Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 16:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: ML33 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 21 April 2004 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

Møller skrev:

Hej Jensen.

Tak for chatten igår.

Måske kan jeg hjælpe dig. Emnet falder indenfor mit fag. El-ing.

Da ML beskriver kravet omkring 33A, skyldes det størrelsen af trafoen. Du vil givetvis godt kunne benyttes eks. 13 amp. sikringer, men er ikke istand til at belaste trafoen 100%. Eksempelvis vil et par onde højtalere drive blokkene i eks. 2 Ohm, og forstærkeren trækker derved væsentligt mere strøm.(Derfor er der altid opgivet ydelse ved 8, 4 samt 2 Ohm)

Hvorledes du får de 33 Amp tilrådighed. Ja da er du nødt til at få fat i en el-installatør, som kan installere en 35 Amp sikring eller en automatsikring, og herefter trække et nyt kabel. (red. et alm. 1.5 kvadrat kabel kan, lovligt, trække maksimalt ca 16 amp. )

Der er ikke de store tekniske besværligheder ved at trække kablerne og indstallere grejet. Men skal laves lovligt, hvis det går op i røg

Et andet muligt problem er din stikledning/hovedkabel, som givetvis er beskyttet af en 35 amp. sikring placeret i dit elskab udenfor huset. ML vil nok kunne knalde denne sikring i indkoblingsøjeblikket, især hvis din kone er i gang i køkkenet.

Men det er dog ikke sikkert at det er et problem. Man kan gøre visse elektroniske triks for at starte "blødt" op.

Håber det hjalp

Tak

Se det er et nice svar .

Jeg har droppet dem , det var ellers en god pris jeg fik dem til og hvis jeg ikke havde været syg den søndag jeg skulle derned hvade jeg dem nok nu .

Men alt ialt jeg jeg glad for det jeg har haft nok af det ML og ham der har dem siger selv ML333 spiller næsten lige op med dem .

Jeg har MAC og det er klart bedre også holder det .

MAC og BAT er for mig noget af det bedste man kan købe .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes