Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 18:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Neil Youngs Archives Project Vol. 1 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
m.b.petersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004
Status: Offline
Sendt: 23 Februar 2009 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Neil Youngs Archives Project Vol. 1 er langt om længe på trapperne - og det så i lang tid ud til, at den ville komme i januar 2009. Men endnu engang er udgivelsen udskudt - foreløbigt på ubestemt tid. Dog forlyder det, at den nok vil komme i 2009. Udgivelsen kommer til at indeholde Youngs komplette musikkartotek fra 1963 frem til 1972. Altsammen samlet på 10 Blu-ray eller DVD skiver. Denne ultimative Neil Young lækkerbisken har været mere end 15 år under vejs og prisen bliver tilsyneladende svimlende kr. 2.199,- for Blu-ray og 1.599,- for DVD pakken. Til gengæld ser det ud til at være godt!

SENESTE NYT: Ifølge Warners plan over udgivelser i år skulle Archives stå til at  komme i maj. However… Archives-datoen har ændret sig hundrede gange, så jeg vil se den i butikken før jeg tror på nogen dato.

Til top Vis m.b.petersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af m.b.petersen

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 Februar 2009 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Når vi nu snakker Neil Young. Jeg ser der er kommet en DVD med ham. This Old Guitar.

Nogen som kender den? Tænker på om det er en officiel udgivelse og lydkvaliteten er i orden. Købte en eller anden DVD med live fra Japan - I MONO !!!! - ikke om jeg gider se / høre den. Eller smide flere penge på dårlige Neil Young DVD'er.

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Februar 2009 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

DKsoulman skrev:

Når vi nu snakker Neil Young. Jeg ser der er kommet en DVD med ham. This Old Guitar.

Nogen som kender den? Tænker på om det er en officiel udgivelse og lydkvaliteten er i orden. Købte en eller anden DVD med live fra Japan - I MONO !!!! - ikke om jeg gider se / høre den. Eller smide flere penge på dårlige Neil Young DVD'er.

Jeg har den næsten nye:

Heart of gold

Den er meget akustisk og har fremragende lyd - kan anbefales hvis man gider se billeder til musikken, det gør jeg stort set aldrig. kan fåes i stereo studio for 50,- 

Med hensyn til Niel Youngs archives projekt, skal pladeselskaberne passe på ikke at udsende så meget at end ikke store Niel Young fans gider købe dem. Jeg har det meste på CD og vil næppe gå ud og betale 1500 kr for en samling DVDer. De skal på CD ellers er de uinteressante. NY har lige udgivet 3 cder med mere end 30 år gamle liveoptagelser. De to første samler støv i min CD samling, selv om jeg regner mig for en stor NY fan gider jeg ikke købe den sidste Sugar mountain før den kan fåes for 50,-.

De CDer der er uomgængelige med Niel Young må efter min opfattelse være:

Ragged glory, Harvest Moon, Freedom, Rust never sleeps, Harvest og Sleeps with angels.

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2009 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Jeg har Heart Of Gold DVD - betalte bare fuld pris. Fik den jo da den udkom

Den anden jeg har set hedder Old Guitar, er hvis nok et mix af TV optræden og koncert optagelser.

This Old Guitar - Young Neil

bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: København
Sendt: 26 Februar 2009 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:
Ragged glory, Harvest Moon, Freedom, Rust never sleeps, Harvest og Sleeps with angels

Enig, men for pokker da, Hermann, den liste er s'gu for kort!!! 

Til top Vis bittermand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bittermand

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2009 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

bittermand skrev:

Hermann. skrev:
Ragged glory, Harvest Moon, Freedom, Rust never sleeps, Harvest og Sleeps with angels

Enig, men for pokker da, Hermann, den liste er s'gu for kort!!! 

Det har du sådan set fuldstændig ret i, jeg sad netop og hørte Are you passionate, et album som mange mener er et af NY mindre gode, men efter en del lyt bliver jeg mere og mere glad for det. Og der kunne nævnes mange andre. Når jeg nævner de 5 er argumentet at det må være de centrale albums. Hvis det skal skæres ned til 2 må det være Ragged glory og Harvest moon. Jeg har givet sidstnævnte som gave et to cifret antal gange og de fleste er kommet tilbage og spurgt hvad de så skulle købe mere. Så starten til en god NY samling ligger i de 5 Cder.

Med hensyn til film er NY jo også med på den bedste musikfilm gennem tiderne

The Band: the last walz

http://www.allmovie.com/cg/avg.dll?p=avg&sql=1:28404

En suveræn koncertfilm af Martin Scorsese så vidt jeg husker.

Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Bruger siden: 13 September 2008
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 Februar 2009 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

After the gold rush er helt klart en af NY bedste udgivelser, uomgængelige det er den.  Snakker vi dvd og akustisk så er det en Niel young i storform på silver and gold dvd`en, nok den bedste dvd med ham, lyden er næsten perfekt

Til top Vis Strand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strand

m.b.petersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004
Sendt: 25 Marts 2009 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Nu skulle den være god nok – den 10dobbelte udgivelse ser dagens lys i forsommeren

I over 20 år har der floreret rygter om en ”Archives” udgivelse fra Neil Young. Udgivelsen skulle være en ren skattekiste for musikelskere, og det er på det seneste kommet frem, at den kommer til at indeholde hele 10 disks. Der har flere gange været tilløb til, at materialet skulle være udgivet, men projektet er gang på gang blevet udsat.

Nu har Youngs manager Elliot Roberts imidlertid på South By Southwest festivalen i Texas bekræftet at den længe ventede udgivelse, vil være at finde i butikkerne den 2. juni i år. Meddelelsen er også offentliggjort på www.neilyoung.com, hvor der er også er en venlig meddelelse fra Neil om hvorfor blu-ray udgaven er den bedste.

”Archives Vol. 1” udkommer altså på både blu-ray, dvd og cd, og det gør den således kun to måneder efter Youngs kommende album ”Fork In The Road”, der er på gaden den 6. april.

”Archives Vol 1” ser ud som følger:

Disc 0: Early Years 1963 - 1965
Disc 1: Early Years 1966 - 1968
Disc 2: Topanga 1
Disc 3: Live At The Riverboat
Disc 4: Topanga 2
Disc 5: Live At The Fillmore East
Disc 6: Topanga 3
Disc 7: Live At Massey Hall
Disc 8: North Country
Disc 9: Journey Through The Past (film)

De forskellige udgaver koster følgende, hvis man bestiller dem på Youngs hjemmeside:
Blu ray: $ 299.99 (ca.1650 kr.), dvd $ 199.99 (ca. 1099 kr. ), cd $ 99.99 (ca. 550 kr.)

De enkelte discs kan også bestilles individuelt, så man for eksempel ikke behøver at have to udgaver af ”Live At The Fillmore East” og ”Live At Massey Hall”, der begge har været udgivet før. 

Til top Vis m.b.petersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af m.b.petersen

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Marts 2009 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:
... jeg sad netop og hørte Are you passionate, et album som mange mener er et af NY mindre gode, men efter en del lyt bliver jeg mere og mere glad for det.

Her er jeg ihvertilfælde enig, det bliver ofte hevet frem, fordi det har "noget" - jeg har altid synes at de første 5-10 sekunder af skiven er en smart finte: Booker T. fører os tilbage til tiden med Time Is Tight med den umiskendelige orgel-lyd. Men egentlig ville jeg bare fortælle, at jeg et sted har læst, nogle af numrene fra denne skive genindspilles med Crazy Horse på den kommnede udgivelse.

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2009 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

hrmand skrev:

Hermann. skrev:
... jeg sad netop og hørte Are you passionate, et album som mange mener er et af NY mindre gode, men efter en del lyt bliver jeg mere og mere glad for det.

Her er jeg ihvertilfælde enig, det bliver ofte hevet frem, fordi det har "noget" - jeg har altid synes at de første 5-10 sekunder af skiven er en smart finte: Booker T. fører os tilbage til tiden med Time Is Tight med den umiskendelige orgel-lyd. Men egentlig ville jeg bare fortælle, at jeg et sted har læst, nogle af numrene fra denne skive genindspilles med Crazy Horse på den kommnede udgivelse.

Ja, jeg synes også det er fed skive. Et smart input med Booker T.

Tracklisten på den kommende

1. When Worlds Collide
  2. Fuel Line
  3. Just Singing A Song
  4. Johnny Magic
  5. Cough Up The Bucks
  6. Get Behind The Wheel
  7. Off The Road
  8. Hit The Road
  9. Light A Candle
  10. Fork In The Road

Uden at jeg lige vil rejse mig og hente Are You Passionate kan jeg ikke genkende nogle af titlerne. Det ville heller ikke ligne Neil Young?

Den nye, Fork In The Road, skal forøvrigt udkomme d. 6 april.

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Sendt: 26 Marts 2009 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

... jeg læste om det her:

http://gaffa.dk/nyhed/31165

Jeg er næsten sikker på, der har stået noget andet, men det må være redigeret, siden Gaffa nu skriver, om "tidligere meldinger" vedr. dette. En skam, der var ellers et par numre, det kunne have spændende at høre blive udsat for en mere rå rytme end den tilbagelænede stil, der er på Passionate ...

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

soka
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 19 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 26 Marts 2009 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Jamen kære venner da

Sakset fra Neil Youngs hjemmeside:

CRAZY HORSE "TOAST"
NY Times
In 2000, Crazy Horse was in San Francisco, south of Market street, at an old studio called "Toast." Coltrane had recorded there, among many other jazz greats, known and unknown. The Dot Com boom was happening and buildings were being bought and turned into lofts or torn down completely and rebuilt. New money was everywhere. Toast was a target. The place was a little run down and sort of on its last legs.
      To a man, if you asked Crazy Horse about these sessions, you would learn that it was a depressing atmosphere and things were not going well. The band recorded there for months and came up with very little. Nothing, other than one song, "Goin' Home" was ever finished. But a lot was started. Several of the songs written at Toast showed up on the "Are You Passionate" album with Booker T. and the MGs. But that album met with mixed reaction.
      Now, years later, John Hanlon, the original co-producer with Neil, is at work mixing all of the Toast material. Many songs share a bluesy, jazz-tinged vibe as a common thread. Three solid rockers are interspersed in the mix. Other songs are long with extensive explorations between verses, a Crazy Horse trademark, kind of like a down-played Tonight's the Night, except these songs deal directly with love and loss, not drugs. The ambient atmosphere, foggy, blue and desolate, pervades many of the tracks, if not all, with Tommy Brea's muted trumpet and dusky male and female counter-part BGs occasionally surfacing from Poncho and Ralph on one side, Nancy Hall and Pegi Young on the other. A cool and sleepy lounge piano rises in the fog occasionally.
      The result of this is perhaps one of the most under-estimated and deceptive Crazy Horse records of all time, with many songs originally discarded, and then re-recorded with Booker T. and the MGs. The original performances now surface again through a foggy past. Like an abstract painting, lyrical images of a love lost and maybe even destroyed forever just refuse to die, creating a landscape littered with half-broken dreams and promises.
      "Toast" is coming, a dark Crazy Horse classic for the ages. This first NYA "Special Edition" is the beginning of a new series of unreleased albums.

Til top Vis soka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soka

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2009 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Nu har Stereo Studio DVD'en Heart Of Gold til 25 kr !!!!!!

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2009 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Hvad mener I om den nye "Fork In The Road" Når og hvis I får den?

Ekstra Bladet og BT er absolut ikke imponeret. Med 3 og 2 stjerner kalder de det en skrotbunke.

Gaffa er med 4 stjerner mere tilfredse.

Har bestilt den hos CD-Wow. Lidt spændt. Når den nu engang dukker op.

http://gaffa.dk/anmeldelse/31934

http://www.bt.dk/article/20090405/rock/90405024/

http://ekstrabladet.dk/musik/intlalbum/article1149255.ece

diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006
Sendt: 05 April 2009 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Forestil dig en verden,hvor kun musikanmelder bestemmer hvad DU skal lytte til-NO FÅRKING WAY.Personligt synes jeg Greendale er et
mesterværk.Men det tror jeg mange musikanmelder ville være uenig.
Så snart den kommer på Vinyl,bliver den bestilt,Uanset hvad thomas treo og alle de mislykkede væsner mener.

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2009 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Den nye fik en fin anmeldelse i JP. Jeg kan ikke finde den på deres web side, men der var mere end en halv side igår. Så vidt jeg husker fik den 5 ud af 6 stjerner.

Et af de fremhævede numre var Singing a song, det spillede han også ved koncerten i Horsens. Der er forlydender om en koncert i DK i år, jeg mener også det var igår i JP.

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2009 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

3 stjerner er maks jeg vil give den nye Neil Young!

Den er altså ikke særlig ophisende.  2 gode numre. Thats all.

Hamster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 April 2009 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

Har endnu ikke fået nærlyttet den nye, men et umiddelbart indtryk er, at det er ok boogie-rock, der vil fungere fint som baggrundsmusik til opvasken eller i bilen.

Et nummer som "Light A Candle" stikker ud ved at være uhyre afdæmpet og med en Young-vokal, der umiddelbart lyder bedre end længe.

Der bliver dog næppe vundet mange nye fans med dette album...

En dansk koncert i år? Ja tak!    

Til top Vis Hamster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hamster

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2009 kl. 02:05 | IP-adresse registreret  

Enig med Hamster. Light A Candle er rigtigt godt. Synes jeg. Dermed er det næsten også slut.

Oplevede min eneste Neil Young koncert i Horsens sidste år. Et visit til i år vil slet ikke være dårligt.

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2009 kl. 07:41 | IP-adresse registreret  

DKsoulman skrev:

Enig med Hamster. Light A Candle er rigtigt godt. Synes jeg. Dermed er det næsten også slut.

Oplevede min eneste Neil Young koncert i Horsens sidste år. Et visit til i år vil slet ikke være dårligt.

Helt enig hvis Niel Young kommer til Horsens kommer vi igen.

Den nye har et suverænt godt tittelnummer, men er ellers ikke vildt ophidsende. Den er også alt for kort kun 38 minutter, det betyder CDen kun er halvt fuld. Neil young må udgvie lidt færre CDer og så få lidt mere kvalitet i dem. Det har Springsteen gjort med de 2 sidste. Købte iøvrigt den nye på cdwow og fik den i postkassen kort efter udgivelsen til ca. 65 kr. Så det var da alligevel et godt køb.

Så venter vi bare på Bossen i herning den 8. juli.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes