Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 15:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Lyngdorf RoomPerfect RP-1 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 19 Marts 2009 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Hej Pierre....gamle ven...long time no seeing

Har ikke selv prøvet RP-1, men ville meget gerne, det kan desværre ikke rigtig lade sig gøre med min int. forstærker så længe jeg har flere signalkilder...øv øv

Jeg vil ikke dømme alle de "billige" alternativer som folk her på tråden foreslår, men bare sig at "man får hvad man betaler for"..... og jo den holder stadig !

Jeg synes lige du skulle prøve at læse HELE den artikel her : http://www.dagogo.com/Lyngdorf-RP1.html   ikke som en rettesnor, men manden her har i den grad prøvet at gøre noget ved sit lytterum INDEN han prøvede RP-1 !

God jagt....knæk og bræk !

Frankie

Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 19 Marts 2009 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Frankie skrev:

Hej Pierre....gamle ven...long time no seeing

Har ikke selv prøvet RP-1, men ville meget gerne, det kan desværre ikke rigtig lade sig gøre med min int. forstærker så længe jeg har flere signalkilder...øv øv

Jeg vil ikke dømme alle de "billige" alternativer som folk her på tråden foreslår, men bare sig at "man får hvad man betaler for"..... og jo den holder stadig !

Jeg synes lige du skulle prøve at læse HELE den artikel her : http://www.dagogo.com/Lyngdorf-RP1.html   ikke som en rettesnor, men manden her har i den grad prøvet at gøre noget ved sit lytterum INDEN han prøvede RP-1 !

God jagt....knæk og bræk !

Frankie

Fed læsning

Var i Klubben igår og snakke med dem og de havde fundet en butik som havde en stående. Den får de hjem såjeg kan prøve omdet fungere. Men ud fra den artikkel, så lyder det jo til at det gør den

bitnissen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Marts 2009 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Frankie skrev:

Hey Frankie,

Bare lige en lille kommentar: Se'føl'i' får man hvad man betaler for. Men men men, KRK Ergo benytter sig af netop Lyngdorfs algoritme, så mon ikke det er en udemærket box... Men som sagt, ligeså pæn er den ikke, og man skal da også ud i at have jack-stik på sine kabler osv :)

(Jeg har ikke selv prøvet nogen af dem - desværre!)

StefanR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Sendt: 19 Marts 2009 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Hej Pierre.

Jeg har selv haft en RP-1 på prøve derhjemme og var desværre ikke videre imponeret.
Da jeg sidste år satte mig for at begynde en opgradering af hele mit anlæg var RP-1 med i tankerne fra starten af. En gang i efteråret fik jeg demonstreret den i Hifiklubben nede i Sønderborg, og der var en ret markant forskel på om den var tilsluttet eller ej. Den gjorde så sandeligt noget positivt ved lyden.

Efter den oplevelse så jeg meget frem til at prøve den hjemme i min egen stue hvor jeg oplever problemer med bassen i nogle situationer.
Jeg fik så mulighed for at låne en tæt ved hvor jeg bor. Jeg fik det hele rigget til. Lånet et ekstra sæt kabler magen til dem jeg i forvejen har mellem for- og effektforstærker. Men jeg måtte konstatere RP-1 i min stue ikke gjorde nok forskel til at kunne retfærdiggøre prisen.
Jeg vil sige at der var en forskel på om den var sluttet til eller ej. Men jeg kan ikke sige om lyden blev bedre eller ej. Blot at den blev ændret.

Jeg mener at du bør gøre dig umage når du nu får den til låns. Jeg er tror det kommer meget an på rummet om RP-1 er pengene værd eller ej.¨Personligt var den ikke et hit (der hvor jeg bor nu). Men det kan jo være at det er redningen for dit anlæg.

Læs forresten lige neders del af min kommentar herefter inden du går i gang med RP-1

Du bad om andres erfaringer med RP-1 og dette var min

Som kommentar til bitnissen:
KRK Ergo bruger sikkert samme matematik som Lyngdorf. Men det alene laver ikke et kvalitetsprodukt. Det kommer i høj grad også an på den AD/DA converter der er i apparatet, samt resten af den fysiske opbygning. RP-1 er et "tungt svin" set i lyset af hvad den rent faktisk gør. Så den må nødvendigvis være opbygget noget anderledes end Ergo.
Ligeledes kan RP-1 benyttes med balancered forbindelser.
Og med hensyn til balancerede forbindelser. Så skal man lige huske at RP-1 som standard er sat til at bruge de balancerede inputs. Hvis man vil teste den med RCA forbindelser skal man lige huske at angive dette i opsætningsmenuen, da man ellers vil oplever noget irriterende susen i højttalerne.

/Stefan

P.S. Tillykke med at modtage mit indlæg nummer 200 

Til top Vis StefanR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StefanR

pof@
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007
Sendt: 19 Marts 2009 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

syddk skrev:

Hej,

Nu er det svært at sige noget når man ikke har hørt dit rums lyd... Hvis du forstår. Men du skal være obs på at KRK'en kun arbejder op til 500 Hz. Er rummets problemer lokaliseret over 500Hz, skal du søge andetsteds.

Mvh,

Lyngdorf arbejder vist heller ikke meget højere oppe, og det er vel af to årsager.

1) Rumproblemer i basområdet er svære at gøre noget ved med dæmpning af rummet

2) Korrektionen bør ikke ændre på den lyd en højttaler nu engang har. Det var jo den man godt kunne lide da man købte højttalerne.

Har selv TDAI2200 og det virker.

Til top Vis pof@'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pof@

bitnissen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Sendt: 19 Marts 2009 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

StefanR skrev:

Som kommentar til bitnissen:
KRK Ergo bruger sikkert samme matematik som Lyngdorf. Men det alene laver ikke et kvalitetsprodukt. Det kommer i høj grad også an på den AD/DA converter der er i apparatet, samt resten af den fysiske opbygning. RP-1 er et "tungt svin" set i lyset af hvad den rent faktisk gør. Så den må nødvendigvis være opbygget noget anderledes end Ergo.
Ligeledes kan RP-1 benyttes med balancered forbindelser.

Hej Stefan,

Jeg tror vi er enige, det er netop derfor jeg medgiver at man får hvad man betaler for. Men jeg vil nu stadigt tro (!) at KRK'en ikke er et helt tosset stykke lejetøj

Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 19 Marts 2009 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Hey

KRKs version er jo desværre mere myntet på professionel brug end til hifi, pga brugen af jack-stik stedet for reelle phono eller xlr, at man skal konvertere disse stik virker for mig dumt, men derudover har jeg intet problem med den mindre størrelse og udsseende hvis den stortset kan det samme...

Tror heller ikke RP-1 kan redde hele verdenen, men jeg går da selv engang med ideen om at prøve enten RP-1 eller PRA-1, dog synes jeg sidstnævnte virker smartere at integerere hvis man har et desideret effekttrin...

Til top Vis Imbalance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Imbalance

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2009 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Imbalance skrev:

Hey

Tror heller ikke RP-1 kan redde hele verdenen, men jeg går da selv engang med ideen om at prøve enten RP-1 eller PRA-1, dog synes jeg sidstnævnte virker smartere at integerere hvis man har et desideret effekttrin...

Jeg er overbevist om at RP-1 ikke kan rede hele verdenen  Men den kunne måske hjælpe til i min stue

Jeg har som sagt lavet nogle akustik forbedringer i stuen, men det er ikke 100% iorden. Det er så her en romkorriktions "ting" kommer ind i billede for mig. Nu har jeg hørt hvad Lexicon kan gøre ved lyden i en surround opsætning og det mener jeg jo også burde væremuligt i en stereo opsætning

Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2009 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
Jeg er overbevist om at RP-1 ikke kan rede hele verdenen  Men den kunne måske hjælpe til i min stue

Jeg har som sagt lavet nogle akustik forbedringer i stuen, men det er ikke 100% iorden. Det er så her en romkorriktions "ting" kommer ind i billede for mig. Nu har jeg hørt hvad Lexicon kan gøre ved lyden i en surround opsætning og det mener jeg jo også burde væremuligt i en stereo opsætning

Well nu har du jo selv valgt at putte anlæg ind i en stilren stue, som er og bliver den værste omgivelse du kan give et godt anlæg, men nogen får tydelige forbedringer her tror jeg, andre med rum der er optimeret er det knap så brugbart...

Jeg ser også "smeden" har noget nær samme omgivelser som dig med hårde vægge og trægulv..

Men du afventer jo en RP-1 på prøve, så må du jo se om dette også er vidunder midlet der kan rette op på de klare problemer dit rum har, men prøv nu alligevel at placere dine højttalere godt ude fra sidevæggene og bagvæggen, det har de de godt af.. :)

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 19 Marts 2009 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Et hårdt rum er og bliver et hårdt rum... rent akustisk.

Det er klart at sådan noget rumkorrektion kan lave numre med dårlig integreret bas, men at regulere sig ud af hård/høj efterklang i mellemtone/diskant er svært, ligegyldigt hvor mange DSP processorer man har til rådighed.

Indtil videre har end ikke Lyngdorf opfundet en DSP med en "anti-efterklangs"-knap på...

Ærgeligt at du starter fra den "forkerte" ende.. dvs investerer i dyrt grej og korrigerer elektronisk bagefter.
Mit råd til dig er at teste de højttalere du måtte være interesseret i, LIVE i din stue.. så kan du hurtigt finde ud af med dine ører hvor problemet med akustikken er værst. Er det i mellemtone/diskant du oplever forstyrrende ekko/reflektioner, så bered dig på at det bliver meget svært at korrigere elektronisk.
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2009 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Som jeg startede med at sige i mit indlæg så har jeg lavede nogle forbedringer. Men det er også en stue som der skal leves i og derfor ikke muligt at beklæde alle væge om, med absobenter osv.

Jeg har som jeg skrev, fået specielt lavet gardin med akustikstof bagpå, samt tykt gulvtæppe på 70% af trægulvet. 2 store malerier er beklædt med 5cm rockwool bagpå. Billede hænger nu 5cm ude fra vægen. Med disse tiltag vil der være ca 10-12 m2 akustikmateriale på vægen, som er en del i en stue.

Højtalerne vil blive placeret godt ude fra både bag og sidevæge ved lytning.

Disse tiltag har gjort MEGET, men da min stue nu engang er som den er. Kasseformet så er det uhyer svært at komme problemet 100% til livs, uden at beklæde den med æggebakker over alt.

Derfor mente jeg at en rumkorriktions del måske også ville kunne bidrage med noget. Helt sikkert er det vigtigt at have så meget styr på rummet som muligt fra starten af og det mener jeg også jeg har inden for hvad der er acceptabelt i en stue, uden at det bliver uboeligt. Så burde en rumkorriktions processor da også kunne bidrage med det sidste, eller det er nogle af jer ikke enige i????

Så jeg er ikke started med at få anlæget og derefter vil korrigere rummet via en processor som sjoenne skriver  der er sket meget i min stue siden jeg solgte mit B&O, så den er klart blevet bedre akustisk set.

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 19 Marts 2009 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Så jeg er ikke started med at få anlæget og derefter vil korrigere rummet via en processor som sjoenne skriver  der er sket meget i min stue siden jeg solgte mit B&O, så den er klart blevet bedre akustisk set.

Har du hørt dit system i din stue som den er nu(efter hvad du beskriver er den jo ret godt reguleret indtil videre)?
Troede ikke du havde fået investeret i højttalere endnu?

Men ellers er mit råd: Konstatér om der er problemer og hvor de er, og overvej om det virkelig er nødvendigt at sætte ekstra A/D D/A trin ind. Vælg evt. en løsning uden pre og med rumkorrektionen som digital preamp. A/D konvertere hører ikke til i hifi efter min mening.

Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2009 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Hey

Det lyder som nogen fine tiltag du har foretaget dig fra udgangspunktet, nu kender jeg jo kun til de billeder jeg har set fra dit forrige setup, og du har kun nævnt gardinerne som det første, men du har jo så eftefølgende tilføjet flere ting som kun vil gavne rummet...

Jeg er enig med Sjoenne at du som alle andre EQ tilføjer et unødvendig led direkte i signal kæden, men som alt andet har man jo lov til at gå den vej man vil, og har du muligheden for at låne en RP-1 så hvorfor ikke få den erfaring med i sækken..

DPA-1 lyder for mig mere smart...

jenssmed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006
Sendt: 19 Marts 2009 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
Pierre skrev:

Har du hørt dit system i din stue som den er nu(efter hvad du beskriver er den jo ret godt reguleret indtil videre)?
Troede ikke du havde fået investeret i højttalere endnu?

Men ellers er mit råd: Konstatér om der er problemer og hvor de er, og overvej om det virkelig er nødvendigt at sætte ekstra A/D D/A trin ind. Vælg evt. en løsning uden pre og med rumkorrektionen som digital preamp. A/D konvertere hører ikke til i hifi efter min mening.

vi alle har jo vores smag, og forudsætninger for den. og jeg synes bestemt at rumkorrektion hører

sammen med D/A-A/D konvertere det hænger jo lidt sammen!

og der er problemer i alle rum, enten er rummer dødt  og uden lyd eller også er det levende og med for meget lyd, der er en del der lever af at designe bla. Dr,koncertsale de formår ikke at få det optimale ud af musikken, jeg har ikke meget forstand på akkustik, men kan høre forskel på godt og skidt, og trods mit lytterum med skæve vægge og hårde gulve med bløde tæpper og efter min bedste vurdering ( efter mange timer sammen med udstyr for penge vi drømmer om) et nu glimrende lytterum som med rumkorretion helt overbevisende lyder bedre end udstyr vi drømmer om! UDEN RUMKORREKTION.

det er selvfølgelig bare min ydmyg holdning

Smeden

Til top Vis jenssmed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jenssmed

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 19 Marts 2009 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

jenssmed skrev:

Sjoenne skrev:
Pierre skrev:

Så jeg er ikke started med at få anlæget og derefter vil korrigere rummet via en processor som sjoenne skriver der er sket meget i min stue siden jeg solgte mit B&O, så den er klart blevet bedre akustisk set.

Har du hørt dit system i din stue som den er nu(efter hvad du beskriver er den jo ret godt reguleret indtil videre)? Troede ikke du havde fået investeret i højttalere endnu? Men ellers er mit råd: Konstatér om der er problemer og hvor de er, og overvej om det virkelig er nødvendigt at sætte ekstra A/D D/A trin ind. Vælg evt. en løsning uden pre og med rumkorrektionen som digital preamp. A/D konvertere hører ikke til i hifi efter min mening.

vi alle har jo vores smag, og forudsætninger for den. og jeg synes bestemt at rumkorrektion hører

og der er problemer i alle rum, enten er rummer dødt og uden lyd eller også er det levende og med for meget lyd, der er en del der lever af at designe bla. Dr,koncertsale de formår ikke at få det optimale ud af musikken, jeg har ikke meget forstand på akkustik, men kan høre forskel på godt og skidt, og trods mit lytterum med skæve vægge og hårde gulve med bløde tæpper og efter min bedste vurdering ( efter mange timer sammen med udstyr for penge vi drømmer om) et nu glimrende lytterum som med rumkorretion helt overbevisende lyder bedre end udstyr vi drømmer om! UDEN RUMKORREKTION.

Smeden

Det jeg mente var at man med rumkorrektion tilfører A/D trin og D/A trin i den konfig Pierre havde tænkt sig. Det er ikke ønskeligt i min verden.

Man skal passe på med at sammenligne koncertsale med lytterum og tilsvarende højttalere som musikinstrumenter. Det er klart at det ikke er ønskeligt med en meget tør akustik som i et studie, men en behagelig akustik uden områder der stikker af.
Det opnår man ikke med rumkorrektion - man kan opnå en tilpasset udgave af originalmaterialet, men ikke en tilpasset behagelig akustik.

jenssmed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006
Sendt: 19 Marts 2009 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
jenssmed skrev:

Sjoenne skrev:
Pierre skrev:

Så jeg er ikke started med at få anlæget og derefter vil korrigere rummet via en processor som sjoenne skriver der er sket meget i min stue siden jeg solgte mit B&O, så den er klart blevet bedre akustisk set.

Har du hørt dit system i din stue som den er nu(efter hvad du beskriver er den jo ret godt reguleret indtil videre)? Troede ikke du havde fået investeret i højttalere endnu? Men ellers er mit råd: Konstatér om der er problemer og hvor de er, og overvej om det virkelig er nødvendigt at sætte ekstra A/D D/A trin ind. Vælg evt. en løsning uden pre og med rumkorrektionen som digital preamp. A/D konvertere hører ikke til i hifi efter min mening.

og der er problemer i alle rum, enten er rummer dødt og uden lyd eller også er det levende og med for meget lyd, der er en del der lever af at designe bla. Dr,koncertsale de formår ikke at få det optimale ud af musikken, jeg har ikke meget forstand på akkustik, men kan høre forskel på godt og skidt, og trods mit lytterum med skæve vægge og hårde gulve med bløde tæpper og efter min bedste vurdering ( efter mange timer sammen med udstyr for penge vi drømmer om) et nu glimrende lytterum som med rumkorretion helt overbevisende lyder bedre end udstyr vi drømmer om! UDEN RUMKORREKTION.

Smeden

Det jeg mente var at man med rumkorrektion tilfører A/D trin og D/A trin i den konfig Pierre havde tænkt sig. Det er ikke ønskeligt i min verden.

Man skal passe på med at sammenligne koncertsale med lytterum og tilsvarende højttalere som musikinstrumenter. Det er klart at det ikke er ønskeligt med en meget tør akustik som i et studie, men en behagelig akustik uden områder der stikker af.
Det opnår man ikke med rumkorrektion - man kan opnå en tilpasset udgave af originalmaterialet, men ikke en tilpasset behagelig akustik.

Sjoenne, det er utroligt vanskeligt at diskutere smag, nu prøver jeg at provokere en lille smule og så ødelægger du det på få minnutter  har du trods dinne akustikplader mv. prøvet rumkorrektion selv? og hvilken?

Smeden

Til top Vis jenssmed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jenssmed

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 19 Marts 2009 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

jenssmed skrev:
Sjoenne skrev:
jenssmed skrev:

Sjoenne skrev:
Pierre skrev:

Smeden

Det jeg mente var at man med rumkorrektion tilfører A/D trin og D/A trin i den konfig Pierre havde tænkt sig. Det er ikke ønskeligt i min verden. Man skal passe på med at sammenligne koncertsale med lytterum og tilsvarende højttalere som musikinstrumenter. Det er klart at det ikke er ønskeligt med en meget tør akustik som i et studie, men en behagelig akustik uden områder der stikker af. Det opnår man ikke med rumkorrektion - man kan opnå en tilpasset udgave af originalmaterialet, men ikke en tilpasset behagelig akustik.

Sjoenne, det er utroligt vanskeligt at diskutere smag, nu prøver jeg at provokere en lille smule og så ødelægger du det på få minnutter har du trods dinne akustikplader mv. prøvet rumkorrektion selv? og hvilken?

Smeden

Jeg snakker ikke om smag. Det jeg fortæller om her er facts. Men det står da folk helt frit for hvad de vil gøre med deres system.

Jeg er da ked af at du synes jeg ødelægger "det".. men så må du undskylde at jeg ikke forstår din provokation/sarkasme.

Til daglig projekterer/simulerer/indtrimmer jeg PA anlæg i svære akustiske miljøer. 5-6 sekunders efterklang i mellemtoneområdet er ikke usædvanligt. Her er det ligesom i lytterummet derhjemme, alfa/omega at højttalerne placeres korrekt(ifht. deres udstrålingskarakteristik) og at der evt. foretages ændringer af det akustiske miljø. Som sidste led i kæden tilføres i PA sammenhæng korrektioner for højttaleren og tidsresponsen fra højttaleren med DSP processor. Det bliver dog ALDRIG bedre end rummets akustik tillader. Bas kan man korrigere meget inden det bliver grimt og forkert at lytte til, men højere oppe i frekvensområdet bliver det hurtigt tydeligt at man har korrigeret.

Jeg har haft besøg af en Tact rumkorrektionsmaskine, og det er sjovt legetøj der skal fifles meget med før det hele falder på plads. Selvom der sikkert kan kommer meget vellydende systemer ud af det er det min mening at det er den forkerte fremgangsmåde i hifi sammenhæng.

Det er klart at vi har forskellige fremgangsmetoder, og det har vi alle lov til at have. I et diskussionsforum som dette har vi alle også lov til at komme med vores argumenter for/imod.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 19 Marts 2009 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

nu sagde Sjoenne det med en faglig baggrund, jeg har desværre kun en blanding af praktisk erfaring og logik i mit udsagn

Rumkorrektion kan aldrig erstatte optimering af akustikken. Det svarer lidt til at putte bedre bremser på en fiat 127, det er stadig ikke en god racerbil, uanset hvor meget man forsøger at give den bedre bremser.

jeg tror mange hifi entusiaster bliver skuffet over rumkorrektion fordi at de forventer at kunne lave deres nøgne kubiske rum om fra en totalreflekterende flade, til et optimalt akkustisk miljø. Det kan man i sagens natur ikke, for de grundbetingelser man arbejder med er foreskrevet af naturlove, og de statuerer desværre at det kun kan blive et ringe resultat.

Hertil kommer at man med rumkorrektion, i min verden, bevæger sig væk fra målet, nemlig at hvert led i kæden har så lille indflydelse på signalet som overhovedet muligt. Jeg synes altid at der er ændret kraftigt på "startsignalet", næsten uanset hvad korrektions system der bliver brugt. hvad kan jeg bruge en 30% reduktion af efterklang og resonanser til hvis det der er tilbage lyder som noget der har været igennem en 70bånds EQ der har været indstillet af sønnike på 3 år?

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 19 Marts 2009 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Det skal siges at jeg har hørt ret imponerende gengivelse af lyngdorf/tact systemer brugt som avanceret elektronsik delefilter, top/sub osv.
Men som ren korrektion til et 2 kanals system med passive højttalere synes jeg det er overflødigt.

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003
Sendt: 26 Marts 2009 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Kan godt se at det sidste indlæg er ved at være lidt gammelt, men er lige nød til at kommentere de sidste indlæg fra sjonne og kim !

Selvfølgelig er det da ikke optimalt med eksta led i en kæde....MEN nu er det jo ikke alle der er i stand til at placere / ommøblere etc. sig ud af akustik problemer !  der er jo oxo noget der hedder WAF, hvis de herre skulle ha glemt det !

Rumkorrektion er en nødløsning MEN det kan sagtens være en GOD nødløsning !

MVH Frankie

Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum