| Forfatter |
|
Ulvin Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 17 Marts 2009 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har gennem en ven der tidligere arbejdede for Leasy hørt lidt skrækhistorier om hvordan de håndterer problemer. Det i er ude for nu lyder ikke helt ved siden af hvad han, dengang han arbejdede for dem, fortalte. Som jeg kunne forstå på ham har de en uskrevet politik der siger at reklamationer altid i første omgang skal afvises.
Kan kun råde til ikke at give op. Før du henvender dig til forbrugerklagenævnet er du nødt til at have et bevis for at du har forsøgt at løse problemet med dem. Har du noget på skrift fra deres værksted? Hvis ikke, så send dem en mail eller et brev hvor du forklarer hele handlingsforløbet. Uanset om Leasy reagerer på det eller ej vil du være bedre stillet ved forbrugerklagenævnet efterfølgende.
Og ja, man bliver fandme gal i skralden når sådan noget sker. __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
|
| Til top |
|
| |
greve Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 17 Marts 2009 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulvin skrev:
Jeg har gennem en ven der tidligere arbejdede for Leasy hørt lidt skrækhistorier om hvordan de håndterer problemer. Det i er ude for nu lyder ikke helt ved siden af hvad han, dengang han arbejdede for dem, fortalte. Som jeg kunne forstå på ham har de en uskrevet politik der siger at reklamationer altid i første omgang skal afvises.
Kan kun råde til ikke at give op. Før du henvender dig til forbrugerklagenævnet er du nødt til at have et bevis for at du har forsøgt at løse problemet med dem. Har du noget på skrift fra deres værksted? Hvis ikke, så send dem en mail eller et brev hvor du forklarer hele handlingsforløbet. Uanset om Leasy reagerer på det eller ej vil du være bedre stillet ved forbrugerklagenævnet efterfølgende.
Og ja, man bliver fandme gal i skralden når sådan noget sker. |
|
|
Enig i, at man bliver gal i skralden, men det er nu alligevel vigtigt at bevare fatningen, når du snakker med Leasy, uanset hvor gal du er - uforskammet opførsel fra din side giver dem bare mere grund til at afvise dig eller i hvert fald holde dig hen... Også enig i, at det er vigtigt at have tingene på skrift. Glem det med at lave aftaler med dem i telefonen og tro på at "det står i systemet" - det gør den slags vigtige ting aldrig, eller rettere, de kan aldrig finde det når det kommer til at man skal bruge det man havde aftalt. Hvis du laver aftaler i telefonen, så bed om at få det tilsendt på skrift - dette vil de dog normalt afvise, hvorefter du skal bede om at få navn eller initialer på den person du har snakket med og så noterer du selv med dato og tidspunkt for samtalen, hvad der er aftalt - du har så samtidigt sendt et signal til dem om, at du holder styr på aftalerne og det bør normalt få dem til at indse, at de ikke kan vinde på at behandle dig urimeligt. Works for me, dog træls at man overhovedet skal komme i den slags situationer en gang i mellem... Jeg har dog ikke personlig erfaring med Leasy (holder mig langt fra deres koncept) men der findes andre firmaer derude, der prøver lignende numre - ingen nævnt, ingen glemt... __________________ greve's bio-i-stuen
|
| Til top |
|
| |
Baagland Branchemedlem

Sælger, Expert Jyderup. Tildelt 1/3 adva
Bruger siden: 07 August 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 17 Marts 2009 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Virker MEGET underligt at de ikke vil tage det tv på reklemationsretten. Nu har du ikke skrevet hvornår du har købt det tv. For mig lyder det som om at det er et af rørerne bag panelet der er gået og det så er den vej at den har ødelagt. Dette er dog skrevet uden at have set den fysiske skade. Nu ved jeg ikke hvordan Leasy kører deres ting og det vil jeg heller ikke kommentere dette, men jeg ville lade tvivlen komme kunden til gode i sagen, for det lyder underligt hvis det skulle være en selvforskyldt fejl. Igen når ikke har set tv'et fysisk er det svært at udtale mig 100% om.
|
| Til top |
|
| |
KimHRasmussen Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 756
|
| Sendt: 17 Marts 2009 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
hysted skrev:
de hentede det i går og sagde at de kørte det til info care i tåstrup.. og i dag ringer de så og siger at det ikke er dækket af reklamationsretten...
derefter ringer jeg til info care for at høre hvad deres vurdering af fejlen er, og finder så ud af at den slet ikke er i deres system endnu... dvs at de slet ikke har kigget på det.
efter det kan jeg ikke få fat i nogen der ved noget som helst hos leasy, og de der ved noget og skulle ringe tilbage udsætter det meget belejligt så mange gange at de ikk når det før de går hjem.
og har så tilmed lige fået at vide at den forsikring vi havde skrevet under på ikke eksisterer da det er et brugt fjernsyn....
(som de så har solgt til os som nyt ) |
|
|
Der er vel blot grundlag for en retssag, eller i det mindste en tur i nævnet. Hvis de har solgt en forsikring på forkert grundlag er det vel en slags bedragerisag vi er ude i her. __________________ Mit Surround: SA & Primare.
|
| Til top |
|
| |
JoLa Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 130
|
| Sendt: 19 Marts 2009 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det så ikke nu du skal ringe til ham der Peter? 
|
| Til top |
|
| |
hifi-fjols Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 368
|
| Sendt: 19 Marts 2009 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når nu tv'et er brugt, så kan de være, at de tidligere ejere har haft en wii....
Wii Have a Problem__________________ ... and hifi for all
|
| Til top |
|
| |
Baagland Branchemedlem

Sælger, Expert Jyderup. Tildelt 1/3 adva
Bruger siden: 07 August 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 23 Marts 2009 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der sket noget nyt i sagen??
|
| Til top |
|
| |
hysted Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 23 Marts 2009 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
altså... vi har ikke fået vores fjernsyn endnu.
leasy ringede og sagde at de ville komme med tv'et i onsdags.. så ringede jeg ind og spurgte om det var det samme tv stadig med skade og ja det var det.
der var blevet vurderet at det var noget vi selv havde gjort. da jeg spurgte hvem der havde vurderet det, fik jeg det svar at det havde deres værksted. det syntes jeg jo var lidt sjovt efter som jeg havde snakket med info care og at de aldrig havde set det tv. den rare mand i den anden ende blev meget stille... meget overrasket over at jeg selv havde kontaktet dem åbenbart. hvorefter han ringede til chaufføren og sagde at det tv skulle med tilbage. han lovede at NU blev det sendt til info care.
da jeg ringede til info care fredag havde de stadig ikke modtaget noget tv....
og har ikke hørt fra leasy siden.. efter flere opkald hvor de har lovet at ringe tilbage....
såeh..... ville have ringet i dag men det bliver vist først i morgen da jeg skal på job nu... men nu syns jeg sq de strammer den.... jeg vil have det tv tilbage og så får de smøren bagefter med at det er brugt og der ikke eksisterer nogen forsikring.
|
| Til top |
|
| |
Niels_arl Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 446
|
| Sendt: 23 Marts 2009 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror dine odds er gode.
Jeg hører du har fået et godt tilbud. Da det formentligt er lidt tid siden og priserne falder giver det ingen mening at sammenligne priser i dit tilfælde. Men jeg har lavet et andet regne eksempel.
Med deres priser burde man kunne forvente ekstremt høj service. Tag f.eks. dette lækre 46" TV til 17999 kr kontant. På nettet kan det købes for 10989 kr (hvor der også tjenes på det).
Her kan man se at L'easy har lagt 64% oven i prisen.
Jeg er dog ikke så imponeret af finansieringen, hvor man samlet kommer til at betale 81x479kr = 38799 kr Dette er over 3 gange prisen på det billigste netsted.
For at der skal være rimelighed til må jeg dog også gøre opmærksom på, at hos L'easy koster fragt og installation kun yderligere 595 kr. Det er vist ikke set billigere.
Konklussionen må være, at L'easy har ekstremt høje avancer. Hermed ville det være decideret tåbeligt af dem ikke også at levere høj service. Så jeg tror, at når L'easy finder ud af, at de har lavet en fejl, så vil de lynhurtigt rette op på den.
Men held og lykke alligevel og ikke mindst til dem der vælger afbetaling hos L'easy og betaler den 3 dobbelte pris 
|
| Til top |
|
| |
greve Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 23 Marts 2009 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Niels_arl skrev:
Men held og lykke alligevel og ikke mindst til dem der vælger afbetaling hos L'easy og betaler den 3 dobbelte pris  |
|
|
Der er jo desværre nogen, der bliver nødt til at vælge den form for betaling, hvis de vil have en ny flad (jeg ville så personligt vælge ikke at få en ny flad...) - som min vise far siger og altid har sagt: "Det er dyrt at være fattig" og det tænker jeg faktisk tit på og priser mig lykkelig over ikke at have nogen klat-gæld eller dyre afbetalingsordninger diverse mere eller mindre suspekte steder... __________________ greve's bio-i-stuen
|
| Til top |
|
| |
Novicen Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 23 Marts 2009 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
@greve: Nu vil jeg ikke ind i at begræde andre menneskers økonomi, men bankerne er stadigvæk syge for at låne penge ud, og det er stadig laaangt billigere at låne dér til et TV end at købe på afbedrag.
Mvh. __________________ Novicen
|
| Til top |
|
| |