| Forfatter |
|
anse Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 476
|
| Sendt: 15 Marts 2009 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige købt en X505ES i sort og den erstatter en Sony XA2ES.
Syntes den er mere behagelig og præcis indtil videre.
Træsiderne er så vidt jeg kan se plasticfiner, så må igang med at snedkerere noget ordentligt....f**k kom lige i tanke om at jeg smed nogle mahognirester fra min trappe, som ville ha passet..Piv.
Jeg gav iøvrigt 1950 kr.
vh.
Anders
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 21 Marts 2009 kl. 00:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
anse skrev:
|
Træsiderne er så vidt jeg kan se plasticfiner, så må igang med at snedkerere noget ordentligt....f**k kom lige i tanke om at jeg smed nogle mahognirester fra min trappe, som ville ha passet..Piv.
Jeg gav iøvrigt 1950 kr.
vh.
Anders
|
|
|
Fin pris, hvordan oplever du forbedringen ellers i forhold til XA2 ? Jeg har selv haft 505ES og skiftede til 779ES og oplevede også en verden til forskel så du har noget til gode __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
anse Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 476
|
| Sendt: 21 Marts 2009 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
anse skrev:
|
Jeg gav iøvrigt 1950 kr.
vh.
Anders
|
|
|
Fin pris, hvordan oplever du forbedringen ellers i forhold til XA2 ? Jeg har selv haft 505ES og skiftede til 779ES og oplevede også en verden til forskel så du har noget til gode
|
|
|
Hej igen.
Det er skønt at tingene kan blive bedre, så man har noget at ønske sig:)
Vil ikke kaste mig ud i alle de fine begreber da mit ordforråd ikke er til det i hifimæssig sammenhæng.
Burde nok lave en a/b test, men det fik jeg ikke lige gjort.
Jeg oplever som sagt musikken som mere letflydende og behagelig at høre på, ligesom den er mere præcis.
Jeg kan lige give en mere præcis melding, hvis jeg får taget mig sammen.
Din 707ér er jo nærmest en mastodont indmadsmæssigt, fedt at se noget bygget så gedigent.
Jeg overvejer at fræse nogle flottere træsider i teak eller mahogni. Dem som sidder på er jo noget imiteret træ så vidt jeg kan se. Ikke at der er noget galt i det, men rigtigt træ dufter bedre.
Go weekend til alle.
vh.
Anders
Ps. købte en "The Wall" cd i den genbrugsshop forleden. Den indspillet af forskellige, men habile musikere, den er helt fantastisk syntes jeg. GO for it:)
|
| Til top |
|
| |
peterr99 Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 21 April 2009 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg har en X505ES der spiller flot ... og som jeg er rigtig glad for.
Er der nogen der ved, hvad forskellen er på den og en X555ES, som jeg er lidt lun på?
Jeg mangler nemlig endnu en CD-afspiller - og det skulle helst være noget vintage-noget, så den på en eller anden måde matcher mit gamle Marantz 3250B/170DC - selvom de er før CD-alderen.
Peter
|
| Til top |
|
| |
peterr99 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2009 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå ja, jeg ku' da egentlig også godt tænke mig at vide, hvad forskellen er på X707ES og X777ES ... når vi nu alligvel er i gang..
:)
Og så er jeg jo i virkeligheden allermest på udkig efter forslag til en CD, som matcher Marantz-sættet, og jeg ved godt, at dr ikke blev produceret ret mange CD-afspillere der i slut 70'erne. Men det skal jo ikke være en eller anden sort, strømlinet moderne sag
Peter
|
| Til top |
|
| |
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 27 April 2009 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når CDP experterne nu er samlet kan det være at nogen har et svar på nedenstående:
Jeg har en CDP-X303ES, den har det med at stå og køre med en af servomotorerne ved stilstand. Den kan sagtens afspille en cd, imens den kører løs med servomotoren, men det er irriterende at høre på.
Til tider kan den også finde på at skubbe skuffen ud og ind ...igen og igen, men hvis jeg lige slukker den og tænder igen er fænomenet væk !
Jeg købte den i 1993 og havde den i brug frem til ca. 1999, hvor den kørte perfekt. Den blev sat i kælderen i ca. 2000 og blev ikke brugt i ca. 5 - 6 år, men da den så kom i brug igen opstod det underlige fænomen fra dag 1.
Er der nogle af jer der ved hvad der er galt med sådan en fætter ?
|
| Til top |
|
| |
quadmand Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2008 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 28 April 2009 kl. 07:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej KrammeAcoustics
En herlig men også gammel maskine ( og den slår ikke min gl. CDP x 7 esd fra 1990 )
Men den er bare slidt ( til ) og det er en de de små fejl der kommer med tiden .
Den holder nok ikke mere end 10 til 20 år endnu! .
Ps. det under mig ar hr Rodin ikke har været på banen endnu da han ved ( alt ) om disse herlige maskiner  __________________ Møller
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 28 April 2009 kl. 07:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
peterr99 skrev:
Nå ja, jeg ku' da egentlig også godt tænke mig at vide, hvad forskellen er på X707ES og X777ES ... når vi nu alligvel er i gang..
Og så er jeg jo i virkeligheden allermest på udkig efter forslag til en CD, som matcher Marantz-sættet, og jeg ved godt, at dr ikke blev produceret ret mange CD-afspillere der i slut 70'erne. Men det skal jo ikke være en eller anden sort, strømlinet moderne sag
Peter
|
|
|
Du mener vel 707 vs 779Es
|
| Til top |
|
| |
peterr99 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2009 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, jeg mente 777 og 707 men jeg har fået forklaringen :)
__________________ - musikanlæg er noget man har til at afspille musik
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 28 April 2009 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange af de gamle Sony´er leverer overlegen lydkvalitet. Også min SCD-555ES SACD spille leverer varen med alm. CD.
Men jeg er overbevist om at 505´eren er lige så god. Men som der står skrevet ovenfor, trues vi af netværksharddiskene!
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 27 Juni 2009 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Men CD er vist passé?  |
|
|
Ikke engang tæt på i min verden. Jeg har lige byttet min SB duet til en X303ES... det kommer jeg ikke til at fortryde.
KrammeAcoustics skrev:
| Når CDP experterne nu er samlet kan det være at nogen har et svar på nedenstående:
Jeg har en CDP-X303ES, den har det med at stå og køre med en af servomotorerne ved stilstand. Den kan sagtens afspille en cd, imens den kører løs med servomotoren, men det er irriterende at høre på.
Til tider kan den også finde på at skubbe skuffen ud og ind ...igen og igen, men hvis jeg lige slukker den og tænder igen er fænomenet væk !
Jeg købte den i 1993 og havde den i brug frem til ca. 1999, hvor den kørte perfekt. Den blev sat i kælderen i ca. 2000 og blev ikke brugt i ca. 5 - 6 år, men da den så kom i brug igen opstod det underlige fænomen fra dag 1.
Er der nogle af jer der ved hvad der er galt med sådan en fætter ? |
|
|
Fandt du en løsning på problemet? __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 28 Juni 2009 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
|
Ikke engang tæt på i min verden. Jeg har lige byttet min SB duet til en X303ES... det kommer jeg ikke til at fortryde.
Fandt du en løsning på problemet?
|
|
|
Nix, min 303'er lever fortsat sit underlige liv, hvor den ind imellem kører lystigt løs med en motor, eller alternativt kører skuffesystemet ud og ind i 1 - 3 min. inden den overgiver sig til afspilning. 
Men uanset fejlen, så virker maskinen faktisk, men det er stadig lidt træls at den gør det. 
Forresten, tillykke med din 303'er, det er en vellydende afspiller, som du helt sikkert kun bliver mere glad for end du allerede er. 
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 03 Juli 2009 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|