Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 08:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Tak skæbne (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jenssmed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

det her er Startskuddet, Jeg vil bygge forstærkere!

Jeg mener at uanset jeg ikke aner en fløjtende s**d om det vil jeg til hver en tid med en

gammel kogebog fra Hyttemeyer og et par skåneærmer kunne lave det bedre

prisen bliver der dog ikke rykket ved, vi skal jo alle leve

Smeden

Til top Vis jenssmed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jenssmed

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:

nc8000 skrev:
Nej jeg tror kineserne i dag generelt har en v�sentlig bedre kvalitet end det her viste
Ja det har de faktisk Men er der
btw nogen der har hørt noget om Darkless´es amp?

Ouch...
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
nc8000 skrev:
Nej jeg tror kineserne i dag generelt har en v�sentlig bedre kvalitet end det her viste

Ja det har de faktisk Men er der btw nogen der har hørt noget om Darkless´es amp?

Han skrev vist sidst om den i en tråd for omkring 1 måned siden og der havde han fortsat ikke fået den men håbede stadig .....

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Fra singlepowers site:

Power:

The single most important aspect of tube audio design is the power supply!  For most audio amplifier manufacturers, the power supply is often one of the most neglected parts of an audio amplifier’s design.  Why?  Because the power supply is the most expensive part of an audio amplifier!  Many companies will offer the power supply that their equipment really needs as an "upgrade". The better designed, more powerful and better regulated the power supply the larger and more expansive the sound stage.  An audio amplifier is essentially a modulated power supply.

The power supplies on our base models will often exceed the "upgraded" power supplies of our competitors.  No amplifier, no matter what other pedigree it might have, can perform its best if the power supply is not up to the task.

hmmm ? Man har svært ved at tro at de to strømdimser der kan være det bedste der kan laves !

Hvem ved... måske det lyder som en drøm.. Det psykologiske i at åbne sit nye "kæreste eje" for at opdage at den ser sådan ud indeni er dog lidt af en nedtur formentligt...

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

darkless
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 Marts 2009 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Strømforsyningen i netop den Singlepower SS-1 (transistorforstærkeren der dannede grundlag for Squarewave forstærkerne) er noget værre skidt. Jeg vil absolut ikke forsvare Mikhails handlinger.

Da jeg for et par uger siden snakkede med Mikhail over telefonen, sagde han, at den nuværende strømforsyning var et hackjob, han var blevet tvunget til at lave, fordi ejeren ikke havde villet vente på, at Mikhail brugte tid på at ombygge den oprindelige og bare ville have noget, der virkede. Der har helt sikkert været en bunke af kommunikationsproblemer og misforståelser mellem de to. Det skal retfærdigvis siges, at dette er den eneste forstærker af de hundredvis, han har bygget, der har set sådan ud. Singlepower rørforstærkere har der mig bekendt aldrig været nogen problemer med.

Min kommende Singlepower rørforstærker vil ekskl. moms og fragt have stået mig i ca 50 kilo. Jeg er dog ikke i tvivl om, at den alene i arbejdstid ville have kostet mig det tredobbelte, da Mikhail har redesignet den adskillige gange. Det sidste jeg har hørt fra Mikhail er, at han satser på at få den sendt afsted i starten af april. Det positive er, at den seneste leveringsdato har ligget relativt fast de sidste par måneder, så måske er den god nok denne gang.

Jeg har tænkt mig at forsøge at fange ham sent i aften eller i morgen tidlig, da det er det letteste tidspunkt at få ham i røret.

Jeg vil gerne benytte lejligheden til kraftigt at fraråde enhver at handle med Singlepower alene pga. de store menneskelige omkostninger i form af endeløse frustrationer. Hans forstærkere er rigtig gode (SS-1 undtaget), så brugtkøb ser jeg ingen problemer med. Bare sørg for at få service fra en fagmand i Danmark, hvis uheldet skulle være ude. Rørforstærkere er ikke atomfysik.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes