Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 05:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Perler for svin??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 31 Marts 2009 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:
Den er da en af de største hovedtelefoner på markedet når den er udstyret med de store donuts

Så er der måske nogle Grado jeg kan holde ud at have på alligevel  Jeg er vant til at de er af den mindre - normale - slags, men ved at kigge lidt nøjere på billedet kan jeg da godt se at de virker større.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 31 Marts 2009 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Ja de er tæt på dobbelt så store og er de eneste Grado'er jeg kan holde ud at have på mere end 15 minutter. Faktisk har jeg haft dem på 5-6 timer i træk unden nogen problemer, meget komfortable, men deres lyd ligner til gengæld heller ikke rigtig nogen andre Grado'er så det skal man lige være opmærksom på (for mig var det forhold godt).

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 April 2009 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:
Ja de er tæt på dobbelt så store og er de eneste Grado'er jeg kan holde ud at have på mere end 15 minutter. Faktisk har jeg haft dem på 5-6 timer i træk unden nogen problemer, meget komfortable, men deres lyd ligner til gengæld heller ikke rigtig nogen andre Grado'er så det skal man lige være opmærksom på (for mig var det forhold godt).

Jeg har haft et par SR80 og et par RS-2 og var ganske begejstret for lyden (selv om jeg også synes Sennheiser HD600 er gode), men pasformen var aldrig god, og jeg fik ondt i ørerne af dem - eneste anke mod Grado

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 April 2009 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Ja - GS1000 er super komfort. Jeg overvejer at skaffe mig nogle GS1000 puder til mine SR325i.
Men jeg ser på den manglende komfort og medfølgende øresmerter fra Gradoer som et indbygget positivt problem
- på den måde undgår man at lytte i for mange timer.
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

Mathias Bak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 01 April 2009 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

burning777 skrev:
Ja - GS1000 er super komfort. Jeg overvejer at skaffe mig nogle GS1000 puder til mine SR325i.
Men jeg ser på den manglende komfort og medfølgende øresmerter fra Gradoer som et indbygget positivt problem
- på den måde undgår man at lytte i for mange timer.

Det skulle ændre lydsignaturen ret voldsomt, tjek evt HER. Ellers en fed idé
Til top Vis Mathias Bak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mathias Bak Besøg Mathias Bak's Websted

Kasper Kj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 01 April 2009 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det største problem i den artikel er at de konsekvent omtaler lav impedans som noget der gør hovedtelefoner nemme at drive. Det er selvfølgelig rigtigt for såvidt at de kan spille højere ( kan godt være hd650 bliver for lavt med nogle mp3).

Men det er så heller ikke det de er designet til. Med en egentlig hovedtelefonforstærker lyder et par hd650 sku altid ok det er straks sværere med de lav impedante. Og denonerne er godt nok lav impedante, men deres drifteffekt er høj hvilket vil sige at man trækker en hel del strøm og det er sværere at levere ordentligt end nok volt til at få et par sennheisere til at nå realistiske lydtryk!

Til top Vis Kasper Kj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper Kj

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes