Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 21:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Kone-venlige højtalere med god kraft (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 21 Marts 2009 kl. 06:56 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

ser fantastisk ud, spiller tordenende højt, og er til med ikke helt ringe at lytte til:

http://www.earthquakedanmark.dk/produkter/hoejttalere/platin e-noiree---pn-4521.aspx

i forhold til de fleste af de forslag der har været hidtil, så kan man faktisk holde ud at lytte til dem her.

(det skal ikke tages personligt på nogen måde, men bortset fra indbygningshøjttalerne der har været i tråden har jeg hørt de andre forslag, og jeg var mildest talt ikke imponeret.

Det går da ret langsomt med tests på Nerds...hvornår får i et sæt AVI på testbænken?

HIFI IS FUN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 21 Marts 2009 kl. 08:08 | IP-adresse registreret  

det med konen er et kendt problem.

hvis det er din hobby og hun ved det betyder noget for dig.vil hun ikke lave balade omkring det.

jeg købte et pr martin logan ascent til vores 25kvm stue og da hun hørte dem måtte de meget gerne blive der.

men tag en snak med hende og sig det betyder meget for dig.og sig til hende at du ikke brokker dig over det som betyder noget for hende

og straffer hun dig i sengen må hun sættes på plads.

Til top Vis HIFI IS FUN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI IS FUN Besøg HIFI IS FUN's Websted

ShadowMage
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Marts 2009 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

Hehe. Mange tak for de gode råd med valg og konen. ;D

Problemet er ikke så stort. Jeg vil bare se om der fandtes noget derude der havde et fedt design, uden at skrige så meget "højtaler".

Jeg er stadigvæk i tvivl om der skal udskiftes front højtalerne. Jeg har siddet sammen med konen og læst jeres indlæg igennem og kigget på højtalere foreslået.

Det vi har været mest begejstret for er: Platine Noiree. Hun er vild med designet - jeg ser frem til at høre hvad de kan.

Vi har så planer om at blande det med to Swans Diva baghøjtalere og min gamle B&W center højtaler.

Men først lige ud og lytte.

Men allerførst en takker til alle med de gode råd og søde tips. ;D
Til top Vis ShadowMage's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ShadowMage Besøg ShadowMage's Websted

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Marts 2009 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Prøv at tjekke Amphion ud. De er da flotte: http://www.amphion.fi/index.php?sivu=70

Har selv Prio 520. Du er velkommen til et lyt hvis du er på disse kanter

P Sikjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 Marts 2009 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Hej

Kan se at der er kommet en mængde gode forslag, men jeg har tidligere haft et par GamuT Phi7 og de var konevenlige. Det ved jeg af erfaring Højttaleren spiller fantastisk efter min mening, de er godt nok byttet ud med et andet par GamuT som er knap så konevenlige, men hun er ved at vænne sig til dem nu.

Følg linket til GamuT´s hjemmeside:

http://gamutaudio.com/products/gallery.asp?id=29&p=6

Thulemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2005
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

jeg lyttede til et par Dali Mentor 1, som har en virkelig fin lyd og ikke fylder ret meget.

madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Et sæt B&W CM1 er et godt bud ,  i hvid har den kone tække.

madmax

Til top Vis madmax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madmax

balbrech
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Jeg kender en god øvelse i forhold til den evige debat jeg alt for ofte hører blandt venner "min kone vil ikke have højttalere
der kan ses..."
Det handler vel om af kunne være der begge to ik?
Har ofte tænkt ".....hvorfor er det lige KUN hende der afgør hvad VI gerne vil have i stuen?"
Prøv engang denne øvelse en søndag eftermiddag hvor I begge sidder i stuen.
1: Gå lidt hvileløst rundt og kig lidt på det nips der fylder stuen, og MEGET gerne ting du VED betyder noget for hende......
giv dig blot god tid så du fanger hendes opmærksomhed.....
2: Tag en af de absolut vigtigste ting for hende VÆK...... stil det eventuelt ud i gangen..... betragt nu stuen igen fra
forskellige vinkler........... gid dig igen GOD tid........
3: Stil den første ting tilbage og GENTAG øvelsen med en anden ting der betyder MEGET for hende......
4: Har du gjort øvelsen rigtigt har det for LÆNGE siden vakt hendes opmørksomhed og det er NU du skal slå til :-)
5: .....HVIS hun stadig ikke fatter der er noget i gang der vil ændre MAGTBALLANCEN for altid i hjemmet gentager du punkt
2 og 3 til du fanger hende
6: De fleste normaltbegavede kvinder HAR på nuværende fanget at livet er igang med at tage en DREJNING...
7: NU tager du så de to, for hende vigtigste ting, og stiller dem UD af stuen samtidig og proklamerer HØJT og med KLAR
autoritet, "JEG SYNTES IKKE DE SKLÆDER STUEN ....."
.
.
.
.
HVIS du overlever denne øvelse er vejen banet for en FORHANDLING, måske for første gang i dit liv, omkring højttalere i
FORNUFTIG størrelse i stuen
Med FORNUFTIG størrelse menes den størrelse det kræver for DIG at få utilfredsstillet dit hifinørdgen og IKKE en størrelse
der ALENE sikrer husfreden......

ADVARSEL:
Der er latent risiko for du IKKE overlever ovenstående øvelse hvis hun allerede har magten 112%

..... og NEJ heldigvis foregår det ikke sådan hos mig, jeg er en af de heldige der har en kæreste (snart kone) der fint fint
forstår det er min HOBBY og det rent faktisk betyder noget for mig - men HUSK det handler om gensidig respekt og driv ikke
ROV på hendes tålmodighed med dit hifirod, jeg kan også fornemme her at så KAN det gå galt javascript:AddSmileyIcon('')

Held og lykke med øvelsen - hører gerne om resultaterne
Til top Vis balbrech's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af balbrech

Henrik.E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2006
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

den meste kone venlige højttaler er Neeper men den koster 80000 ved ikke om det er lidt for dyrt men sikke en lyd du får
Til top Vis Henrik.E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik.E

guffi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Brokkehoved KSB

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

balbrech skrev:
Jeg kender en god øvelse i forhold til den evige debat jeg alt for ofte hører blandt venner "min kone vil ikke have højttalere
der kan ses..."
Har ofte tænkt ".....hvorfor er det lige KUN hende der afgør hvad VI gerne vil have i stuen?"
1: Gå lidt hvileløst rundt og kig lidt på det nips der fylder stuen, og MEGET gerne ting du VED betyder noget for hende......
2: Tag en af de absolut vigtigste ting for hende VÆK...... stil det eventuelt ud i gangen..... betragt nu stuen igen fra
3: Stil den første ting tilbage og GENTAG øvelsen med en anden ting der betyder MEGET for hende......
4: Har du gjort øvelsen rigtigt har det for LÆNGE siden vakt hendes opmørksomhed og det er NU du skal slå til :-)
5: .....HVIS hun stadig ikke fatter der er noget i gang der vil ændre MAGTBALLANCEN for altid i hjemmet gentager du punkt
6: De fleste normaltbegavede kvinder HAR på nuværende fanget at livet er igang med at tage en DREJNING...
7: NU tager du så de to, for hende vigtigste ting, og stiller dem UD af stuen samtidig og proklamerer HØJT og med KLAR
.
.
.
.
HVIS du overlever denne øvelse er vejen banet for en FORHANDLING, måske for første gang i dit liv, omkring højttalere i
Med FORNUFTIG størrelse menes den størrelse det kræver for DIG at få utilfredsstillet dit hifinørdgen og IKKE en størrelse

ADVARSEL:
Der er latent risiko for du IKKE overlever ovenstående øvelse hvis hun allerede har magten 112%

..... og NEJ heldigvis foregår det ikke sådan hos mig, jeg er en af de heldige der har en kæreste (snart kone) der fint fint
forstår det er min HOBBY og det rent faktisk betyder noget for mig - men HUSK det handler om gensidig respekt og driv ikke
ROV på hendes tålmodighed med dit hifirod, jeg kan også fornemme her at så KAN det gå galt javascript:AddSmileyIcon('')

Ha ha ha det lyder da meget fornuftigt alt det der, men vil nok alligevel foreslå at kvinden bliver sendt en tur ud til Carl Mar, han skal nok få hende til at forstå hvad livet drejer sig om

Til top Vis guffi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af guffi

Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Bruger siden: 13 September 2008
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

guffi skrev:

balbrech skrev:
der kan ses..."
.
.
.
.

ADVARSEL:

Ha ha ha det lyder da meget fornuftigt alt det der, men vil nok alligevel foreslå at kvinden bliver sendt en tur ud til Carl Mar, han skal nok få hende til at forstå hvad livet drejer sig om

Ja den var god, måske skulle man lave en tråd ,hvor vi alle kunne komme med forslag og gode råd til forståelse af vores hobby, så dem der har problemer med kærester, koner, osv kunne få hjælp. Jeg selv har en kone med fuld forståelse for hifi, hun skal bare ikke styrre volume knappen, for så bliver der spillet HØJT..  

Til top Vis Strand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strand

wolverine
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2004
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Hey når du er ud og lytte, kunne du evt lytte til et par Rega r3 ell r5 de kan fået i hvide og jeg har osse set r3érne i røde  vis de skal være lidt frække
Til top Vis wolverine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wolverine

wolverine
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2004
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Du kan lige få et link til et par r5ér i røde http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/kommercielannonce.asp?i Ad=8443
Til top Vis wolverine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wolverine

Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

lexus skrev:
 sonus faber....????

JA Italiansk kunst siger de næsten aldrig nej til..
den nye Sonus Faber Toy ville være et rigtig godt bud..
god lyd og konen er glad 2 fluer med et smæk..
Til top Vis Mads57's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads57

Mkirkelund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2007
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Hvad med XTZ? De har da i den grad høj WAF.

Sony PS3 Blu-ray/Konsol
XTZ 99.36 Front
XTZ 99.25 Center
XTZ 99.22 Rear
XTZ 99 W10.16 S
Til top Vis Mkirkelund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mkirkelund

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Podium Sound 0.5  

Det er simpelthen en superflot og gennemført højttaler, som er lette at flytte rundt på fordi de ikke vejer det samme som et køle/fryseskab. Udover det, er der intet kabinet der fylder i dybden og de kræver ikke ultra meget effekt for at synge som få. Grundet den lave vægt kan du rykke højttaleren ud i lokalet når du skal lytte seriøst... Men de kræver minimum 25 m2 for at kunne udfolde deres fulde potentiale. Er dette tilstede får man en vaskeægte klassehøjttaler med en performance der giver gåsehud og de ser tillige RIGTIG godt ud. 

Kort og godt rigtig høj WAF samt lydkvalitet    

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=70878&P N=4&TPN=1

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:

Podium Sound 0.5  

Det er simpelthen en superflot og gennemført højttaler, som er lette at flytte rundt på fordi de ikke vejer det samme som et køle/fryseskab. Udover det, er der intet kabinet der fylder i dybden og de kræver ikke ultra meget effekt for at synge som få. Grundet den lave vægt kan du rykke højttaleren ud i lokalet når du skal lytte seriøst... Men de kræver minimum 25 m2 for at kunne udfolde deres fulde potentiale. Er dette tilstede får man en vaskeægte klassehøjttaler med en performance der giver gåsehud og de ser tillige RIGTIG godt ud. 

ja lidt reklame skal der også være plads til

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 22 Marts 2009 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

gæst skrev:
HOLBERG skrev:

Podium Sound 0.5  

Nå ja, jeg glemte helt at man ikke må delagtiggøre andre i ens begejstring her på forummet, uden at man har en eller anden dagsorden

Fred med det. Jeg er bare oprigtig glad for de her højttalere. Det var det eneste jeg ville sige med mit indlæg. Men som sædvanligt er der én som har "læst lektien" og kender den nøjagtige årsag til indlægget  

PS. Syntes vi skal holde os til det tråden drejer sig om... Så kan man jo sende en PB hvis man vil have svar på diverse antagelser.

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:
gæst skrev:
HOLBERG skrev:

Podium Sound 0.5  

Nå ja, jeg glemte helt at man ikke må delagtiggøre andre i ens begejstring her på forummet, uden at man har en eller anden dagsorden

Fred med det. Jeg er bare oprigtig glad for de her højttalere. Det var det eneste jeg ville sige med mit indlæg. Men som sædvanligt er der én som har "læst lektien" og kender den nøjagtige årsag til indlægget  

PS. Syntes vi skal holde os til det tråden drejer sig om... Så kan man jo sende en PB hvis man vil have svar på diverse antagelser.

du skal skam ikke tage der personligt. jeg efterspørger bare at man sætter sig ind i trådstarterens situation og behov. han spørger efter nye højttalere istedet for sine b&w 683, og nævner i samme indlæg "fiks surround løsning" og du fortæller ham at han skal have podium sound 0.5.

hånden på hjertet kære holbjerg, så er podium sound 0.5 meget meget speciel. det er enten en højttaler du elsker eller direkte hader - og den skal evt indgå i en surround løsning? til det vil jeg sige at den er uegnet. så at komme med det forslag er måske lidt søgt eller?

hvad med at spørge til mandens behov, og hvad han bruger anlægget til og hvad musik han lytter til? det gælder sådan set jer allesammen

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 22 Marts 2009 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Oki... Så forstår jeg dit indlæg. Entusiasmen løb vist af med mig og fik kigget lidt for meget på de øvrige indlæg samt overskriften fremfor indledningen. Så jeg kan sagtens følge din agumentation i skrivende stund. Det var og er, ren og skær entusiasme fra min side og ikke min intention at lave et "reklame stunt". Beklager mit tidligere udsagn   

BTW. Podium er nu en fed højttaler IMO... Afgjort en af de bedste højttalere jeg har hørt. Er ikke helt enig i dine anskuelser på denne front mht. elske og hader?!. Lyden er- og bliver i særklasse til prisen. Heldigvis er smag og behag forskellig 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes