Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 12:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: 5.1 setup, placering af baghøjttaler... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 26 Februar 2009 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Imbalance skrev:

Sune Thomsen skrev:

Ja netop det er vores stue, så jeg kan ik helt selv bestemme :)

Ja den har 4" bass og 2" diskant i begge sider, hvorfor er der ingen ide med at bruge tid på det ?

Troede kun der var 1*4" og 1 diskant, det var det jeg havde i mente at hvis der kun var enheder i den ene side kunne lyden jo ændres, men er der enheder i begge sider så har det jo ingen betydning hvordan de er sat op, kun i højden...

Baghøjttalerne er ikke retnings bestemte, men jeg vil ikke tro at en høj placering skulle være mere fornuftig end en lavere normal placering, men hovedsagen er jo de er der og så må man jo eksperimentere udfra de muligheder man har...

Den har 1 x4" og 1xdiskant i begge sider, i mindte sidder der 1x6" og 1x diskant. så i alt 6 enheder.

Til top Vis Sune Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sune Thomsen

Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 26 Februar 2009 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Sune Thomsen skrev:

Den har 1 x4" og 1xdiskant i begge sider, i mindte sidder der 1x6" og 1x diskant. så i alt 6 enheder.

Ja den er jeg med på nu, men som mollecon er indepå skal du være opmærksom på side enhederne ikke kommer for tæt på den ene væg, men du kan jo så ikke ændre ret meget i det setup end stuen tillader...

Mine vægenheder var monteret i 120cm og spillede fint der, om du vil smide dem tættere på loften må du jo også gerne, og da de jo ikke er retnings bestemte og det er ikke vigtig de ramme øret ligepå, så er der jo ikke andet for at prøve den placering du har i tankerne, og spiller det tilfredstillende så skal du jo ikke gøre mere ved det...

Til top Vis Imbalance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Imbalance

Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 Februar 2009 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Imbalance skrev:

Sune Thomsen skrev:

Ja den er jeg med på nu, men som mollecon er indepå skal du være opmærksom på side enhederne ikke kommer for tæt på den ene væg, men du kan jo så ikke ændre ret meget i det setup end stuen tillader...

Mine vægenheder var monteret i 120cm og spillede fint der, om du vil smide dem tættere på loften må du jo også gerne, og da de jo ikke er retnings bestemte og det er ikke vigtig de ramme øret ligepå, så er der jo ikke andet for at prøve den placering du har i tankerne, og spiller det tilfredstillende så skal du jo ikke gøre mere ved det...

Som du kan se på min tegning på side 1, så kommer de heller ikke til at være lige op af side væggen, så der burde være luft nok rundt om :)

Til top Vis Sune Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sune Thomsen

Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 26 Februar 2009 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Du må bare igang så, go go..

Til top Vis Imbalance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Imbalance

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes