| Forfatter |
|
Delaney Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
| Sendt: 19 Marts 2009 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nikk3-Cv skrev:
finlytteren skrev:
spiller sub'en også, når du sætter crossover helt ned? Eller det er måske det der driller? |
|
|
alt der hedder dyb bas forsvinder fra mine fronter... selv på 40 i crossover .. så er bas'en helt væk :P og de burde jo spiller det er cerwin vega cls-15.. de kør lige så dyb som min sub.. når jeg slår sub af kommer det tilbage til fronten.. det gir mig lange løg.. :P
|
|
|
Så split signalet til den ene højttaler, så det føder både subben og højttaleren. Det kræver at subben har indbygget filter. Skal jeg lave en tegning til dig? __________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 19 Marts 2009 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nikk3-Cv skrev:
finlytteren skrev:
|
spiller sub'en også, når du sætter crossover helt ned? Eller det er måske det der driller?
|
|
|
alt der hedder dyb bas forsvinder fra mine fronter... selv på 40 i crossover .. så er bas'en helt væk :P og de burde jo spiller det er cerwin vega cls-15.. de kør lige så dyb som min sub.. når jeg slår sub af kommer det tilbage til fronten.. det gir mig lange løg.. :P
|
|
|
¨
Det kan jeg sgu godt forstå. Pas på du ikke kommer til at træde på dem 
40 i crossover vil jeg jo mene skulle betyde, at dybbas under 40 Hz bliver omdirigeret til sub'en. Og kun under 40 Hz! Kan din amp være i stykker?
og har du overhovedet behov for at bruge sub'en i stereo? CV'erne burde jo kunne lave rigeligt med bas...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Marts 2009 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Delaney skrev:
| Så split signalet til den ene højttaler, så det føder både subben og højttaleren. Det kræver at subben har indbygget filter. Skal jeg lave en tegning til dig? |
|
|
Ja eller tilslut den til pre-out, hvis der er sådan en...
Men så vil sub'en jo ikke virke efter hensigten i surround...
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2009 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
Delaney skrev:
| Så split signalet til den ene højttaler, så det føder både subben og højttaleren. Det kræver at subben har indbygget filter. Skal jeg lave en tegning til dig? |
|
|
Ja eller tilslut den til pre-out, hvis der er sådan en...
Men så vil sub'en jo ikke virke efter hensigten i surround... |
|
|
Hvis man indstiller receiveren til "ingen sub", vil al bassen blive sendt til højttalerne. Derved vil den også virke i surround. Sådan fungerer min processor i hvert fald. __________________ Kælderbio
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Marts 2009 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja selvfølgelig. Men så spiller fronterne jo også sub-signalet, men da Nikk3 skriver at han elsker bas, vil dette jo nok være ligemeget...
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2009 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
| Ja selvfølgelig. Men så spiller fronterne jo også sub-signalet, men da Nikk3 skriver at han elsker bas, vil dette jo nok være ligemeget... |
|
|
Tidligere i tråden står der netop at han gerne vil have fuld bas i både sub og højttalere. __________________ Kælderbio
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Marts 2009 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Delaney skrev:
finlytteren skrev:
| Ja selvfølgelig. Men så spiller fronterne jo også sub-signalet, men da Nikk3 skriver at han elsker bas, vil dette jo nok være ligemeget... |
|
|
Tidligere i tråden står der netop at han gerne vil have fuld bas i både sub og højttalere.
|
|
|
Ja i hvert fald i stereo. Hvis det også der gældende i surround, vil det løse problemet!
Så Nikk3:
Hvis din forstærker har en pre-out, så sæt sub'en til dér. Ellers anskaf dig en y-splitter og sæt den til sammen med den ene af fronterne. Så skal sub'en være slået fra i forstærkerens menu...
|
| Til top |
|
| |
Nikk3-Cv Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 19 Marts 2009 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|