Mads57 (og evt. andre):
Har du nogen ide om, hvordan HM vil spille sammen med AKG K 701?
Har nogen en sammenligning med CanAmp?
|
|
|
Der var en del rørforstærkere med til træffet og de kunne sagtens spille K701 op til dans alle sammen. Den der for mig står mest ud af
hukommelsen er Musical Fidelity XCAN V8 som lød super lækker - også sammen med andre hovedtelefoner HD650 og SR325i.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 26 Februar 2009 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
Jeg synes jo bare at det var en enestående mulighed vi fik, for hvor mange har hørt en ipod spændt for så dyrt og fint udstyr ???
CDafspilleren den var oppe imod kostede så også lige mere end 10 gange så meget som min Ipod..
Samtidigt var de plader som Thomas spillede for os nok også udvagt ud fra deres gode indspilningskvallitet..
Men uanset det var det sq dejligt at høre at man rent faktisk får noget for de sidste 23.000..
Jeg synes stadig at en Ipod har god lyd i forhold til andre lommeafspillere jeg har hørt, men hamle op med de store drenge kan den ikke...
Det ville fanme også have været pinligt hvis den spillede lige så godt som en 25kilos maskine..
|
|
|
Ja det er nok mere måden de har sat den iPod til på.
Køre den digitalt ind i den sammen dac som den der sidder i den cdafspiller det er den rigtigt måde at gøre det på.
Det er den rigtige måde at gøre det på.
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 26 Februar 2009 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Claus-dk skrev:
Jeg synes jo bare at det var en enestående mulighed vi fik, for hvor mange har hørt en ipod spændt for så dyrt og fint udstyr ???
CDafspilleren den var oppe imod kostede så også lige mere end 10 gange så meget som min Ipod..
Samtidigt var de plader som Thomas spillede for os nok også udvagt ud fra deres gode indspilningskvallitet..
Men uanset det var det sq dejligt at høre at man rent faktisk får noget for de sidste 23.000..
Jeg synes stadig at en Ipod har god lyd i forhold til andre lommeafspillere jeg har hørt, men hamle op med de store drenge kan den ikke...
Det ville fanme også have været pinligt hvis den spillede lige så godt som en 25kilos maskine..
|
|
|
Køre den digitalt ind i den sammen dac som den der sidder i den cdafspiller det er den rigtigt måde at gøre det på.
|
|
|
Dette kan så bare kun lade sig gøre under anvendelse af Wadias ny iPod dock til 3-4000 kr. eller vist nok en monster sag fra Krell ellers er det ikke muligt at få et digital signal ud af en iPod, dette kan native kun lade sig gøre med de gamle iRiver H120/H140 spillere der har optisk udgang __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 26 Februar 2009 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
jensen skrev:
Claus-dk skrev:
|
|
|
|
|
|
Dette kan så bare kun lade sig gøre under anvendelse af Wadias ny iPod dock til 3-4000 kr. eller vist nok en monster sag fra Krell ellers er det ikke muligt at få et digital signal ud af en iPod, dette kan native kun lade sig gøre med de gamle iRiver H120/H140 spillere der har optisk udgang
|
|
|
Uanset hvilket apparat der kan bruges til at hive det digitale signal ud af en iPod, så giver det ikke meget mening at sammenligne lyden på den beskrevet måde, og derpå konkludere at en iPod ikke er "...den rigtigt måde at gøre det på". __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 26 Februar 2009 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
jensen skrev:
Claus-dk skrev:
|
|
|
|
|
|
Dette kan så bare kun lade sig gøre under anvendelse af Wadias ny iPod dock til 3-4000 kr. eller vist nok en monster sag fra Krell ellers er det ikke muligt at få et digital signal ud af en iPod, dette kan native kun lade sig gøre med de gamle iRiver H120/H140 spillere der har optisk udgang
|
|
|
ja men mon ikke der er flere på vej.
Men det kan jo også være ligemeget hvad mærker der kan hive det ud bare man har den mulighed.
Krell har sin egen dac og man kan ikke tage digitalt udfra den, men jeg har hørt den krell sammen med en iPod og den kan nemt samlines med en god cdafspiller.
Men vent nu bare mon ikke der sker meget mere indefor de næste år.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 26 Februar 2009 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til info kan så siges at CDafspilleren i testen brugte sin egen dac ligesom ipodden...
Der er da heller ingen der har nævnt noget om rigtigt og forkert, det var ganske enkelt et lille sjovt eksperiment som Rasmus og jeg fandt på, det var jo på ingen måde en seriøs test, men mere en enestående mulighed for at høre hvor stor forskellen var..(det er jo ikke os alle der har muligheden for noget sådan til hverdag).
Vi hørte jo ikke engang de samme sange på de to kilder og den ene var faktisk en MP3 og forskellen på den og den der var lossless, synes jeg var minimal og jeg kan høre størrer forskel på sådanne ting i mine høretelefoner..
Kablet som overførte fra Ipod til forstærker var, næsten med garanti, af en bedre kvalitet end dem som CDen brugte..
Hverken jeg eller andre der var til stede har vist konkluderet noget som helst, andet end at en 25000 kroners maskine var noget bedre end en 2500 kroners maskine..
Og jeg ved godt at den der Wadia dock og en god DAC kunne have gjort det mere jævnbyrdigt, men det kunne en 6000 kroners CD sikkert også....Men det var jo slet ikke det som det gik ud på, jeg ville bare gerne høre en ipod spændt for et rigtigt dyrt og godt anlæg..
Personligt synes jeg faktisk at hvis man ser på pris kontra ydelse at Ipodden er et bedre køb og helvede fryser nok til inden jeg selv går ud og bløder 25000 på en kilde, men det har åbnet mine øjne for at der vitterligt er forskel på cdafspillere, hvilket jeg nok godt vidste, men jeg havde ikke forestillet mig den var så stor, om det er grynene værd ?? må jo så være op til den enkelte
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 26 Februar 2009 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
Til info kan så siges at CDafspilleren i testen brugte sin egen dac ligesom ipodden...
Der er da heller ingen der har nævnt noget om rigtigt og forkert, det var ganske enkelt et lille sjovt eksperiment som Rasmus og jeg fandt på, det var jo på ingen måde en seriøs test, men mere en enestående mulighed for at høre hvor stor forskellen var..(det er jo ikke os alle der har muligheden for noget sådan til hverdag).
Vi hørte jo ikke engang de samme sange på de to kilder og den ene var faktisk en MP3 og forskellen på den og den der var lossless, synes jeg var minimal og jeg kan høre størrer forskel på sådanne ting i mine høretelefoner..
Kablet som overførte fra Ipod til forstærker var, næsten med garanti, af en bedre kvalitet end dem som CDen brugte..
Hverken jeg eller andre der var til stede har vist konkluderet noget som helst, andet end at en 25000 kroners maskine var noget bedre end en 2500 kroners maskine..
Og jeg ved godt at den der Wadia dock og en god DAC kunne have gjort det mere jævnbyrdigt, men det kunne en 6000 kroners CD sikkert også....Men det var jo slet ikke det som det gik ud på, jeg ville bare gerne høre en ipod spændt for et rigtigt dyrt og godt anlæg..
Personligt synes jeg faktisk at hvis man ser på pris kontra ydelse at Ipodden er et bedre køb og helvede fryser nok til inden jeg selv går ud og bløder 25000 på en kilde, men det har åbnet mine øjne for at der vitterligt er forskel på cdafspillere, hvilket jeg nok godt vidste, men jeg havde ikke forestillet mig den var så stor, om det er grynene værd ?? må jo så være op til den enkelte
|
|
|
nå oki.
Ja så ville det være vild hvis en iPod skulle vinde der.
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
| Sendt: 03 Marts 2009 kl. 07:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
kolind skrev:
Hvad koster sådan et transportabelt STAX sæt ?.. syntes ikke at det står på deres site ? Men ja de ser spændende ud da ! Sparker
det røv på div IEMs, eller hvor imponerende er det ? |
|
|
Nederst i denne nyhed står priserne for de små seje
STAX.
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 03 Marts 2009 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
burning777 skrev:
kolind skrev:
Hvad koster sådan et transportabelt STAX sæt ?.. syntes ikke at det står på deres site ? Men ja de ser spændende ud da ! Sparker det røv på div IEMs, eller hvor imponerende er det ? |
|
|
Nederst i denne nyhed står priserne for de små seje STAX.
|
|
|
Hej Burning777,
Den pris er for den nye model (S-003) til hjemmebrug (til brug med STAX prodriver).
Den version jeg viste var SR-001mkII der er med en lille selvstændig batteridrevet driver og koster 2495,-
(Bare lige så vi undgår misforståelser )
__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
Søren84 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 04 Juni 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 249
|
| Sendt: 03 Marts 2009 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
| Sendt: 04 Marts 2009 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var der egentligt ikke flere, der tog billeder???
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2009 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg havde for travlt med at "nørde" rundt.....
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 732
|
| Sendt: 04 Marts 2009 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren84 skrev:
Mads57 skrev:
Søren84 skrev:
| Den HM amp dukkede ikke op til meetet, desværre. |
|
|
det var da en skam, det er ellers en god amp.. bred og flot lydbillede har den, samt rigtigt godt mellemtone, er på ingen
måder skinger i diskanter med et sæt Grado.. den er meget lige ud af landevejen og behagelig i lyden.. tror jeg skal
have fat i en når pengepungen tillader det..
havde den på prøve, på samme tid som jeg købte din rudistor, men jeg faldt for rudistor`en pga den bløde og varme lyd og
den meget rolige lydbillede og den´s super detaljering.. og den er blevet noget bedre efter den er spillet til..  |
|
|
Det lyder spændende med den HM amp. Det kan være du overvejer at skille dig af med Rudi igen? |
|
|
ved ikke helt om jeg vil af med Rudi´en, jeg har lige fået mig et par akg k701, første lytte indtryk er meget positivt sammen med rudistor.. men akg´erne skal lige spilles til så skal jeg overveje det igen..  jeg fik dem i mandags så det er for tidligt at vurderer..
|
| Til top |
|
| |
Søren84 Lukket konto

|
| Sendt: 04 Marts 2009 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Totoronto Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 04 Marts 2009 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 04 Marts 2009 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oh, der var også en Yammy HA-02 tilstede, det havde jeg ikke lige opfattet. Hvordan lød den? - den skulle eftersigende være rigtig god til sådan et par w1000 som jeg lige har erhvervet mig. __________________ Foobar -> Pico Dac/Amp -> Denon D7000
Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2009 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er den træting du mener, vil jeg sige den er god, men ikke en der får en til at tabe næse og mun, men den er vildt flot og jeg er ret overbevist om at med de rigtige rør ville den være rigtig god..
|
| Til top |
|
| |
Totoronto Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 04 Marts 2009 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kane skrev:
Oh, der var også en Yammy HA-02 tilstede, det havde jeg ikke lige opfattet. Hvordan lød den? - den skulle eftersigende være rigtig god til sådan et par w1000 som jeg lige har erhvervet mig. |
|
|
Med lige præcis en W1000 lyder den afsindigt godt. Desværre passer sådan et par W1000 rigtigt dårligt på mit hoved, så jeg har forsøgt mig med diverse andre hovedtelefoner. Dog uden den store succes.
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 04 Marts 2009 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Totoronto skrev:
Kane skrev:
Oh, der var også en Yammy HA-02 tilstede, det havde jeg ikke lige opfattet. Hvordan lød den? - den skulle
eftersigende være rigtig god til sådan et par w1000 som jeg lige har erhvervet mig. |
|
|
Med lige præcis en W1000
lyder den afsindigt godt. Desværre passer sådan et par W1000 rigtigt dårligt på mit hoved, så jeg har forsøgt mig med
diverse andre hovedtelefoner. Dog uden den store succes. |
|
|
Hvor har du købt den - er der en europæisk eller ligefrem en dansk forhandler?
__________________ Foobar -> Pico Dac/Amp -> Denon D7000
Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
|
| Til top |
|
| |
Søren84 Lukket konto

|
| Sendt: 04 Marts 2009 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er altså et lækkert setup, det her. Kan I huske hvilken Stax-model, det var? Og hvilken Densen cdafspiller?
|
| Til top |
|
| |