| Forfatter |
|
Rappo Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 375
|
| Sendt: 28 Februar 2009 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne som et alternativ benytte dig af f.eks. .flac-formatet i stedet for... Dermed komprimeres musikken ikke, som ved mp3, men det fylder selvsagt også en del mere. Men med nutidens lave priser på harddiske skulle det iikke udgøre noget problem, selv ved større cd-samlinger.
__________________ Hi-Fi: Avi ADM 9.1T, Rega Planet, Boston Horizon HPS 8Wi.
Head-Fi: Heed Canamp, Cambridge DacMagic, FiiO E10, HiFiMAN HE-400, Fischer Audio FA-003, Sennheiser HD25-1 mkII & Superlux HD-662.
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 28 Februar 2009 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Shawn skrev:
erlingt skrev:
Hæ - ja, en PS3 er nok ikke den rette medieafspiller.
God ide med en lille netbook til opgaven - dog behøver du ikke et eksternt lydkort, for Dacmagic'en tilslutte blot via USB stik, og overtager herefter al lydproduktion. Og det gør den rigtigt godt.
|
|
|
hmm Hvilken en ville gøre det bedst?---- |
|
|
Du skal gå efter en netbook der er baseret på Intel Atom processoren, og så skal den køre Windows. Hvilket mærke og model, du så vælger er dit valg, de er alle i bund og grund ens teknisk set, og vil klare opgaven OK. Ligenu tro jeg man får mest valuta for pengene med en Acer One.
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2009 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boye skrev:
Shawn skrev:
|
Er vidst kommet på dybt vand at nævne mp3 blandt så mange oldschool folk :D
men tror du generaliser lidt med drugs :P
|
|
|
Jeg er så oldschool at jeg har danset diskodans til lyden fra en kassetteradio, hvor jeg havde optaget Tipparaden med Mylle ved roret: "Don't go Breaking My Heart med Elton John og Kiki Dee - I dag er de nummer ET... et... et ... et .... "(ekko fader ud) - Jeg har stadig båndet liggende 
I forhold til hvad vi kunne danse til dengang - uden drugs eller alkohol - er MP3 et enormt fremskridt, og jeg har virkelig svært ved at forstå den automatisk-kategoriske fordømmelse af MP3-teknologien. Bare fordi nogle godt kan leve med noget der er en anelse ringere end det bedste. Det perfekte er det godes værste fjende. |
|
|
MP3 og lignende er et medie der kommet for at blive - og det er der selvfølgelig rigtigt mange gode grunde til. Det er enkelt at opbevare og let at afspille både stationært og på farten. Desuden er kvaliteten absolut slet ikke SÅ dårlig, som nogen tror og hævder. De har bare ikke hørt MP3 musik under de rette forhold. Afspillet via en afspiller - f.eks. en PC - få signalet ud digitalt (via USB, så det ikke har været igennem lydkortet) og kørt igennem en ordentlig DAC - som i parantes bemærket jo også koster lige så meget som PC'en :-) - så er MP3 musik absolut også et brugbart og OK medie. Men at sætte en PC, en Ipod eller en anden bærbar MP3 spiller med en indbygget 5 kr's DAC chip til anlæget er en forbrydelse mod musikken.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 28 Februar 2009 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nææ, men man kan have det liggende i eks. lossless format, så er det ikke nødvendigt med mp3 filer. Og jeg ved godt du kalder det en afprøvelse af DAC'en, men det er altså stadig ret useriøst når kildematerialet er så ringe som det er med mp3 filer. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 28 Februar 2009 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
erlingt skrev:
Boye skrev:
Shawn skrev:
|
Er vidst kommet på dybt vand at nævne mp3 blandt så mange oldschool folk :D
men tror du generaliser lidt med drugs :P
|
|
|
Jeg er så oldschool at jeg har danset diskodans til lyden fra en kassetteradio, hvor jeg havde optaget Tipparaden med Mylle ved roret: "Don't go Breaking My Heart med Elton John og Kiki Dee - I dag er de nummer ET... et... et ... et .... "(ekko fader ud) - Jeg har stadig båndet liggende 
I forhold til hvad vi kunne danse til dengang - uden drugs eller alkohol - er MP3 et enormt fremskridt, og jeg har virkelig svært ved at forstå den automatisk-kategoriske fordømmelse af MP3-teknologien. Bare fordi nogle godt kan leve med noget der er en anelse ringere end det bedste. Det perfekte er det godes værste fjende. |
|
|
MP3 og lignende er et medie der kommet for at blive - og det er der selvfølgelig rigtigt mange gode grunde til. Det er enkelt at opbevare og let at afspille både stationært og på farten.
Desuden er kvaliteten absolut slet ikke SÅ dårlig, som nogen tror og hævder. De har bare ikke hørt MP3 musik under de rette forhold. Afspillet via en afspiller - f.eks. en PC - få signalet ud digitalt (via USB, så det ikke har været igennem lydkortet) og kørt igennem en ordentlig DAC - som i parantes bemærket jo også koster lige så meget som PC'en :-) - så er MP3 musik absolut også et brugbart og OK medie. Men at sætte en PC, en Ipod eller en anden bærbar MP3 spiller med en indbygget 5 kr's DAC chip til anlæget er en forbrydelse mod musikken.
|
|
|
Jeg er også helt enig i at mp3 formatet er kommet for at blive og i en ipod eller i en snæver håndevending til eks. noget ligegyldigt baggrundsmusik kan det være ok. Og jeg har præcis den opsætning du beskriver og det kommer det ikke til at lyde godt af hos mig, hverken i et headfi setup eller i et rigtigt anlæg. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
priboj Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 28 Februar 2009 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
erlingt skrev:
Shawn skrev:
erlingt skrev:
God ide med en lille netbook til opgaven - dog behøver du ikke et eksternt lydkort, for Dacmagic'en tilslutte blot via USB stik, og overtager herefter al lydproduktion. Og det gør den rigtigt godt.
|
|
|
|
|
Du skal gå efter en netbook der er baseret på Intel Atom processoren, og så skal den køre Windows. Hvilket mærke og model, du så vælger er dit valg, de er alle i bund og grund ens teknisk set, og vil klare opgaven OK. Ligenu tro jeg man får mest valuta for pengene med en Acer One.
|
|
|
atom er en to "core" processer som ikke understøttes af windows xp (vista og windows 2k gør) kan kun se den ene "core".. så hvis det er til musik ... kør linux for musikkens skyld.. suse vip __________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 28 Februar 2009 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
priboj skrev:
erlingt skrev:
Shawn skrev:
erlingt skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
atom er en to kernet processer som ikke understøttes af windows (kan kun se den ene kerne).. så hvis det er til musik ... kør linux for musikkens skyld.. suse vip
|
|
|
Windows understøtter da dualcore, eller tager jeg fejl?
|
| Til top |
|
| |
MadsVP Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 182
|
| Sendt: 28 Februar 2009 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Windows XP understøtter dual cores

__________________ nEt^DeViL Ownz You ! Danish Lammers !
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2009 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
priboj skrev:
erlingt skrev:
Shawn skrev:
erlingt skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
atom er en to kernet processer som ikke understøttes af windows (kan kun se den ene kerne).. så hvis det er til musik ... kør linux for musikkens skyld.. suse vip
|
|
|
Vrøvl  Den Atom processor, som bruges i netbooks (Atom 270) har én kerne; men kører i det der hedder hyperthreading - Dette betyder at cpu'en simullerer, at den har flere kerne, og kan have to "tråde" aktivt samtidigt. For operativsystemet - det være sig Windows eller Linux - ser det ud som om det er en dobbeltprocessor. I slutningen af 2008 kom der en ny Atom processor (Atom 330), som har dobbeltkerne og hyperthreading, denne ser operativsystemet - også windows  - som en processor med 4 kerner. Men denne processor er endnu ikke almindeligt udbredt, og bruges idag ikke i netbooks. Forøvrigt har Windows har siden Windows 2000 understøttet flere processorer. Et lidt forskelligt antal alt efter version; men som minimum 2. Forøvrigt er vi da vist ved at bevæge os væk fra trådens emne
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2009 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
Jeg er også helt enig i at mp3 formatet er kommet for at blive og i en ipod eller i en snæver håndevending til eks. noget ligegyldigt baggrundsmusik kan det være ok. Og jeg har præcis den opsætning du beskriver og det kommer det ikke til at lyde godt af hos mig, hverken i et headfi setup eller i et rigtigt anlæg.
|
|
|
I bund og grund enig - MP3 er et komprimeret format, så ligemeget hvor godt man behandler signalet ved dekodning, bliver det aldig det samme igen. Men jeg vil mene at setup'et med en PC og en ekstern USB tilsluttet DAC (hvor signalet overføres direkte udenom Windows mixer m.m.) er den bedst mulige løsning for afspilning af MP3 formatet. Næh, rigtig musik skal nydes rent anlogt direkte fra en vinyl skive
|
| Til top |
|
| |