Emne: Croft eller Audio Note???? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Michaelmollerup Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 15 April 2009 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har bare læst en del dårlige ting om Deccaen rundt omkring på nettet. Den skulle være ekstrem sart, nålarmen knækker meget nemt osv, men tilgengæld står der også meget godt. Den skulle ha en dynamik som ingen anden, men også ha en lidt speciel karakter. Love/hate pick up.
Jeg har skam haft den i tankerne, syntes bare det er lidt dyrt for en aldrene pickup, også selv om den er retippet. Jeg vil tænke over det.
|
| Til top |
|
| |
jan.bas Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 230
|
| Sendt: 15 April 2009 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Ang Croft, er din Charisma med ecc83 eller Oktal 6SL7?
Glenn Croft er gået over til igen at bruge små ecc83 rør, spiller mere musikalsk og mindre støj..
Lydbutikken har hans nye Forstærker, håber snart jeg kommer forbi Lydbutikken for et lyt
Tror han er tilbage til hans gamle konstruktioner af la Croft Micro, de spiller bare
mvh jan
|
| Til top |
|
| |
kvickly Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 411
|
| Sendt: 15 April 2009 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
mht Decca eller Soara, her er ingen taber eller vinder - smag og behag er forskellig (heldigvis) nogle foretrækker appelsiner, andre bananer..der er mange spændende pick-up løsninger derude..
Croft's nye forstærkere er spændende grej - håber dette enmands firma kan overholde leveringerne, service og diverse modififkationer - der er vist mange entusiaster der står på spring efter nyfødslen af firmaet..
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 15 April 2009 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flere indlæg er slettet grundet rosende omtale/reklame for eget produkt på KSB.
|
| Til top |
|
| |
frede4500 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 17 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 349
|
| Sendt: 15 April 2009 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ville kontakte klaus i lydbutikken ,og spørge ham til råds ,tag der ned og få en snak med ham ,eller mail tom fletcher fra nas http://www.aslgroup.com/nottingham/ han har erfaring med croft/exposure kombinationer og sine egne pladespillere
har hørt at tom fletcher var med til at hjælpe croft igang igen for små 10 år siden ,ved ikke om historien er sand ,da min kilde godt kan være lidt udsvævende en gang immelem
|
| Til top |
|
| |
kvickly Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 411
|
| Sendt: 15 April 2009 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller søg råd og vejledning hos andre, læs neutrale, der ikke syntes alt andet end det de har i butikken er værdiløst..
|
| Til top |
|
| |
frede4500 Lukket konto

|
| Sendt: 16 April 2009 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har flere gange spurgt klaus til råds ,og det er da ikke hvergang han anbefaler egne produkter ,han har altid virket rimmelig neutral på mig ,somom det drejede sig mere om hifi end at få solgt en masse produkter ,og han er nok den der har mest erfaring med croft i danmark ,da han jo har importeret dem siden firserne ,london decca til en spacedeck ,nej det tror jeg ikke med deccaens stive korte nåleophæng ,nottingham analogues arme er lette så derfor kører de også bedst med lette pickups ,jeg ville ikke sætte en tung mc pickup på ,men en rigtig go mm pickup ,sporer bedre med armen en en tung pickup ,har haft bla en mc 30 super og andre mc pickups(goldring ,audioquest) til at køre med en rega rb300 arm hvilket absolut ikke fungerede
suma sumarium så skal pickup ophænget eftergivedehed matche armen ,lette arme til bløde ophæng og tunge sme arme til mc pickupper
og det ville jo være noget af en nedgradering af space decken at sætte en sme arm på uanset hvilken model fra sme man vælger
og så lige en ting om mc pick upper ,de har alt for meget forvrængning ,til min smag
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 16 April 2009 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
frede4500 skrev:
og det ville jo være noget af en nedgradering af space decken at sætte en sme arm på uanset hvilken model fra sme man vælger
og så lige en ting om mc pick upper ,de har alt for meget forvrængning ,til min smag |
|
|
Jaehh...det er så din helt egen subjektive mening der føres frem hér. Eller er det bare almindeligt mærkespecifikt religionsvanvid? Men fortæl endelig noget mere. Også gerne om MC-pickup'ers store forvrængning.  N.
|
| Til top |
|
| |
frede4500 Lukket konto

|
| Sendt: 18 April 2009 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er vel ikke noget religions vanvid ved det ,jeg oplever mc pickupper som værende varme i lyden ,hvilket passer til mange mennesker der elsker den lidt varme klang ,har fået forklaret af en der havde styr på det ,at den lidt varme lyd skyldes forvrængning ,har vel noget at gøre med at spolerne er monteret på nålearmen ,med vægtforøgelse i det svingene system til følge ,mm har ikke det samme problem når vi når op i den dyre ende ,feks lyder min k3 nærmest mc agtigt og p77 er meget neutral og liniær ,hvilket er fedt til feks en carisme ,som har rør som tilfører lidt varme ,mc,er lyder fedest på transistor amp,s syntes jeg ,men min lette projekt arm er ikke så glad for at spore tunge mc,er ,den kan bedre lide lette pickups ,med et blødere pickup ophæng ,det samme gælder også for fletcher arme ,de er jo også lette ,jeg tror ikke en sme arm vil være ideel til en nottingham spacedeck ,jeg tror nottinghams pladespillere kører bedst med de arme der er specialudviklet til dem ,jeg ville finde en god mm pickup og så spare mc stepup enheden ,og der er jo meget at vælge imellem ,og det er jo heldigvis forskeligt hvordan vi vil have tingene til at lyde ,jeg har ikke noget imod sme arme ,de er rigtigt gode til mc pickupper ,kender kun deres tunge arme ,jeg ved faktisk ikke om de laver letvægtsarme også ,jeg har hørt en thorens/sme kombi der lød himmelsk ,mener det var en audio technica occ9 pickup der sad på
min lyfilosofi er simpel det skal lyde ligesom når jeg står på scenen ,hvor timing dynamik ,liniæritet og samspil mellem instrumenter og vokal er alfa og omega ,det er ikke mikrodetaljerne der er afgørende ,jeg arbejder med lydproduktion i lydstudie hvor den samme lydfilosofi er gældende ,producerer mest punk ,hvor det nærmest gælder om at komprimere lyden ihjeld ,jeg mastrer det minus 10db fra nul med minimalt headroom ,så det lyder højt og vildt på folks små lo fi anlæg og gettoblastere ,og det er en lyd der dyrkes ,personligt bryder jeg mig ikke om det ,og laver et miks til mig selv med fed lyd på
kunne forøvrigt godt forestille mig at retipning af ældre pickupper er en dårlig ide ,da spolernes kobber må være godt iltet af tiden ,kobbertråden i mine guitarpickups på den gamle strat er blevet meget mørke med tiden ,men lyder dog stadigt fedt
undskyld stavefejl jeg er orblind og sikkert også lidt indbildsk
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 680
|
| Sendt: 18 April 2009 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Frede 4500
Spolerne er, på MC pick upper, ikke limet på nålearmen, men på et "anker" der så er limet på en wire, der så er limet på nålearmen og det bliver det bevægelige system ikke nødvendigvis tungere af. At MC pick upper, sådan bare skulle lyde varme i modsætning til MM pick upper, overrasker mig en del. Den normale antagelse. der stemmer overens med egne erfaringer og målinger er, at det forholder sig modsat altså, at MC pick upper har ressonanser i området 4-8 khz, der frembringer en "lys" forvrængning. Der er derudover ingen forskel på principperne i en billig og en dyr MM pick up, magneten bevæger sig og spolerne sidder fast og det uanset, hvad MM pick uppen koster.
Venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
frede4500 Lukket konto

|
| Sendt: 21 April 2009 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for indførelsen/genopfriskning,det lyder helt rigtigt det du der fortæller bent
der er vist ting man har glemt med tiden ,og jeg ved ikke hvorfra men jeg havde forstået det sådan at spolerne i mc pickuppen sad på selve armen ,nu du nævner ankeret kan jeg vist godt huske hvordan det virker ,øh spolerne er jo viklet på ankeret hvilket er fastgjordt til enden af nålearmen ,ja så om man overfører på den ene eller anden måde ,må jo i princippet være ligegodt ,det kommer vel an på selve konstruktionen ,så tak for rettelsen
til Michael mollerup
og med hensyn til p77 så har jeg en liggende der er havareret ,nålearmen er knækket af og den kan du få til din spacedeck hvis du er interesseret ,jeg ved ikke hvad det koster med et retip .eller om den kan laves uden nålearm
mvh frede
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|