| Forfatter |
|
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 21 April 2009 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov jeg havde helt glemt det.... Jeg sidder med mine w5000 på lige nu  Kæft de er lækre, og de lyder sgu godt, selv ud af min prehead, så eg er spændt på hvad der sker hvis jeg sætter en Woo wa2 foran  Selvom jeg havde også tænkt på en Audiotailor Jade, som kun koster 240 euro, men på den anden side man bør ikke købe second best når man har råd til det nummer bedre... Hvis du læser dette Anna (min bank rådgiver), hvad siger du så?
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 21 April 2009 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
kskruger skrev:
|
Så kom min nye Alessandro ms-1 mkII med posten, tog ca. 1 uge fra jeg bestilte dem. Til en pris af 109$ og ingen told og moms - indtil videre.
Første indtryk....wow, de lyder sgu godt, det bedste jeg har hørt længe. Og så til den lave pris (630,- dk kr. )
|
|
|
MK II ? Der må være noget jeg er gået glip af ? Er det kommet efter at grado lavede deres -i modeller til alle produkterne ?
Og ja.. De er fantastisk value for money ! Savner mine.. MS2-fristelsen lurer !
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2009 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe ja man skulle ikke tro at grado sådan ville opdatere alle deres modeller. Jeg er ldit spændt at høre hvor meget de bedre kabler og det nye design af huset gir
|
| Til top |
|
| |
kskruger Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 228
|
| Sendt: 21 April 2009 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
kolind skrev:
kskruger skrev:
|
Så kom min nye Alessandro ms-1 mkII med posten, tog ca. 1 uge fra jeg bestilte dem. Til en pris af 109$ og ingen told og moms - indtil videre.
Første indtryk....wow, de lyder sgu godt, det bedste jeg har hørt længe. Og så til den lave pris (630,- dk kr. )
|
|
|
MK II ? Der må være noget jeg er gået glip af ? Er det kommet efter at grado lavede deres -i modeller til alle produkterne ?
Og ja.. De er fantastisk value for money ! Savner mine.. MS2-fristelsen lurer !
|
|
|
Ja de kalder den Music Series One - Improved ver. 2009 til 109$ mens den gl/normale Music Series One koster 99$ er ikke klar over, hvad forskellen er på de 2.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2009 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke det er som med grado modellerne, bedre kabel og nyt hus, som nu skulle være som på sr325i, bare i plast.
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 22 April 2009 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så ankom mit nyeste legetøj endelig. Mark Lawton Audio LA2000 (markl modded Dennon D2000). Visualt fantastiske og ekstremt komfortable. Kablet er et stock L3000 kabel retermineret til balanceret.

__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 22 April 2009 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mmmmmmmmmmmmmmmmm....
De er godt nok flotte..Stort til lykke med dem.
Du smider bare en PM næste gang du kommer til det sdr. Jydske, så har jeg nybagte boller og frisk kaffe på kanden.
Er det Kirsebærtræ ??
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 April 2009 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det er afrikansk sapele mahogny. Spillet i det når det fanger lyset er helt fantastisk og kan slet ikke gengives på et billede, i det mindste ikke et taget med mine evner.
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Mathias Bak Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 22 April 2009 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 April 2009 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mathias Bak skrev:
      De er lækre nc8000, hvis bare de lyder halvt så godt som de ser ud, kan det ikke gå helt galt  |
|
|
Initielt var lyden en STOR skuffelse, de blev smadret af min balancerede ER4 i alle aspekter på nær rå bass kraft. Mellemtonen og til dels også diskanten var så sløret/fjern/undertrykt at det var næsten tragisk at lytte til noget som helst andet end metallica eller Megadeath på dem. Så fik de 20 timers burnin med IsoTekst burnin cd og nu er det en helt anden sag. Bassen er blevet mere stram og mellemtonen og diskanten er rykket frem og har smidt næsten hele sløret. At lytte til kirkeorgel med disse er næsten en orgasme. Nu skal de bare have 100 timer mere burnin med IsoTek cd'en og så må vi se om det bliver endnu bedre. __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Bagger Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 510
|
| Sendt: 06 Maj 2009 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg endelig købt mig et par Grado RS2'ere:  og en Little Dot Mk. III:  Men hvordan er lyder spørger i jo nok, tja, har jo ikke så meget at sammenligne med, da dette er min første hovedtelefon forstærker og også mine første rigtige Hifi-hovetelefoner. Startede ud med blot at sætte mine Grado'er til enten min MacBook eller direkte i mit anlæg, synes egentlig at det var en ganske udemærket lyd ifht. at jeg ikke havde ofret yderligere penge på det. Men samtidig vidste jeg helt sikkert også at hovedtelefonerne kun kunne have godt af en decideret hovedtelefonforstærker og ville samtidig gerne prøve noget rør, så efter en hel del læsen rundt på nettet og et par tråde herind kom jeg frem til at jeg måtte eje en LD Mk. III  Jeg kan starte med at sige, at dette køb har jeg bestemt ikke fortrudt. Blev sendt fra Kina fredag formiddag, allerede lørdag eftermiddag var i landet til toldbehandling. Men vi kender jo det danske postvæsen og toldbehandlingen (undskyld hvis jeg træder nogen over fødderne), det går ikke altid lige hurtigt, så modtog først min pakke over en uge senere, efter at have betalt told mm.  Tror aldrig at jeg er kommet hjem så hurtigt fra posthuset. Men ud af kassen træder en utroligt vellavet lille rør-fætter. Den er ikke så stor som forventet, men det gør absolut ikke noget. Jeg sørger for at rørene sidder ordenligt i og så bliver der ellers sat noget strøm til. Lader den varme lidt op og smækker så noget musik på og sætter mine Grado'er i. Første indtryk er ikke vildt godt, lyder faktisk lidt mudret, men alligevel kan jeg godt høre den varme lyd der strømmer ud af den. Lytter til lidt musik i alle genre, ikke helt værst, det er som om den bliver mindre og mindre mudret for hvert minut, så jeg lader den stå og brænde lidt ind. Efter 5 timers burn-in: Næsten alt det mudrede er væk og der strømmer en utrolig klar og varm lyd ud af mine høre-bøffer. Allerede på dette tidspunkt er det blevet så utroligt meget bedre. Bassen er dog ikke helt så kontant som jeg gerne ville have det, men jeg giver den lidt mere burn-in og håber på at den ”sætter” sig noget mere. Efter 20 timers burn-in: What?! Det er jo vildt så meget bedre det er blevet, ender med at side over 4 timer og bare lytte til en masse af min musik. Bassen er blevet mere kontant og lyden er utroligt lækker, åben og detaljeret. Det er som om alt min ”gamle” musik er blevet helt opgraderet, hører en masse små detaljer som jeg aldrig har hørt før. På dette tidspunkt kan jeg kun anbefale denne rør-amp til alle. Forude venter der bare flere gode timer med noget god musik
__________________ Min stue
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2009 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
så bare vent til du får nogle bedre rør i
|
| Til top |
|
| |
Bagger Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2009 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
kolind skrev:
så bare vent til du får nogle bedre rør i  |
|
|
Der skal helt sikkert leges med nogle andre rør så snart jeg har fået spillet den lidt til, men indtil videre er jeg meget glad for den og lyden  __________________ Min stue
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 07 Maj 2009 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke decideret head-fi - men jeg har købt en ny integreret forstærker til mine K1000.
Den er med rør og det er dælme noget der passer til K1000!

__________________ Foobar -> Pico Dac/Amp -> Denon D7000
Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
|
| Til top |
|
| |
IndianaJonas Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2009 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 07 Maj 2009 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med forstærkeren! Må man spørge hvor meget du skulle af med i tolden og hvad den samlede pris blev? Jeg påtænker nemlig også at investerer i en LD.
|
| Til top |
|
| |
Bagger Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2009 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
IndianaJonas skrev:
| Tillykke med forstærkeren! Må man spørge hvor meget du skulle af med i tolden og hvad den samlede pris blev? Jeg påtænker nemlig også at investerer i en LD. |
|
|
Tak, det er jo en dejlig lille forstærker, endte med små 2k for den, hvilket jeg absolut ikke synes er så voldsomt. Jeg kan i hvert fald kun anbefale den. __________________ Min stue
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2009 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kane skrev:
|
Det er ikke decideret head-fi - men jeg har købt en ny integreret forstærker til mine K1000.
Den er med rør og det er dælme noget der passer til K1000!

|
|
|
Det ligner dæleme noget kram ! Fedt firkantet design.. :)
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2009 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bagger skrev:
kolind skrev:
så bare vent til du får nogle bedre rør i  |
|
|
Der skal helt sikkert leges med nogle andre rør så snart jeg har fået spillet den lidt til, men indtil videre er jeg meget glad for den og lyden 
|
|
|
For at vide om det bliver bedre med andre rør, skal man jo også lige "lære den at kende" først.. :)
Og velkommen til rør-junglen.. Jeg har nu næsten på samme beløb for diverse rør plus rør som er på vej til mig, som forstærkeren har kostet mig.. 
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 08 Maj 2009 kl. 07:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
kolind skrev:
|
Det ligner dæleme noget kram ! Fedt firkantet design.. :)
|
|
|
Jep, den vejer også på den gode side af 15 kg. Jeg synes også rigtig godt om designet, det blødes dog op af at det meste af kassen er af træ - det ses desværre ikke så godt på billederne. __________________ Foobar -> Pico Dac/Amp -> Denon D7000
Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 27 Juni 2009 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik lige et sæt KOSS PORTA PRO 25th Anniversary Limited Edition.
De kommer i øvrigt i en super lækker lille boks og er ikke meget dyrere end den normale version.
Nyt kabel og en sjov jubilæums mønt... man kan vist ikke købe noget for den...
|
| Til top |
|
| |