Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 02:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Bedste CD-afsp. u. kr. 15.000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 20 Marts 2009 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Både sony es og f.eks teac vrds er fede!
Problemet er bare at det er svært (meget) at skaffe reservedele som feks. En ny laser til dem. ...

Bob Dylan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Marts 2009 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

På nysiden er Rega Saturn fortsat mit foretrukne valg. Det spiller rigtig godt, men er ikke særlig køn. Regas koncept går vel også på at satse på lyden fremfor designet

Har hørt Lyngdorf CD-1 i HFK sammen med den tilhørende forstærker. Det var en slap og uengageret oplevelse for mig. Men det kan jo skyldes forstærkeren. Lyngdorf har en lækkert design.

Der er nogen der foreslår at købe brugt, da jeg herved kan få noget high-end. Og det er ikke uinteressant. F.eks. Audia Flight One, som bliver foreslået. Er den bedre en Rega Saturn? Og hvad med service, som f.eks. udskiftning af laseren, som må forventes på et tidspunkt. Skal den til Italien, tager det 2 mdr.?

Mit øvrige anlæg består af en rørbaseret Thorhauge preamp MK II og 2 stk. brokoblede Primare A30.2 effektforstærkere. På højtalersiden skifter jeg mellem ProAC 2.5 Kloner og System Audio Rangers. Lydkilden for nuværende er en Primare V10 CD/DVD, og den får konen tilbage i stuen, når jeg får købt noget andet

Mvh/Bob

Til top Vis Bob Dylan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bob Dylan

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 20 Marts 2009 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv en Musical Fidelity A5 CD og den er jeg rigtig glad for. Den burde kunne erhverves fra ny inden for budgettet.

Jeg kan også anbefale Meridian 506.24. Det er også en super afspiller.

/Henrik

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six

kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Rabu Acoustics

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 Marts 2009 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Bob Dylan skrev:

På nysiden er Rega Saturn fortsat mit foretrukne valg. Det spiller rigtig godt, men er ikke særlig køn. Regas koncept går vel også på at satse på lyden fremfor designet

Har hørt Lyngdorf CD-1 i HFK sammen med den tilhørende forstærker. Det var en slap og uengageret oplevelse for mig. Men det kan jo skyldes forstærkeren. Lyngdorf har en lækkert design.

Der er nogen der foreslår at købe brugt, da jeg herved kan få noget high-end. Og det er ikke uinteressant. F.eks. Audia Flight One, som bliver foreslået. Er den bedre en Rega Saturn? Og hvad med service, som f.eks. udskiftning af laseren, som må forventes på et tidspunkt. Skal den til Italien, tager det 2 mdr.?

Mit øvrige anlæg består af en rørbaseret Thorhauge preamp MK II og 2 stk. brokoblede Primare A30.2 effektforstærkere. På højtalersiden skifter jeg mellem ProAC 2.5 Kloner og System Audio Rangers. Lydkilden for nuværende er en Primare V10 CD/DVD, og den får konen tilbage i stuen, når jeg får købt noget andet

Mvh/Bob

Synes du skal give CD-1 en chance på en ordentlig forstærker, jeg synes også de lyngdorf forstærkere har det med at tage livet af musikken.
Til top Vis kappen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kappen

Bob Dylan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2009 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Nogen der har erfaring med AYON CD-1 til 20K fra Dynamax?

Mvh

Bob

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Bob Dylan skrev:

Nogen der har erfaring med AYON CD-1 til 20K fra Dynamax?

Mvh

Bob

Har ikke erfaring, men har læst en meget begejstret anmeldelse
her

Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
Til top Vis Kane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kane

bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: København
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Bob Dylan skrev:
Lydkilden for nuværende er en Primare V10 CD/DVD, og den får konen tilbage i stuen, når jeg får købt noget andet

Mvh/Bob

Køb Primare igen (CD31)!!! Jeg har aldrig hørt så store mængder musik, siden jeg fyrede min Denon og ansatte en Primare DVD30 - næppe så forskellige, selvom den ene er en multiafspiller, og begge er da også blevet skamrost - konklusion i Stereophile om CD31: "The CD31 isn't perfect—but it's sublime." Læs hele artiklen her. Primare spiller bare MUSIK!

Til top Vis bittermand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bittermand

Bob Dylan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2009 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Hej Bittermand,

Jeg har gode erfaringer med Primare, som jeg synes spiller ganske godt, men jeg er lidt ked af deres prispolitik.

Det sidste jeg købte fra Primare, var en CDI10 til 17K, som de kort tid efter nedsatte til 10K   Det er deres valg, og helt OK, men man kan da ikke undgå at føle man har betalt for meget, og brugtprisen bliver jo også reduceret tilsvarende. Nå, det var lige et surt opstød  Primare har super gode produkter - både lydmæssigt og designmæssigt.

Mvh

Bob

Freak!
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Nu har du jo efterhånden fået næsten alle mærker serveret - tror at det viser bedre end noget andet at smag og behag jo (heldigvis!) er noget forskellig.

Min oplevelse af Lyngdorfen er at den er en værdig konkurrent til de mere analytiske afspillere i prisklassen - et direkte kup? - ikke i mine ører!

Jeg har sværget til vinyl indtil jeg hørte electrocompaniets EMC afspiller...jeg vil uden at blinke anbefale den til alle (som brugtkøb grundet din pris) som sværger til den mere musikalske spillestil...

- Nordost
- Supra
Til top Vis Freak!'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Freak! Besøg Freak!'s Websted

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Hold du dig til den rega saturn, det er ikke verdens flotteste afspiller, men det er til pengene en af mest vel spillende der kan opdrives pt.

RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Køb dog et stello dac 220mkII og et godt gammelt drev, 12000 for daccen og 3000 til et drev så har du lyd som slår det meste!
Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Enig med mr. razzer.

megholm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Kommer jo helt an på hvad for en lyd DU kan lide, men jeg er selv meget begejstret for Naim, har en CD5x med flatcap "strømforsyningen" til, vil tro at et lignende sæt kan fås til 15k brugt. Ellers har de jo CD5I som koster rundt 10k fra ny. Det burde dog være en god tid at købe brugt på, da mange er ved at skifte til harddisc/netværks løsninger. Jeg fatter ikke at man kan nænne at skille musik fra det fysiske medie, jeg ved ihvertfald at det for mig er en helt anden måde at høre musik på. Men jeg er også godt gammeldags i det, med pladespiller og alt det der;-)
Naim er forresten den CD lyd jeg selv synes har mest af de gode ting fra pladespilleren med, tempo og drive osv...

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

megholm skrev:
Kommer jo helt an på hvad for en lyd DU kan lide, men jeg er selv meget begejstret for Naim, har en CD5x med flatcap "strømforsyningen" til, vil tro at et lignende sæt kan fås til 15k brugt. Ellers har de jo CD5I som koster rundt 10k fra ny. Det burde dog være en god tid at købe brugt på, da mange er ved at skifte til harddisc/netværks løsninger. Jeg fatter ikke at man kan nænne at skille musik fra det fysiske medie, jeg ved ihvertfald at det for mig er en helt anden måde at høre musik på. Men jeg er også godt gammeldags i det, med pladespiller og alt det der;-)
Naim er forresten den CD lyd jeg selv synes har mest af de gode ting fra pladespilleren med, tempo og drive osv...
her er jeg enig, man kan finde afspiller/dac som spiller nok så stort og opløst, det hjælper bare ikke noget hvis man ikke syntes at afspiller får sjæl med i musikken og siden han selv syntes at rega afspilleren lyder godt, så syntes jeg at han skal holde fast i den, man naim kunne da være en mulighed, lydmessig tror jeg ikke de er så langt fra hinanden.

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 Marts 2009 kl. 01:44 | IP-adresse registreret  

Bob Dylan skrev:

Mvh/Bob

Hej igen Bob!

Om Audiaen er bedre end Rega'en skal jeg ikke kunne sige, da jeg ikke har hørt den. Men hvis prisen bare skal yde apparaterne nogenlunde respekt, burde Audiaen jo være bedre. Jeg vil i hvert fald ikke af med min. Havde en Sony XA30 ES inden - og den spiller da godt nok af l¤¤¤ i forhold til - også forskellen i nypris taget i betragtning, synes jeg...

Kvaliteten er fremragende hele vejen igennem. Fjernbetjeningen er så solid, at man kan slå folk ned med den (dog ikke efterprøvet - endnu). Og bare den lyd af kvalitet når lågen åbner. Så udover en god lyd, får du her også en dejlig kvalitet,..

Ang. udskiftning af laser, må jeg blive dig svar skyldig, men mon ikke det er noget vassagohifi's elektronikmand kan klare. Kontakt dem evt. ang. dette. 2 mdr. er jo MEGET lang tid! Kan godt følge din betænkning. Men den på ksb er 1 år og 1 måned gammel, så laseren burde ikke stå af i den nærmeste fremtid da...

Lydmæssigt tror jeg den vil gå rigtig godt i spænd med din Thorhauge pre...

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren

Bob Dylan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2009 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg valgt at droppe CD-afspilleren til fordel for en Benchmark/PC-løsning (eller MacBook Air) . Jeg tror sgu det er fremtiden. Har bestilt Benchmarken, så må vi se om den er så god som rygtet vil vide

Tak for de gode input.

Mvh

Bob

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Sendt: 31 Marts 2009 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Fremtid, muligvis. Men så længe musikken kommer fra egne skiver synes jeg bare at man tvinger flere led ind i processen.

CD -> Forstærker -> Højttalere
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

Friman
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 August 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 Marts 2009 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Hej

Benchmarken er en super DAC. Har selv haft én, og var rigtig glad for den. Den er specielt god til forskelle i micro- og macrodynamik. Den har en evne til at lukke det igennem der er på skiverne. Hverken mere eller mindre! Eneste lille anke jeg har til den er, at den har en tendens til en anelse hårdhed i øvre mellemtone. Især hvis indspilningerne ikke er helt i top.

Den røg ud til fordel for en Logitec Transporter. Transporteren er knap så god som Benchmarken mht. dynamikken, men den er til gengæld mere homogen i hele frekvensområdet, og så er den ingen tegn på "hårdhed".

Jeg var på ingen måde ked af min Benchmark, men Transporteren gjorde bare "lige det sidste", som er så afgørende for at det hele bare går op i en højere enhed!

Samtidig så er det bare så vanvittig lækkert at have hele sin musiksamling i fjernbetjeningen!!!! Det kan simpelthen ikke anbefales nok. Jeg var selv modstander af det der med at blande hifi med pc, men det duer altså bare MAX!
Udover at jeg har fået den bedste lyd i stuen til dato, så er den helt store overraskelse/gave med Transporteren at jeg høre langt mere musik, og ikke mindst langt mere forskelligt musik, fordi det er så nemt at bladre sin pladesamling igennem. Ikke noget med "arhhh jeg gider ikke sætte den plade på, bare pga 1 enkelt nummer". Det er nemt at skifte, og gør at lytteaftenerne bliver langt mere alsidige og forskellige. Sagt med andre ord, så er MUSIKKEN kommet langt mere i højsædet i forhold til tidligere, og det er vel egentlig dét det hele handler om....!

Friman
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 August 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 Marts 2009 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Anda8000 skrev:
Fremtid, muligvis. Men så længe musikken kommer fra egne skiver synes jeg bare at man tvinger flere led ind i processen.

CD -> Forstærker -> Højttalere

Downloads fra HDtracks.com det duer helt vildt! Og så kommer der vel egnetlig færre led ind i kæden, eftersom du "næsten" har direkte adgang til "masterbåndet" i ukomprimeret format (24/96).

Det kan man vist ikke med cdén -> dinosauer

Bob Dylan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2009 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

@Anda8000

Kan godt se dit synspunkt. Men jeg vil anvende en MacBook Air med 128 GB solid-state drive. Ingen snurrende dele. Direkte fra hign speed RAM til DAC'en og via balanceret kabel til effektblokkene. Sådan skal det være.

@Friman

Den nye Benchmark har fået super audio OP-AMPs med endnu bedre lyd end den du formentligt har haft. Fjernbetjeningen vil foregå via Mac'en

Hvis jeg levede af at sælge CD-afspillere, ville jeg lave en plan B for forretningen

Mvh

Bob

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum