| Forfatter |
|
Morell Forum Bruger

Tidl. Neon^
Bruger siden: 28 Februar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 07 April 2009 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
ML_CLS skrev:
<SPAN =bold></SPAN>
<SPAN =bold>Neon^</SPAN>jeg har ikke glemt tråden, jeg poster et svar senere i weekenden 
|
|
|
Der skal være tid til det hele ja :D Det er bare mig der har en sygelig trang til at mod'e helt vildt!
Jeg har dags dato modtaget mit Zapfilter + strømforsyning og LC ClockX0 + strømforsyning.
Jeg har i dag også snakket med Teknisk support hos LC og de ville lige maile mig en meget udførlig montagevejledning af
Zapfilteret.
For lige at finde ud af hvor D/A converteren sad henne på printet hev jeg det lige ud, og til min store overraskelse kunne jeg
se at der er modificeret mere ved min spiller end jeg lige gik og troede. Der er loddet en masse andre lytter på og jeg tror
sågar også at der er loddet noget en ekstra (??) clock over den oprindelige. Skal jeg bare lodde denne af?
Jeg vil meget gerne have lidt hjælp til montering af min clock hvis dette kan lade sig gøre?
Her er lige et billede af undersiden af printet og mine nyindkøbte stumper.
 __________________ Livet er som en barneskjorte - kort og beskidt
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 07 April 2009 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey! 
"Tweak" af din Onkyo er meget nemmere end du troede det ville være
Lidt rodet mod. tidligere ejer har lavet, men eller ser det ok ud set fra et ydelsesmæssigt synspunkt..., lad det sidder
mht. montage af den nye clock ?
ja ...du skal lodde den clock ud som sidder på loddesiden + den keramiske kondensator
men vent lige med at gøre det, jeg vil stadigvæk gerne se selve diagrammet,
det som du postede var ikke diagrammer men montage/loddematricen 
den del af manualen som er diagrammmet ser sådan ud (her vist Onkyo DX-7711 DAC/Op-Amps):

__________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
Morell Forum Bruger

Tidl. Neon^
|
| Sendt: 08 April 2009 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ligger det op lige så hurtigt jeg kan :) Jeg kan bare ikke finde den forbistredet lader til mit kamera... Den er bare VÆK.
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2009 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej! Neon^
Læst din PM ..., det er nødvendigt at se diagrammet for din Onkyo for at stedfæste om der 100% kompatibletet mellem SM5860 og SM5861 mht. udgange på DAC'en.
Der er også spørgsmålet om LC Clock hvor det er bedst at montere den omkring SM5813 kredsen ..., udfra billederne af montage/loddematricen er det tydeligt, at der på din DX-6770 er lavet en hel del mere ud af det originale clock kredsløb end eks. på Onkyo DX-706/708/6850/6870 & 7711
Post Diagrammet og der er svar på do. ting hvordan og hvor der skal tilsluttes henholdsvis LC Clock og ZAP filteret 
|
| Til top |
|
| |
Morell Forum Bruger

Tidl. Neon^
|
| Sendt: 09 April 2009 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skete der sq noget og jeg fik svunget loddekolben i det lille hjem! :D
Jeg fik studeret LC-Audio's diagramtegninger en del og fik besluttet hvilken metode jeg ville montere Clock'en på.
Først og fremmest blev krystallet fjernet og ved at fjerne R304 lukkes strømmen til kredsløbet og kan derved ikke stå og
støje. Ben 2 og 3 op 74HCU04 sluttede jeg for at de heller ik kunne stå og støje. Ben 9 som clock indgang og ben 7 som stel.
Og længere var den faktisk ikke.
Større billede her
Og lige et billede af selve std clocken.
Jeg ligger lige lidt billeder af den færdige installation op her så snart jeg får taget låget af den igen...
Men HOLD da op en forskel! Er faktsik noget imponeret... Meget mindre baggrundsstøj, meget bedre adskillelse af de
forskellige aspekter i musikken og bedre definition. På alle måder pengene og besværet værd. Jeg har personligt i hvert fald
fået en noget bedre maskine ud af det.
Jeg ligger lige resten af diagrammet op senere også :) __________________ Livet er som en barneskjorte - kort og beskidt
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2009 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Udemærket! 
har du fået ZAP filteret i også ?  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
kimschips Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 44
|
| Sendt: 12 April 2009 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja zapfilter og XO2 clock virker perfekt i en onyko med ovennævnte dac kredse:)
Har selv udført lignende modif med min onkyo DX750
Zapfilter er et rigtigt godt trin og med masser af strømoverskud til bunden
Så det bare forforstærker suk, men det må blive en anden tråd:)
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2009 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og du har hevet alle de gamle op-amps ud af spillen ?
for der er jo ingen grund til at de sidder og trækker strøm  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
Morell Forum Bruger

Tidl. Neon^
|
| Sendt: 14 April 2009 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zapfilteret er ikke monteret endnu da jeg ikke er helt afklaret med hvordan dette bør gøres i mit tilfælde. Den er jo med
dobbelt dac og alt muligt gøjl...
Men hvis den kommer til at performe bedre af at få filteret monteret end nu, bliver det da HELT godt! :D Er skønt sådanne
noget.
Jeg har endelig fået ladet mit kamera op så der er diagrammer her;
www.stalkerzone.dk/upload/OnkyoDX6770_dia1.jpg
www.stalkerzone.dk/upload/OnkyoDX6770_dia2.jpg
Og de er taget så store at man sagtens skulle kunne zoome alt det man vil.
Er der nogen der kan give mig et godt eksempel på montage af filtere??
|
| Til top |
|
| |
Morell Forum Bruger

Tidl. Neon^
|
| Sendt: 14 April 2009 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har nu snakket lidt med Lars fra Sound2Vision og hans bedste bud er at jeg tager signal ud der samme sted som målepunkt
13 på det første diagram er.
Fornuftigt eller ej?
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2009 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmmm....., så mister CD'en jo en del på signalstøjforholdet når der ikke benyttes begge DAC's pr. kanal, det er nok være ydelsesmæssigt bedst at benytte målepunkt 2, også selvom at der så stadigvæk er en op-amp i signalvejen pr. kanal.
bare min personlige mening 
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2009 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ps. kikker lige på diagrammet og giver mit bud på hvor du med fordel kan øge "lytpower", udskifte keramiske konder og ikke mindst par. lytter...., ser selvfølgelig lige på de tidligere billeder af "dyret" hvor der allerede er fortaget dette
Et spørgsmål vedr. dette ..., hvad er værdien på Rifa lytterne og de blå Philips polypropylene 1% konder som sidder på loddesiden ? __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
Morell Forum Bruger

Tidl. Neon^
|
| Sendt: 14 April 2009 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
ML_CLS skrev:
Ps. kikker lige på diagrammet og giver mit bud på hvor du med fordel kan øge "lytpower", udskifte
keramiske konder og ikke mindst par. lytter...., ser selvfølgelig lige på de tidligere billeder af "dyret" hvor der allerede er
fortaget dette
Et spørgsmål vedr. dette ..., hvad er værdien på Rifa lytterne og de blå Philips polypropylene 1% konder som sidder på
loddesiden ? |
|
|
Rifa'erne er 220mikroF 100VDC. Philipserne har jeg meget svært ved at læse hvilken værdi er, men det jeg kan læse på
dem er; 62n - F63 - KP H9.¨
Det ville være super hvis der kunne komme et kvalificeret bud :)
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2009 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
1% Polyprop Philips'erne er på 62nF/63V- ganske ok, men der er altid et men, bør par. kobles med endnu mindrfe kondensator af samme type eks. 100-330pF (630V-) alt efter hvad du kan få fat i, er et godt bud på den perfekte synagi mellem stor/lille kond ..., for båndbredden på en 62nF kond er begrænset set mod hvilke frekvenser der er i en CD afspiller, det vil den lille værdi opveje...., ja! jeg ved der er mange der ikke kan lide den metode 
men hvis man ved hvordan så sparker den "røv" 
Skal noget kommer med et mere nøjagtigt svar asap. vedr. hvor det rykker mest i din spille, der skal flyttes lidt rundt på Rifa og Philips kondernes pladsering  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
Morell Forum Bruger

Tidl. Neon^
|
| Sendt: 14 April 2009 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
ML_CLS skrev:
1% Polyprop Philips'erne er på 62nF/63V- ganske ok, men der er altid et men, bør par. kobles med
endnu mindrfe kondensator af samme type eks. 100-330pF (630V-) alt efter hvad du kan få fat i, er et godt bud på den
perfekte synagi mellem stor/lille kond ..., for båndbredden på en 62nF kond er begrænset set mod hvilke frekvenser der er i
en CD afspiller, det vil den lille værdi opveje...., ja! jeg ved der er mange der ikke kan lide den metode 
men hvis man ved hvordan så sparker den "røv" 
Skal noget kommer med et mere nøjagtigt svar asap. vedr. hvor det rykker mest i din spille, der skal flyttes lidt rundt på
Rifa og Philips kondernes pladsering  |
|
|
Jamen kom endelig frisk :D Jeg er åben over for næste alle bud hvis det kan gøre noget godt på min spille... __________________ Livet er som en barneskjorte - kort og beskidt
|
| Til top |
|
| |