Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 07:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Erfaringer med Sennheiser IE8 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tougher
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 07 September 2010 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Hmm, jeg skylder vidst at skrive lidt om mine IE8'ere. Jeg tror at grunden til jeg ikke har skrevet før er at jeg ikke kan finde ud af om IE8 er specielt gode eller ej. Nogle dage synes jeg de er fantastiske, andre dage er det noget l**t.

Det er fordi de er umulige at få til at sidde rigtigt. De er normalt lavet til at sidde rundt om øret, men jeg er lige for nylig begyndt at sætte dem som "normale" in-ears. Kan dog godt mærke at de så ikke følger øregangen som når de sidder "rigtigt", men de lyder til gengæld bedre og bliver ved med det. Da de før gik rundt om øret kunne jeg godt få dem placeret så de lød godt, men efter kort tid vil de glide tilbage til deres position, hvor de lyder knapt så godt.

Til gengæld når de lyder godt, har de en meget detaljeret lyd, specielt diskanten. Bassen kan godt blive lidt mudret i det, til tider. Der er en ting som jeg mangler fra rigtige hovedtelefoner: soundstage (tror jeg vidst det hedder), men det lider alle in-ears vel af at mangle? Nogle gange er det næsten som musikken er i mono, bortset fra når et instrument er panoreret helt til højre eller venstre.

De lyder godt, men jeg tror ikke jeg vil anbefale dem, da de er så svære at få til at sidde rigtigt. Desuden burde det være muligt at få mere soundstage ud af et par in-ears. Måske jeg er for kritisk :-/
Til top Vis tougher's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tougher Besøg tougher's Websted

FrederikS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 September 2010 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Synes det er nogle rigtig gode in-ears. Mine ører er heldigvis store nok til at have dem i uden problemer.

@tougher - har du prøvet nogle større silicone dutter eventuelt nogle der er stivere?

IE8 er nok pt. de in-ears med bredest lydbillede eller sound stage om man vil.

Skrev et review af dem lige da de kom frem som kan ses her men det er efterhånden lidt gammelt: http://www.techpowerup.com/reviews/Sennheiser/IE8/

Til top Vis FrederikS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FrederikS

akjosko1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 September 2010 kl. 00:26 | IP-adresse registreret  

Jeg endte ud med at købe SoundMagic pl50, som jeg er blevet helt vild med. Havde et par sennheiser cx300 som jeg har været
rigtig glade for, men pl50 har bare mere detaljeret lyd!!

Tillykke med IE8 :}
Til top Vis akjosko1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af akjosko1

Saijajin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 11 September 2010 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

IE8 og sound stage - du finder det næppe bedre i den klasse.  Om det så ikke kan matche full-size bøffer ved jeg ikke noget om. Det kan også være ens lydkilden det er galt med. Jeg kan tilføje, at det er ikke alt mit grej jeg har, at de spiller lige godt.
Selv har da også haft bøvl med at de trykker, men har så også fundet den tendens at lade dem hænge ned. Synes også at det virker bedst.
Som ved mange af dem hvor du kan skifte kablet, kan man også godt prøve at bytte om på højre og venstre og se om det er bedre. Alligevel kom jeg op med at overstående virkede bedst for mig.

Til top Vis Saijajin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Saijajin

tougher
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2009
Lokalitet: København
Sendt: 12 September 2010 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Måske jeg bare har for høje forventninger :-/ Jeg bruger de mindste gummi tips lige nu - de helt almindelige. De bløde i skum, forstår jeg slet ikke man kan bruge. De små af dem er ikke behagelige, sidder ikke tæt og in-earsne er lige ved at falde ud. De lidt større kan jeg slet ikke få ind i øret :-/
Det er ligefør jeg burde få nogle tips, som er specielt lavet til mine åbenbart umulige øre :-D

Jeg vil dog sige at jeg de seneste dage har fået meget mere ud af mine IE8'ere, efter at have vendt dem om og byttet rundt på kablerne. Jeg har også fintunet lidt på bassen, da bassen til tider har været lidt mudret.
Og med hensyn til indstilling af bassen, så fandt jeg ud af den tyndeste streg betyder mest bas og den tykkeste mindst bas. Det er ligesom på vol. på en forstærker :-) den have jeg ikke lige fanget.

Jeg har en Cowon D2 som afspiller fyldt med flac filer. Jeg har dog også lige fået en iPhone 4 fra arbejdet. Den har faktisk ikke helt dårligt lydkvalitet ved lavere volumner. Har overvejet en lille headamp og så bruge iPhone som primær afspiller.
Til top Vis tougher's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tougher Besøg tougher's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes