wiii skrev:
| Hvordan er din HD650 i forhold til din ESW9 ? Kan du beskrive forskellen i lyden ? |
|
|
Den vil jeg også gerne svare på:
De største forskelle:
HD650 er bedre allround. ESW9 (mine er med apuresound V3 kabel) er meget stærk i bunden af lydbilledet, tight og kraftfuld (ofte bedre end HD650), men efter min mening ikke særlig tydelig i det høje frekvensområde.
Begge hovedtelefoners lydsignatur kan betegnes som værende på den mørke side. Jeg har dog ikke følt på noget tidspunkt, at mine HD650 skulle have et slør over de øvre midterfrekvenser (som er en generel antagelse). Måske findes der flere udgaver af HD650, det har jeg i hvert fald læst, at nogen har mistanke om. Jeg skal dog ikke udelukke, at et nyt kabel kan gøre dem endnu bedre. ESW9 er mørkere end HD650. Sløret ville absolut være et forkert udtryk, men noget tilbagetrukket i de højere frekvenser, vil jeg sige. Præcis, men ikke særlig kraftfuld.
HD650 er en meget åben hovedtelefon (lækker meget og isolerer meget lidt). ESW9 er lukket (isolerer dog ikke voldsomt godt for udefra kommende lyde, men lækker på den anden side ikke ret meget lyd).
(jeg lytter til hovedtelefonerne direkte gennem min mp3-afspiller, gennem min NAD c352 forstærker og nu også gennem min spritnye WA2 forstærker. Det er selvsagt meget forskelligt, hvor meget de yder, men ovenstående betragtninger gælder i alle tilfælde)
...og så er jeg i øvrigt enig med darkless i, at ESW9 klemmer lidt for meget på ørerne gennem længere tids lytning, 2-3 timer. |