| Sendt: 15 Marts 2009 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
MoWa skrev:
Dan R. Hansen skrev:
MoWa skrev:
maxxx skrev:
HEJ
JEG SKAL HØRE HVAD TV DER ER PT. ER BEDST TIL PRISEN 42" JEG MENER AT PLASMA ER DET ENSTE RIGTIGE !!!!
HVAD SYNTES I ???
GERNE UNDER DE 10.000 KR
UPS GLEMT CAPSL.
MAXXX |
|
|
Husk at kigge grundigt på et PX80 inden du køber - opløsningen er ret ringe, og det "gitter" (de sorte streger rundt om de enkelte pixels) opleves af nogen som et ret forstyrrende net over billedet, hvis man sidder relativt tæt på.
|
|
|
Gider du lige uddybe, hvad du mener med ringe opløsning..!? Jeg syntes nu ikke det er så dumt.
|
|
|
PX80 har en opløsning på 1080x768 eller 1024x720 (afh. af størrelse) pixels. En full HD skærm har 1920x1080 punkter. Den "mindste" HD-opløsning er 1280x720, dvs. det ikke engang kan levere den mindste HD-opløsning fuldt ud. Det kan man dog godt med lidt god vilje leve med på en skærm der ikke er alt for stor, det jeg synes er problematisk ved den ringe opløsning er den sideeffekt der er ved ovennævnte "net".
Prøv at kigge på Panasonics nye generation plasmaskærme - netop frigivet. Lavere strømforbrug, bedre kontrast - hvordan resten er, aner jeg ikke, men Panasonic plejer nu nok at tage sig kærligt af billedkvaliteten. TX-P42G10E (full HD) står til 10.998 i Tape Connection, og lur mig om ikke det kan fåes billigere i en netbutik eller et naboland i nær fremtid. Det er desuden med MPEG4 DVB-C og DVB-T tunere.
|
|
|
1080p er fuldstændigt ligegyldigt i den størrelse TV. 720p klarer sagen glimrende:
http://www.carltonbale.com/2006/11/1080p-does-matter/
|
|
|
Du har ikke læst hvad jeg skrev? For det første er PX80 slet ikke det man normalt forstår ved 720p - 1280x720, den er 1024 (ikke 1080 som jeg kom til at skrive ovenfor) x 720/768. For det andet er problemet dette trådnet, som folk kan være generet af, og det er det jeg fremhævede. For mig er opløsningen i sig selv ikke det helt store problem, det er trådnettet der generer mig i så voldsom grad at jeg aldrig vil have et PX80 indenfor dørene. På samme måde som folk reagerer forskelligt på DLP-regnbuer, reagerer folk også forskelligt på trådnettet, derfor anbefalede jeg at trådstarteren gik ud og kiggede på det. Desuden modsiger artiklen det du skriver - ifølge det er 1080p-fordelene allerede at se fra noget der ligner 8 fods afstand (og 720p naturligvis ved langt længere afstand, og den opløsning kan et PX80 jo ikke engang klare) - det er ca. 2½ meter - jeg ville da ikke gerne sidde længere væk fra et 42" når der skal ses film.
|