| Forfatter |
|
Bruce Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 370
|
| Sendt: 22 Februar 2004 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thue K skrev:
| Suspension of disbelief sad jeg og ledte efter i hjernebarken da jeg skrev dette indlæg, men kunne ikke huske den rigtige formulering, men det sætter hovedet på sømmet i min pointe. Problemet med mig er at jeg hives væk fra SOD hvis mine sanser skal reflektere om retningen på kuglen fremfor fornemmelsen af at være tæt på at blive ramt. |
|
|
Som en skrev længere oppe. Er det så ikke den dipole effekt du er ude efter, hvor retningsbestemmelsen er diffus? Hørte en overbevisende demo, en DVD Audio med dipol af og på. Kunne slet ikke retningsbestemme med dipol, men hørte tydeligt den ene guitar komme fra den ene surround med monopol (hvilket jo nok også er det optimale når der er snakke om aufio only)
|
| Til top |
|
| |
meyer Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 23 Februar 2004 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg vil mene at noget af det vigtiste i et surround andlæg er rumet det f.eks. om der er masser af glas i rumet kan tydelig høre at det går ind og ødelæger lyden persoligt fortrakker jeg at der er lidt plads mellem bag højtallerne og bag vægen
|
| Til top |
|
| |
Golf 2 VR6 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 210
|
| Sendt: 27 Februar 2004 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Thue K skrev: Hvordan kan man være uenig i det... Men mener stadig at det optimale er når jeg ikke bliver bevidst om kuglens retning, men i filmens handling 'fornemmer' at helten var tæt på at blive ramt.
Det er jeg ikke helt enig i, det er jo netop en af grundene til vi fik Dolby Digital i sin tid, og senere 6.1 så man får et endnu mere præcist billede af hvor handlingen foregår!
Er dog klart enig med dig at det hele skal trimmes ordenlig ind, specielt for mig og mange andre som ikke har så meget plads! Jeg kører bl.a. altid large, large, large i mit setup, det giver klart det bedste chok-effekt, når subben kun kører .1 og lige pludselig træder til, og så er der ro igen! Hader setups hvor centeren står som small, og man kan høre en dyb rumlen fra sub'en, når Mel Gribson taler!
Tilbage til det med baghøjttalerne, jeg må dog alligevel give dig ret, fordi selv om lyden tydeligt kommer fra den højre baghøjttaler, så skal den harmonere med med fronten, jeg kører personligt +1db på mine baghøjttalere, for at opveje en lille forskel i følsomhed, som jeg mener der er! Med et korrekt setup hører man kuglen tydeligt ryger fordi i venstre baghøjttaler, men tænker ikke mere over det, hvis lyden harmonere med fronten, spiller baghøjttalerne derimod +5dB, jamen så passer det jo ikke sammen!
Så dybest set er vi enige, det er jo en del af Dolby Digital at der er stereo i bagkanalerne, sålænge man bare forstår at indstille det..... __________________ Med venlig hilsen
Andy - http://www.hifigalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=512
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1195
|
| Sendt: 27 Februar 2004 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
VR6 (sådan en kørte jeg engang galt i)-> Tak for dit indlæg. - bare fordi at Dolby Digital er opfundet så behøves det ikke at være min præference.
Holdningerne i denne tråd kan efterhånden koges ned til at det er individuelle præferencer som afgør hvordan vi kan lide lyden. En noget kedelig konklusion, da den både er forudsigelig og ikke rigtig efterlader noget rum til diskussion. __________________ Low Budget HTPC Z1 Projektorsetup 4.1 lyd
|
| Til top |
|
| |
Golf 2 VR6 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2004 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du foretrækker måske Pro Logic?
Ja sådan er jo med lyd, det skal jo lyde som man selv foretrækker, derfor er det også generelt svært at guide folk til fx køb, det eneste der tæller er jo at man selv lytter til det udtænkte udstyr, det ender ofte med brugere som angriber hinanden, og ikke diskussion!
Men man henter sgu meget, hvis man lige bruger lidt tid på opstillingen!
I øvrigt lækkert system du har!
__________________ Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2004 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Golf 2 VR6 skrev:
|
Du foretrækker måske Pro Logic?
Den bad jeg vist selv om 
Ja sådan er jo med lyd, det skal jo lyde som man selv foretrækker, derfor er det også generelt svært at guide folk til fx køb, det eneste der tæller er jo at man selv lytter til det udtænkte udstyr, det ender ofte med brugere som angriber hinanden, og ikke diskussion!
Netop
Men man henter sgu meget, hvis man lige bruger lidt tid på opstilling, i øvrigt lækkert system du har!
Jeg kan ikke helt lure om du sarkastisk ved henføre til mit elendige surround setup  |
|
|
__________________ Low Budget HTPC Z1 Projektorsetup 4.1 lyd
|
| Til top |
|
| |
Golf 2 VR6 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2004 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Thue K!
Jeg har rettet mit indlæg, der er kommet et punktum og et mellemrum, det var ingen kritik, eneste jeg ikke kan lide ved dit setup er din projektor, og det ikke fordi jeg er misundelig .......ja.....okay....så lidt derfor
__________________ Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2004 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Jeg synes i hvert fald det er svært at få et højere forhold mellem pris/kvalitet som det jeg har præsteret. Det koster jo ikke mere end middel månedsløn. __________________ Low Budget HTPC Z1 Projektorsetup 4.1 lyd
|
| Til top |
|
| |