Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 16:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Digital effekt forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
musicus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 17 Marts 2009 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

bitnissen skrev:
stefanb skrev:

Fandt lige denne tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=40275&K W=newclassd&PN=0&TPN=1

Det lyder da ikke helt tosset det der bliver skrevet om NCD..

Men er det ikke muligt at bruge SMPS til disse moduler eller vil det gå ud over lydkvaliteten eller effekten? Det ville jo gøre det lidt nemmere at få stoppet 5-6 kanaler i et kabinet med sådan nogle i forhold til store ringkerne trafoer.

Jeg ved ikke noget om SMPS. Har hørt en del være skeptiske, men ved ikke om det bunder i viden eller konservatisme... Prøv at spørge NCD eller kig efter på http://www.diyaudio.com/

Sidst jeg forhørte mig om SMPS, som jo er en dejlig nem og billig metode, fik jeg at vide at til lave impedanser er det mindre godt - noget med at levere strøm i under svære forhold som capasitive/inductive ved lav impedans

Ved mere almindelig brug er der formentlig ingen problemer

For den mindre erfarne er det min opfattelse at HYPEX mere sikkert "sikkert"

Til top Vis musicus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musicus

bitnissen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Marts 2009 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

musicus skrev:

Sidst jeg forhørte mig om SMPS, som jo er en dejlig nem og billig metode, fik jeg at vide at til lave impedanser er det mindre godt - noget med at levere strøm i under svære forhold som capasitive/inductive ved lav impedans

Tja, jeg må indrømme at min erfaring er yderst begrænset... NCD har en fin byggebog og god support hvis der er spørgsmål undervejs

For mig var det i hvert fald ikke noget problem

mr denon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Marts 2009 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Du skal holde dig langt langt væk fra cad audio jeg her selv købt hos dem og de er ikke at anbefale,de leverer ikke til tiden mit var 5uger forsinket og de havde fået penge, da jeg så endelig fik fat i dem sage de at det var fordi at de skulde lave et samle diagram (det viste sig at være en håndtegned tegning der max kan tage 10min at lave. der er helder ingen kontakt og ingen hjælp at hente selv om de skriver at man bare skal kontakte dem.
Til top Vis mr denon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mr denon

Båndsei
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2008
Lokalitet: Odense
Sendt: 17 Marts 2009 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Der er indlæg i diyaudio som omhandler smps og class d.

http://www.diyaudio.com/forums/showthread.php?s=&threadi d=123530

Hypex har også smps på programmet, den fåes vist ikke i dk,men er på 180w.

Jeg har selv bestilt 2 forstærkere hos

http://www.connexelectronic.com/

De hedder TA3020 og er på 2x 300w i 4 ohm stk.De koster 105 usd. stk. + shipping og told.

Til top Vis Båndsei's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Båndsei

theend
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 April 2009 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Jeg tror seriøst, at man skal undlade at satse på PWM modulerne fra Digiamp (forhandlet af Cad Audio).
Selv om hjemmesiden stadig bliver opdateret, så er der ingen respons hverken på telefon eller mail, faktisk er tavsheden så larmende, at jeg har været lidt bekymret for indehaverens ve og vel.
Den sidste kontakt, som jeg havde med Cad Audio var i oktober 2008  - og siden er det ikke lykkedes mig at få kontakt med firmaet.
Derfor har jeg efter ca. 2½ års forgæves venten på at få leveret en ASW2000 og en A500 opgivet og afbestilt ordren.
Nu har jeg også set det allerede linkede indlæg fra DIYaudio (det med lodningerne) - og set i lyset af dette er det måske meget godt, at jeg ikke nåede at få leveret noget.
Det er rigtigt ærgeligt, da der var nogle rigtigt gode ideer bad konstruktionerne - faktisk var Digiamp i lang tid det eneste sted, hvor man kombinerede SMPS og PWM.
Grunden til denne kombinations dårlige ry skulle angiveligt være, at hvis man ikke har en god og stabil clock til PWM'en (og det har man ikke med en "selvsvingende" PWM konstruktion), så kan den blive meget glad for at benytte støjen på forsyningsledingerne fra SMPS'en som clock.
Og dette skulle resultere i at PWM'en svinger på 20-40 KHz istedet for de 300+ KHz der skal til for at kunne gengive lyd.
Heldigvis ser det nu ud til at Coldamp og Hypex har fundet en løsning på dette.

Til top Vis theend's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af theend

stefanb
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 April 2009 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Jeg lånte jo en Newclassd forstærker af Lars som har firmaet Newclassd. Og selvom jeg nok ikke er den største hifi entusiast så synes jeg at den lød rigtig godt og den havde rigtig godt fat i bassen. Kvaliteten virkede til at være helt i top og der var ikke rigtig noget at pege fingre af. Men valget falder nok ikke på Newclassd simpelthen fordi at den ikke havde effekt nok. Effekt mæssigt vil jeg nok sammenligne den med min 2x200w @8ohm effektforstærker fra Adcom. Men Newclassd er jo også opgivet til 2x200w så en varm anbefaling herfra hvis man nu skulle investere i classd.
Til top Vis stefanb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stefanb

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 23 April 2009 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

bitnissen skrev:
musicus skrev:

Tja, jeg må indrømme at min erfaring er yderst begrænset... NCD har en fin byggebog og god support hvis der er spørgsmål undervejs

For mig var det i hvert fald ikke noget problem

det samme har jeg oplevet med Hypex, jeg fik dem nærmest til at lave et diagram til en preamp for mig

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes