Emne: 50" fladskærm ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 16 Marts 2009 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
CI slots findes også på MPEG2 tunere, de kan i DVB-T sammenhæng dog ikke bruges til noget i DK (måske svenske eller tyske DVB-T kanaler hvis man bor tæt på en grænse?) __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Wipeout Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 82
|
| Sendt: 16 Marts 2009 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville sku vente på at Panasonics nye modeller kommer, så kan du fornøje dig med alskens tunere og hvad de nu ellers har fået mast ned i kasserne.
Oveni hatten får du så en plasma skærm med dertilhørende rare egenskaber såsom pæn sort og ingen irriterende 'hakken' i fodboldkampe (som jeg selv har været ret ked af at se på en w4500 fra sony)
Der er også mange der bliver forblændet over philips' evne til at få, citat: "l**t til at ligne lagkage" men personligt synes jeg ikke om ideen om at et tv skal ændre på signalet - hvis signalet er l**t må billedet logisk nok osse være l**t.
Det bliver senest til sommer, du kan tage ud og kigge på panasonics nye. Held og lykke med dit tv køb uanset hvad du vælger.
|
| Til top |
|
| |
Kratz Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 17 Marts 2009 kl. 04:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
PZ800 har skam MPEG4 og det samme gælder LX-5090H (hvorimod LX-5090 ikke har det)
|
| Til top |
|
| |
sd2100 Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 363
|
| Sendt: 17 Marts 2009 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 01 August 2009 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wipeout skrev:
Jeg ville sku vente på at Panasonics nye modeller kommer, så kan du fornøje dig med alskens tunere og hvad de nu ellers har fået mast ned i kasserne.
Oveni hatten får du så en plasma skærm med dertilhørende rare egenskaber såsom pæn sort og ingen irriterende 'hakken' i fodboldkampe (som jeg selv har været ret ked af at se på en w4500 fra sony)
Der er også mange der bliver forblændet over philips' evne til at få, citat: "l**t til at ligne lagkage" men personligt synes jeg ikke om ideen om at et tv skal ændre på signalet - hvis signalet er l**t må billedet logisk nok osse være l**t.
Det bliver senest til sommer, du kan tage ud og kigge på panasonics nye. Held og lykke med dit tv køb uanset hvad du vælger.
|
|
|
Hej Igen
Dengang i marts kom jeg fra det igen både fordi jeg havde meget arbejde og jeg så at Sony ville komme med nye modeller. Men jeg har også opdaget Panasonic der ser fin ud.
Lige nu kikker jeg på:
Plasma - Panasonic 50" TX-P50X10Y koster 8507 kr incl forsendelse - HD ready
Plasma - Panasonic 50" TX-P50S10E koster 11207 kr incl forsendelse - Full HD
LCD - Sony V5500 koster 12248 kr incl forsendelse - Full HD
LCD - Sony W5500 koster 15748 kr incl forsendelse - Full HD
Alle priser er onlinepriser fra Midtdata.
Jeg er nok ved at hælde til Panasonic, da jeg vil bedømme deres farver som bedre, mener I det kan betale sig at smide knap 3000 mere for den dyrere Full HD model. Hvad mener i ellers om valgmulighederne ovenfor. Er der kommet nye modeller som bør tages i betragtning. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 02 August 2009 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ret stort prisspænd i de modeller du nævner. Jeg vil mene at selv X10 modellen vil give et bedre billede end Sony LCD'erne - men jeg er også "plasmatilhænger", og derfor potentielt inhabil. Om FullHD er f.eks. 3000 kr ekstra værd vil nok være en individuel vurdering, selvom det er klart mere relevant ved 50" end 42", men i forhold til Sony'erne, så ville jeg i klart foretrække et godt 720p billede frem for et knap så godt 1080p billede. Men når du nu nævner de noget dyrere LCD modeller, så er spørgsmålet om det er et prisleje du i det hele taget vil op i - for hvis det er tilfældet, så skulle du prøve at kigge på f.eks. Panasonic V10 eller Samsung B850/855, som begge ligger omkring 15-16k for 50", og evt. LG PS8000, som ligger i nogenlunde samme prisleje som Panasonic S10/G10.
__________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2009 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
Der er ret stort prisspænd i de modeller du nævner. Jeg vil mene at selv X10 modellen vil give et bedre billede end Sony LCD'erne - men jeg er også "plasmatilhænger", og derfor potentielt inhabil.
Om FullHD er f.eks. 3000 kr ekstra værd vil nok være en individuel vurdering, selvom det er klart mere relevant ved 50" end 42", men i forhold til Sony'erne, så ville jeg i klart foretrække et godt 720p billede frem for et knap så godt 1080p billede.
Men når du nu nævner de noget dyrere LCD modeller, så er spørgsmålet om det er et prisleje du i det hele taget vil op i - for hvis det er tilfældet, så skulle du prøve at kigge på f.eks. Panasonic V10 eller Samsung B850/855, som begge ligger omkring 15-16k for 50", og evt. LG PS8000, som ligger i nogenlunde samme prisleje som Panasonic S10/G10.
|
|
|
Tak for svaret. Er både panasonic S10 og V10 ikke full HD modeller. Hvad er forskellen udover prisen. Det bør siges at TVet skal bruges til almindelig TV kikning, og kun i meget begrænset omfang til at se film på. Det er langt væsentligere hvordan den viser signalet fra stofas kabeltv. Her er også mange analoge kanaler som bliver set en del. Jeg har ikke surround og skal heller ikke have det under nogen omstændigheder, da jeg er musik og ikke filminteresseret.
Når jeg umiddelbart nok ville vælge SONY, hænger det sammen med at jeg nok har en subjektivt opfattelse af at det er et bedre mærke end Samsung og Panasonic, som jeg aldrig har haft noget fra. Jeg har DVD/HD recorder fra Sony model 710 fra 2005, men det betyder ikke meget da fjernbetjeningen ikke kan anvendes sammen med TVet. Det har heller ikke HDMI tilslutning. Jeg forventer dog at beholde den i de kommende år. (mit nuværende TV er et philips 28" billedrørstv fra 2001 - jeg ser 4½ meter fra.) __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 02 August 2009 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Well, der er jo først og fremmest den helt grundlæggende "Plasma kontra LCD" diskussion. Som nævnt hører jeg til plasmalejren, og derfor ville jeg personligt fravælge LCD alene af den grund - og mine synspunkter skal jo nok ses i det lys.
En af mine helt store anker ved LCD teknologien er betragtningsvinklen - selv om de fleste skærme angiver en betragtningsvinkel op omkring 170 grader, så er billedet reelt kun korrekt når man sidder lige foran skærmen - sidder man bare en meter til den ene eller anden side, så vil man kunne se tydeligt forringet farvebalance, kontrast og sortniveau. Dette er ikke tilfældet med plasma.
Til gengæld har plasma ry for at være modtageligt for retention og burn-in. Dette har været et stort issue tidligere, men er det slet ikke i samme grad længere. Panasonic V10 er nok det plasmatv til dato som er sværest at provokere retention frem på, hvor både LG og Samsung kan have lidt retention, men (efter hvad jeg har set/hørt) ikke burn-in.
S10 og V10 er ganske rigtigt begge FullHD modeller - forskellen er et spørgsmål om hvor meget man vil lægge på disken for det "lidt ekstra". S10 (og for den sags skyld X10) bruger paneler der reelt er fra Panasonics sidste plasma generation, og forskellene fra sidste års modeller er derfor ikke så stor. V10 bruger Panasonics nye "NeoPDP" display, hvilket bl.a. muliggør tyndere skærme og lavere strømforbrug, samtidig med at billedkvaliteten er noget bedre end X10/S10, både pga. panelet selv, men også på grund af de billedbehandlingskredse der er i.
V10 har et "THX mode", hvor skærmen er indstillet med nogen settings som nok er så tæt som man kan komme et korrekt indtillet billede, uden at skulle have skærmen professionelt kalibreret.
Panasonic V10 og Samsung B850 er rimelig tæt sammenlignelige i billedkvalitet, er man helt nede i flueknepperiet, så har V10 marginalt bedre sortniveau mens Samsung har marginalt mere korrekte farver. Men vi er ude i så små forskelle at man skal have skærmene side om side for at spotte dem, eller måleudstyr til at bekræfte det.
Bygningskvaliteten er noget bedre i Panasonic (og for den sags skyld LG) end i Samsung efter min mening. Design er selvfølgelig et spørgsmål om smag og behag, og her foretrækker jeg personligt LG.
Ved almindeligt TV kiggeri i Standard Definition har LG og Samsung en lille edge over Panasonic i kraft af bedre deinterlacing, men det er igen marginaler.
En ting som måske heller ikke er helt uvæsentlig når lyden ikke skal via surroundanlæg eller lignende er TV'ets egne højttalere, og her er LG en klar vinder i mine... ører. Der er ingen fladskærme der har decideret GOD lyd, måske med undtagelse af B&O, men LG'en har væsentligt bedre lyd end 90% af de fladskærme jeg i tidens løb har lagt ører til. Ikke nogen nævneværdig "bund", men god mellemtone og diskant, hvilket også er det vigtigste ved "normal" TV kigning.
Edit: Så lige du sidder 4½ meter fra - hvis du fortsætter med det, så har FullHD helt overordnet absolut ingen betydning, da man ikke kan skelne de enkelte pixels derfra alligevel, og det du er tilbage med er spørgsmålet om generel billedkvalitet, korrekte farver, lyd, design osv...
__________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg startede min søgen efter et bedre og større TV med en sikker overbevisning om at det ville blive LCD, jeg overvejede ikke Plasma, da jeg ikke havde hørt særlig meget godt om det. Men da jeg endelig tog mig sammen og fik købt, blev det plasma, da det viste sig LCD overlegent i billedkvalitet ved sammenlignelige priser.
I mandags så jeg på forskellige modeller og Panasonic X10 var ikke så god som Panasonic V10 når man så på under 2 meters afstand. Men når afstanden var de normale 4½ til 5 meter var forskellen minimal. Når X10 direkte blev sammenlignet med Sony V5500 var X10 klart bedst, selv om prisen på Sonyen var ca. 4000 kr højere. Hvis LCD skulle konkurrere var W5500 klart det bedste men prisen her ville nok være ca 16000 kr for 52" LCD tv. Det er en fordobling af prisen.
Jeg har nu købt Panasonic X10 på 52" på nettet til 7989,- kroner incl levering, og indtil videre fungerer det fremragende. Bestilte tirsdag hos Cinemagic, og fik det onsdag til prisen med budstikken. Så jeg endte med et godt TV, men et andet end jeg havde forventet da søgningen startede. Jeg takker derfor for indput i denne tråd.    __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Bigmaac Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med dit nye tv.
Det var også en hård fødsel. 
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|