Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 18:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Fortæl om jeres nyeste "Head-fi"-indkøb! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
frede4500
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 25 Marts 2009 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

akg 702 til studiet

spiller fedt på min creek obh11 m obh2 psu ,glæder mig til de engang er spillet til ,det tager nok et halvt år selvom man bruger dem en del ,dejligt hjælpeværktøj til monitorering i studiet ,jeg har aldrig hørt noget så klart og detaljeret fra nogen hovedtelefon før ,og så lyder de godt

Til top Vis frede4500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af frede4500

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 28 Marts 2009 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået købt mig nogle nye rør til Darkvoicen.. 1 nyt powertube og to nye drivertubes købt af den ganske flinke Skylab på headfi. Det var en stor forbedring med powerrøret som er et RCA 6AS7G "grey plate". Som driverrør (der er af typen 6SN7) fik jeg mig et Ken-Rad VT-231 black-glass samt et Tung Sol 6SN7GTB "tall".

I forvejen havde jeg et Brimar CV1988 driverrør og et Raytheon 6080WC powerrør, hvor Brimar-røret anses som værende meget varmt "smooth" og musikalsk.

Det overraskende kom af at jeg fik prøvet lidt rundt med forskellige kombinationer af disse rør. Det nye RCA powerrør er generelt på alle fronter bedre end det gamle Raytheon 6080WC, men også et noget dyrere rør. Jeg havde forventet at det dyre "fine" Ken-rad rør ville give mig lykken med fin detaljering og dyb bas, men faktisk har jeg pt. konstateret at det varme Brimar-rør er det som kom tilbage i Darkvoicen til sidst. Det er bare rart at høre på, og virker til lige at matche de lidt skarpe høretelefoner jeg har. Havde jeg ikke fået Brimarrøret med da jeg købte forstærkeren, havde jeg formentligtvis ikke villet købe et dog, da jeg normalt ikke ville sige at den lydsignatur lige passer min smag. Tilsyneladende har jeg taget fejl af min smag var    (tag dog ikke fejl.. Der er stadig masser af detajler og skarp diskant, det har blot fået lidt mere rør-smag )

Tuberolling er fantastisk, men lidt dyrt dog

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Sendt: 28 Marts 2009 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Ja tube rolling kan være meget dyrt. De 3 Amperex 2900 rør i min cd spiller kostede over 3.000 kr. De leverede dog så også en temmelig stor forbedring i forhold til de 3 stock 6201 rør der sad i maskinen.

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2009 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Billeder er selvfølgeligt også en nødvendighed..

Først et billede af min amp med rør som det ser ud lige pt. (RCA power & Brimar driver)

Her et billede med de rør jeg har har til Darkvoicen og en et billede der tydeligt viser hvor meget kønnere 6AS6-rør er end 6080-rør

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2009 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:
Ja tube rolling kan være meget dyrt. De 3 Amperex 2900 rør i min cd spiller kostede over 3.000 kr. De leverede dog så også en temmelig stor forbedring i forhold til de 3 stock 6201 rør der sad i maskinen.

Avs.. Så dyre er disse rør dog ikke, omend der nu også findes satans dyre 6SN7-rør. Heldigvis skal jeg jo kun bruge et styk af hver i det mindste. De dyreste af disse rør er RCA, Ken-rad og Brimar røret som hver især koster omkring 25-30$ hvis ellers man får det til en ok pris.

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 28 Marts 2009 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Tænk engang hvis transistorer også sad i sokler...

Når nu der skiftes rør på kryds og tværs, har man så undersøgt om konstruktionen egentlig egner sig til plugnplay udskiftninger?
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2009 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
Tænk engang hvis transistorer også sad i sokler...

Når nu der skiftes rør på kryds og tværs, har man så undersøgt om konstruktionen egentlig egner sig til plugnplay udskiftninger?

Egner sig til plugnplay ? Du tænker på om der er automatisk bias-indstilling eller hvordan ? Og om den er helt rørbaseret, så der ikke er "strøm i systemet" efter den er slukket ?

Jeg har selvfølgeligt slukket den, trukket strømmen fra og ladet den køle af mindst en halv times tid inden jeg har haft skiftet rør, så det er ikke fordi jeg bare har flået rørene ud og ind ligefrem. Det skulle dog heller ikke være noget problem at skifte rørene i det hele taget udover at man selvføligeligt lige bør lade rørene og forstærkeren lidt af inden man roder med det.. :)

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 28 Marts 2009 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

kolind skrev:

Sjoenne skrev:
Tænk engang hvis transistorer også sad i sokler... Når nu der skiftes rør på kryds og tværs, har man så undersøgt om konstruktionen egentlig egner sig til plugnplay udskiftninger?

Egner sig til plugnplay ? Du tænker på om der er automatisk bias-indstilling eller hvordan ?

Ja det var det jeg tænkte på. Mange har det med at at bare knalde rør i på kryds og tværs uden at bekymre sig om hvordan konstruktionen opfører sig.
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2009 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
kolind skrev:

Sjoenne skrev:
Tænk engang hvis transistorer også sad i sokler... Når nu der skiftes rør på kryds og tværs, har man så undersøgt om konstruktionen egentlig egner sig til plugnplay udskiftninger?

Egner sig til plugnplay ? Du tænker på om der er automatisk bias-indstilling eller hvordan ?

Ja det var det jeg tænkte på. Mange har det med at at bare knalde rør i på kryds og tværs uden at bekymre sig om hvordan konstruktionen opfører sig.

Lige en sådan som denne Darkvoice 336i er vist ret medgørelig med hensyn til tuberolling. Der er automatisk bias-indstilling, kun et enkelt rør af hvert (hvilket jo selvfølgeligt overflødiggører matchede rør osv). Dybest set burde det vist være muligt bare at prøve det ene rør det ene øjeblik, slukke den, flå et rør ud og sætte et andet i og så tænde igen.. meeeehn jeg tror altså at jeg lige giver både rør og forstærker et øjeblik til at køle ned på  Der er ingen grund til at være dumdristig jo..

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Marts 2009 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Så skidt da, nu vi er i gang med rør billeder. De er godt nok ikke nyindkøb. Og de er jo ikke så imponerende som de store power rør men de er over 40 år gamle.

www.audiotubes.com skrev:
A2900:

The even scarcer A2900 is in the "Gold Monarch" series by Genalex. Genalex was the premium line of tubes produced by the Marconi-Osram Company in England. It has wide, flat black plates and white lettering on the glass, the words "Gold Monarch" in white script, with the red Genalex decal logo around the top of the tube. There is also a British domestic version with the grey and blue GEC decal on the glass, that was not exported. These are true audiophile tubes, with tightly controlled noise specs, designed with audio perfection in mind. Any scarcer and these would be museum pieces!

Og så lige nu vi er i gang så bagsiden af mit anlæg

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 28 Marts 2009 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Sikke da noget gammelt skidt du har.........

Men hva 40 år er ingen alder...
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Marts 2009 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Jeg er netop kommet til at investere i et par Grado RS2, egentlig ville jeg havde købt en af deres noget mindre modeller. Men efter at have hørt på lidt forskelligt, kunne jeg jo ikke nøjes. Blev mildes talt noget overrasket over hvor fantastisk godt de kunne lyde  Har ikke lavet andet hele aftenen end at sætte nye ting cd'er på og bliver kun mere og mere imponeret.

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Marts 2009 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Jeg "kom til" at købe disse Sennheiser RS-140 brugt (2 måneder gamle) på head-fi. De skal bruges til av systemet i soveværelset hvis jeg vil se noget når konen vil sove (hun er ultra A+ menneske og jeg er ultra B+).

MathiasLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 29 Marts 2009 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Et par Denon AH-C551 til min iPod Touch. Rigtig gode, og lækker finish!

Til top Vis MathiasLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasLarsen

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2009 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:

Jeg "kom til" at købe disse Sennheiser RS-140 brugt (2 måneder gamle) på head-fi. De skal bruges til av systemet i soveværelset hvis jeg vil se noget når konen vil sove (hun er ultra A+ menneske og jeg er ultra B+).

Er de noget værd så ?.. jeg har haft HS45 og HS85 som er henholdsvist den billigste og dyreste af de gamle versioner. Det er naturligvis rigtigt smart og praktisk, men lyden er godt nok bare ikke det samme som med ledning..

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Marts 2009 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Det ved jeg ikke endnu da jeg endnu ikke har modtaget dem men jeg fik dem til 600 kr. og så længe lyden ikke drukner i knas eller ekko og delay er det godt nok til hvad jeg skal bruge dem til. Jeg gider ikke have 5 på tværs af værelset.

Mathias Bak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 05 April 2009 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Så har jeg købt ind til at lave min Ms-1 om til en MS-1000. Der går man og tror at man ikke kan lave det mindste håndværk, men jeg har da fået modded mine Altec Lansing im-716 og går nu igang med denne her. Alt for musikken Nu må jeg bare vente på at tingene når frem til lille Danmark.

Modded går ud på at sætte en Liberator på, men da Dark Audio ikke rigtig findes mere (det var dem der lavede dem), har jeg fået nickchen til at lave en. Han siger han har experimentet en del og synes han har fundet ud af at lave den optimale nu. Derefter skal der sættes et sæt Grado GS-1000 pads på. Det bliver spændende og komforten bliver i værtifald øget
Til top Vis Mathias Bak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mathias Bak Besøg Mathias Bak's Websted

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2009 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Mathias Bak - Ganske cool.. Det bliver spændende at høre om i så falde da..  Jeg skimmede tråden du linker til kort dengang jeg selv havde MS1'eren og var da også kortvarigt fristet.. I stedet blev det for mit vedkommende blot til nogle andre bøffer i stedet..

Mathias Bak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 05 April 2009 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

De er jo værtifald ultra populære i tyskland og Nico der fortæller om dem er en super gut 
Til top Vis Mathias Bak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mathias Bak Besøg Mathias Bak's Websted

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 05 April 2009 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Ja hvad mon jeg så har gået og investeret i den sidste tid ??

3 GD opamps til min Zero.

En little pinkie til min Xcan.

2 rør til min Xcan.

Sidst men ikke mindst har jeg købt Kanes ATH-w1000 som jeg nu går og venter på.
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes