Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 09:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Hak når jeg ser film (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Status: Offline
Sendt: 03 Marts 2004 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

brug da øjne og ører!

tests er der tonsvis af i diverse hifi/hjmmebio magasiner.

Helt rigtigt, men de er ofte delt op i klasserne; billige-klassen, middel-klassen og super-klassen.  Jeg har aldrig set en billig maskine til 399.- blive testet mod en der koster 8.000, eller deromkring.

Til top Vis Sten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sten

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 03 Marts 2004 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

normalt tester man heller ikke Eltax højtalere op mod Jm Focal Lab, eller billige LCD projektorer op mod Barco CRT osv. osv.  Hvad er din pointe??

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Sten
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2004 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Min pointe er, at set i forhold til hvad de enklte afspillere koster, så får man fakstisk meget pengene ved at købe en billig.  Men det kommer jo selvfølgelig helt an på, hvad ens behov er.  Der er jo ingen grund til at smide 6000,- efter en afspiller, hvis man har et 28´ tv, hvor den dyre afspiller ikke kommer til sin ret.  Så kan man lige så godt nøjes med en billig afspiller til 400 kroner.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2004 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

du har helt ret!  tingene skal passe sammen.  Men jeg savner stadigvæk konkrete eksempler, der understøtte din påstand! 

Hvilke maskiner har du testet?

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Marts 2004 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Sten skrev:
Min pointe er, at set i forhold til hvad de enklte afspillere koster, så får man fakstisk meget pengene ved at købe en billig.  Men det kommer jo selvfølgelig helt an på, hvad ens behov er.  Der er jo ingen grund til at smide 6000,- efter en afspiller, hvis man har et 28´ tv, hvor den dyre afspiller ikke kommer til sin ret.  Så kan man lige så godt nøjes med en billig afspiller til 400 kroner.

Levetiden min ven , levetiden, hvor meget tror du virkelig der er ofret på drevet???. Drevet har iøvrigt også stor betydning for billede/lydgengivelsen. Jeg vil skyde på levtiden på en billig dvd maskine højest er 2-3 år (hvis man er heldig) så er motoren gået død.

Skal man iøvrigt spille musik på en dvd maskine ville jeg nok gå langt uden om de modeller du nævner da analogdelen stortset ikke er til at få øje på.

Men billedemæssigt gør de det sku ok, hvis man da ellers så kan leve med den billige finisse og plastik i overbrug.

Sten
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2004 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Der findes ingen konkrete eksempler. Ej heller det modsatte, at de dyre "er" bedre end de billige.  Hvis sådan en test skulle laves, skulle der foregår under profesionelle omstændigheder, og ikke hjemme i en eller andens stue. Og så vidt vides, har der aldrig været foretaget sådan en test.  Men det kunne da være sjovt hvis der var. 

Men det er helt op til den enkelte, hvad de synes.  Somsagt findes der jo ikke to mennesker med den samme mening. Og gudskelov for det.  

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2004 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Hold nu op! Som sagt findes der tonsvis af tests og desuden har de fleste magasiner en "best buy" liste eller lignende.  Se f.eks. november 2003 udgaven af "Heimkino", hvor 6 afspillere i prisklassen fra 1.200 kr. til 10.000 kr. sammenlignes.

Men stol dog på dine egne øjne og ører!  Jeg fornemmer, at du prøver at undvige mit spørgsmål!  Hvilke sammenligninger har du foretaget?  Hvor har du din mening/standpunkt fra??

De dyrere maskiner er jo ofte kendetegnet ved, at de bruger meget bedre og dyrere komponenter, end i de billige maskiner.  Endvidere er "the build quality" ofte lysår foran de billige maskiner (som  slipsefyr også skriver).

Og hvorfor skulle lige præcis dvd-afspillere adskille sig væsentligt fra andre hifi/hjemmebio produkter?  Du mener måske, at billige højtalere eller cd-afspillere, generelt er lige så gode, som f.eks. lang dyrere modeller?? 

Sten
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2004 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Hold nu op! Som sagt findes der tonsvis af tests og desuden har de fleste magasiner en "best buy" liste eller lignende.  Se f.eks. november 2003 udgaven af "Heimkino", hvor 6 afspillere i prisklassen fra 1.200 kr. til 10.000 kr. sammenlignes.

Men stol dog på dine egne øjne og ører!  Jeg fornemmer, at du prøver at undvige mit spørgsmål!  Hvilke sammenligninger har du foretaget?  Hvor har du din mening/standpunkt fra??

På ingen måde. Jeg har selv testet en Denver 311 op imod en Sony og en Panasonic afspiller, da jeg skulle vælge en model for 4 år siden.  Der er selvfølgelig sket meget sidenhen. Men personligt synes jeg ikke, at Sony og Panasonic modellen var end bedre Denver 311 modellen... prisen taget i betragtning. I øvrigt skulle jeg endvidere betale 1000 kroner for, at få mærkevare modellerne gjort kodefri.  På daværende tidspunkt havde Denver modellen fået utrolige gode anmeldelser af flere HiFi entusiaster.  Har ikke haft nogen som helst problemer med den endnu. Derimod  kender jeg flere, hvor deres Sony afspiller allerede er stået af.

De dyrere maskiner er jo ofte kendetegnet ved, at de bruger meget bedre og dyrere komponenter, end i de billige maskiner.  Endvidere er "the build quality" ofte lysår foran de billige maskiner (som  slipsefyr også skriver).

Selvfølgelig har du ret i det.  Men hvis du ikke har det rigtige udstyr, hvor en dyrere maskine kan komme sin til ret, hvad nytter det så at smide tonsvis af penge på bordet. Det er ren idioti.  Hvorimod har man en stor plasma skærm vill jeg uden tvivl købe en langt dyrere DVD afspiller. Går man ind og kigger på wesitet http://www.dvdrhelp.com/dvdplayers.php så vil man bemærke, hvor mange der roser de billigere maskiner.  Og så lige en eftertanke.  Mange af de store mærkevare producerer billige afspillere, hvor de dog ikke lægger deres navn til.  Simpelthen fordi de ikke vil gå glip af den fortjeneste der ligger i salget af de billigere maskiner.  Men det må den almene forbrugere bare ikke vide.  Nøjagtigt som når Stryns sælger den samme leverpostej i Aldi.. til den halve pris. Private Label, hedder det med andre ord.

Og hvorfor skulle lige præcis dvd-afspillere adskille sig væsentligt fra andre hifi/hjemmebio produkter?  Du mener måske, at billige højtalere eller cd-afspillere, generelt er lige så gode, som f.eks. lang dyrere modeller?? 

Det er en helt anden snak. Man kan ikke sammenligne æbler med appelsiner.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2004 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Sten skrev:
jdg1 skrev:

På ingen måde. Jeg har selv testet en Denver 311 op imod en Sony og en Panasonic afspiller, da jeg skulle vælge en model for 4 år siden.  Der er selvfølgelig sket meget sidenhen. Men personligt synes jeg ikke, at Sony og Panasonic modellen var end bedre Denver 311 modellen... prisen taget i betragtning. I øvrigt skulle jeg endvidere betale 1000 kroner for, at få mærkevare modellerne gjort kodefri.  På daværende tidspunkt havde Denver modellen fået utrolige gode anmeldelser af flere HiFi entusiaster.  Har ikke haft nogen som helst problemer med den endnu. Derimod  kender jeg flere, hvor deres Sony afspiller allerede er stået af.

Du har ret, der er sket rigtigt meget på 4 år!!  Min gamle pioneer 717 (der var fin dengang) kan slet ikke følge med i dag!  Og mht. panasonic, så er de altså ikke kendt for deres dvd-afspillere......

Hvis dit sammenligningsgrundlag er 4 år gammelt og alene foretaget med en panasonic og sony maskine, er dit grundlag temlig tyndt for at sige det mildt!!!!  Kan du virkelig ikke selv se det?

Selvfølgelig har du ret i det.  Men hvis du ikke har det rigtige udstyr, hvor en dyrere maskine kan komme sin til ret, hvad nytter det så at smide tonsvis af penge på bordet. Det er ren idioti.  Hvorimod har man en stor plasma skærm vill jeg uden tvivl købe en langt dyrere DVD afspiller.

Her er jeg rørende enig med dig!  Alting skal passe sammen.  Men det er jo ikke noget, der gælder specielt for dvd-afspillere.  Og det betyder jo ikke i sig selv, at bambusmaskine er lige så god som en ordentlig maskine!

Går man ind og kigger på wesitet http://www.dvdrhelp.com/dvdplayers.php så vil man bemærke, hvor mange der roser de billigere maskiner.  Og så lige en eftertanke.  Mange af de store mærkevare producerer billige afspillere, hvor de dog ikke lægger deres navn til.  Simpelthen fordi de ikke vil gå glip af den fortjeneste der ligger i salget af de billigere maskiner.  Men det må den almene forbrugere bare ikke vide.  Nøjagtigt som når Stryns sælger den samme leverpostej i Aldi.. til den halve pris. Private Label, hedder det med andre ord.

Selvfølgelig er mange af de billigere maskiner gode til prisen.  Ingen tvivl om det!  En cheeseburger fra McDonalds er også god til prisen (10 kr.), men den kan slet ikke måle sig med "the reel thing". 

(Som en sidenote kan det nævnes, at www.avsforums.com nok er et væsentligt bedre kvalificeret sted!)

Hvordan adskiller dvd-afspillere sig fra andre hifi produkter!?  Vær nu konkret for en gangs skyld!

Sten
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2004 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Hvordan adskiller dvd-afspillere sig fra andre hifi produkter!?  Vær nu konkret for en gangs skyld

Det kan vist ikke siges tydeligere end jeg skrev. Man kan ikke sammenligne en cd-afspiller med en højtaler, idet det er to vidt forskellige enheder. Det er indlysende for enhver. Når alt kommer til alt, så er det et sprørgsmål om smag og behov, og ikke om en dyrere maskine er bedre end den anden.  Hvis nogen har lyst til, at bruge mange penge på noget, hvor de ikke får det fulde udbytte af det de har købt, så skal de naturligvis have lov til det.  Det ville bare være lidt fjollet, at købe en A/V receiver med 7x150 watt hvis man bor i et et-værelses lejlighed i boligbyggeri med vægge så tynde som papir. 

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2004 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

som sagt er jeg enig på dette punkt.  Men du skrev jo at de billige er lige så gode som de dyre!  Du går i ring og stikker hovedet i busken! 

Sten
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2004 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
som sagt er jeg enig på dette punkt.  Men du skrev jo at de billige er lige så gode som de dyre!  Du går i ring og stikker hovedet i busken! 

Kære ven, det har jeg faktisk aldrig sagt, hvis du ellers kan huske hvad der er blevet skrevet.   Jeg sagde, at prismæssigt set, får man meget dvd afspiller for pengene, hvis man køber en billig afspiller.   

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2004 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Ok så må jeg have læst dit indlæg forkert

Sten skrev:

Oftes synes jeg, at man får mere for pengene for de billige bambus maskiner end dyre drenge.  Ofte kan de billige afspille langt flere medie typer samt at de ydermere er kodefri.  Glem ikke, at man betaler mange penge for, at der står Sony, HK, eller Denon på fronten.  Det er ikke altid ensbetydende med at de dyre er kategorisk bedre end de billige.

Men vi er da tæt på at være enige!

Man får også meget cheeseburger for en 10'er, og det er sikkert fint for nogen, det er bare ikke godt nok til mig.

Ellers kunne det være du skulle prøve en lille test igen efter 4 års pause?  

Sten
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2004 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Helt enig bliver vi nok ikke... men tæt på er også godt nok.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes