Emne: Svært at begå sig på Hifi4all ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 16 Marts 2009 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Mastervol skrev:
Det er ikke vrøvl, vi har virkelig begrænset tid. Og som du selv kommer ind på, så er det ikke et decideret debatoplæg, men en mulighed for at udtrykke hvad man synes om anmeldelsen og eventuelt komme med opklarende spørgsmål. Det er en teaser som skal fortælle noget om hvad man kan forvente af grejet i et lignende setup.
Jeg kender desuden ingen hifiblade der lægger adskillige sider til debat af et enkelt produkt.
|
|
|
Nu har Hifi4all en del flere sider til rådighed end et trykt magasin, så hvis du kigger på hvor stor en procentdel af pladsen der bruges, så mener jeg nu ikke det er så usædvanligt. Du har aldrig set en producent få del af den meget sparsomme spalteplads i bladenes Q&A sektioner?
Mht. tid, så er jeg med på at tid kan være begrænset. Men igen må jeg bare sige at hvis der ikke er tid til at levere et enkelt indlæg eller to som svar på evt. kritik, så har man vel heller ikke tid til at lave en ordentlig anmeldelse.
|
|
|
Ja vi har flere sider til rådighed, men ideen er stadig den samme. Det er en test/teaser, ikke et debatoplæg.
Vi kan altid svare på et enkelt indlæg eller to, det gør jeg da også gerne. Men så snart der kommer kritik, så kan du være sikker på at man kommer til at skrive mange flere indlæg. Det her har fx snart taget 3 timer. 
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 16 Marts 2009 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Ghump skrev:
Mastervol skrev:
Sund skrev:
Min henvisning til sætningen og ordene i den er blot at påpege at det er symptomatisk for årsagen til debatten, at branchemedlemmet "skal have lov til" at kommentere på en test af eget produkt.
For mig er det en helt surrealisteisk oplevelse, at en leverandør ikke må kommentere på en test.
Testen er jo ikke en nedfældning af Guds ord, det er et partsindlæg i en dialog mellem bruger, leverandør og trediemand. Selvfølgelig skal alle have ret til at ytre sig i dialogen, ellers er den jo katsreret før den blev i stand til at reproducere.
Det er almindelig brugt i den seriøse del af den skrevne presse og på visse andre hjemmesiders fora at producenter/forhandlere kommenterer på tests af deres produkter.
I øvrigt er jeg fuldstændig enig med Otto i indholdet i hans indlæg i denne tråd.
|
|
|
Det er rigtigt det fungerer godt andre steder. Men desværre har vi haft mange situationer hvor branchemedlemmer er blevet tossede over en test og mener at vi har gjort alt muligt forkert. Hvis det nu ikke havde været tilfældet, så ville vi nok have kunnet åbne op for diskussionerne på en anden måde.
Desuden har vi jo det grundlæggende præncip at test af udstyr, er et mellemværende grejet og testeren i mellem. Branchemedlemmer har jo ikke siddet og lyttet ved siden af testeren, og kan derfor ikke med god ret, betvivle nogen af konklusionerne.
|
|
|
Og når man nu har udråbt sig selv til tester, så er man jo pr definition altid mere kompetent end alle andre, og kan derfor ikke gøre noget forkert?
Når man tænker på hvor mange penge en dårlig/forkert anmeldelse kan betyde, så er der vel ikke noget at sige til at nogle åbner munden hvis de føler sig uretfærdigt behandlet. En dårlig anmeldelse af en 50.000 kroners højttaler kan jo hurtigt betyde en halv million eller mere i manglende omsætning. Ikke helt ubetydeligt hvis man pga kriser o.a. er lidt presset i forvejen. Det kan faktisk være forskellen på liv og død for visse firmaer.
|
|
|
En test er jo ikke de 10 bud, men som sagt tidligere, så er det en teaser og et billede af hvad man kan forvente et produkt kan i den opsætning de er blevet testet i. Det kan naturligvis have stor indvirken på salget, men det mener jeg er noget som forhandleren skal have gjort op med ham selv før et produkt sendes til test.
Og du forklarer jo meget godt hvad grunden er til at vi ikke lader forhandlere komme med kritik til vores tests, der er simpelthen for mange penge involveret, til at man er sikker på at han vil bidrage med en helt objektiv diskussion. En forhandler vil da nok bruge den her mulighed til at forsøge at redde stumperne fra en dårlig test. |
|
|
Ja, det vil han måske - men som det er nu, vil det foregå under et andet profilnavn, og derfor være svært at gennemskue, for mange forumbrugere. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

|
Sendt: 16 Marts 2009 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Mastervol skrev:
Så kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan jeg hurtigt og præcist næsten gang kan argumentere for at en PA forstærker fra Crown kan være ligeså god som alt andet hifi? |
|
|
Det kan gøres meget mere hurtigt og præcist end du overhovedet kan forestille dig, for du BEHØVER slet ikke argumentere for det. Det er op til læseren at bedømme om dén oplysning at der er brugt en Crown forstærker til testen, har nogen indflydelse på testens udfald. Du har jo selv lige sagt at læseren godt kan forholde sig til om en test er korrekt eller ej, ikke? Så kan han vel også bedømme om det har haft betydning at der er brugt en Crown eller ej.
EDIT: Med andre ord, hvis man har ret, så er den mest effektive argumentation nogle gange slet ikke at sige noget, men lade det være op til modstanderen at påvise at man tager fejl - for det kan han ikke hvis du har ret.
Det kan du f.eks. finde en analogi til i HDMI kabel-diskussionen. Jeg ved der ikke er forskel, og jeg har argumenteret for hvorfor. Hvis man mener der ER forskel, og vil vinde dén diskussion, så må man komme med saglig argumentation for hvorfor, eller bevise det i praksis. Det er der bare ingen der kan, derfor kan de skrive lige så mange siders indlæg de har lyst til, uden at få ret af den grund.
|
|
|
Ja, det virker bare ikke hver gang. For vi ved at mange af debattrådende er hurtigt læst stof, og hvis en forhandler går ind med en eller anden hurtig teknisk udredning som skal påvise at den ikke dur, så står han og virker som den kompetente, hvilket kræver svar fra anmelderens side. Det er de færreste brugere der har den tekniske viden til lige at afvise det der bliver skrevet, hvis det umiddelbart virker som en plausibel forklaring.
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

|
Sendt: 16 Marts 2009 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
Kjeldsen skrev:
Er der noget ændring på vej? Hvis ikke vil jeg gerne have lukket min konto. |
|
|
Denne debat har overbevist mig om behovet for en radikal ændring på synet af branchemedlemmer fra sitet side. Ellers følger jeg desværre også følge trop her...
|
|
|
Ro på. Vi er allerede i gang med en lempelse, det skal bare lige gøres 100% præcist på skrift.
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

|
Sendt: 16 Marts 2009 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Mastervol skrev:
Ghump skrev:
Mastervol skrev:
Sund skrev:
Min henvisning til sætningen og ordene i den er blot at påpege at det er symptomatisk for årsagen til debatten, at branchemedlemmet "skal have lov til" at kommentere på en test af eget produkt.
For mig er det en helt surrealisteisk oplevelse, at en leverandør ikke må kommentere på en test.
Testen er jo ikke en nedfældning af Guds ord, det er et partsindlæg i en dialog mellem bruger, leverandør og trediemand. Selvfølgelig skal alle have ret til at ytre sig i dialogen, ellers er den jo katsreret før den blev i stand til at reproducere.
Det er almindelig brugt i den seriøse del af den skrevne presse og på visse andre hjemmesiders fora at producenter/forhandlere kommenterer på tests af deres produkter.
I øvrigt er jeg fuldstændig enig med Otto i indholdet i hans indlæg i denne tråd.
|
|
|
Det er rigtigt det fungerer godt andre steder. Men desværre har vi haft mange situationer hvor branchemedlemmer er blevet tossede over en test og mener at vi har gjort alt muligt forkert. Hvis det nu ikke havde været tilfældet, så ville vi nok have kunnet åbne op for diskussionerne på en anden måde.
Desuden har vi jo det grundlæggende præncip at test af udstyr, er et mellemværende grejet og testeren i mellem. Branchemedlemmer har jo ikke siddet og lyttet ved siden af testeren, og kan derfor ikke med god ret, betvivle nogen af konklusionerne.
|
|
|
Og når man nu har udråbt sig selv til tester, så er man jo pr definition altid mere kompetent end alle andre, og kan derfor ikke gøre noget forkert?
Når man tænker på hvor mange penge en dårlig/forkert anmeldelse kan betyde, så er der vel ikke noget at sige til at nogle åbner munden hvis de føler sig uretfærdigt behandlet. En dårlig anmeldelse af en 50.000 kroners højttaler kan jo hurtigt betyde en halv million eller mere i manglende omsætning. Ikke helt ubetydeligt hvis man pga kriser o.a. er lidt presset i forvejen. Det kan faktisk være forskellen på liv og død for visse firmaer.
|
|
|
En test er jo ikke de 10 bud, men som sagt tidligere, så er det en teaser og et billede af hvad man kan forvente et produkt kan i den opsætning de er blevet testet i. Det kan naturligvis have stor indvirken på salget, men det mener jeg er noget som forhandleren skal have gjort op med ham selv før et produkt sendes til test.
Og du forklarer jo meget godt hvad grunden er til at vi ikke lader forhandlere komme med kritik til vores tests, der er simpelthen for mange penge involveret, til at man er sikker på at han vil bidrage med en helt objektiv diskussion. En forhandler vil da nok bruge den her mulighed til at forsøge at redde stumperne fra en dårlig test.
|
|
|
Ja, det vil han måske - men som det er nu, vil det foregå under et andet profilnavn, og derfor være svært at gennemskue, for mange forumbrugere.
|
|
|
Det mener vi ikke er så tit det sker, da vi har flere midler til at se hvem der er bag en profil. Det er forresten også risky business, da det er hurtigste vej til en permanent udelukkelse. 
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 16 Marts 2009 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Spencer skrev:
Mastervol skrev:
Ghump skrev:
Mastervol skrev:
Sund skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Og du forklarer jo meget godt hvad grunden er til at vi ikke lader forhandlere komme med kritik til vores tests, der er simpelthen for mange penge involveret, til at man er sikker på at han vil bidrage med en helt objektiv diskussion. En forhandler vil da nok bruge den her mulighed til at forsøge at redde stumperne fra en dårlig test.
|
|
|
Ja, det vil han måske - men som det er nu, vil det foregå under et andet profilnavn, og derfor være svært at gennemskue, for mange forumbrugere.
|
|
|
Det mener vi ikke er så tit det sker, da vi har flere midler til at se hvem der er bag en profil. Det er forresten også risky business, da det er hurtigste vej til en permanent udelukkelse.  |
|
|
Hvis vedkommende logger på fra sin arbejds-PC med andet styresystem og IP, eller bruger en proxyserver og datterens PC, er der vist ikke meget at identificere brugeren på, udover konsekvente stavefejl (en dobbeltprofil er tidligere spottet på det grundlag  ). Det er langt mere gennemsigtigt hvis forhandleren for lov at svare for sig, og desuden bedre i tråd med det danske motto omkring ytringsfrihed. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
Sendt: 16 Marts 2009 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Jeg kan altså stadig ikke se hvorfor debatten skulle være så hæmmet af at branchemedlemmer har begrænset plads at boltre sig på. Hvis nu der var frit slag for branchemedlemmer, så tror jeg da at flere almindelige brugere ville finde andre steder at gå hen |
|
|
Det tror jeg ganske enkelt er en lodret forkert vurdering. Blodige skænderier skræmmer folk væk, hvadenten det er branchemedlemmer eller ej der fører dem, men nok især hvis det er branchemedlemmer, men saglig debat mellem branchemedlemmer og almindelige brugere trækker tværtimod flere brugere til.
Mastervol skrev:
Vi føler at alle der deltager på hifi4all.dk har noget at bidrage med. Men vi mener at det bedste forum opstår når branchemedlemmer ikke får lejde til at gøre hvad de vil. Vores erfaring er som sagt, at der er mange der ikke kan administrere det. |
|
|
Så smid da dem ud der ikke kan administrere det, i stedet for at straffe alle (og her tænker jeg ikke på mig selv, men på de brugere der savner de saglige indlæg fra de branchemedlemmer der godt kan finde ud af det).
Mastervol skrev:
Vi vil gerne lave reklame for branchen, vi har jo også vores bannere, tilbudsavis og nyheder, så den forstår jeg ikke helt? Det eneste sted der ikke skal være reklame, er på vores forum.
|
|
|
Det er fair nok, det er jeres forum. Jeg siger bare at det ikke er så skadeligt for jeres brugere at tillade en vis grad af mere eller mindre indirekte reklame i forummet, som du gør det til. Og du har ikke rigtigt forholdt dig til min kommentar om at hvis det alligevel ikke er reklame folk bliver smidt ud for, men ubehøvlet opførsel, så er det jo ikke reklamen i sig selv der har skabt problemet. Det er bare jeres redskab til at udelukke nogle bestemte personer - et redskab som jeg ikke kan se I har behov for.
Når du nu leverer et standard-svar på om du mener mine indlæg er givtige eller ej, så tillader jeg mig at antage at eftersom jeg ikke har fået skældud for nogen af dem for nyligt, så mener du i hvert fald ikke de er skadelige. Men jeg er overbevist om at jeg kan finde 20 indlæg jeg har skrevet inden for det seneste år (nu ved jeg ikke hvor længe du har været moderator), hvor jeg helt konkret overtræder de retningslinier der er i forummet. Ikke specielt bevidst som sådan, mere fordi jeg hidtil bare har skrevet som det passer mig, og jeg har været så heldig at dén linie jeg har ført generelt har været acceptabelt de steder jeg har gebærdet mig. Men hvis jeres regler skal fortolkes sådan som jeg kan se du gør for øjeblikket, så skulle jeg have været smidt ud for længe siden. Dermed mener jeg naturligvis ikke at du skal smide mig ud - jeg mener at det er et eksempel på at jeres regler er forfejlede i forhold til dét I forsøger at opnå, nemlig saglig, konstruktiv debat. Hvis jeg kan overtræde reglerne mens jeg fører en debat sådan som Hifi4all ønsker den ført, så er der noget galt med reglerne.
(nu har jeg ikke gidet finde eksempler frem, men det kan jeg gøre hvis du er uenig, selv om det vil føles lidt mærkeligt at det er mig der skal vise dig hvornår jeg overtræder reglerne...) __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 16 Marts 2009 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Chr. R. skrev:
Kjeldsen skrev:
|
|
Denne debat har overbevist mig om behovet for en radikal ændring på synet af branchemedlemmer fra sitet side. Ellers følger jeg desværre også følge trop her...
|
|
|
Ro på. Vi er allerede i gang med en lempelse, det skal bare lige gøres 100% præcist på skrift.
|
|
|
Mit indlæg er udelukkende baseret på hvad du har skrevet her i dag, hvilket jeg alt andet lige må opfatte som værende den opfattelse hele sitet har om os branchemedlemmer. Du skriver i hvertfald "vi" flere gange, og giver udtryk for en ekstrem konservativ holdning __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
Sendt: 16 Marts 2009 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Ja, det virker bare ikke hver gang. For vi ved at mange af debattrådende er hurtigt læst stof, og hvis en forhandler går ind med en eller anden hurtig teknisk udredning som skal påvise at den ikke dur, så står han og virker som den kompetente, hvilket kræver svar fra anmelderens side. Det er de færreste brugere der har den tekniske viden til lige at afvise det der bliver skrevet, hvis det umiddelbart virker som en plausibel forklaring. |
|
|
Hvorfor har han så den tekniske viden til at afgøre om en hurtig teknisk udredning skrevet af anmelderen er korrekt eller ej, hvis det umiddelbart virker som en plausibel forklaring? Kompetent eller ej, så er anmelderen foran på point, fordi han fremstår som den neutrale. Hvis ikke jeres egne læsere tillægger jer mere troværdighed end sælgeren af produkterne, så er det da godt nok jer der har et problem.
Jeg forstår stadig ikke hvorfor debatten ikke må være åben, og jeg forstår slet ikke hvorfor debatten skal være objektiv. En forhandler er ikke et hak mindre objektiv end ejeren af et produkt. Skal folk så også afholdes fra at debattere ting de selv ejer, eftersom de ikke kan forholde sig objektivt til dem?
Debat er _per definition_ subjektiv. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
Sendt: 16 Marts 2009 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men klart, I bestemmer, så hvis det skal være linien, så må producent/importør jo vurdere om han under de forhold vil sende produkter til test. Jeg tror det kommer til at påvirke antallet af produkter I får sendt til anmeldelse, rimeligt dramatisk. Hvis man vil være så fjendtlig overfor branchemedlemmerne som jeg mener der bliver givet udtryk for, så kan I godt begynde at fedte for brugerne om at få lov til at låne deres grej til test, for det bliver ikke meget I får lov til at låne af producenterne. Som sagt, jeg vil i hvert fald ikke låne jer noget under de betingelser.
Så kan det godt være at jeg og andre branchemedlemmer er unfair, men så er det bare de betingelser I må arbejde under. Så synes jeg bare lige så godt man kunne melde rent ud og udelukke branchemedlemmer helt fra forummet i stedet for, hvis de alligevel ikke må udtale sig om noget som helst af dét de rent faktisk ved noget om. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Ghump Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 154
|
Sendt: 16 Marts 2009 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Ghump skrev:
Mastervol skrev:
Sund skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ja jeg vil jo netop bruge samme argument for at give dem lov. Mange af disse anmeldelser er jo som at gå til eksamen eller til jobsamtale. Man får 1!! chance. Og når først de forkerte ord bliver lænket sammen med bestemte produkter, så har de det med at hænge ved i LANG tid. Dette kan da heller ikke være en fordel for læserne.
Men det er åbenbart vigtigere at tage et politisk korrekt hensyn til de stakkels anmeldere. De skal da have lov til at dele kritik og øretæver ud til højre og venstre uden selv at få noget igen.
Edit: Som AV også er lidt inde på: Har I tænkt over hvor meget magt I reelt lægger i hænderne på anmelderne? Som måske kan have meget personlige grunde til at skrive som han gør... __________________ My hovercraft is full of eels...
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

|
Sendt: 16 Marts 2009 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
Mastervol skrev:
Chr. R. skrev:
Kjeldsen skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Mit indlæg er udelukkende baseret på hvad du har skrevet her i dag, hvilket jeg alt andet lige må opfatte som værende den opfattelse hele sitet har om os branchemedlemmer. Du skriver i hvertfald "vi" flere gange, og giver udtryk for en ekstrem konservativ holdning
|
|
|
De fleste er desværre erfaringer, og vores nuværende modereringspolitik er jo en konsekvens af hvad der er sket i fortiden. Det er naturligvis langt størstedelen af forhandlerne der opfører sig ordentligt, men det er vel en utopi at tro at man kan være 100% objektiv som forhandler af et produkt?
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

|
Sendt: 16 Marts 2009 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Mastervol skrev:
Ja, det virker bare ikke hver gang. For vi ved at mange af debattrådende er hurtigt læst stof, og hvis en forhandler går ind med en eller anden hurtig teknisk udredning som skal påvise at den ikke dur, så står han og virker som den kompetente, hvilket kræver svar fra anmelderens side. Det er de færreste brugere der har den tekniske viden til lige at afvise det der bliver skrevet, hvis det umiddelbart virker som en plausibel forklaring. |
|
|
Hvorfor har han så den tekniske viden til at afgøre om en hurtig teknisk udredning skrevet af anmelderen er korrekt eller ej, hvis det umiddelbart virker som en plausibel forklaring? Kompetent eller ej, så er anmelderen foran på point, fordi han fremstår som den neutrale. Hvis ikke jeres egne læsere tillægger jer mere troværdighed end sælgeren af produkterne, så er det da godt nok jer der har et problem.
Jeg forstår stadig ikke hvorfor debatten ikke må være åben, og jeg forstår slet ikke hvorfor debatten skal være objektiv. En forhandler er ikke et hak mindre objektiv end ejeren af et produkt. Skal folk så også afholdes fra at debattere ting de selv ejer, eftersom de ikke kan forholde sig objektivt til dem?
Debat er _per definition_ subjektiv.
|
|
|
Alle kan jo komme med en eller anden pseudovidenskabelig forklaring på noget, også almindelige brugere. Pointen er at lange diskussioner kan sættes i gang meget nemt og det er nemt at sætte såørgsmålstegn ved procedurene bag ved en anmeldelse.
Jo, jeg vil nok sige at en forhandler er ret meget mere end et hak mindre objektiv end en bruger. En bruger er jo ejer af et produkt og har dermed ingen penge i klemme. Et branchemedlem har ret mange penge i klemme med et testet produkt. Vil du ikke sige at så mange penge kan give en forskel i objektivitet?
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

|
Sendt: 16 Marts 2009 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Men klart, I bestemmer, så hvis det skal være linien, så må producent/importør jo vurdere om han under de forhold vil sende produkter til test. Jeg tror det kommer til at påvirke antallet af produkter I får sendt til anmeldelse, rimeligt dramatisk. Hvis man vil være så fjendtlig overfor branchemedlemmerne som jeg mener der bliver givet udtryk for, så kan I godt begynde at fedte for brugerne om at få lov til at låne deres grej til test, for det bliver ikke meget I får lov til at låne af producenterne. Som sagt, jeg vil i hvert fald ikke låne jer noget under de betingelser.
Så kan det godt være at jeg og andre branchemedlemmer er unfair, men så er det bare de betingelser I må arbejde under. Så synes jeg bare lige så godt man kunne melde rent ud og udelukke branchemedlemmer helt fra forummet i stedet for, hvis de alligevel ikke må udtale sig om noget som helst af dét de rent faktisk ved noget om.
|
|
|
Ej hør nu her. Jeg kan ikke se at det er totalt unfair at branchemedlemmer ikke bagefter en test må komme ind og skrive præcist hvad de vil om deres produkter. Angående forum, så er der som tidligere skrevet, ændringer på vej.
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

|
Sendt: 16 Marts 2009 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghump skrev:
Mastervol skrev:
Ghump skrev:
Mastervol skrev:
Sund skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ja jeg vil jo netop bruge samme argument for at give dem lov. Mange af disse anmeldelser er jo som at gå til eksamen eller til jobsamtale. Man får 1!! chance. Og når først de forkerte ord bliver lænket sammen med bestemte produkter, så har de det med at hænge ved i LANG tid. Dette kan da heller ikke være en fordel for læserne.
Men det er åbenbart vigtigere at tage et politisk korrekt hensyn til de stakkels anmeldere. De skal da have lov til at dele kritik og øretæver ud til højre og venstre uden selv at få noget igen.
Edit: Som AV også er lidt inde på: Har I tænkt over hvor meget magt I reelt lægger i hænderne på anmelderne? Som måske kan have meget personlige grunde til at skrive som han gør...
|
|
|
Ja, det er en stor magt og jeg er enig i at ord kan hænge fast i lang tid. Men jeg synes helt at de almindelige brugere bliver glemt her. De har rig mulighed for at diskutere produktet så meget de vil. En test er alligevel altid som et gå til eksamen og man ved at det KAN gå galt.
Jeg synes desuden at du skal passe på med at skyde anmelderne noget i skoene. Vi får altså intet for at lave de her tests, og vi lægger så meget arbejde i det, at de ville være underligt at gøre det bare på grund af en personlig twist. Forhandlerne får også at vide hvem der skal teste grejet før de siger nej eller ja tak, så allerede her skulle muligheden for en personlig agenda være udelukket.
|
Til top |
|
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 16 Marts 2009 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Chr. R. skrev:
Mastervol skrev:
Chr. R. skrev:
Kjeldsen skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Mit indlæg er udelukkende baseret på hvad du har skrevet her i dag, hvilket jeg alt andet lige må opfatte som værende den opfattelse hele sitet har om os branchemedlemmer. Du skriver i hvertfald "vi" flere gange, og giver udtryk for en ekstrem konservativ holdning
|
|
|
De fleste er desværre erfaringer, og vores nuværende modereringspolitik er jo en konsekvens af hvad der er sket i fortiden. Det er naturligvis langt størstedelen af forhandlerne der opfører sig ordentligt, men det er vel en utopi at tro at man kan være 100% objektiv som forhandler af et produkt?
|
|
|
Det er et udsagn som jeg på ingen måde vil anfægte, men derfra og så til at betragte alt fra "os" som værende forbudt og til fare for alle andre, der er godt nok en stykke vej!
Men vis mig en menig bruger her på sitet som holder af sin hobby (hi-fi), som konsekvens udtaler sig objektiv i sine indlæg. __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 863
|
Sendt: 16 Marts 2009 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
hold da op for en gang tudekiks fra branchemedlemmerne...træk i bare jer og jeres testapparater ud herfra, for brugerne kan sagtens FORTSAT få et godt site her også uden jeres deltagelse !
Mastervol < ...helt enig
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

|
Sendt: 16 Marts 2009 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
Mastervol skrev:
Chr. R. skrev:
Mastervol skrev:
Chr. R. skrev:
Kjeldsen skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Det er et udsagn som jeg på ingen måde vil anfægte, men derfra og så til at betragte alt fra "os" som værende forbudt og til fare for alle andre, der er godt nok en stykke vej!
Men vis mig en menig bruger her på sitet som holder af sin hobby (hi-fi), som konsekvens udtaler sig objektiv i sine indlæg.
|
|
|
Jeg har nu aldrig sagt at alt er forbudt og at i er til fare for alle andre. I må altså gerne deltage på forum, så længe i ikke omtaler egne produkter.
|
Til top |
|
|
Ghump Forum Bruger

|
Sendt: 16 Marts 2009 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
AV Precision skrev:
Mastervol skrev:
|
|
Debat er _per definition_ subjektiv.
|
|
|
Alle kan jo komme med en eller anden pseudovidenskabelig forklaring på noget, også almindelige brugere. Pointen er at lange diskussioner kan sættes i gang meget nemt og det er nemt at sætte såørgsmålstegn ved procedurene bag ved en anmeldelse.
Jo, jeg vil nok sige at en forhandler er ret meget mere end et hak mindre objektiv end en bruger. En bruger er jo ejer af et produkt og har dermed ingen penge i klemme. Et branchemedlem har ret mange penge i klemme med et testet produkt. Vil du ikke sige at så mange penge kan give en forskel i objektivitet?
|
|
|
Der vil jeg godt nok passe på med at generalisere. H4A's forum er netop et pragteksemplar på at nogle branchefolk faktisk KAN opføre sig eksemplarisk, og rose/rådgive/anbefale om andres produkter - og samtidigt har vi blandt de almindelige læsere en del "fans" af bestemt produkter, som virker nærmest religiøse i deres omtale og tilbedelse af produkterne (SVS subs og Vienna højttalere bare for at nævne et par eksempler). Og i dette tilfælde er anmelderne jo også at regne for de almindelige læsere.
Har du en gang besluttet at eks. Crown forstærkere bare er det bedste, så vil dine forstærker anmeldelser da også afspejle dette. Er det mere/mindre objektivt?
(dette skal ikke læses som et angreb på Mastervol. Det er ment som et eksempel) __________________ My hovercraft is full of eels...
|
Til top |
|
|
Ghump Forum Bruger

|
Sendt: 16 Marts 2009 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
vis mig en menig bruger her på sitet som holder af sin hobby (hi-fi), som konsekvens udtaler sig objektiv i sine indlæg. |
|
|
Ja held og lykke med det 
Og den gælder jo generelt for alle mennesker i verden, der brænder for et eller andet. __________________ My hovercraft is full of eels...
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|