Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 15:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: 50" fladskærm (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Hermann. skrev:
Hvorfor egentlig. jeg synes jeg har set mange forskellige løsninger, herunder Pioneer, Panasonic, LG, NAD og Sony. Jeg tror det ender med en af de to sidste. Jeg tager under ingen omstændigheder til sverige for at købe et TV. Jeg har stor erfaring med Midt data og det bliver nok der eller i HIFI klubben.

Hvorfor spørger du overhovedet til råds herinde, når du allerede har besluttet dig? - Det er spild af folks tid.

Køb dig et SONY og få et middelmådigt TV, eller køb et Pioneer PDP-5090 og få markedets bedste billede.

Jeg har ikke besluttet mig, men jeg vil købe noget som er rimeligt kendt. Der er slet ingen der har nævnt Philips, som vel leverer den største del af TVerne i DK. Alle de TV jeg har haft indtil nu er ihvertfald fra philips. Når man ser på hvad de har i diverse butikker gengiver de bedre modeller alle et godt billede. Det afgørende må være betjeningsvenlighed, og driftssikkerhed, her er det jeg spurgte til først nemlig betydningen af om det er mpeg2 eller 4 væsentligt.  Jeg vil nødig have betjeningsboxe  og dekodere ved siden af. Jeg forventer at det TV jeg køber kan hænge på væggen uden problemer i  10 - 15 år og jeg forventer ikke at sætte andet til end en harddiskrecorder som jeg har i forvejentil med et scart stik, samt phonokabler til min forstærker. Måske skal harddiskrecorderen udskiftes med en ny med HDMI på et tidspunkt, men det ligger sandsynligvis mange år ud i fremtiden.

Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:

floe skrev:
Hermann. skrev:
Hvorfor egentlig. jeg synes jeg har set mange forskellige løsninger, herunder Pioneer, Panasonic, LG, NAD og Sony. Jeg tror det ender med en af de to sidste. Jeg tager under ingen omstændigheder til sverige for at købe et TV. Jeg har stor erfaring med Midt data og det bliver nok der eller i HIFI klubben.

Hvorfor spørger du overhovedet til råds herinde, når du allerede har besluttet dig? - Det er spild af folks tid.

Køb dig et SONY og få et middelmådigt TV, eller køb et Pioneer PDP-5090 og få markedets bedste billede.

Jeg har ikke besluttet mig, men jeg vil købe noget som er rimeligt kendt. Der er slet ingen der har nævnt Philips, som vel leverer den største del af TVerne i DK. Alle de TV jeg har haft indtil nu er ihvertfald fra philips. Når man ser på hvad de har i diverse butikker gengiver de bedre modeller alle et godt billede. Det afgørende må være betjeningsvenlighed, og driftssikkerhed, her er det jeg spurgte til først nemlig betydningen af om det er mpeg2 eller 4 væsentligt.  Jeg vil nødig have betjeningsboxe  og dekodere ved siden af. Jeg forventer at det TV jeg køber kan hænge på væggen uden problemer i  10 - 15 år og jeg forventer ikke at sætte andet til end en harddiskrecorder som jeg har i forvejentil med et scart stik, samt phonokabler til min forstærker. Måske skal harddiskrecorderen udskiftes med en ny med HDMI på et tidspunkt, men det ligger sandsynligvis mange år ud i fremtiden.

Jeg vil nu bestemt mene at Pioneer og Panasonic er pænt kendt ?

Panasonic´s nye serie af plasma skærme kommer med DVB-C

Til top Vis Sune Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sune Thomsen

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2009 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Sune Thomsen skrev:
Hermann. skrev:

floe skrev:
Hermann. skrev:

Jeg vil nu bestemt mene at Pioneer og Panasonic er pænt kendt ?

Panasonic´s nye serie af plasma skærme kommer med DVB-C

Ja de er bestemt også kendte og de har udemærket billede ligesom SONY, NAD m.fl. Jeg takker for responsen og så må vi se hvad det bliver til.   Endnu virker billedrørstv'et fint, men det ville være rart med en større skærm.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:

floe skrev:
Hermann. skrev:

fordi philips sådan set ikke laver specielt gode fladskærme. Hvis du regner med at kunne have tv'et 10-15 år uden at skulle have en boks ved siden af tror jeg du bliver meget skuffet, det tvivler jeg endog meget stærkt på kan lade sig gøre. Jeg ved ikke hvor mange fladskærme der kan sende signal til en recorder via scart, men der skal da nok være nogle. Hvis ikke, så skal din recorder have den nødvendige tuner (MPEG4) for at kunne anvendes i fremtiden. En anden mulighed kunne være at købe et brugt CRT tv, f.eks. en tidligere topmodel, de sælges til (hvis man ellers kan finde dem) fra gratis op til omkring 1500kr. på dba.

Et helt andet forslag (som dog også er i en helt anden prisklasse) kunne være Loewe, de laver fine tv og deres individual serie kan tilpasses på alle tænkelige og utænkelige måder. Det er det system jeg umiddelbart synes har den største brugervenlighed. Det irriterer mig grænseløst at de fleste andre tv ikke kan blande kanallisterne fra de forskellige digitale og analoge tunere

KlausH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Lidt interessant tråd... nogen snakker hele tiden om Pioneer. MEN de stopper da med at producere PLASMA skærme??

Ingen penge i dem. Pga manglende billed kvalitet.... eller for dyrt at producere??

I mini øjne er LCD bedre end Plasma og OLED sikkert endnu bedre.

Go søndag
Til top Vis KlausH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KlausH

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

KlausH skrev:
Lidt interessant tråd... nogen snakker hele tiden om Pioneer. MEN de stopper da med at producere PLASMA skærme??

Ingen penge i dem. Pga manglende billed kvalitet.... eller for dyrt at producere??

Go søndag

Pga. manglende billedkvalitet? Næppe.

Nok nærmere fordi den typiske danske forbruger bare vil have et TV, som er pænt at se på og har flotte specifikationer.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

KlausH skrev:

sandt, men det ændrer vel ikke på at de laver det tv der pt. er bedst?

KlausH skrev:

Go søndag

Nu er OLED nok ikke noget vi kommer til at se i fornuftige størrelser til menneskepenge de næste par år, så det er jo rimeligt irrelevant for diskussionen. Derudover er der lige præcis 1 punkt hvor LCD er mærkbart bedre end Plasma, genskin. Til gengæld er de bedste plasmapaneler bedre på alle andre punkter end LCD panelerne

greve
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Hermann, jeg synes (som mange andre herinde) at du skylder dig selv at bruge lidt tid i en seriøs butik, hvor du kan se lidt forskellige modeller (Sony-butikken er ikke et godt valg i den forbindelse, da de jo naturligt nok kun har Sony).

Det du skal kigge efter (og her antager jeg at billedet ikke er helt ligegyldigt for dig, selvom du siger at brugervenlighed og betjeningskomfort er afgørende faktorer) er helst den samme film-sekvens på forskellige TV og så se efter hvad du synes ser bedst ud. Det er vigtigt at denne film-sekvens indeholder bevægelse, nærbilleder af ansigter og at det ikke er animerede film (dvs. ikke "Biler" eller noget fra den skuffe). Umiddelbart vil du måske synes at de alle ser meget godt ud, men prøv at lægge mærke til de "kunstige" farver og uønskede effekter der opstår i f.eks. ansigter, når disse bevæger sig på skærmen. Problemerne er især udtalte på LCD-TV (hvor f.eks. alle Sony og Philips hører til) og når du først har lagt mærke til dette vil du begynde at sætte pris på at have spurgt et forum som dette til råds. Du vil opdage at det eneste rigtige valg er et Plasma-TV og du vil nok ende med at indse at der skal stå Panasonic eller Pioneer på det. Disse har ikke specielt dårlig betjeningskomfort, så med mindre du er så religiøs (religiøs her i betydningen ikke at stille for mange spørgsmålstegn ved etablerede opfattelser) omkring Sony at valget allerede er truffet, så skylder du virkelig dig selv at tage et aktivt valg.

Til din information, kan jeg oplyse, at jeg netop selv har købt et 50" TV. Jeg blev totalt overbevist om at Plasma var den eneste farbare vej for tiden ved at se en billig Panasonic Plasma ved siden af en Samsung (LCD) top-model med den samme DVD på skærmen. Jeg endte med en Panasonic TH-50PZ800, der er et absolut godt TV, men til dit brug kommer du ikke uden om en ekstra boks indenfor de næste 10-15 år selv med dette gode TV - jeg vil dog kunne nyde det gode billede i 10-15 år, hvor du ved valget af f.eks. et Sony TV dagligt vil ærgre dig over billedet men sikkert glæde dig over at du kan skal bruge 1 (Sony) fjernbetjening (jeg har også kun 1 fjernbetjening i øvrigt - de programmerbare fjernbetjeninger har gjort deres indtog overalt, men man hører ikke om disse i f.eks. en Sony-butik, da det jo underminerer et af deres sidste gode salgsargumenter).

God jagt.

P.S. Jeg undskylder for underlige tegn i mit indlaeg - jeg har lidt tegnsaetproblemer på dette site, saa hvis nogen er eksperter i at faa dette til at virke saa send mig en PM...

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

KlausH skrev:

Go søndag

Nu kan du jo ikke få et 50 tommer OLED, og der går nok også nogle år, før de kommer - og igen noget tid inden de bliver itl at betale, så det næppe lige pt. en ret relevant betragtning.

Nu er billedkvalitet jo så i øvrigt heller ikke subjektivt - hvis målet er at levere et billede så tæt på studieproduktionen, er der ingen som kommer op på Pioneers niveau - det er fakta, og ikke en subjektiv vurdering - Det kan måles og dokumenteres.

Og lad så i øvrigt være med at diskutere plasma vs. lcd - fokuser på billedkvalitet og brugsbehov, ligegyldigt teknologien - det giver meget mere mening. Dit sort/hvide LCD vs. Plasma syn har ingen hold i virkeligheden, og beviser egentlig bare du ikke har nogen konkret viden om emnet. Det at vise et godt billede er meget mere end de specifikationer, der står på produktarket.

Jeg vil heller ikke mene det er relevant at diskutere om Pioneer stopper deres produktion eller hvorfor. Da vi befinder os i nuet, og skal vurdere det bedste tv til en given pris her og nu - så er det ligemeget hvad der kommer om 1-2 eller 5år -  det tv du vælger nu bliver ikke dårligere, blot fordi du kan få et OLED om X antal år der sparker alt af banen. Køber du et kvalitets tv nu, er det stadig godt om 5år.

Bare det at du omtaler Pioneer som "manglende billedkvalitet" beviser din uvidenhed om emnet - beklager, men hold dig venligst til fakta, eller lad være med at diskutere emnet. Det er da dejligt, hvis du er glad for din LCD, men så kan du jo nøjes med et skrive det :)   Jeg har også engang haft et LCD tv som jeg var rigtig glad for - min nuværende Pioneer er bare meget bedre.

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

KlausH skrev:

Det er et simpelt spørgsmål om kvalitet kontra pris. Desværre er de fleste forbrugere ikke villige til at betale prisen for et godt billede, og går istedet efter det billigst mulige der tilfældigvis er på tilbud i Elmutanten eller Bilka, og iøvrigt bekymdrer sig mere om hvordan TV'et ser ud når det er slukket, end hvordan billedet er når det er tændt...

Det har så ramt Pioneer på den hårde måde, men fremfor at gå på kompromis og begynde at sende det samme metervare skrammel på markedet som mange andre producenter, så trækker de sig helt ud - hvilket jeg trods alt i den givne situation synes er bedre.

Men i min verden er det så meget desto mere grund til at overveje Pioneer - for med Panasonic som mulig undtagelse vil det ved denne tid næste år ikke længere være muligt at købe sig til samme billedkvalitet på normale menneskers budget.

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Det er en klokkeklar kendsgerning,at Pioneers 5090/500 er i en klasse helt for sig selv.Trods store forbedringer de sidste par år, tror jeg personligt ikke,at Lcd teknologien når at indhente/overhale Pioneers billedkvalitet overall før OLED tar over. Og der går jo desærre nok 5-7 år.  Der kan selvfølgeligt være mange gode grunde til  at vælge et LCD nu, men ingen af dem har noget med billedkalitet at gøre . Et af de få LCD produkter,som kommer en lille smule i nærheden af Pioneers og Panasonics topmodeller er feks Sony 46X4500, som koster .

Ingen almen bruger får ret meget ud af at gå i Fona,Giganten,Bilka osv, da man slet ikke er gearet til at sammeligne flere skærme lige efter hinanden. Læs i stedet nogle troværdige testanmeldelser, og stil spørgsmål i fora som dette . .

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

jobs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 Marts 2009 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Til Information

DOW JONES NEWSWIRES

TOKYO (Nikkei)--Pioneer Corp. (6773.TO) will pull the plug on its loss-ridden television business and shift its DVD player operations to a new venture with Sharp Corp. (6753.TO) in a sweeping overhaul, The Nikkei reported in its Thursday morning edition.

The company had been planning to end in-house production of plasma panels by the end of March and outfit its TVs with Panasonic Corp. (6752.TO) panels instead. Faced with worsening profit margins, however, it has decided to end TV development and production altogether.

Pioneer will idle its lone domestic TV factory in Shizuoka Prefecture sometime this year. Factories in the U.S. and Europe are already slated for closure.

Sales of Pioneer TVs will continue for the time being. The company has not yet decided what to do when inventories run out.

Meanwhile, Pioneer will spin off its DVD player operations, which are equally steeped in losses, to a new company to be set up with Sharp as early as this spring.

The company plans to eliminate several thousand of its roughly 40,000 groupwide jobs in the year ending March 2010. Pioneer is likely to post a consolidated net loss of more than Y100 billion for the year ending this March, wider than the Y78 billion loss it forecast earlier.

Til top Vis jobs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jobs

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2009 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Jeg har set flere og pris og kvalitet hænger sammen. Pioneer og Sony m.fl. har et fint billede, og her er det væsentligt at det er den daglige tv kikning der er i fokus og ikke den ene dvd man ser engang om måneden. Det er mere væsentligt at kunne se Liverpool spille Champions league.

Jeg synes jeg kunne se at plasma havde mere dybde i farverne og virkede måske lidt mere farveægte (Pioneer og LG) mens de bedste sony måske var bedre til at vise bevægelser.

Umiddelbart ville jeg nok foretrække denne. Prisen ændres på den hele tiden, den seneste uge er prisen faldet mere end 2000kr hos midtdata. en online pris på 14.876 kr. igår kostede den 15092 samme sted begge incl levering.

http://midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=KDL52W4500K&got o=productinfo&mainfunc=link

Forskellen på W4500 og w4000 bliver mindre og mindre. Måske har de store prisfald noget at gøre med at det forlyder der kommer en w5500 inden længe ??

Midtdata har også 50" Plasma fra Samsung

http://midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=PS50A676T1WXXE& goto=productinfo&mainfunc=link

her er lev. prisen 17017 kr.

Så det er med at holde udkig, tilbuddene ændrer sig hele tiden.

greve
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 09 Marts 2009 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Hermann, jeg håber du bliver glad for din Sony LCD-skærm - for en Sony, det bliver det, det er der vist ingen tvivl om

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 09 Marts 2009 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Sony har af en eller anden grund kun valgt at køre med 8 bits farvedybde i den nye W5500 mod 10 bits i W4500. Umiddelbart lyder det som et tibageskridt, -men nu er der jo meget andet der gør sig gældende. 

Midtdatas produkter er billigere end Sonycentrets fordi de er par. importeret.

Netop til sport og hurtige bevægelser ville jeg foretrække plasma, som feks har skærmopdateringshastighed på microsekunder, - modsat Lcd´s milisekunder . Men den interne DVB-C tuner vægter jo i dette tilfælde højere end pris/billedkvalitet.  

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

KlausH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2009 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Nu hedder tråden "50" fladskærm" og Hermann spørger efter hvilken sony han skal vælge. Så er der mange der kommer med forslag på Pioneer og
andre......   HVORFOR??   

Hermann er til LCD, åbenbart, som rigtig mange andre også er. Bla. mig. Kan bare bedre lide det billed de giver. Basta.

Og Hermann jeg tror du kan vente i evigheder på den "rigtige" pris.... den falder sikkert konstant indtil ....

Mht til farver så kan man jo leje lidt med tv'et når det kommet hjem, så farverne i dine øjne er "farveægte".

Toebs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Sendt: 09 Marts 2009 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Klaus før "flamer" for meget, synes jeg du skal læse trådstarters første indlæg.
Til top Vis Toebs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toebs

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Sendt: 09 Marts 2009 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

KlausH skrev:
Nu hedder tråden "50" fladskærm" og Hermann spørger efter hvilken sony han skal vælge. Så er der mange der kommer med forslag på Pioneer og
andre......   HVORFOR??   

Meget simpelt, fordi trådstarter spørger
<citat>
Hvilke alternativer er der i prisklassen for store TV. Jeg skal sidde ca 4½ meter fra TVet.
</citat>

KlausH skrev:

Hermann er til LCD, åbenbart, som rigtig mange andre også er. Bla. mig. Kan bare bedre lide det billed de giver. Basta.

Ja, det er godt du er glad for din LCD

KlausH skrev:

Og Hermann jeg tror du kan vente i evigheder på den "rigtige" pris.... den falder sikkert konstant indtil ....

Enig

KlausH skrev:

Mht til farver så kan man jo leje lidt med tv'et når det kommet hjem, så farverne i dine øjne er "farveægte".

Ja det er meget fint, men der er altså grænser for hvor "farveægte" de omtalte modeller kan vise.. finttunet, kalibreret eller ej.

Et Pioneer viser stadig det mest korrekte billede, uanset hvor glad du er for dit LCD.

KlausH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2009 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Ja, undskyld. Men jeg læser det lidt sådan at når Hermann spørger på Sony, så er det de(Sony) producerer (LCD), Hermann er interesseret i.

Altså det undre mig i foreslår Plasma skærme. Især når de nærmest er på vej ud af markedet. Dvs at om kort tid kan man risikere ikke at kunne
sælge det som brugt, da folk i almindelighed betragter Plasma som "gammeldags".

Tobywan: jeg synes plasma er godt. Lækkert billed og gode farver. Men vi er mange der bare bedre kan lide det positive LCD gør ved billedet.
Jeg mener ikke det "farver" billedet. Jo, men bare en anden farvning end Plasma.

Så kan man jo diskutere i evigheder hvad der viser det mest "korrekte" billed.

Og det undre mig lidt at man vil have et Full HD tv, når Plasma jo gør billedet lidt blødt, som jeg ser det, og dermed "ophæver" Full HD
opløsningen??

Men men UNDSKYLD Hermann at din tråd er blevet stjålet....

Håber du finder det rigtige tv. Til DIN rigtige pris.

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Marts 2009 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

KlausH skrev:

Så kan man jo diskutere i evigheder hvad der viser det mest "korrekte" billed.

Og det undre mig lidt at man vil have et Full HD tv, når Plasma jo gør billedet lidt blødt, som jeg ser det, og dermed "ophæver" Full HD
opløsningen??

Nu er billedkvalitet ikke subjektivt men kan rent faktisk måles ud fra korrektheden i farver osv. Men det er der nok andre der ved meget mere om end jeg. Så det kan ikke diskuteres, hvis man altså gider måle.
Og plasma gør da ikke billedet blødere. Hvor har du det fra?

Mvh. l´Blundt
Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum