| Forfatter |
|
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 21 Marts 2009 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan man end vender og drejer det, har Linn LP12 været på markedet i over 35 år, en rekord der så vidt jeg ved ikke er slået.
Man kan latterliggøre Linns utallige opdateringer, man kan latterliggøre deres måde at sælge den på.
Men alle konkurrenterne har haft muligheden for at gøre det samme, og skabe en klassiker, men kun Linn har formået det. Det sjove er at hvert årti har haft andre grammofoner der har været mere oppe i tiden end LP12, men kun LP12 har formået at være et top10 produkt så mange år.
Den respekt Linn LP12 nyder, er iøvrigt væsentligt højere i udlandet, end f.eks i Danmark, f.eks anser Stereophile det for at være det vigtigste hifi produkt nogensinde.
Den endeløse række af forbedringer er selvfølgelig værd at overveje, men som flere påpeger, så koster de kassen.
For 8-10 år siden kunne man få en brugt LP12 kastet i nakken næsten gratis, men i de senere år er grammofoner blevet populære igen, og brugte LP12 er steget en del i pris.
En LP12 har sine farvninger af lyden, som vel nærmest alle andre grammofoner, men det er jo et valg man tager hvad man foretrækker. Istedet for at starte med en LP12 med hele pivtøjet, kan man jo starte med en forholdsvis basis LP12 og se om det er noget for en selv.
Kappen, jeg synes du skal prøve, du kan altid sælge den igen hvis det ikke er noget for dig. Du skal dog være opmærksom på at justering er vigtig, (og det er sikkert derfor mange herhjemme afskriver den, de har ikke hørt den ordentligt justeret) men du kan sikkert få gode råd til det af f.eks Per N. __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
Bruger siden: 18 Marts 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 21 Marts 2009 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft 5 forskellige LP 12 igennem tiden, og de har en dejlig rytmisk formidling af musikken.
mht deres forskellige upgrades igennem tiden, er der ikke tvivl om at de er bedre for hver gang, men det der er spørgsmålet er om de forskellige opgraderinger er pengene værd, for Ivor Tiefenbrunn og hans venner ved godt hvad de vil ha for det.
Det er vigtigt at man som minimum vælger en brugt LP 12 med Valhalla kit og vælger arme af modellerne Ittok II, Ekos og Akito. Undgå Basic armene, de er intet værd. En LP 12 kræver væsentligt tiere justering end mange andre grammofoner og dette er vigtigt da man ellers ikke lytter til dens fulde potentiale.
LP 12 er en fed grammofon, men at Stereophile udråber den til det vigtigste hifi produkt nogensinde, siger mere om dem end selve grammofonen. __________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 21 Marts 2009 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunaudio skrev:
|
Jeg har haft 5 forskellige LP 12 igennem tiden, og de har en dejlig rytmisk formidling af musikken.
mht deres forskellige upgrades igennem tiden, er der ikke tvivl om at de er bedre for hver gang, men det der er spørgsmålet er om de forskellige opgraderinger er pengene værd, for Ivor Tiefenbrunn og hans venner ved godt hvad de vil ha for det.
Det er vigtigt at man som minimum vælger en brugt LP 12 med Valhalla kit og vælger arme af modellerne Ittok II, Ekos og Akito. Undgå Basic armene, de er intet værd. En LP 12 kræver væsentligt tiere justering end mange andre grammofoner og dette er vigtigt da man ellers ikke lytter til dens fulde potentiale.
LP 12 er en fed grammofon, men at Stereophile udråber den til det vigtigste hifi produkt nogensinde, siger mere om dem end selve grammofonen.
|
|
|
Hvad syntes du så sku ha prisen ?
mvh __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
| Sendt: 21 Marts 2009 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv haft LP 12, med Valhalla, cirkus og trampolin jeg havde den i 3 uger så røg den ud igen og den var justerret af fagmand så den var 100% ok, men syntes ikke den var noget at råbe hurra for.
Pris ydelse (ny pris ) er den i mine øre ikke pengene værd der er den nærmest latterlig, men finder dem brugt til fornuftig pris i orden, kan de alt efter brugt pris være ok.
Mvh
JMJ __________________ Det første kvinder bliver døve på er øjnene.
Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
|
| Til top |
|
| |
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
|
| Sendt: 21 Marts 2009 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som den vigtigste grammfon eller enkelte hifi produkt?
- En LP 12 kan ikke være den vigtigste grammofon da den kære Ivor kiggede meget meget på den oprindelige AR med flydende ophæng. Fordi noget er den mest solgte eller mest omtalte, gør det ikke nødvendigvis til den bedste eller vigtigste.
Ivor får prisen sammen med den nu afdøde Julian Verecker fra Naim for at være den dygtigste til at hype deres produkter.
Det er komplet umuligt at udråbe noget til det vigtigste. Jeg kan rigtigt godt li LP 12, men vigtigst nej. Hvad er så? Ved det ikke. __________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|
| Til top |
|
| |

Nerds.dk
|
| Sendt: 21 Marts 2009 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunaudio skrev:
|
Som den vigtigste grammfon eller enkelte hifi produkt?
- En LP 12 kan ikke være den vigtigste grammofon da den kære Ivor kiggede meget meget på den oprindelige AR med flydende ophæng. Fordi noget er den mest solgte eller mest omtalte, gør det ikke nødvendigvis til den bedste eller vigtigste.
Ivor får prisen sammen med den nu afdøde Julian Verecker fra Naim for at være den dygtigste til at hype deres produkter.
Det er komplet umuligt at udråbe noget til det vigtigste. Jeg kan rigtigt godt li LP 12, men vigtigst nej. Hvad er så? Ved det ikke.
|
|
|
Jeg tror ikke du helt har forstået hvorfor Atkinson mener LP12 er det vigtigste hifi produkt nogensinde. Det er jo ikke fordi den har flydende ophæng som den oprindelige AR, eller fordi den -ifølge overleveringerne- var kraftig inspireret af Hamish Robertsons RD11, ej heller fordi John Atkinson mener det er den bedste grammofon. Det skyldes at LP12 ændrede den måde folk opfattede hifi på. Før LP12 var der ingen der for alvor lagde vægt på signalkilden. Det ændrede LP12. Så radikalt er der ingen siden der har ændret opfattelsen af hifi. Det eneste andet jeg kan komme på der også i stor grad ændrede hifi verdenen så grundlæggende, var de oprindelige Monster kabler. Før Noel Lee kom til, var der jo ikke rigtigt nogen der gik op i kabler.
Iøvrigt er det nok lidt unfair at sige Ivor og Julian hypede deres produkter. I halvfjerdserne var de bare ekstremt flittige til at rejse England rundt og lave demoer af deres produkter.
__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
|
| Sendt: 21 Marts 2009 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det er ikke unfair at sige de hypede deres produkter. Det var intet tilfældig over hvorledes en Naim el. Linn forhandler foretog en demonstration overfor en potentiel kunde. Det var ikke tilfældigt at sælgeren var placeret bag ved kunden således at kunden kunne skimte ham ud af øjenkrogen. Det var ikke tilfældigt at sælgeren stod bomstille når mærke X blev lyttet på, hvorimod at når Linn produktet blev spillet på, så stampede sælgeren itakt med musikken.
Linn har haft en af de mest velsmurte markedsføringsafdelinger i hifibranchen overhovedet, og de har arbejdet hårdt på at bevise at folk som ikke brød sig om Linn tog fejl. __________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2009 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunaudio skrev:
| ´
Sådan er det godt nok ikke jeg har oplevet det.
Nej det er ikke unfair at sige de hypede deres produkter. Det var intet tilfældig over hvorledes en Naim el. Linn forhandler foretog en demonstration overfor en potentiel kunde. Det var ikke tilfældigt at sælgeren var placeret bag ved kunden således at kunden kunne skimte ham ud af øjenkrogen. Det var ikke tilfældigt at sælgeren stod bomstille når mærke X blev lyttet på, hvorimod at når Linn produktet, stampede sælgeren itakt med musikken.
Linn har haft en af de mest velsmurte markedsføringsafdelinger i hifibranchen overhovedet, og de har arbejdet hårdt på at bevise at folk som ikke brød sig om Linn tog fejl.
|
|
|
Linn lancerede for nyligt en opgradering af deres Klimax kontrol forforstærker.
Opgraderingen består af alt indmaden plus bagsiden bliver udskifted, det tekniske er ene længe histore med istedet for stereo er det nu en dual mono opbygning, men INTED om hvordan den lyder.
Det var det eneste de fortalte om den opgradering plus af der blev vist nogel tøre måle resultatere der tydligt viste at støj nevauet var mindsket betydligt.
Det er forfriskende når man er vandt til at de hifi producenter altid skal ævle op om verdens bedste , magic ,lowest, higest, og alt det sædvanlige.
Ved ikke hvordan linn har været før, men i dag er den mest beskedne fabrikant jeg har mødt.
Nogle gange næsten irreterende fordi de insistere at man skal lytte selv , og nægter at udtale sig om hvad der er bedst.
__________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
|
| Sendt: 21 Marts 2009 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmonic skrev:
sunaudio skrev:
|
Nej det er ikke unfair at sige de hypede deres produkter. Det var intet tilfældig over hvorledes en Naim el. Linn forhandler foretog en demonstration overfor en potentiel kunde. Det var ikke tilfældigt at sælgeren var placeret bag ved kunden således at kunden kunne skimte ham ud af øjenkrogen. Det var ikke tilfældigt at sælgeren stod bomstille når mærke X blev lyttet på, hvorimod at når Linn produktet, stampede sælgeren itakt med musikken.
Linn har haft en af de mest velsmurte markedsføringsafdelinger i hifibranchen overhovedet, og de har arbejdet hårdt på at bevise at folk som ikke brød sig om Linn tog fejl.
|
|
|
Linn lancerede for nyligt en opgradering af deres Klimax kontrol forforstærker.
Opgraderingen består af alt indmaden plus bagsiden bliver udskifted, det tekniske er ene længe histore med istedet for stereo er det nu en dual mono opbygning, men INTED om hvordan den lyder.
Det var det eneste de fortalte om den opgradering plus af der blev vist nogel tøre måle resultatere der tydligt viste at støj nevauet var mindsket betydligt.
Det er forfriskende når man er vandt til at de hifi producenter altid skal ævle op om verdens bedste , magic ,lowest, higest, og alt det sædvanlige.
Ved ikke hvordan linn har været før, men i dag er den mest beskedne fabrikant jeg har mødt.
Nogle gange næsten irreterende fordi de insistere at man skal lytte selv , og nægter at udtale sig om hvad der er bedst.
|
|
|
Korrekt. Jeg taler om hvorledes de var FØR i tiden. Jeg ved ikke hvordan de idag markedsfører deres produkter. Jeg har stor respekt for deres produkter som jeg synes er gode. __________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 21 Marts 2009 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
kappen skrev:
Granberg skrev:
dan a. skrev:
har hørt en fuldt opgraderet lp12 og den lyder pi**e godt, keel alu subchassis koster ikke 58000kr men 24200kr, det er selvfølgelig også mange penge. |
|
|
Slettet af moderator/-A |
|
|
Nej tror nok man skal aflevere lidt over 100.000,- for at få en komplet LP12 idag.
|
|
|
jep, det det er lige omkring de 100K, det er rigtig mange penge. Jeg havde æren at høre den på deres klimax/ aktiv komri system til en pris på den forkerte side af 1mil. super lækkert anlæg men kommer aldrig til at stå i min stue, det er altså for mange penge for vellyd. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 21 Marts 2009 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er enig med de herrer sunaudio og harmonic. Ikke fordi jeg er Linn fanatiker; men jeg synes vældigt godt om deres produkter som jeg nyder musik på dagligt. Ligenu er det en LP12 med Valhalla og en , og forstærkersættet LK1/LK280 - måske ikke verdens mest analytiske og afslørende; men dejligt musikalsk og en fornøjelse at høre musik på.
|
| Til top |
|
| |
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
|
| Sendt: 21 Marts 2009 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
erlingt skrev:
Jeg er enig med de herrer sunaudio og harmonic. Ikke fordi jeg er Linn fanatiker; men jeg synes vældigt godt om deres produkter som jeg nyder musik på dagligt. Ligenu er det en LP12 med Valhalla og en , og forstærkersættet LK1/LK280 - måske ikke verdens mest analytiske og afslørende; men dejligt musikalsk og en fornøjelse at høre musik på.
|
|
|
Jeg havde en LK 1 med en spark ( så vidt jeg kan huske den hed) ekstern strømforsyning, og den kunne ikke skrue helt ned for volumen, hvilket var et lidt af et problem da mine daværende højttalere var ret følsomme. Har du samme " problem" ? __________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|
| Til top |
|
| |

Nerds.dk
|
| Sendt: 21 Marts 2009 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunaudio skrev:
|
Nej det er ikke unfair at sige de hypede deres produkter. Det var intet tilfældig over hvorledes en Naim el. Linn forhandler foretog en demonstration overfor en potentiel kunde. Det var ikke tilfældigt at sælgeren var placeret bag ved kunden således at kunden kunne skimte ham ud af øjenkrogen. Det var ikke tilfældigt at sælgeren stod bomstille når mærke X blev lyttet på, hvorimod at når Linn produktet blev spillet på, så stampede sælgeren itakt med musikken.
|
|
|
Hvis der ikke skal mere til for at man hævder at de er dem der har hyped deres produkter mest, skal der vist ikke meget til. __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
|
| Sendt: 21 Marts 2009 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|

__________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|
| Til top |
|
| |

Nerds.dk
|
| Sendt: 21 Marts 2009 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
 __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
|
| Sendt: 21 Marts 2009 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg får pludselig lyst til at bryde ud i sang: " We all live in a yellow submarine".
Ja I Kan være glad for at der ikke er lyd på disse sider endnu.... __________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2009 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var for noget tid siden inde forbi hififorum på fredriksberg.
Jeg lyttede lidt til akurate DS og syntes den spillede formiddabelt , vi prøvede derefter at spille musikken på lp12eren og det var godt nok tæt løb.
Faktisk syntes jeg a akurate ds løb med sejren. __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
Maximusoptimus Branchemedlem

AudioConcept
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 630
|
| Sendt: 21 Marts 2009 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kys frøen
__________________ Stupidity is not a talent
|
| Til top |
|
| |
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
|
| Sendt: 21 Marts 2009 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmonic skrev:
|
Var for noget tid siden inde forbi hififorum på fredriksberg.
Jeg lyttede lidt til akurate DS og syntes den spillede formiddabelt , vi prøvede derefter at spille musikken på lp12eren og det var godt nok tæt løb.
Faktisk syntes jeg a akurate ds løb med sejren.
|
|
|
ja det er lidt mærkeligt. Vi afprøver en lignende ting fra xxxxxx og den er ikke en Mcintosh MCD 301, men den får lyden fra en mobiltelefon til at lyde...godt (?). Måske er der håb for hifi endnu, men det er nu lidt sjovere at smide en sort skive på en LP 12 fremfor at streame fra en mobil, men nu er jeg jo også født i 1970. __________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|
| Til top |
|
| |
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
|
| Sendt: 21 Marts 2009 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maximusoptimus skrev:
|
Kys frøen
|
|
|
sig til Marthin, hvis du skal låne noget skrubbecreme fra Lancome på mandag..... __________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|
| Til top |
|
| |