| Forfatter |
|
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 21 Marts 2009 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
audio4ever skrev:
|
Fik lige prøvet at skifte til biwire med mit dali biwirings kabel, så gik den helt i ged :S
Så vidt jeg kan se så er der 4 indgange på hver Højttalers terminal boks, men kun 2 på forstærkeren til hver højttaler.
Mit kabel har 4 ledere i hver ende, men der kan kun bruges 4 til højttalerene, hvor imod fortstærkeren kun har plads til 2. |
|
|
Er det termineret? __________________ We say "Lowther for Life". We mean that once Lowther Loudspeakers are used, audio and hi-fi perfectionists stay with them for life, and those that stray come back.
|
| Til top |
|
| |
audio4ever Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 21 Marts 2009 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der var 4 udgange pr. højttalere på min forstærker os, så fik det lige forbundet. Nu lyder det også en del bedre.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Marts 2009 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
audio4ever skrev:
|
Ah no worries, var lige inde og ordne det.
Der var 4 udgange pr. højttalere på min forstærker os, så fik det lige forbundet. Nu lyder det også en del bedre. |
|
|
Er du sikker på, at det er forbundet rigtigt? Hvis du kører biwire har du IKKE 4 kabler i forstærkerenden pr. kanal. __________________ We say "Lowther for Life". We mean that once Lowther Loudspeakers are used, audio and hi-fi perfectionists stay with them for life, and those that stray come back.
|
| Til top |
|
| |
audio4ever Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2009 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan ville du så gøre det?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Marts 2009 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er dit kabel termineret? Har det stik i enderne?
|
| Til top |
|
| |
audio4ever Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2009 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Niksen.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Marts 2009 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skal du sno de 4 ender sammen til 2 i den ene ende. Og husk at gøre det rigtigt, så sort og sort sammen og rød og rød sammen.
Du kan dog også vælge bare at køre singlewire. Det er langt det nemmeste, men kræver dog, at du har nogle jumpere.
|
| Til top |
|
| |
audio4ever Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2009 kl. 07:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kan man bare se. Tak for hjælpen
|
| Til top |
|
| |
audio4ever Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2009 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kan man bare se. Tak for hjælpen
|
| Til top |
|
| |
audio4ever Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2009 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad ville være det bedste at bruge, for at få det meste ud af DALI'erne?
|
| Til top |
|
| |
Ulvin Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 23 Marts 2009 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om det er bedst at bruge monoblokke (forforstærker med to effekter), integreret eller forforstærker + stereo effekt er et umuligt spørgsmål at svare på, det afhænger lidt af din pengepungs størrelse.
Hvis du har begrænset budget kunne du prøve at opsnuse et brugt sæt denon monoblokke/forforstærker. 4400A eller 6600A monoblokke kan køre et sæt 850'ere med rigeligt overskud. Ulempen ved Denon er en lidt skinger diskant, fordelen må være at sådan et sæt ofte kan findes ganske billigt.
Er pengepungen lidt mere gavmild kunne du også prøve at kigge på Krell's integrerede forstærkere, det er koster lidt, men spiller til gengæld som en drøm.
Vigtigst af alt er at du får fat i et forstærker sæt med god overskud. Om det bliver det ene eller andet mærke må afhænge af personlige preferencer. Hvis du ikke har meget idé om hvad du skal kaste dig over, så prøv enten at låne noget med hjem fra din lokale hifi pusher - det er noget de fleste gerne vil være med til så længe der bliver smidt et depositum. Alternativt kunne du forsøge dig med brugtmarkedet, så længe du undgår at blive taget ved røven kan du altid komme af med dine indkøb uden videre tab. __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
|
| Til top |
|
| |
audio4ever Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2009 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret.
Denon syntes jeg bestemt ikke klinger med Dali 850, eller DALI i det hele taget.
Kan man evt. købe en effekt forstærker, og så koble Begge ht. til den, og så senere når der bliver råd, købe en effekt forstærker magen til den første, og så koble to effekt forstærkere til, altså en til at spille hver højttaler op?
|
| Til top |
|
| |
Ulvin Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2009 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ligesom med mange andre producenter er der også ved Denon stor forskel på hvad deres forskellige forstærkere leverer. Deres gamle monoblokke er bestemt ikke uden fejl, men ser man på udbyttet i forhold til prisen de kan anskaffes for er de nu ikke så tossede sammen med Dali. Jeg har brugt et sæt i et hjemmebio setup med Dali Evidence 870 HT'ere gennem nogle år, så længe man holder sig til XLR drift på monoblokkene svinger det nu ganske godt.
Du vil risikere at løbe ind i problemer hvis du påtænker at købe en stereo effekt nu og senere opgradere med en nr to effekt. Vil nr. 2 overhovedet være til at få fat i når du har råd til en opgradering? Går der adskillige år imellem kan du også ende op med to forstærkere der lyder forskelligt fra hinanden. Lytterne vil ikke være i samme tilstand - specielt ikke hvis du påtænker at købe brugt. Forstærkere bliver også ofte løbende udsat for små ændringer/opdateringer uden at det nødvendigvis påvirker forstærker betegnelsen. __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
Dali Grand
Se det her
|
| Til top |
|
| |
PerBerg Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 23 Marts 2009 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Du kunne også overveje en Rega forstærker eller et Rega forstærkersæt. De spiller normalt meget neutralt og behageligt, samt har godt styr på bassen. Umiddelbart vil jeg tror at de er lige hvad du har brug for.
Kig evt. under KSB.
__________________ Per
|
| Til top |
|
| |
audio4ever Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2009 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tænker mere, at hvis jeg nu f.eks køber en NAD S200 nu, til at køre begge DALI'er, og så køber en NAd S200 om nogle mndr. til at de kan drive en højttaler hver, vil det fungere?
|
| Til top |
|
| |
audio4ever Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2009 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iøvrigt faldt jeg over en Abrahamsen 4.0 effektforstærker.
Den kan man koble til at spille højttalerene op i stereo, og senere kan man købe en ekstra og "brokoble (?)" dem, så de begge
to er koblet til, altså så den ene tager sig af venstre ht. og den anden tager sig af højre ht. ihvertfald så vidt at jeg har forstået
det.Hvis lyden fanger mig, så er det klart en idé, designet er ihvertfald alt for fedt.
|
| Til top |
|
| |
Ulvin Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2009 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forstærkere skal være lavet til brokobling før det kan gøres, jeg vil tro det ikke er noget problem med NAD 200s. Abrahamsen tror jeg du skal slå en stor bue udenom. __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
Dali Grand
Se det her
|
| Til top |
|
| |
audio4ever Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2009 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulvin skrev:
| Forstærkere skal være lavet til brokobling før det kan gøres, jeg vil tro det ikke er noget problem med NAD 200s. Abrahamsen tror jeg du skal slå en stor bue udenom. |
|
|
Nogen specific årsag til hvorfor du mener dette?
|
| Til top |
|
| |
Ulvin Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2009 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Af ren nysgerrighed blev jeg lidt pilfingret i el giganten, ved ikke om de stadig er forhandlere herhjemme på Abrahamsen, det har de været tidligere. Bygge kvaliteten virkede ikke synderlig god, det kan selvfølgelig være indmaden er bedre end det ydre.
Deres udseende oser af Electrocompagniet, tror også manden bag er resterne fra det tidligere norske firma. __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
Dali Grand
Se det her
|
| Til top |
|
| |
audio4ever Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2009 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skulle vist være samme Firma, der står bag Abrahamsen/electrokompagniet. Elgiganten sælger tilsyneladende kun en forforstærker fra Abrahamsen, så det kan man jo ikke bruge til så meget når man gerne vil have lov at få lyd på sine højttalere med en effektforstærker.
|
| Til top |
|
| |