| Sendt: 22 Marts 2009 kl. 07:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
erlingt skrev:
sunaudio skrev:
erlingt skrev:
Jeg er enig med de herrer sunaudio og harmonic. Ikke fordi jeg er Linn fanatiker; men jeg synes v�ldigt godt om deres produkter som jeg nyder musik p� dagligt. Ligenu er det en LP12 med Valhalla og en , og forst�rkers�ttet LK1/LK280 - m�ske ikke verdens mest analytiske og afsl�rende; men dejligt musikalsk og en forn�jelse at h�re musik p�.
|
|
|
Jeg havde en LK 1 med en spark ( s� vidt jeg kan huske den hed) ekstern str�mforsyning, og den kunne ikke skrue helt ned for volumen, hvilket var et lidt af et problem da mine dav�rende h�jttalere var ret f�lsomme. Har du samme " problem" ?
|
|
|
Mine er også med de eksterne strømforsyninger Spark og Dirak - Nej, jeg har ikke oplevet problemer med at skrue helt ned; men mine højttalere er heller ikke specielt følsomme.
Problematikken står faktisk nævt i servicemanualen. Hvor der nævnes 2 løsninger. enten kan man anvende Mute funktionen eller på sædvanlig Linn vis, få installeret en Gain Modification.
Hvilket får mig til at undres over, at Linn kritiseres for de mange mods, jeg synes da det er positivt at en producent udvikler sit produkt, og tilbyder kunderne en løbende opgradering istedet for at tvinge dem til at købe nyt.
|
|
|
jeg havde ikke hørt om en modifikation til at ændre gain niveauet. Mit problem var, at hvis man ville spille " night listening" at det var generende hvis man skulle tale sammen. ( Højttalerne var Hørning Agathon med en følsomhed over 96db). - ja det var da Dirak den hed. Spark er jo til LK280.
Det er alletiders at Linn tilbyder opgraderinger af deres produkter, men af og til bliver kunden opkrævet beløb der ikke er belæg for både mht materialer og udgift til at dække R&D.
Har selv en ældre Valhalla LP 12 på vej med Akito som grammofon no.2, og som noget sjovt, et par Linn Sara højttalere, der skulle anvende det isobariske princip i en standermodel, altså samme princip som Linn Isobarik.
__________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|