| Forfatter |
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 21 Marts 2009 kl. 06:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
ser fantastisk ud, spiller tordenende højt, og er til med ikke helt ringe at lytte til:
http://www.earthquakedanmark.dk/produkter/hoejttalere/platin e-noiree---pn-4521.aspx
i forhold til de fleste af de forslag der har været hidtil, så kan man faktisk holde ud at lytte til dem her.
(det skal ikke tages personligt på nogen måde, men bortset fra indbygningshøjttalerne der har været i tråden har jeg hørt de andre forslag, og jeg var mildest talt ikke imponeret. |
|
|
Det går da ret langsomt med tests på Nerds...hvornår får i et sæt AVI på testbænken?  __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
HIFI IS FUN Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 21 Marts 2009 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
det med konen er et kendt problem.
hvis det er din hobby og hun ved det betyder noget for dig.vil hun ikke lave balade omkring det.
jeg købte et pr martin logan ascent til vores 25kvm stue og da hun hørte dem måtte de meget gerne blive der.
men tag en snak med hende og sig det betyder meget for dig.og sig til hende at du ikke brokker dig over det som betyder noget for hende
og straffer hun dig i sengen må hun sættes på plads.
|
| Til top |
|
| |
ShadowMage Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 21 Marts 2009 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe. Mange tak for de gode råd med valg og konen. ;D
Problemet er ikke så stort. Jeg vil bare se om der fandtes noget derude der havde et fedt design, uden at skrige så meget "højtaler".
Jeg er stadigvæk i tvivl om der skal udskiftes front højtalerne. Jeg har siddet sammen med konen og læst jeres indlæg igennem og kigget på højtalere foreslået.
Det vi har været mest begejstret for er: Platine Noiree. Hun er vild med designet - jeg ser frem til at høre hvad de kan.
Vi har så planer om at blande det med to Swans Diva baghøjtalere og min gamle B&W center højtaler.
Men først lige ud og lytte.
Men allerførst en takker til alle med de gode råd og søde tips. ;D
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 21 Marts 2009 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
P Sikjær Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 21 Marts 2009 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Kan se at der er kommet en mængde gode forslag, men jeg har tidligere haft et par GamuT Phi7 og de var konevenlige. Det ved jeg af erfaring Højttaleren spiller fantastisk efter min mening, de er godt nok byttet ud med et andet par GamuT som er knap så konevenlige, men hun er ved at vænne sig til dem nu.
Følg linket til GamuT´s hjemmeside:
http://gamutaudio.com/products/gallery.asp?id=29&p=6 __________________ Peter Sikjær
|
| Til top |
|
| |
Thulemanden Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 303
|
| Sendt: 22 Marts 2009 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg lyttede til et par Dali Mentor 1, som har en virkelig fin lyd og ikke fylder ret meget.
__________________ Of all noises, I think music is the least disagreeable. Samuel Johnson (1709 - 1784)
|
| Til top |
|
| |
madmax Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
| Sendt: 22 Marts 2009 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et sæt B&W CM1 er et godt bud , i hvid har den kone tække.
madmax
|
| Til top |
|
| |
balbrech Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 151
|
| Sendt: 22 Marts 2009 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender en god øvelse i forhold til den evige debat jeg alt for ofte hører blandt venner "min kone vil ikke have højttalere
der kan ses..."
Det handler vel om af kunne være der begge to ik?
Har ofte tænkt ".....hvorfor er det lige KUN hende der afgør hvad VI gerne vil have i stuen?"
Prøv engang denne øvelse en søndag eftermiddag hvor I begge sidder i stuen.
1: Gå lidt hvileløst rundt og kig lidt på det nips der fylder stuen, og MEGET gerne ting du VED betyder noget for hende......
giv dig blot god tid så du fanger hendes opmærksomhed.....
2: Tag en af de absolut vigtigste ting for hende VÆK...... stil det eventuelt ud i gangen..... betragt nu stuen igen fra
forskellige vinkler........... gid dig igen GOD tid........
3: Stil den første ting tilbage og GENTAG øvelsen med en anden ting der betyder MEGET for hende......
4: Har du gjort øvelsen rigtigt har det for LÆNGE siden vakt hendes opmørksomhed og det er NU du skal slå til :-)
5: .....HVIS hun stadig ikke fatter der er noget i gang der vil ændre MAGTBALLANCEN for altid i hjemmet gentager du punkt
2 og 3 til du fanger hende
6: De fleste normaltbegavede kvinder HAR på nuværende fanget at livet er igang med at tage en DREJNING...
7: NU tager du så de to, for hende vigtigste ting, og stiller dem UD af stuen samtidig og proklamerer HØJT og med KLAR
autoritet, "JEG SYNTES IKKE DE SKLÆDER STUEN ....."
.
.
.
.
HVIS du overlever denne øvelse er vejen banet for en FORHANDLING, måske for første gang i dit liv, omkring højttalere i
FORNUFTIG størrelse i stuen
Med FORNUFTIG størrelse menes den størrelse det kræver for DIG at få utilfredsstillet dit hifinørdgen og IKKE en størrelse
der ALENE sikrer husfreden......
ADVARSEL:
Der er latent risiko for du IKKE overlever ovenstående øvelse hvis hun allerede har magten 112%
..... og NEJ heldigvis foregår det ikke sådan hos mig, jeg er en af de heldige der har en kæreste (snart kone) der fint fint
forstår det er min HOBBY og det rent faktisk betyder noget for mig - men HUSK det handler om gensidig respekt og driv ikke
ROV på hendes tålmodighed med dit hifirod, jeg kan også fornemme her at så KAN det gå galt javascript:AddSmileyIcon('  ')
Held og lykke med øvelsen - hører gerne om resultaterne
|
| Til top |
|
| |
Henrik.E Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 22 Marts 2009 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
den meste kone venlige højttaler er Neeper men den koster 80000 ved ikke om det er lidt for dyrt men sikke en lyd du får
|
| Til top |
|
| |
guffi Udelukket fra forum

Brokkehoved KSB
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 22 Marts 2009 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
balbrech skrev:
Jeg kender en god øvelse i forhold til den evige debat jeg alt for ofte hører blandt venner "min kone vil ikke have højttalere der kan ses..." Det handler vel om af kunne være der begge to ik? Har ofte tænkt ".....hvorfor er det lige KUN hende der afgør hvad VI gerne vil have i stuen?" Prøv engang denne øvelse en søndag eftermiddag hvor I begge sidder i stuen. 1: Gå lidt hvileløst rundt og kig lidt på det nips der fylder stuen, og MEGET gerne ting du VED betyder noget for hende...... giv dig blot god tid så du fanger hendes opmærksomhed..... 2: Tag en af de absolut vigtigste ting for hende VÆK...... stil det eventuelt ud i gangen..... betragt nu stuen igen fra forskellige vinkler........... gid dig igen GOD tid........ 3: Stil den første ting tilbage og GENTAG øvelsen med en anden ting der betyder MEGET for hende...... 4: Har du gjort øvelsen rigtigt har det for LÆNGE siden vakt hendes opmørksomhed og det er NU du skal slå til :-) 5: .....HVIS hun stadig ikke fatter der er noget i gang der vil ændre MAGTBALLANCEN for altid i hjemmet gentager du punkt 2 og 3 til du fanger hende 6: De fleste normaltbegavede kvinder HAR på nuværende fanget at livet er igang med at tage en DREJNING... 7: NU tager du så de to, for hende vigtigste ting, og stiller dem UD af stuen samtidig og proklamerer HØJT og med KLAR autoritet, "JEG SYNTES IKKE DE SKLÆDER STUEN ....." . . . . HVIS du overlever denne øvelse er vejen banet for en FORHANDLING, måske for første gang i dit liv, omkring højttalere i FORNUFTIG størrelse i stuen Med FORNUFTIG størrelse menes den størrelse det kræver for DIG at få utilfredsstillet dit hifinørdgen og IKKE en størrelse der ALENE sikrer husfreden......
ADVARSEL: Der er latent risiko for du IKKE overlever ovenstående øvelse hvis hun allerede har magten 112%
..... og NEJ heldigvis foregår det ikke sådan hos mig, jeg er en af de heldige der har en kæreste (snart kone) der fint fint forstår det er min HOBBY og det rent faktisk betyder noget for mig - men HUSK det handler om gensidig respekt og driv ikke ROV på hendes tålmodighed med dit hifirod, jeg kan også fornemme her at så KAN det gå galt javascript:AddSmileyIcon(' ')
Held og lykke med øvelsen - hører gerne om resultaterne |
|
|
Ha ha ha det lyder da meget fornuftigt alt det der, men vil nok alligevel foreslå at kvinden bliver sendt en tur ud til Carl Mar, han skal nok få hende til at forstå hvad livet drejer sig om 
|
| Til top |
|
| |
Strand Forum Bruger

Tidl. mr nash
Bruger siden: 13 September 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
| Sendt: 22 Marts 2009 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
guffi skrev:
balbrech skrev:
Jeg kender en god øvelse i forhold til den evige debat jeg alt for ofte hører blandt venner "min kone vil ikke have højttalere der kan ses..." Det handler vel om af kunne være der begge to ik? Har ofte tænkt ".....hvorfor er det lige KUN hende der afgør hvad VI gerne vil have i stuen?" Prøv engang denne øvelse en søndag eftermiddag hvor I begge sidder i stuen. 1: Gå lidt hvileløst rundt og kig lidt på det nips der fylder stuen, og MEGET gerne ting du VED betyder noget for hende...... giv dig blot god tid så du fanger hendes opmærksomhed..... 2: Tag en af de absolut vigtigste ting for hende VÆK...... stil det eventuelt ud i gangen..... betragt nu stuen igen fra forskellige vinkler........... gid dig igen GOD tid........ 3: Stil den første ting tilbage og GENTAG øvelsen med en anden ting der betyder MEGET for hende...... 4: Har du gjort øvelsen rigtigt har det for LÆNGE siden vakt hendes opmørksomhed og det er NU du skal slå til :-) 5: .....HVIS hun stadig ikke fatter der er noget i gang der vil ændre MAGTBALLANCEN for altid i hjemmet gentager du punkt 2 og 3 til du fanger hende 6: De fleste normaltbegavede kvinder HAR på nuværende fanget at livet er igang med at tage en DREJNING... 7: NU tager du så de to, for hende vigtigste ting, og stiller dem UD af stuen samtidig og proklamerer HØJT og med KLAR autoritet, "JEG SYNTES IKKE DE SKLÆDER STUEN ....." . . . . HVIS du overlever denne øvelse er vejen banet for en FORHANDLING, måske for første gang i dit liv, omkring højttalere i FORNUFTIG størrelse i stuen Med FORNUFTIG størrelse menes den størrelse det kræver for DIG at få utilfredsstillet dit hifinørdgen og IKKE en størrelse der ALENE sikrer husfreden......
ADVARSEL: Der er latent risiko for du IKKE overlever ovenstående øvelse hvis hun allerede har magten 112%
..... og NEJ heldigvis foregår det ikke sådan hos mig, jeg er en af de heldige der har en kæreste (snart kone) der fint fint forstår det er min HOBBY og det rent faktisk betyder noget for mig - men HUSK det handler om gensidig respekt og driv ikke ROV på hendes tålmodighed med dit hifirod, jeg kan også fornemme her at så KAN det gå galt javascript:AddSmileyIcon(' ')
Held og lykke med øvelsen - hører gerne om resultaterne |
|
|
Ha ha ha det lyder da meget fornuftigt alt det der, men vil nok alligevel foreslå at kvinden bliver sendt en tur ud til Carl Mar, han skal nok få hende til at forstå hvad livet drejer sig om 
|
|
|
Ja den var god, måske skulle man lave en tråd ,hvor vi alle kunne komme med forslag og gode råd til forståelse af vores hobby, så dem der har problemer med kærester, koner, osv kunne få hjælp. Jeg selv har en kone med fuld forståelse for hifi, hun skal bare ikke styrre volume knappen, for så bliver der spillet HØJT..
|
| Til top |
|
| |
wolverine Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 164
|
| Sendt: 22 Marts 2009 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey når du er ud og lytte, kunne du evt lytte til et par Rega r3 ell r5 de kan fået i hvide og jeg har osse set r3érne i røde  vis de skal være lidt frække
|
| Til top |
|
| |
wolverine Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 164
|
| Sendt: 22 Marts 2009 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 732
|
| Sendt: 22 Marts 2009 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
JA Italiansk kunst siger de næsten aldrig nej til.. den nye Sonus Faber Toy ville være et rigtig godt bud.. god lyd og konen er glad 2 fluer med et smæk..
|
| Til top |
|
| |
Mkirkelund Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 201
|
| Sendt: 22 Marts 2009 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med XTZ? De har da i den grad høj WAF.
__________________ LG 50PK950N TV
Onkyo TX-NR808 Reciever
Sony X229ES CD
Sony PS3 Blu-ray/Konsol
XTZ 99.36 Front
XTZ 99.25 Center
XTZ 99.22 Rear
XTZ 99 W10.16 S
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 22 Marts 2009 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Podium Sound 0.5
Det er simpelthen en superflot og gennemført højttaler, som er lette at flytte rundt på fordi de ikke vejer det samme som et køle/fryseskab. Udover det, er der intet kabinet der fylder i dybden og de kræver ikke ultra meget effekt for at synge som få. Grundet den lave vægt kan du rykke højttaleren ud i lokalet når du skal lytte seriøst... Men de kræver minimum 25 m2 for at kunne udfolde deres fulde potentiale. Er dette tilstede får man en vaskeægte klassehøjttaler med en performance der giver gåsehud og de ser tillige RIGTIG godt ud.
Kort og godt rigtig høj WAF samt lydkvalitet
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=70878&P N=4&TPN=1 __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
| Sendt: 22 Marts 2009 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Podium Sound 0.5
Det er simpelthen en superflot og gennemført højttaler, som er lette at flytte rundt på fordi de ikke vejer det samme som et køle/fryseskab. Udover det, er der intet kabinet der fylder i dybden og de kræver ikke ultra meget effekt for at synge som få. Grundet den lave vægt kan du rykke højttaleren ud i lokalet når du skal lytte seriøst... Men de kræver minimum 25 m2 for at kunne udfolde deres fulde potentiale. Er dette tilstede får man en vaskeægte klassehøjttaler med en performance der giver gåsehud og de ser tillige RIGTIG godt ud.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=70878&P N=4&TPN=1 |
|
|
ja lidt reklame skal der også være plads til  __________________ Udstyr: lidt af hvert
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 22 Marts 2009 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
gæst skrev:
HOLBERG skrev:
|
Podium Sound 0.5
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=70878&P N=4&TPN=1
|
|
|
ja lidt reklame skal der også være plads til 
|
|
|
Nå ja, jeg glemte helt at man ikke må delagtiggøre andre i ens begejstring her på forummet, uden at man har en eller anden dagsorden
Fred med det. Jeg er bare oprigtig glad for de her højttalere. Det var det eneste jeg ville sige med mit indlæg. Men som sædvanligt er der én som har "læst lektien" og kender den nøjagtige årsag til indlægget
PS. Syntes vi skal holde os til det tråden drejer sig om... Så kan man jo sende en PB hvis man vil have svar på diverse antagelser.
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
| Sendt: 22 Marts 2009 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
gæst skrev:
HOLBERG skrev:
|
Podium Sound 0.5
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=70878&P N=4&TPN=1
|
|
|
ja lidt reklame skal der også være plads til 
|
|
|
Nå ja, jeg glemte helt at man ikke må delagtiggøre andre i ens begejstring her på forummet, uden at man har en eller anden dagsorden
Fred med det. Jeg er bare oprigtig glad for de her højttalere. Det var det eneste jeg ville sige med mit indlæg. Men som sædvanligt er der én som har "læst lektien" og kender den nøjagtige årsag til indlægget
PS. Syntes vi skal holde os til det tråden drejer sig om... Så kan man jo sende en PB hvis man vil have svar på diverse antagelser.
|
|
|
du skal skam ikke tage der personligt. jeg efterspørger bare at man sætter sig ind i trådstarterens situation og behov. han spørger efter nye højttalere istedet for sine b&w 683, og nævner i samme indlæg "fiks surround løsning" og du fortæller ham at han skal have podium sound 0.5. hånden på hjertet kære holbjerg, så er podium sound 0.5 meget meget speciel. det er enten en højttaler du elsker eller direkte hader - og den skal evt indgå i en surround løsning? til det vil jeg sige at den er uegnet. så at komme med det forslag er måske lidt søgt eller? hvad med at spørge til mandens behov, og hvad han bruger anlægget til og hvad musik han lytter til? det gælder sådan set jer allesammen __________________ Udstyr: lidt af hvert
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 22 Marts 2009 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oki... Så forstår jeg dit indlæg. Entusiasmen løb vist af med mig og fik kigget lidt for meget på de øvrige indlæg samt overskriften fremfor indledningen. Så jeg kan sagtens følge din agumentation i skrivende stund. Det var og er, ren og skær entusiasme fra min side og ikke min intention at lave et "reklame stunt". Beklager mit tidligere udsagn
BTW. Podium er nu en fed højttaler IMO... Afgjort en af de bedste højttalere jeg har hørt. Er ikke helt enig i dine anskuelser på denne front mht. elske og hader?!. Lyden er- og bliver i særklasse til prisen. Heldigvis er smag og behag forskellig 
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |