| Forfatter |
|
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 12 Marts 2009 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine Philips kan få så meget bas at det vibrere inde bag øjet...
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 12 Marts 2009 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mathew skrev:
Ja, som overskriften måske antyder, mangler jeg nogle gode høretelefoner (Ear-cup, IKKE in-ear) der skal smide noget seriøs
dyb og følbar bass fra sig. Lidt info;Musikstil - Electro, House, Hiphop, Dance og lidt blid Techno, dog sjældent.Pris ide - 500-800kr. (+/-)Behov -
Dyb, og hårdtslående (så man kan mærke det) bass. Høje toner skal gengives rent. Mellemtoner er ikke super nødvendigt.Det skal virkelig være
nogle høretelefoner der kan smide bass fra sig. Lidt som en subwoofer der kan runge godt i et lokale. Har et par Skullcandy T.I og de skal bare
væk. Har endnu ikke hørt så dårlig bass i et par høretelefoner. Mine Creative Fatal1ty har langt mere bass, og det er gaming hørebøffer.Jeg har
kikket på Sony's MDR-XB700 og 500. Aner dog intet om dem, har ikke hørt dem. Så er virkelig åben for forslag :)Stil gerne spørgsmål hvis i
skulle have nogle :)Mvh.Mathias
|
|
|
Hvis det skal være SERIØS Bass - skal du overveje AKG K 181 DJ! Det er ikke bas for sjov. Men et professionelt værktøj så man som DJ kan
finde rytmerne i selv høj musik og der er lagt ekstra bas ind som du kan justere med en boost knap på siden. Til din musikstil er det nok det de
er skabt til. Men prisen er også høj. Til gengæld er det et professionelt værktøj som du knap kan slide op. Jeg har lyttet til dem kort for nogen tid
siden men det var ikke lige min stil til laid back lytning...
|
| Til top |
|
| |
TThomsen Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 12 Marts 2009 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mathew skrev:
Kan du fortælle lidt mere om dem. Kan du føle bassen, ligesom ved en subwoofer eller lign.? Lyder lidt interessant, da vi deler en fælles musiksmag :)
|
|
|
Lyden i DJ1 er hård og kontant mellemtone, med en fast bas der ikke bliver for dominerende og rungende. Diskanten er ikke skinger, ej heller specielt detaljeret, men til at holde ud og høre på (I mine øre). Det er tydeligt at høre, at der er lagt mere vægt på lydtryk i disse ørebøffer. (102 dB!) Jeg er blevet rigtigt glade for mine, da de er som skabt til house/trance/electro genren, hvor jeg synes det er vigtigt med en kontant, fast og hurtig mellemtone-bas.
DJ1 PRO 1.125,- -> http://www.discoworld.dk/shop/product_info.php?products_id=2 3202
DJ1 675,- -> http://www.discoworld.dk/shop/product_info.php?products_id=2 3201
|
| Til top |
|
| |
Mathew Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2009 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 211
|
| Sendt: 12 Marts 2009 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
| Mine Philips kan få så meget bas at det vibrere inde bag øjet...
|
|
|
Og hvilke Philips har du så?
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2009 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
SBCHP-1000, men de laves ikke mere   Der er kommet en ny der hedder 9000 i stedet men jeg ved ikke om den er identisk..
|
| Til top |
|
| |
Mathew Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2009 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har glemt at fortælle at de skal bruges til 60% MP3 og 50% bærbar.
Så 80 ohms vil været at foretrække ikke?
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 13 Marts 2009 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Absolut
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 13 Marts 2009 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg lidt sent på den, men vil da lige sige at jeg er super glad for mine DT-770 (dog i 250Ohm), valgte dem primært fordi de er rimelig billige og har en dejlig stram dyb bas, og man generer ikke kæresten/kollagen/folk i toget.
__________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Mathew Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2009 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu bliver jeg nød til at hive denne tråd op igen. Jeg har ikke fået købt mi de DT-770 endnu, da budgettet blev prioiteret lidt anderledes for denne måned. Men havde planlagt at købe dem i denne uge, men så læser jeg på head-fi.org at mange faktisk er blevet skuffet over DT-770's bass. Der bliver fortalt at den slet slet ikke har den bass, som mange siger den har.
Ville inderligt ønske at nogen havde hørt mine Creative Fatal1ty, og kunne fortælle mig noget om bassen ift. DT-770.
Jeg bliver jo en smule bange, nu når der er flere der brokker sig over bass'en i de Beyer :(. Gider virkelig ikke smide 1000kr. efter noget hvor jeg bare føler mig "snydt".
Er det fordi at de er nogle sindsyge bass freaks, hvor man næsten skal kunne få tryk i ørerne af lyden, eller hvordan?
Skal somsagt høre en masse House, hvilket betyder der skal være en virkelig effektiv bass.
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 30 Marts 2009 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mathew Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2009 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Well for at afgøre dette fuldstændig kunne det være rart hvis man kunne prøvelytte et par forskellige headphones (Har en hifiklub inden for 15-20 km) men hvor kan jeg prøve at lytte til et par Beyer DT-770 Pro 80 ohms? .. Bor i sønderjylland, hvis folk ikke skulle have set det :)
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 30 Marts 2009 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde lige et sæt DT-770 til låns en enkelt aften i sidste uge. Og jeg ved godt at jeg overhovedet ikke er bass-head - men uanset hvad jeg
spændte dem sammen med så kunne jeg ikke få dem til at lyde godt...  Så man skal nok lige vende sig til dem tror jeg - det nåede jeg aldrig.
Jeg blev så irriteret over den næsten totale mangel på mellemtone, at jeg ret og slet ikke gad lytte på dem. Derudover var diskanten meget skarp
og slet ikke behagelig. Bassen som jo skulle være god - tjaa.. den var høj men ikke musikalsk.
Så min konklusion på det var at hvis jeg skulle finde hovedtelefoner til computeren til spil og til musiklytning så ville jeg droppe DT-770 og investere
i et sæt Koss Porta Pro hos Elgiganten.... eller Sennheiser HD595 eller lign. Så har man en bedre all round lyd med bedre bas. Det var bare lige
mine elendige fem-ører...
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 30 Marts 2009 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
burning777 skrev:
Jeg havde lige et s�t DT-770 til l�ns en enkelt aften i sidste uge. Og jeg ved godt at jeg overhovedet ikke er bass-head - men uanset hvad jeg
sp�ndte dem sammen med s� kunne jeg ikke f� dem til at lyde godt... S� man skal nok lige vende sig til dem tror jeg - det n�ede jeg aldrig.
Jeg blev s� irriteret over den n�sten totale mangel p� mellemtone, at jeg ret og slet ikke gad lytte p� dem. Derudover var diskanten meget skarp
og slet ikke behagelig. Bassen som jo skulle v�re god - tjaa.. den var h�j men ikke musikalsk.
S� min konklusion p� det var at hvis jeg skulle finde hovedtelefoner til computeren til spil og til musiklytning s� ville jeg droppe DT-770 og investere
i et s�t Koss Porta Pro hos Elgiganten.... eller Sennheiser HD595 eller lign. S� har man en bedre all round lyd med bedre bas. Det var bare lige
mine elendige fem-�rer... |
|
|
Hehe hårde ord, jeg vil nu sige de er super til computerspil  men sådan er vi forskellige. Mht om de har super meget bas... så ja fra et hifi indtryk... men i forhold til billige bulderkasser så nej. Du kan sammenligne det lidt med cerwin vega som er billige bulderkasser hvor beyerne nok vil minde mere om nogen små Dali. Altså du for en god bas, og nok alt for megen bas til de fleste, men meget mindre end i eks. skullcandy og andet... ja knap så godt
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2009 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes det samme som Burning777
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2009 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mathew skrev:
| Well for at afgøre dette fuldstændig kunne det være rart hvis man kunne prøvelytte et par forskellige headphones (Har en hifiklub inden for 15-20 km) men hvor kan jeg prøve at lytte til et par Beyer DT-770 Pro 80 ohms? .. Bor i sønderjylland, hvis folk ikke skulle have set det :)
|
|
|
Kom og lyt til mine Philips, jeg bor i Kliplev, DT770 kan findes flere steder Flensburg
|
| Til top |
|
| |
Mathew Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
Mathew skrev:
| Well for at afgøre dette fuldstændig kunne det være rart hvis man kunne prøvelytte et par forskellige headphones (Har en hifiklub inden for 15-20 km) men hvor kan jeg prøve at lytte til et par Beyer DT-770 Pro 80 ohms? .. Bor i sønderjylland, hvis folk ikke skulle have set det :)
|
|
|
Kom og lyt til mine Philips, jeg bor i Kliplev, DT770 kan findes flere steder Flensburg
|
|
|
Nu skal jeg tilfældigvis over grænsen fredag, så hvor i flensborg kan de høres?
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du parkere am Rathhaus ,så gør du til højre og så ligger der en HIFI biks inde i gården ca midtvejs oppe af gaden, han har størstedelen af Beyers sortiment.. Ekspedienten er den flinkeste og hjælpsomme person jeg længe har mødt, samtidigt har han også udstyret til at få de gode bøffer til at lyde riddig godt, den billigste derinde vil sikkert lyde meget bedre end en af de dyreste andre steder..Og så taler han dansk  Det giver dig så også lige mulighed for at høre hvor godt høretelefoner faktisk kan lyde, det kan såmænd blive noget af de dyreste du kommer til at foretage dig, hvis du ikke passer lidt på..  Hvis han ikke har den så er der "Saturn" som ligger i gågaden i det nye center "galleria" (500 m fra HiFi butikken), de har også en del bøffer, Hvis du går der ind, så tag din ipod med og sig du vil høre fra den af, eller få den sat til en integreret forstærker, for det testsetup de har er ret dårligt..  Ellers er der "Mediamarkt" i Citti, de har samme test-setup som Saturn så her er det samme procedure.. Promarkt I fördepark er IKKE et besøg værd Der skulle ligge en HiFi butik mere i Flensborg, men jeg ved ikke hvor, eller hvad han har, selv handler jeg over eBAY, så jeg går kun ind hvis jeg lige kommer forbi.. Et af de tre steder må have dt770, jeg er ikke 100% sikker for jeg kommer ikke nogen af stederne hver måned, men jeg har set dem både hos Saturn og Mediamarkt... Gør i Øvrigt dig selv den tjeneste at lytte til de modeller der er udstillet. Philips laver gode høretelefoner. AKG laver gode høretelefoner. Sennheiser laver også mange gode modeller.. Beyer Findes også i forskellige Varianter..... Så giv dig god tid og gå en tur, eller tag ind til PorterHouse(500 m fra Saturn) og få noget god mad, inden du træffer dit endelige valg....
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
... eller tag ind til PorterHouse(500 m fra Saturn) og få noget god mad, inden du træffer dit endelige valg....
|
|
|
Nej det går ikke, pengene skal jo bruges ti den anden slags bøffer  __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Niels_arl Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 446
|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal have nogle høretelefoner, der kan spille dybt (gerne ned til 25 Hz eller under). Herudover skal de kunne spille højt. Begge dele burde Sennheiser 595 eller Beyer DT 770 kunne.
Hvis ikke de giver nok bas til dig skal du bruge bass boost / equaliser e.lign.
Jo dyrere høretelefonerne bliver, jo mere korrekte lydgengivelse, jeg mindre overdrevent bas. Derfor skal du enten have nogle billige høretelefoner med svært overdrevet bas eller bruge bass boost e.lign.
|
| Til top |
|
| |
Mathew Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|